BOSS MICRO BR

kalle vaan

Onko kokemuksia tästä pienen pienestä kotistudiosta?
http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=818

Tiedoissa sanotaan: 4-track playback, 32 V-Tracks. Mitä tuo V-tracks tarkoittaa? Onko tämä siis 'tavallinen' neliraitanauhuri, eli neljälle raidalle pystyy äänittämään, vai mitä...?

Minkälaista laatua saadaan lopputulokseksi? Hinta ei ainakaan ole kovin paha, jos tuolla saa ok jälkeä.

14

4855

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tollainen

Siinä on 8 " pankkia " yhteen pankkiin voi
      äänittää 4 raitaa. Ja editoida Level / Pan / Kaiku.
      4 raitaa voi laittaa päällekkäin kahdelle raidalle
      silloin tulee kaksi raitaa lisää, mihin voi äänittää. Editoida ei voi jos on laitettu päällekkäin. Kitara saundit ja rummut löytyy.
      ÄÄnityksen laatu on minusta hyvä, riippuu kyllä millä mikillä äänittää, uulkopuolisella vai Bossin omalla.

• kjlkjklöj

Jos laitteen pieni koko ei ole välttämättömyys, niin kannattaa katsoa myös mitä saisi kannettavalla/pöytäkoneella ja sopivilla ohjelmilla aikaan. Pariin sataan euroon saa hyvän äänikortin ja sekvensseriohjelman.

• kalle vaan

Soveltuuko nuo ihan normaaleilla soittimilla (sähkis, basso, laulu ym.)äänittelyyn ja jos niin on, niin voitko antaa joitain vaihtoehtoja.

Olen käyttänyt aiemmin Audacityä kannettavassani.

• aloittaja

"Pariin sataan euroon saa hyvän äänikortin ja sekvensseriohjelman."

Koneessani on Realtek AC97 Audio-äänikortti, onko 'hyvä'? Entäs soveltuuko nuo sekvensseriohjelmat sellaisen musiikin tekoon, kun soitan efktilaitteiden kautta koneelle sähkistä, bassoa ja vaikka laulan konkkamikillä? Onko antaa esimerkkiä ohjelmasta, joka voisi sopia minulle? Olen käyttänyt Audacityä aiemmin.

Thomannin sivuillakin olen käynyt. Tavaraa on vaikka mitä, mutta vaikea on tietää itsekin mitä tarvitsee.

• lkhlkhh
        kalle vaan kirjoitti:

Soveltuuko nuo ihan normaaleilla soittimilla (sähkis, basso, laulu ym.)äänittelyyn ja jos niin on, niin voitko antaa joitain vaihtoehtoja.

Soveltuu, itse soittelen Toneport UX1:n kautta kitaraa ja bassoa ja mikrofoniliitäntä löytyy. Sitä en ole vielä kokeillut, olen etsiskellyt sopivaa mikrofonia.

Jos mikki tarvitsee phantom poweria, niin sitten kannattaa hankki Toneport UX2. Muita vastaavia laitteita löytyy, mutta en osaa niistä sanoa mitään kun ei ole käyttökokemuksia. Toneportin mukana tulee Gearbox, jossa mallinnettuja vahvistimia ja efektejä. Sangen mukava paketti.

Audacitya en ole käyttänyt, mutta joku Audacityn käyttäjä voi varmaan kommentoida sitä. (Gearbox näkyy siis äänilähteenä sekvensserissä, se ei ole sekvensseri)

• lökjölkj
        kalle vaan kirjoitti:

Esim Line6 Toneport UX1 voi käyttää kitaran ja basson kanssa ja mikrofoniliitäntä löytyy. Jos mikrofoni tarvitsee phantom poweria, niin sitten Toneport UX2.

Muitakin vastaavia laitteita löytyy, mutta en ole niitä kokeillut. Ihan tyytyväinen olen ollut UX1:een.

Toneportin mukana tulee Gearbox-ohjelma, jolla saa efektejä ja vahvistinmallinnuksia käyttöön (kitara/basso/vocals). En ole audacitya käyttänyt, mutta Gearbox näkynee(?) VST-plugininä Audacityssa. Eli gearbox hoitaa efektit, esim Audacitylla äänitys.

• kjlkjöklj
        aloittaja kirjoitti:

Koneessani on Realtek AC97 Audio-äänikortti, onko 'hyvä'? Entäs soveltuuko nuo sekvensseriohjelmat sellaisen musiikin tekoon, kun soitan efktilaitteiden kautta koneelle sähkistä, bassoa ja vaikka laulan konkkamikillä? Onko antaa esimerkkiä ohjelmasta, joka voisi sopia minulle? Olen käyttänyt Audacityä aiemmin.

Thomannin sivuillakin olen käynyt. Tavaraa on vaikka mitä, mutta vaikea on tietää itsekin mitä tarvitsee.

Realtekin AC97 on perusäänikortti, joka on tulee emolevyn mukana. Jos vain mahdollista, kannattaa hankkia musiikin tekoon tarkoitettu äänikortti. Jos nauhoitat AC97:lla, sisääntulon on oltava line-in tasoista signaalia. Ulkoisessa äänikorttissa eli "audio interfacessa" on taas suorat liitännät kitaralle ja mikille. Kun kitara on kytkettynä suoraan, suhinat jäävät minimaaliseksi.

>Entäs soveltuuko nuo sekvensseriohjelmat sellaisen musiikin tekoon, kun soitan efktilaitteiden kautta koneelle sähkistä, bassoa ja vaikka laulan konkkamikillä?

Kyllä sopii. Kitara/basso/mikki kiinni esim Line6 Toneport UX1 äänikorttiin, joka taas USB-piuhalla kiinni koneeseen (EI usb-hubin kautta, vaan suoraan koneeseen kiinni). Itse asiassa Toneportin mukana tuleva Gearbox voi hoitaa efektit.

>Onko antaa esimerkkiä ohjelmasta, joka voisi sopia minulle? Olen käyttänyt Audacityä aiemmin.

En tunne Audacitya, mutta Gearbox näkyy varmaan Audacityssa äänilähteenä. Eli Toneportin kautta saat kitaran/basson/mikin kiinni koneeseen ja Gearbox hoitaa efektit ja mallinnuksen. Audacity toimii sitten sekvensserinä, jolla äänität. Audacityn efektejä voi myös käyttää.

Aloitin täysin tyhjältä pöydältä puolisen vuotta sitten, tällä hetkellä kokoonpano on Toneport UX1 ja sekvensserinä MixCraft4 (hyvä, helppo ja *halpa*, netistä ostettuna n. 40-45e) ja MIDI-keyboard ja hyvät kuulokkeet. Tuolla kokoonpanolla saa näprättyä jo kaikenlaista. MixCraftin mukana tulee VST-instrumentteja ja lisää saa esim Independence Free (ilmainen, mukavat rummut). Ja netistä löytyy vaikka mitä.

Vielä puuttuu mikki akustista kitaraa varten ja aktiiviset lähikenttämonitorit.

Tämä on nyt vain yksi kokoonpano, laitteita ja ohjelmia löytyy joka lähtöön ja makuun ja hintaan.

Laitanpa nyt tähän vielä linkit:

http://www.acoustica.com/mixcraft/

http://line6.com/products/computerbased/

http://www.yellowtools.us/cp21/cms/index.php?id=842

• klöjlökj
        aloittaja kirjoitti:

Pitkä viesti meni just avaruuteen kun suomi24 tilttasi lähetyksen :-(

Lyhyesti virsi kaunis:
        - AC97 on perusäänikortti. Kannattaa hankkia "audio interface". Kitaraa ei voi kytkeä suoraan perusäänikorttiin, siinä on ainoastaan linjasisääntulo (line-in).
        - Kondensaattorimikki: tarvitsee phantom powerin, eli esim. Line6 Toneport UX2 käy. Sisääntulot 2*kitara/basso ja 2*mikki.
        - En ole käyttänyt Audacityä. Toneport on ulkoinen äänikortti, joten se näkyy varmaan Audacityssä äänilähteenä samoin kuin AC97.
        - Vaihtoehtoisesti halpa, helppo ja hyvä sekvensseriohjelma on myös MixCraft4 (www.acoustica.com, voi testata ennen ostamista. Hinta netistä n. 41e). Ymmärtää MIDIä, mukavasti VST-instrumentteja ja esim Independence Free tuo lisää parempia rumpusoundeja.

Muitakin ohjelmia/laitteita löytyy, jotka ovat parempia/kalliimpia/halvempia ;)

• ölkjlkjlkj
        aloittaja kirjoitti:

Pitkä viesti meni just avaruuteen kun suomi24 tilttasi lähetyksen :-(

Lyhyesti virsi kaunis:
        - AC97 on perusäänikortti. Kannattaa hankkia "audio interface". Kitaraa ei voi kytkeä suoraan perusäänikorttiin, siinä on ainoastaan linjasisääntulo (line-in).
        - Kondensaattorimikki: tarvitsee phantom powerin, eli esim. Line6 Toneport UX2 käy. Sisääntulot 2*kitara/basso ja 2*mikki.
        - En ole käyttänyt Audacityä. Toneport on ulkoinen äänikortti, joten se näkyy varmaan Audacityssä äänilähteenä samoin kuin AC97.
        - Vaihtoehtoisesti halpa, helppo ja hyvä sekvensseriohjelma on myös MixCraft4 (www.acoustica.com, voi testata ennen ostamista. Hinta netistä n. 41e). Ymmärtää MIDIä, mukavasti VST-instrumentteja ja esim Independence Free tuo lisää parempia rumpusoundeja.

Muitakin ohjelmia/laitteita löytyy, jotka ovat parempia/kalliimpia/halvempia ;)

• kalle vaan
        kjlkjöklj kirjoitti:

Realtekin AC97 on perusäänikortti, joka on tulee emolevyn mukana. Jos vain mahdollista, kannattaa hankkia musiikin tekoon tarkoitettu äänikortti. Jos nauhoitat AC97:lla, sisääntulon on oltava line-in tasoista signaalia. Ulkoisessa äänikorttissa eli "audio interfacessa" on taas suorat liitännät kitaralle ja mikille. Kun kitara on kytkettynä suoraan, suhinat jäävät minimaaliseksi.

>Entäs soveltuuko nuo sekvensseriohjelmat sellaisen musiikin tekoon, kun soitan efktilaitteiden kautta koneelle sähkistä, bassoa ja vaikka laulan konkkamikillä?

Kyllä sopii. Kitara/basso/mikki kiinni esim Line6 Toneport UX1 äänikorttiin, joka taas USB-piuhalla kiinni koneeseen (EI usb-hubin kautta, vaan suoraan koneeseen kiinni). Itse asiassa Toneportin mukana tuleva Gearbox voi hoitaa efektit.

>Onko antaa esimerkkiä ohjelmasta, joka voisi sopia minulle? Olen käyttänyt Audacityä aiemmin.

En tunne Audacitya, mutta Gearbox näkyy varmaan Audacityssa äänilähteenä. Eli Toneportin kautta saat kitaran/basson/mikin kiinni koneeseen ja Gearbox hoitaa efektit ja mallinnuksen. Audacity toimii sitten sekvensserinä, jolla äänität. Audacityn efektejä voi myös käyttää.

Aloitin täysin tyhjältä pöydältä puolisen vuotta sitten, tällä hetkellä kokoonpano on Toneport UX1 ja sekvensserinä MixCraft4 (hyvä, helppo ja *halpa*, netistä ostettuna n. 40-45e) ja MIDI-keyboard ja hyvät kuulokkeet. Tuolla kokoonpanolla saa näprättyä jo kaikenlaista. MixCraftin mukana tulee VST-instrumentteja ja lisää saa esim Independence Free (ilmainen, mukavat rummut). Ja netistä löytyy vaikka mitä.

Tämä on nyt vain yksi kokoonpano, laitteita ja ohjelmia löytyy joka lähtöön ja makuun ja hintaan.

Kiitos infosta! Viime päivinä olen tutkaillut erilaisia ulkoisia äänikorttivaihtoehtoja. Enää pitäisi valita audiointerfacen ja digitaaliraiturin välillä.

Mitenkäs noiden rumpuohjelmien käyttö, onko niitä helppo käyttää?

• aloittaja
        kjlkjöklj kirjoitti:

Kiitos infosta! Viime päivinä olen tutkaillut erilaisia ulkoisia äänikorttivaihtoehtoja. Enää pitäisi valita audiointerfacen ja digitaaliraiturin välillä.

(tökkii tämä keskustelupalsta)

• jköölkjjk
        aloittaja kirjoitti:

(tökkii tämä keskustelupalsta)

Acouscticalla on esim Beatcraft, mutta en ole sitä käyttänyt. Hinta ei ole ainakaan paha, $40.

Olen syöttänyt suoraan nuotteja sekvensseriin ja käyttänyt Independence Freen ääniä. Onhan se aika moista näperrystä, mutta jos näkee vaivaa niin tulee ihan hyvää jälkeä. Jos teen omaa versiota jostakin kappaleesta, niin olen tehnyt niin, että olen ottanut alkuperäisen kappaleen yhdeksi raidaksi ja sitten toinen raita MIDI/VST rummut kuunnellen välillä raitoja päällekkäin meneekö yksi yhteen.

Mixcraftista ja Beatcraftista löytyy toimiva demo. Independence Free on ilmainen.

• lasc
        lökjölkj kirjoitti:

Esim Line6 Toneport UX1 voi käyttää kitaran ja basson kanssa ja mikrofoniliitäntä löytyy. Jos mikrofoni tarvitsee phantom poweria, niin sitten Toneport UX2.

Muitakin vastaavia laitteita löytyy, mutta en ole niitä kokeillut. Ihan tyytyväinen olen ollut UX1:een.

Toneportin mukana tulee Gearbox-ohjelma, jolla saa efektejä ja vahvistinmallinnuksia käyttöön (kitara/basso/vocals). En ole audacitya käyttänyt, mutta Gearbox näkynee(?) VST-plugininä Audacityssa. Eli gearbox hoitaa efektit, esim Audacitylla äänitys.

elikkä tämmönen:
        Kitara > Toneport > Gearbox > äänitys ohjelma

• Mika P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5263
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1638
    Aihe