Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

mahakarvat

naisella

Onko muilla samaa ongelmaa, eli mahakarvat!!! Minulla on siis sellainen "viiva" napaan asti. Nypin sen säännöllisesti pois, pari kertaa viikossa mutta jos sen antaa kasvaa se rupeaa näkymään kyllä aika hyvin. Ongelmana on se että vaikka olisin karvat nyppinytkin, jää iho sen näköiseksi että sitä on nypitty ja joskus nyppimisestä jää tulehtuneita kohtia.

Harmittaa kun en kesällä enkä uimahalleissa viitsi pitää bikinejä, vaan uimapukua koska pelkään että ihmiset huomaavat että minulla kasvaa mahassa karvoja vaikka nypinkin ne aina pois..

Inhottaa koko ajatus karvoista mahassa ja se ajatuksen asyö naisellisuuttani pois, vaikka kukaan ei ole kehdannut asiasta koskaan mainita.

Onko kohtalotovereita!?

Neuvoja kaipaan!

16

3031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri...

      Sama ongelma. Minullakin näkyy karvanpoiston jälki, eikä se koskaan ole täysin karvattoman näköinen. Rusketus kuitenkin auttaa asiaa. Talvisin käytän purkkirusketusta ja se tuo lohtua. Pahiten kärsin kuitenkin jalkakarvoista, jotka ovat todella tummia. En voi pitää hameita koska aina näkyy tummia pisteitä ja täynnä punaisia kuoppia. Ongelma karvoja myös bikinirajalla ja kasvoissa sekä käsissä. Ei voi mitään, tän kanssa on vaan elettävä.

      • rahaa...

        ongelman saa hoidettua laserepiloinnilla. Kalliiksihan se tulee mutta karvatkin on poissa lopullisesti.


      • tiet2222
        rahaa... kirjoitti:

        ongelman saa hoidettua laserepiloinnilla. Kalliiksihan se tulee mutta karvatkin on poissa lopullisesti.

        Onko tietoa missä noita laserepilointeja tehdään, ja paljonko maksaa?


      • vaihtoehto
        tiet2222 kirjoitti:

        Onko tietoa missä noita laserepilointeja tehdään, ja paljonko maksaa?

        Googlaa Epilaser.


    • näistä kärsivä

      Et ole ainut mahakarvojesi kanssa. Minullakin on niitä. Kohdallani ei ole kysymys hormonihäiriöistä, sillä olen muuten naisellinen ja sukuni on karvainen isän puolelta. Häpeän todellakin mahakarvojani. Nypin ne aina pinseteillä pois. On vain valitettavaa, että niiden tummien karvojen määrä tuntuu aina vain kasvavan. Vielä 20-vuotiaana niitä oli vain kaksi mutta nyt 25-vuotiaana ainakin 20. Minullekin jää nyppimisen jäljiltä punaiset paukurat ja maha on varsinkin silloin erittäin ruma kun karvat ovat kasvamassa pintaan ja näkyvät ihon alla. Käytän bikineitä kaikesta huolimatta. Minulla on lisäksi muutamia ongelmakarvoja leuassa ja ylähuulessa ja säärikarvani ovat aivan kamalat. Häpeän kesäisin käyttää hameita, koska jalkani ovat aina pilkulliset vaikka tekesin niille mitä tahansa. Laser-epilointiin olen ajatellut mennä sitten kun valmistun ja saan säästettyä rahat kokoon. Mitähän se tulee kaikkiaan maksamaan.

    • inhoan niitä

      Et ole ainut mahakarvojesi kanssa. Minullakin on niitä. Kohdallani ei ole kysymys hormonihäiriöistä, sillä olen muuten naisellinen ja sukuni on karvainen isän puolelta. Häpeän todellakin mahakarvojani. Nypin ne aina pinseteillä pois. On vain valitettavaa, että niiden tummien karvojen määrä tuntuu aina vain kasvavan. Vielä 20-vuotiaana niitä oli vain kaksi mutta nyt 25-vuotiaana ainakin 20. Minullekin jää nyppimisen jäljiltä punaiset paukurat ja maha on varsinkin silloin erittäin ruma kun karvat ovat kasvamassa pintaan ja näkyvät ihon alla. Käytän bikineitä kaikesta huolimatta. Minulla on lisäksi muutamia ongelmakarvoja leuassa ja ylähuulessa ja säärikarvani ovat aivan kamalat. Häpeän kesäisin käyttää hameita, koska jalkani ovat aina pilkulliset vaikka tekesin niille mitä tahansa. Laser-epilointiin olen ajatellut mennä sitten kun valmistun ja saan säästettyä rahat kokoon. Mitähän se tulee kaikkiaan maksamaan.

    • Nimetön

      Nypi se on jännittävä,anna olla jatkona "kiitoradalle".Kasos kun se on hyvin harvoilla.

    • 14 vuotias

      Elikkäs oon vasta 14 vuotias ja häpeän mahakarvojani... ne ovat tummat ja niitä on paljon.. koko maha ja kai selkäkin täynnä... en kehtaa mennä uimaan ja riparikin kesällä tulossa... Minä siis olen nuori eikä ole varaa oikein mihinkään ja en kehtaa puhua asiasta kenellekkään ): Tarvitsen helpon ja halvan keinon poistaa nämä vatsastani ja pikaisesti... ):

      • Seuraile vielä

        Todennäköisesti aika hoitaa asian kun hormonitoimintasi vakiintuu. Mikäli karvat jatkavat kasvamista vielä muutaman vuoden jälkeen, asiasta kannattaa kertoa lääkärille jotta tarkistettaisiin hormoonit ettei ne ole pielessä.

        Myös geenit voivat vaikuttaa ja jos suvussa on naisilla voimakasta karvankasvua, siihen ei voi vaikuttaa mitenkään.


    • xcf

      Kannattaa kokeilla vatsa- ja selkäkarvojen vaalentamista. Tämä tietysti siinä tapauksessa, että karvat eivät ole erityisen pitkiä tai vahvoja. Sellaisen tumman nukan vaalentaa helposti lähes näkymättömiin.

    • karvis.

      Et ole ainut mahakarvojen suhteen, täällä on toinen kohtalontoveri. :P
      Rutiininomaisesti vain on tottunut vuosien aikana nyppimään omat karvansa pois, vaikka alussa tuntuikin vaivaannuttavalta, vähitellen alkaa nekin hyväksymään....

    • karvis.

      unohdin vielä mainita, että olen 25 vuotias, (nainen) enkä ongelmani takia ole käynyt lääkärissä, olen ajatellut jos iän myötä tilanne hieman muuttuisi paremmaksi.

      • ......

        En haluaisi masentaa mutta iän myötä tilanne yleensä pahenee eli karvoitus lisääntyy ja leviää vuosien kuluessa.


    • 15w.

      Minullakin on mahakarvoja ja kärsin niistä. En halua mennä uimaan enkä haluaisi mennä edes suihkuun muiden nähden koska häpeän vartaloani karvojen takia. :(

    • mahakarva

      Juu samoista karvoista kärsin. Mulla niitä on varmaan lähemmäs sata, vaik oon vasta kolmetoist! vähän pelottaa minkälainen pusikko on ku täytän viiskytä. :/

      • Odota rauhassa

        Mahdollisesti ei enää mitään. Olet vielä niin nuori että hormoonitoiminta ei ole vakiintunut. Kunhan hormoonit "jyllää" täysillä, ylimääräiset karvat voivat hävitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe