Abc liikenneasemat

Karirr

Minkälaiset tauot kuuluu 8h päivään ?

16

8182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyppi88

      3 12min kahvia.

      • karirrr

        Kuulostaa aika tiukalta? Onkohan tämä normaali käytäntö abc:lla vai onko niiden välillä eroja ?


      • liikennemyymälätyöntekijä
        karirrr kirjoitti:

        Kuulostaa aika tiukalta? Onkohan tämä normaali käytäntö abc:lla vai onko niiden välillä eroja ?

        Kyllä meillä ainakin on kunnon tauot ja WC:ssä pääsee käymään, kun vaan tarvii, on meilläkin kiire hetket, mut silti....


      • hadd
        liikennemyymälätyöntekijä kirjoitti:

        Kyllä meillä ainakin on kunnon tauot ja WC:ssä pääsee käymään, kun vaan tarvii, on meilläkin kiire hetket, mut silti....

        Siis oletko myös abc:lla töissä ? Tarkentaisitko vähän taukojen pituutta ym.


      • oli töissä
        hadd kirjoitti:

        Siis oletko myös abc:lla töissä ? Tarkentaisitko vähän taukojen pituutta ym.

        ABC liikenneasemalla toista vuotta. Suosittelin hänelle työpaikan vaihtoa epäinhimillisten työvuorojen vuoksi. Taukoja ei ehtinyt/saanut pitää, koska henkilöstöä oli melkeinpä aina liian vähän. Tauoista lukee jo oppaassa, ettei niitä pidetä, jos on kiire. Ainahan on kiire, jos liian vähän palkataan porukkaa. Sai se pizzan tai muuta ottaa kotiin tullessaan mukaan, mutta kyllä tauot työhön kuuluu.
        Nyt menossa toiselle huoltoasemalle töihin. Sielläkin kiire, mutta työntekijöiden mukaan tauot saa pitää.
        Miksei PAM puutu ABC jatkuviin ongelmiin. Miksi S-ryhmä saa pitää kokoajan pilkkanaan yleisestisovittuja asioita.


      • dsffffff
        oli töissä kirjoitti:

        ABC liikenneasemalla toista vuotta. Suosittelin hänelle työpaikan vaihtoa epäinhimillisten työvuorojen vuoksi. Taukoja ei ehtinyt/saanut pitää, koska henkilöstöä oli melkeinpä aina liian vähän. Tauoista lukee jo oppaassa, ettei niitä pidetä, jos on kiire. Ainahan on kiire, jos liian vähän palkataan porukkaa. Sai se pizzan tai muuta ottaa kotiin tullessaan mukaan, mutta kyllä tauot työhön kuuluu.
        Nyt menossa toiselle huoltoasemalle töihin. Sielläkin kiire, mutta työntekijöiden mukaan tauot saa pitää.
        Miksei PAM puutu ABC jatkuviin ongelmiin. Miksi S-ryhmä saa pitää kokoajan pilkkanaan yleisestisovittuja asioita.

        Tästä kuulee kyllä aina välillä että abc:llä olisi vähän tiukempi linja mitä muissa paikoissa. Varmaan ns.tehominuuttien takia. Taitaa s-ryhmä olla niin iso talo että ei ole kellään siihen mitään sanomista, tekevät mitä tykkäävät. Jos jotakuta ei kiinnosta hommat niin aina on tulijoita jonoksi asti, vakipaikat kuitenkin aika harvassa tänäpäivänä.


    • Pinttja

      Hyvä jos tauot kerkeää pitämään, mutta harvoin. Olin itse vähän aikaa yhdellä ABC:llä ja totesin ettei mun paikka.. jälkeenpäin olen kuullut monelta et just ABC-ketju palkkaa paljon ihmisiä just sil periaatteel et katotaan millanen on ja sit yht äkkiä lopettaa koeajalla työsopimuksen varoittamatta. Eli jos on vaikka vaki paikka ja suunnittelee ABC:lle siirtymistä toisen vakipaikan saadakseen niin ei kannata. Pettyy vaan turhaan eli en suosittele kenellekkään kyseistä puljua jos koko S-ryhmääkään työpaikaksi.. Siis tosi syvältä olevaa toimintaa!!

      • Jupppis

        Itse olin abc:llä 2 vuotta sitten töissä. Taukoja ei saanut pitää, ruokataukokin oli sellanen pidä jos uskallat. Kun söi niin muut kävivät hoputtamassa ja sitten samassa työt kasaantuivatkin jos söi normaalia kauemmin.

        Jos on ihan mitä vaan muuta töitä saatavilla kuin ABC niin ehdottomasti ne muut. En suosittele Abc:tä kenellekkään.


      • paavo11v
        Jupppis kirjoitti:

        Itse olin abc:llä 2 vuotta sitten töissä. Taukoja ei saanut pitää, ruokataukokin oli sellanen pidä jos uskallat. Kun söi niin muut kävivät hoputtamassa ja sitten samassa työt kasaantuivatkin jos söi normaalia kauemmin.

        Jos on ihan mitä vaan muuta töitä saatavilla kuin ABC niin ehdottomasti ne muut. En suosittele Abc:tä kenellekkään.

        ne on ABC-taukoja. tauko 8min ja sit saat painaa
        hanuri ruvella duunii että tehokkaat minuutit saadaan täyteen


      • tauot
        paavo11v kirjoitti:

        ne on ABC-taukoja. tauko 8min ja sit saat painaa
        hanuri ruvella duunii että tehokkaat minuutit saadaan täyteen

        Jeps, tauot on kyseississä puljussa HYVIN harvassa!


      • ABC<3
        tauot kirjoitti:

        Jeps, tauot on kyseississä puljussa HYVIN harvassa!

        Kyllä meillä tauot on, ja ne pidetään vaikka olis kiireisempikin päivä sehän laskee vaan työilmapiiriä jos sinnne ei mene....


      • sirkkelisti
        ABC<3 kirjoitti:

        Kyllä meillä tauot on, ja ne pidetään vaikka olis kiireisempikin päivä sehän laskee vaan työilmapiiriä jos sinnne ei mene....

        olin abcllä töissä. tosiiaan niinku joku tossa jomainitsi niin soppari purettiin koeajalla yks kaks..syytä ei kerrottu minulle vaan vedottiin koeaikaan ja ettei muuta syytä tarvitse olla. luulen että mut otettiin vaan kiireemmäksi aikaa vaikka porkkanana luvattiin vakipaikkaa koeajan jälkeen. tauot ainoastaan yksi 20min tauko vuoron aikana..riippumatta vuoron pituudesta. joskus oli 9tuntisiakin päiviä. työtahti on tappava ja tosiaan ei 20min riitä millään sillä tahdilla..vessaan sai juosta ja sitäkin katsottiin pahalla silmällä kun sinne meni. ¨
        abc vetoaa MARAN tessissä olevaan kohtaan jossa puhutaan tauoista niin että yli kuuden tunnin työpäivään tulee sisällyttää kahvitauko TAI mahdollisuus nauttia virvokkeita työn lomassa.
        abclla siis työntekijä saa juoda kahvia työpisteellä..sillä kumotaan tauon tarve. itsellä kahvin juonti jäi yleensä siihen että ehti kerran hörpätä ja sitten koko kuppi unohti ja kahvi jäähty kiireen takia... jos sitä kahvia nyt ylipäätänsä ehti edes pannusta hakea... sama juttu limsan kanssa... työvuoron alussa otti tuopin mukaan ni seuraavaks sen ehti täyttää sillä ruokatauolla..
        ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET MENKÖ ABCLLE TÖIHIN!!!!!!!


    • kahvilatyttö

      Aika paksua tekstiä. Oli pakko kommentoida, vaikka monta vuotta vanha ketju.

      Ite oon ollu kahdella eri ABC:lla töissä. Kummassakin taukoja sai pitää 2 * 15 min työvuoron aikana. Alle 6 tuntisissa vuoroissa yksi tauko. 15 minuuttia on ohjeellinen pituus. Joskus menee kauemmin jos esimerkiksi syö, joskus ei jaksa kuin hörpätä kahvit ja käydä vessassa. Kiireen aikana ei käydä tauoilla, mutta tauon paikka on kiireisenä päivänä jostain välistä löydettävä, jos ensimmäiselle tauolle ei ole päässy neljään tuntiin. Itse en tauoista tingi ja ne jotka sanovat, etteivät kerkeä tauolle, eivät osaa jakaa työtaakkaansa. Vessassa käyn niin usein kuin on tarve.

      ABC:llä on palkallinen tauko. Se aika, jonka istut tauolla, maksetaan sinulle rahana. Jos sinulla on 8 tunnin päivä, saat palkan 8 tunnista, etkä esimerkiksi 7.5 tunnista.

    • ABC!

      Yllättävää kuulla, että noin monet puhuvat ABCllä olevan huonosti/olemattomasti mahdollisuudet taukoihin ja muutenkin ns. huonoista oltavista. Itse olen työskennellyt ABCllä ja viihdyin siellä erittäinkin hyvin. Välillä isossa, ympäri vuorokauden auki olevassa paikassa on esim. turistiaikaan kova kiire ymmärrettävästi, mutta kyllä siellä työntekijöiden hyvinvointi oli sen verran hyvin järjestetty, että taukoja sai pitää ja työntekijöitä oli tarpeeksi. Alle 6h mittasen päivän aikana oli yks 15 min tauko, 6h-7h mittasen päivän aikana kaks 15 min taukoa ja yli 7,5h päivässä oli kaksi 15 min taukoa mahdollisuus ruokailuun. Ihan jokaikinen päivä taukoja ei noin montaa ehtinyt pitää, mutta se oli harvinaista. Ja työntekijöitä oli kyllä niin monta yhtäaikaa töissä, että tauot ehdittiin pitää, mutta kuitenkin niin, että kaikille riitti tekemistä. Työnilmapiiri oli hyvä ja työntekijät kaikki viihtyivät hyvin. Siihen varmasti vaikutti se, että kaikki oli järjestetty myös työntekijöiden kannalta loistavasti.
      Olen myös työskennellyt toisessa liikennemyymälässä ja sieltä ei todellakaan ole mitään niin hyvää sanottavaa kuin ABCltä. Päivän aikana sai pitää yhden korkeintaan 20 min kestävän tauon. Työntekijöitä oli kerrallaan niin vähän, että sai juosta pää kolmantena jalkana joka puolella, eikä siltikään ehtinyt tehdä kaikkea tarvittavaa. Muutenkin kaikki siellä oli järjestetty niin typerällä tavalla, että se paikka ei saanut kuin risuja minulta ABC kokemuksen jälkeen.

    • annika11

      Alkuperäinen keskustelu näyttää olevan jo vanha, mutta haluaisin myös kertoa omia kokemuksiani niille, jotka harkitsevat työtä ABC:llä.

      Itse työskentelin ABC:llä noin puolen vuoden ajan ja sain myös hyvin pian huomata ettei paikka ole itselleni sopiva. Ensinäkin taukoja meillä oli yksi 15 min tauko päivän pituudesta riippumatta, yövuoroissa ei yleensä ollenkaan. Tuo 15 min "tauko" tarkoitti kuitenkin sitä, että mikäli joku painoi ABC-marketin kassalla nappia "kassalle tarvitaan apua" piti myös tauolla olleen mennä marketiin katsomaan onko joku jo ehtinyt kassalle ja tarjota tarvittaessa apuaan... Mutta tosiaan, kuten joku mainitsikin MaRa:n tes:hän määrittelee tosiaan vain, että "työpäivän ylittäessä 6h työnantajan tulee järjestää työntekijälleen mahdollisuus ruokailla työaikana". Eli kyseinen TES kun ei määrittele taukoaikoja ollenkaan, niin eipä tuosta voinut paljoa napista. Tämän kokemuksen jälkeen olen kyllä kiertänyt kaukaa paikat, joissa MaRan tes vaikuttaa.

      Lisäksi perehdytys oli mielestäni aivan liian suppea siihen nähden, mitä kaikkea työvuoron aikana tuli osata. Päiväsaikaan työntekijöillä oli selkeämmin omat vastuualueensa, jotka opetettiinkin melko hyvin hoitamaan, mutta iltasella ja yöllä joutui sitten hyppimään marketin, Hesen, kahvilan kassan, salin, tiskinurkan ja keittiön väliä. Siihen päälle vielä kun joku sattui tulemaan kysymään apua mittarikentälle (bensa-asema), yritettiin sitten vetää suunnilleen pitkää tikkua kuka meistä nuorista tytöistä menisi herrasmiestä auttamaan, kun kellään (ei edes vuoropäälliköillä) tuntunut olevan riittävää osaamista.

      Myös tehoja seurattiin S-ryhmän tasolta jatkuvasti ja koeaikapurkuja tehtiin tuona omana aikanakin kolme tai neljä kappaletta. Porukka näyttää muutenkin vaihtuneen ks.ABC:lla noin kahdessa vuodessa lähes kokonaan, joten ilmeisesti muillakin on ollut samankaltaisia kokemuksia.

      Jos joku on hakemassa töihin erityisesti ABC-marketiin/Saleen kannattaa myös huomioida, että myös ABC:llä ainoastaan kaupan myyjän tehtävissä toimivalla pätee tuo MaRan tes Kaupan alan tes:in sijaan. Tämä karkoitti ainakin ks.ABC:ltä paljon porukkaa myös marketin puolelta muualle töihin.

      S-ryhmän henkilökuntaedut olivat hyvät, mutta muuta hyvää en sitten ABC ajaltani muistakaan. Itse en suosittele ABC:tä työpaikkana, mutta ehkä ilmapiirin ollessa muuten hyvä voi työstäkin tehdä siedettävän.

    • Anonyymi

      ei normaalit ihmiset tee töitä abc...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe