Saako oman firman auto myydä itselle?

Nimetön

Eli kuten otsikossa sanotaan, voinko myydä oman firman auton itselleni kunhan se on jotenkuten lähellä markkina arvoa?

8

13992

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylin luvanantaja

Kerrankin joku älyää kysyä asiaa minulta ennen kuin tekee jotain omin päin. Olenkin aina manannut kun eivät älyä kysyä etukäteen vaan pöllöilevät omiaan.

• vastaan

Minun käsitykseni mukaan markkina-arvo ei ole tässä tapauksessa ratkaiseva, vaan kirjanpitoarvo.

Jos autosta on tehty kirjanpidossa jo täydet poistot, saat ostaa sen ihan mihin hintaan huvittaa.

Mutta tämä on vain minun käsitykseni.

Jos auto on hankittu pääomaleasingilla, saattaa leasingsopimuksessa oleva ehto kieltää auton myymisen leasingkauden päätteeksi jäännösarvosta firman intressipiiriin kuuluvalle henkilölle tai firmallekaan. Jos auton käypä arvo on korkeampi kuin sopimuksessa mainittu jäännösarvo, voi käyttää bulvaania ostamaan auton ensin leasingfirmalta ja ostaa sitten auto bulvaanilta. Viskipullo bulvaanille välityspalkkioksi on tällöin vähintään paikallaan :o)

• Anonyymi

Meinaatko, että "viskiltä löyhkäävä bulvaani" on se jolle ALD ekana alihintaista kiesiä tyrkyttää...???
        Toki jos kokemusta on, niin OK. Voihan vaakakupissa olla jo neuvottelut uudesta liisarista ja jos viskisiepon rahat ALD'in kassalla ei kelpaa, niin ...

• kyllä... mut

et voi silmät kiinni hinnoitella. Vastaisen varalle kannattaa ottaa ainaakin 2 ulkopuolistaa arviota auton hinnasta ja liittää kauppakirjaan.

• Anonyymi

Voudin "ohjeistus" aikoinaan. Tarjous kolmelta autoliikkeeltä ja maksat parhaan tarjouksen päälle 100 EUR.

• Anonyymi

Haen saksasta ja ruotsista autoja ja ostan omalle firmalle, saan kaikki kulut vähennettyä mitä yksityinen ei saa, matkat, tuntipalkat, kulut

Voi myydä itselle tai sukulaiselle millä hinnalla vain. Firma ei vaan teet voittoa

• Anonyymi

Jokin ote hinnoista esim. nettimyynti ilmoituksista.
      Jos vastaavien autojen arvot esim 7000 -8000-9000 euroa, on autosi arvo 8000 euroa.
      Se on se hinta. Millään poistoilla ei ole mitään merkitystä.
      Verottaja on tarkka tällaisissa joten ei kannata leikkiä.
      Jos ostat auton 8000 niin liitä tuloste sen hetkisistä hinnoista kauppakirjan liitteeksi ja todisteeksi hinnoista sen päivän hinnoista.
      Vain tyhmä luulee, että voisi saada auton halvemmalla yritykseltä ja ettei verottaja olisi koskaan törmännyt moiseen peiteltyyn tulonsiirtoon. Se on yleisempää kun arvaattekaan.
      Usein kannattaa ostaa auto muualta kun omalta yritykseltä, juuri em syystä.

• Anonyymi

Jos onnistut ostamaan todella pienellä hinnalla auton arvoon nähden saattaisi verottaja katsoa sinun saaneen lahjaverotettavaa hyötyä .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe