the Clash

Clash City Rocker

Voi surkeuksien surkeus. Olin elätellyt toivetta, että näkisin suosikki bändini elävänä vielä joskus. Nyt se on mahdotonta, kun Joe Strummer on kuollut. Joe oli muutenkin tuon musiikkityylin yksi keulakuva ja suurista hahmoista.

The Clash osasi yhdistää hienosti reggaen ja rockin ja tehdä siitä uskomattoman hienoja biisejä. Kuunnelkaapa vaikka ekan levyn hienoa Police and Thieves biisiä!!!!! vaikka se onkin coveri, mutta siinä on sitä jotain......... Ja jos pitää mainita heidän oma tekele niin vaikka "Guns Of Brixton" on upea tai "White man in Hammersmith palais". harasoo.....

10

593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elina

Minä en ole koskaan käsittänyt The Clashia. Minulla toki on "London Calling"-albumi, mutta en kyllä ole huomannut ko. teoksessa minkäänlaisia kulttibiisien tunnusmerkkejä.

• Jimmy Jazz

Minusta bändissä on tapahtunut hirveän paljon kehitystä, kun vertaa London calling:a esim. heidän ykköslevyyn tai Give 'em enough rope. Soitanta on kehittynyt ja biisien ns. sanoma on tullut syvemmäksi. Yksinkertaisesti bändi on kehittynyt musiikillisesti ja sanomallissti. London Calling on hieno sekoitus rockia, poppia,reggaeta ja ska musiikkia. Voisi sanoa, että se on the Clash:lle sama kuin Beatles:lle Sgt. Pepper eli täysosuma albumi.

Oikeastaan koko punk-rockin tarkoitushan oli kehittyä eikä jäädä paikalleen soittamaan sitä samaa. Suotakoon se kuitenkin anteeksi esim. ramoille.

• Y.B
        Jimmy Jazz kirjoitti:

Minusta bändissä on tapahtunut hirveän paljon kehitystä, kun vertaa London calling:a esim. heidän ykköslevyyn tai Give 'em enough rope. Soitanta on kehittynyt ja biisien ns. sanoma on tullut syvemmäksi. Yksinkertaisesti bändi on kehittynyt musiikillisesti ja sanomallissti. London Calling on hieno sekoitus rockia, poppia,reggaeta ja ska musiikkia. Voisi sanoa, että se on the Clash:lle sama kuin Beatles:lle Sgt. Pepper eli täysosuma albumi.

Oikeastaan koko punk-rockin tarkoitushan oli kehittyä eikä jäädä paikalleen soittamaan sitä samaa. Suotakoon se kuitenkin anteeksi esim. ramoille.

lienee kahden ensimmäisen levyn jälkeen se että laulujen sanoistakin saa kuunnellessa selkoa. Tosin itse pidän juuri Clashin ekasta ja Give 'em Enough Ropesta.

• Y.B
        Jimmy Jazz kirjoitti:

...

• B.A.D.
        Y.B kirjoitti:

lienee kahden ensimmäisen levyn jälkeen se että laulujen sanoistakin saa kuunnellessa selkoa. Tosin itse pidän juuri Clashin ekasta ja Give 'em Enough Ropesta.

Niillä ekoilla levyillä on todellakin omat hetkensä. ekan levyn biisit tosin on aika lyhkäisiä ja sitä samaa rataa jatkuvaa..........tosin erottuu sieltä hieno police and thieves biisi, garageland ja upea DENY. Janie Jones on kanssa kiva.

Kakkos levyllä biisitkin alkavat kestämään jo pitempään. Jotenkin tulee mieleen kuitenkin keskiverto heavy bändin levy (sori tämä). Onhan siellä upea safe european home, stay free, all young punks. Itse olisin halunnut siihen levyyn sellaista raitaa kuin white man's in hammersmith palais, joka on todella upea biisi......

• Tyttö

Ostin vähän aikaa sitten The Clashin kokoelman "Essential". Todella mahtavaa musiikkia!

• Jarppa

Onneksi Clash ei koskaan tehnyt comebackia.Ei vaikka "rahamiehet"tarjosivat sitä itseään.
      Joe Strummer pysyi uskollisena aatteilleen loppuun asti.
      Paul Simonon(basisti)on nykyään taidemaalari.Basso on viety "vintille".
      Kitaristi Mick Jones tuotti ainakin Libertines-levyn jota voi muuten suositella.Teki muuten yhteistyötä vanhan Generation X/Sigue Sigue Sputnik-mies Tony Jamesin kanssa viime keväänä.
      Topper Headonilla on kait jotain musavirityksiä.
      Itselleni on aina ollut tärkein punklevy Clashin eka.Jos joku ei ole tutustunut punkkiin niin siitä voi aloittaa.

• Rude Boy

Mutta vähän toki häiritsee the Clashin biisi "should i stay or should i go" leviksen mainoksessa.

Silti harmittaa, kun en nähnyt ko. bändiä livenä aikoinaan. Toki minulla on Rude Boys elokuva ja sitten sen ns. hitit videona.

Kyl sitä jaksaa katsella noita Should I Stay Or Should I Go tai Rock the Casbah videoita vieläkin.

• veera

Hieno ihminen, hieno bändi.
      Musiikki jää onneksi elämään. Eka levy on ihan legendaarinen. Myös London Calling on hyvä levy.

• Jukka

Ei oo eikä tuu parempaa bändiä kuin The Clashia.
      Mun mielestä niiten paras biisi on "Clampdown" tai "Straight to Hell".

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      40
      2899
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2681
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      31
      1719
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe