leipä

miia

kumpi vaihtoehdoista on vähäkalorisempi ja parempi laihduttajalle:

vaalea leipä (tai sämpylä), voita, kinkkua 1-2, (kurkkua, salaattia)

TAI

ruisleipä, voita, juustoa n. 1/2viipaletta, (kurkkua, salaattia)

10

979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meinaat

niin tumma leipä tietty ja jätä nuo juustot ja kinkut pois.... kurkku ja salaatti ok!!!!!!

• tiedetään

no kai mä nyt sen tiedän että laihdutukseen ei toi juusto oikeen sovi, mutta miksi ihmeessä mun täytyis jättää kinkut pois?!? kinkkuhan on mainio leivänpäällyste, vähän rasvaa, vähän kaloreita ja paljon proteiineja. siksipä tämä ongelma, että syökö ruisleipää(=terveellistä) ja juustoa(=epäterveellistä) VAI vaaleaa leipää(=epäterveellistä) ja kinkkua(=terveellistä)

• terveellinen
        tiedetään kirjoitti:

no kai mä nyt sen tiedän että laihdutukseen ei toi juusto oikeen sovi, mutta miksi ihmeessä mun täytyis jättää kinkut pois?!? kinkkuhan on mainio leivänpäällyste, vähän rasvaa, vähän kaloreita ja paljon proteiineja. siksipä tämä ongelma, että syökö ruisleipää(=terveellistä) ja juustoa(=epäterveellistä) VAI vaaleaa leipää(=epäterveellistä) ja kinkkua(=terveellistä)

Että kun laihdutat, niin tuleeko sinun syötyä sitten näitä hermomyrkkyjuttuja? Aspartaamilla maustettuja ns. kevyt tuotteita? Entäpä paljonko mahtaa olla natriumglutamaattia kinkussa?? Katso ja opiskele tai sairastut pelkästään lisäaineilla.

• jaaha
        terveellinen kirjoitti:

Että kun laihdutat, niin tuleeko sinun syötyä sitten näitä hermomyrkkyjuttuja? Aspartaamilla maustettuja ns. kevyt tuotteita? Entäpä paljonko mahtaa olla natriumglutamaattia kinkussa?? Katso ja opiskele tai sairastut pelkästään lisäaineilla.

ei nyt kyllä menee ihan liian vaikeeksi, mitä sitä turhaan käy elämää noin raskaasti ottamaan. en oikeastaan syö makeaa ollenkaan niin ei tarvitse turvautua niihin makeutusaineisiin. ja kinkussha on mitää? hyvänen aika, mitä sitä enään saa syödä jos noin vaikeeks menee? miten mun yksinkertainen kysymys saikin tämmösen sekavan kirjeketjun...

• Organza

Ehdottomasti ruisleipä ja päälle kinkkua tai kalkkunaa ja vaikka kurkkua ja tomaattia.

Kinkuissa ja kalkkunoissa ei rasvaa ole paljon ja tosiaan proteiinia löytyy.

Itse vallan käytän ruisleivän päällä kalkkunaa ja kurkkua.

• voih

Ei kai laihduttaminen ole ihan noin pilkunviilausta. Tuskin kukaan syö pelkästään yhdensorttista leipää/ruokaa, kummastakin saa ja pitää nauttia!

Jos pelkäät paria ylimääräistä kaloria, niin eikös niitä saa lenkkeilyllä (kävely riittää), siivoamisella, tanssimisella tms kulutettua.

Näin se homma etenee... ;)

• kunnon ruokaa

Jos haluaa kunnolla kuituja ja vähän sokeria täysjyväleipä on paras. Useimmiten ne kyllä on ruispohjasia, mutta kyllä esim näkkäreistä löyttyy jotain hyviä sekavaihtoehtoja.

• ....

Hohhoijaa...
        Joissain juustoissa joku 5% rasvaa..jossain 15% mut kuiteski;
        Toisaalta ois ihan hyvä jos edes vähän sais kalkkia luustolle! Tommonen pikku pala kenenkään laihdutusta hidasta nm. kokemusta on

• Joo
        .... kirjoitti:

Hohhoijaa...
        Joissain juustoissa joku 5% rasvaa..jossain 15% mut kuiteski;
        Toisaalta ois ihan hyvä jos edes vähän sais kalkkia luustolle! Tommonen pikku pala kenenkään laihdutusta hidasta nm. kokemusta on

Olet ihan oikeassa, ei kai siinä nyt kannata oikeasti miettiä ihan noin tarkaan jokaista suupalaa... kokonaisuus ratkaisee, myös sen terveellisyyden!

Ei ole mitään järkeä miettiä syönkö nyt juusto- vai kinkkuviipaleen, jos sitten syö pussillisen karkkia tms.

• Joo
        Joo kirjoitti:

Olet ihan oikeassa, ei kai siinä nyt kannata oikeasti miettiä ihan noin tarkaan jokaista suupalaa... kokonaisuus ratkaisee, myös sen terveellisyyden!

Ei ole mitään järkeä miettiä syönkö nyt juusto- vai kinkkuviipaleen, jos sitten syö pussillisen karkkia tms.

piti vielä lisätä että tärkeämpää kun pohtia mitä leivän päälle on miettiä että syönkö nyt yhden vai viisi voileipää ja kuinka monta viipaletta juustoa tai kinkkua laitan sen voileivän päälle:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      29
      2854
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1173
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe