moi, hiukset on melko kuivat ja koppurat, joten ajattelin tehdä öljyhoidon hiuksilleni.
Yleensä olen parin viikon välein laittanut hiuksiin tuollaista XZ:n tyrniöljyhoitoa, ja pitänyt sitä n. 20 minuuttia.
Nyt olen lukenut, että oliiviöljy olisi hyvää. Voinko sekoittaa oliiviöljyä tuon tyrniöljyjämien kanssa yhteen?
Minulla on melko paksut ja hieman yli olkapäille ulottuvat hiukset, kuinka paljon öljyä tarvitsen?
Jos pidän öljyjä hiuksissa muutaman tunnin, niin kannattaako laittaa päänahkaankin? Tällöin saisin kyllä öljyn helpoiten levitettyä.
Lisäksi, mitä kannattaa laittaa pään ympärille, että voin pitää öljyjä muutaman tunnin päässä ettei kotona sohvat ym. sotkeennu?
Pesenkö samppoolla öljyt pois ja laitan normihoitoaineet vielä sen jälkeen?
Kiitoksia vastauksista!
öljyhoito
3
10050
Vastaukset
- takkutukka.
Silloin kun olen käyttänyt noita XZ:n valmiita öljyhoitoja niin olen vain hyvin huuhdellut vedellä ne pois. Itse yritän enemmänkin hoitaa hiuspohjaa joka on minulla kuiva ja herkkä.
Öljyn määrästä en osaa sanoa, sitä kannattaa lisätä pikkuhiljaa, ei varmaan ole tarkoitus että öljyä tippuu hiuksista, vähän vähempikin riittää.
Jos sekoitat oliiviöljyä tuohon XZ:ään niin luulen ettei se ihan vedellä lähde hiuksista. Ainakin itse pesisin shampoolla. Varmaan riippuu ihan hiustesi kunnosta laitatko sitten hoitoainetta myös.
Itse laitan jonkun vanhan huivin hiuksia suojaamaan kun laitan öljyä hiuksiin. Huivin päällehän voisi vaikka virittää suihkumyssyn jos huivi ei suojaa tarpeeksi. Jos teen öljyhoidon saunassa ollessa niin huivin päälle laitan vielä pyyhkeen ettei öljytyt hiukset kuumene liikaa. - jaa-a..
En suosittele sekoittamaan oliiviöljyä tuon XZ kanssa.. Voi tulla melkoista liisteriä.
Paremman lopputuloksen saat sekoittamalla Öljyä johonkin hiusnaamioon, kuten esim LV löytyy silikoniton tehohoito joka sopii todella hyvin öljyjen sekoituspohjaksi. Maksaa joku 2e löytyy melkein mistä vain marketista.
Näin hiuksista ei jää rasvaiset huuhtelun jälkeen, mutta silti niihin jää öljyä vaikuttamaan.
Jos shampoolla pesee niin oikeastaan koko 2h muhittelu on mennyt hukkaan.
Yleensä siis suositellaan pelkkää huuhtelua.
Ja sen jälkeen ei tarvitse enää laittaa hoitoainetta.
Öljyn määrän tiedät itse parhaiten.. Ehkä kolme ruokalusikallista jotain tehohoitoa ja puolitoista lusikkaa öljyä.
Tuotahan voi muhitella periaatteessa minkä kanssa vain. Jotkut tykkää kääriä elmukelmua ja siihen pyyhe päälle. Itsellä vähän vaikeuksia tuon kelmun kanssa joten käytän hedelmäpussia ja siihen päälle laitan pipon.
Pysyy takuuvarmasti paikoillaan ja ei tarvitse varoa pyyhkeen tippumista yms. liikkuminen on paljon vapaampaa. - rasvoihin
niin, me eläinkunnan edustajat tuotamme normaalisti ihostamme suojaavia eläinkunnan rasvatuotteitamme, joiden luontaisesti tulisi riittää niin ihon kuin hiusten rasvaamiseen. Liika pesu ja mm.hiusten kohdalla erilaiset kemialliset käsittelyt tietenkin ovat sotkeneet koko luonnollisen hoitojärjestelmän, ja luonnonrasva ei riitäkään enää "hiustenhoitoon". Onko oliiviöljy oikea tuote sitten korvaamaan eläimen ihon tuottamaa rasvaa, vai olisiko sian ihra luontaisempi ja ihmistä läheisempi rasva?
Anyway, jos tukka on limainen rasvasta, se lähtee pois vain Fairylla, kokeile moottoriöljyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3256225Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483686Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1492861"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2272190Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1071763- 671232
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua831102Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni145983Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10958Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11904