Lopetin taannoin (n.2kk)sitten kolme vuotta kestäneen suhteen tyttöystävääni, hän ei eroa olisi halunnut. Tunsin silloin, että olemme liian erilaisia enkä saa suhteelta sitä mitä haluan.
Nyt kuitenkin ikävä on sydäntä raastava, kaipaan pieniä yhteisiä hetkiämme, mietin koko ajan että teinkö elämäni virheen? Oliko asiat jotka saivat minut haluamaan eroa liian suuria korjattavaksi? Luovutinko liian helposti? Johtuuko ikäväni siitä, että olin jo niin tottunut yhteisiin jokapäiväisiin rutiineihimme, ja nyt yksin olo vaatii sopeutumista, vai siitä että rakastan häntä niin paljon...? En todellakaan osaa sanoa. Pää on aivan sekaisin. En tiedä mitä tehdä, toimiakko järjen vai tunteen mukaan...? miksi kaiken pitää olla niin vaikeaa...? :(
IKÄVÄ!!!
7
1405
Vastaukset
- Broken too
Elän kutakuinkin samanlaissessa tilanteessa. Olen juuri jättänyt tyttöystäväni. Suhde kesti melkein kolme vuotta ja olemme asuneet yhdessä melkein vuoden. Tuntui vain, että tämä ei ole se juttu mitä tulen tekemään loppuikäni. Oli vain pakko! Häneen sattui todella paljon, koska kaikki oli suunniteltu lapsia myöten. Hän ei suostu hyväksymään tilannetta.
Kaipaan jo nyt osittain niitä hyviä hetkiä mitä meillä oli. Ajatukset ovat täysin samanlaisia kuin sinulla. Olisiko pitänyt yrittää? Tuleeko enää parempaa rakkautta? Oliko hän sittenkin se "valittu"?
Kysymykset lienevät ihan normaaleita tässä tilanteessa. Itselleni olen koittanut vakuutella, että tein oikein, koska en pysty hyvään suhteeseen jos en sitä halua. Yksin jääminen pelottaa. Siinä mielessä tunteet sanoo, että yritä vielä, mutta onneksi (?) järki laittaa vastaan. Ei voi olla onnellinen, jos ei halua toista! Ei vaan voi! Elämää on vielä jäljellä vaikka ikä lukema onkin jo yli neljännes vuosisadan.
Tuntuu todella pahalta se miten paljon tuskaa aiheutan hänelle. Eikä tämä todellakaan ole helppoa mullekaan. Keskittyminen on vaikeata ja tippa tulee aika herkästi silmään. Jotain tunteita on vielä häntä kohtaan. Järki sanoo, että jos nyt (ei lapsia, ei naimisissa) on jo näin vaikeata, ei halua, ei himoa-> ei voi tulla hyvä avioliitto. Jos ei tässä iässä tähtää avioliittoon/lapsiin, mutta on ollut yhdessä jo liki 3 vuotta onko suhteessa mitään järkeä? Ei! Varsinkaan kun arjessa on enemmän vaikeuksia kuin hyviä hetkiä.
Koitahan jaksella Broken80. Et ole ainoa. Tuskin ihan pienillä perusteilla teit päätöksesi. Mieti niin, että mielummin kerran kirpaiseen kunnolla, kuin 50 vuotta vähän! Anna itsellesi aikaa. Älä koita peittää kaipuutasi ottamalla uutta naista kainaloon. Muuten jäät ikävöimään exääsi todennäköisesti ikuisesti. Anna tunteiden tasaantua. Opi olemaan itsenäinen. Ehkä sitä sitten huomaa, että päätös oli järkevä. Voimia!- Broken80
Niin, kai se aika on paras lääke tälläisiin kipuihin. Se vain on niin että järki/tunteet-yhtälö meinaa pyöritellä miestä, eikä mies yhtälöä--->pää sekaisin...
Ehkä se siitä sitten helpottaa joskus...
Kiitos vastauksestasi, ja voimia myös sinulle!!! :) - Minna
Broken80 kirjoitti:
Niin, kai se aika on paras lääke tälläisiin kipuihin. Se vain on niin että järki/tunteet-yhtälö meinaa pyöritellä miestä, eikä mies yhtälöä--->pää sekaisin...
Ehkä se siitä sitten helpottaa joskus...
Kiitos vastauksestasi, ja voimia myös sinulle!!! :)Kylläpä kirjoitit viisaasti, Broken too. Olen yrittänyt lohdutella miespuolista ystävääni, joka jätti tyttöystävänsä monen vuoden seurustelun jälkeen. Hän kyllä itsekin enimmän aikaa tietää, että paha olo johtuu suurelta osin siitä, että on pitkästä aikaa yksin, mutta välillä kuitenkin epäilee, tekikö oikean ratkaisun. Minäkin neuvoin hänelle, että olisi nyt yksikseen niin kauan, että se alkaa tuntua ihan hyvältä, ja sitten vasta harkitsee uutta suhdetta. Ja että ei hän olisi exälleenkään tehnyt palvelusta, vaikka kuinka välitti, jos olisi jatkanut suhdetta, jota ei kuitenkaan halua. Kyllä vielä alkaa tuntua paremmalta, ja jossain odottaa se oikea ihminenkin... Tsemiä!
- sympatiaa
Tunnutte olevan ihan samankaltaisessa tilanteessa kuin minäkin ja yhtä ymmällään. Minulla on juuri tänään ollut masentava olo siitä teinkö oikein lopettaessani monilta osin hyvän jutun. Paino sanalla MONILTA... ei kuitenkaan kaikilta. Meillä oli erilaiset arvot ja tavoitteet elämässä. Hän halusi lapsia, minä en. Minulla oli ankea kokemus edellisestä liitosta, enkä uskaltanut tulla haavoitetuksi enää. En luottanut häneen ja niin sanoin etten voi jatkaa. Loukkasin varmasti verisesti, mutta kamalampaa on miltei tuntea hänen olkapäänsä poskellaan ja ikävöidä elävää ihmistä. Help! Kun olisi joku pilleri millä turruttaa tämä kivun ja ikävän vaihe. Voi meitä raukkoja. Uskon kuitenkin elämän voittavan ja vielä hymyilevänkin. Te olette nuoria ja minulla on jo vuosia enemmän, mutta tunteet ovat samat. Parempaa tulevaisuutta kaikille.
- teak
Aloitin seurustelun ystäväni kanssa noin kuukausi sitten. Eilen hän ilmoitti lopettavansa suhteen. Ehkä olisi helpompaa, jos hän ei olisi ollut pitkään ystäväni.
Vielä ei ole tullut aika katsoa eteenpäin. On surun aika. Ja voi taivas, kuinka koskeekin. Kaikki kauniit haaveet kariutuivat, kaikki muistot muuttuivat kertaiskulla taakaksi mielessä. Jääkö ystävyyskään enää pystyyn?
Ei oikein edes tajua, että se on loppu. Joka hetki huomaan ajattelevani häntä ja ottavani hänet turhaan huomioon. Ei minun enää tarvitse petata hänelle, ei ostaa häntä varten ruokaa tai herkkuja, ei odottaa että hän soittaisi tai tulisi nettiin. Ei suunnitella seuraavaa tapaamista. Ja mitä teen kaikella tällä tyhjällä ajalla, joka ennen kului rakkaalleni? Onhan minulla harrastuksia, kuten tämä suomi24:n palsta ja moni muu asia, mutta harva näistä nyt innostaa.
Ei. En minä aijo kääriytyä itsesääliin. Minulla ei ole paljonkaan ymmärtämyst niille kusipäille, jotka eivät tajua surun kohtaamisen ja sairaalloisen itsesäälin eroa. Toivon saavani surra aikani. Ennen pitkää tämä helpottaa. Ystävät tukevat, ja tunnen paljonkin naisia. Ennen pitkää varmastikin aloitan uuden suhteen uudella innolla.
Tuntuu vain niin kummalta, että näin lyhyen seurustelun jälkeen olo on tällainen. Selittelen itselleni, että suhteen loppuminen kesken kiihkeimmän rakastumisvaiheen voi satuttaa yhtä paljon kuin sen loppuminen vuosien päästä, jolloin melkein jokainen arjen asia on yhteinen. Tästä kuitenkin taitaa päästä vähemmällä yli. Ei tarvitse jakaa omaisuutta, ei käydä paperisotaa, ei miettiä, mistä löytää uusi ystäväpiiri. Voimme jatkaa ystävinä samassa porukassa. Aluksi voi olla tietenkin vaikeaa kohdata häntä, mutta en halua häntä menettääkään - yhtä läheisimmistä ystävistäni.
Minä toivon, että hän sittenkin haluaisi jatkaa. Mutta iäisyyksiin en aijo sellaist odottaa. Nyt asia on vielä tuore, ja hänelläkin on varmaan ikävä, joten ehkä toivoni ei ole turha. Mutta loputtomuuksiin en jää itseäni kiusaamaan.
Ehkä tämä kertoo jotenkin, miltä tuntuu vastapuolesta. Tai miltä voi tuntua. - PiSara
.. on semmonen juttu, ettei niitä varmaan koskaan ymmärrä.
Mutta minä olen tämän jutun miettinyt niin, että on 'normaalia' ikävöidä sitä entistä rakasta. Koska eron jälkeen sitä on vähän niin kuin tuuliajolla. Ei ole enää sitä omaa rakasta, jonka kanssa on kaiken jakanut yms.
Itse olen melkosen tunteellinen ihminen ja täytyy myöntää, että monesti mennään juuri niin kuin tunteet sanoo ja sitten joko kaduttaa tai ollaan onnellisia. Mutta sitähän se elämä on.
Yleensä minua itseäni ärsyttää kanssaeläjät, jotka hokevat, että meressä niitä kaloja riittää ja aika auttaa ja kyllä sinä uuden löydät. Ei eron jälkeen halua kuulla tuollaista, kun vielä käy läpi omia tunteitaan ja tekojaan ja valintojaan. :) Tai minä en ainakaan halunnut kuulla. Jotenkin sitä vain käpertyy itseensä ja on vain.
Joskus käy niin, että ero 'aukaisee' silmät ja todellakin vasta kun ihmisen on menettänyt tajuaa, mistä jää paitsi. Mutta siinä vaiheessa on jo uusia mahdollisuuksia edessä ja oma naivi uskomukseni on, että jos ihmiset on tarkoitettu yhteen, näin tulee käymään. Eihän se tarkoita, että heti eron jälkeen pitää palata yhteen. Varsinkaan, jos ero on ollut tuskainen ja välit ovat tulehtuneet.
Mutta nyt olen inhottava kanssaeläjä ja sanon, että ainakin omalla kohdallani jokainen uusi päivä helpottaa ja tuo uutta puhtia. :) - hummeri
Sun exäs kirjoittaa samalle palstalle, ku sääkin!
Hahaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv92259Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441865- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938