Implantti Virosta?

Halkihammas

Minulta halkesi poskihammas syödessäni mysliä. Nyt sitten edessä koko hampaan poisto leikkauksella, sekä implantin laitto. Koska vakutus ei kuulemma korvaa on etsittävä kustannustehokkain hoito ko. hommaan. Jos laitatan sen Suomessa hinnaksi tulee n.2000-2500€, mutta jos Virossa niin n.1000-1500€. Nyt kysyisinkin kuinka paljon KELA korvaa tuosta kotimaassa maksetusta hoidosta? Sen tiedän, ettei se korvaa mitään Virossa tehdystä työstä.

17

14926

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietipä vielä

Enpä suosittele implantin laittoa Virossa. Se on sen verran pilkun tarkkaa työtä ja kannattaa selvittää kirurgin kokomus, implantin merkit mikä soveltuu jne ennen laittamista. Mitään tulehduksia ei saa olla. Joissain implanteissa takuu. Itse menen ja menisin laittamaan implantin vain erittäin kokeneelle suukirurgille ja ennenkaikkea suomalaiselle.
      Se tuhannen euron halvempi hinta ei paljon tulevaisuudessa lohduta jos implantti lähteekin irti ym. Niin ja leukaluusta täytyy ottaa kuvat ensin tietysti ja kirurgin täytyy katsoa, onko luuta tarpeeksi, jotta implantin voi sinne laittaa ettei lähde samantien irti. Jos ei ole riittävästi, joudutaan siirtämään esim lonkasta, se ei olekaan taas niin yksinkertaista. Ei niin kokenut kirurgi voi tietysti yrittää laittaa sen pieneenkin luu määrään.... Suosittelen siis ottamaan asioista selvää. Jo netistä googlettamalla löytyy erittäin ammattitaitoisia ja kokemuksen omaavia suukirurgeja ym tietoa. Parhainta tietoa saat, kun soitat ja kysyt asioista kokeneelle suukirurgille jolla on paljon kokemusta implantin laitoista.

• korvaa

60prosenttia. kunnallisella ei mitään.

• nyt puhut paltuuria

Höpö höpö, ei korvaa mitään 60 %! hyvä jos ees 6 %...

• implanttiasioissa

Kokemuksesta tiedän, että implantin laitto maksaa Suomessa noin 2000 euroa/hammas. Kela ei korvaa proteettisia töitä (paitsi sotaveteraaneille), joten omasta takaa täytyy rahat olla.
      Aivan pienen korvauksen saa implanttia varten tehtävistä röntgentutkimuksista, mutta muuten ei mitään.

Virossa, Tallinnassa on suomalainen hammaslääkäri,joka tietääkseni tekee myös implantteja. Hinta on 1000 euroa. Katso sivut www.kadriorg.com

• Auton hintako hampaisiin

Ilkka Kaartinen on suomalainen hammaslääkäri, joka tekee hammaslääkärin hommia Tallinnassa. Ilkka on laittanut mulle kruunutukset ylähampaisiin ja alahampaiden osittainen kruunutus on vielä kesken.
        Olen todella tyytyväinen työhön ja hintataso on 1/3 Suomen hintatasosta. Implantit about 1200€. Varmaankin kannattaa ottaa yhteys häneen ja pyytää tarjous. Paikkauksista saa Kelan korvauksen Suomesta. Esim. Eckerö Line´n aikataulut passaavat kivasti. Ja satamasta lyhyt kävelymatka vanhaan kaupunkiin, jossa praktiikka sijaitsee. Suosittelen.

• MMM
        Auton hintako hampaisiin kirjoitti:

Ilkka Kaartinen on suomalainen hammaslääkäri, joka tekee hammaslääkärin hommia Tallinnassa. Ilkka on laittanut mulle kruunutukset ylähampaisiin ja alahampaiden osittainen kruunutus on vielä kesken.
        Olen todella tyytyväinen työhön ja hintataso on 1/3 Suomen hintatasosta. Implantit about 1200€. Varmaankin kannattaa ottaa yhteys häneen ja pyytää tarjous. Paikkauksista saa Kelan korvauksen Suomesta. Esim. Eckerö Line´n aikataulut passaavat kivasti. Ja satamasta lyhyt kävelymatka vanhaan kaupunkiin, jossa praktiikka sijaitsee. Suosittelen.

Onko tämä Kaartinen tehnyt implantteja ja onko niistä muilla pidempiaikaisia kokemuksia?
        Entäpä muita vastaavia hammaslääkäreitä Virossa?
        Olen kuullut, että jotkut ovat tehneet hammasremontteja Haapsalussa, ja sielläkin huhujen mukaan on (suomalainen?) hammasklinikka.
        Olen kuullut Virossa ja Suomessakin tehdyistä epäonnistuneista implanttioperaatioista.
        Implanttiasennuksista on lääkäreiden Suomessa ilmotettava Lääkintöhallitukseen, joka pitää niistä rekisteriä, valvoakseen kehitystä ja epäonnistuneet tapaukset.
        Ongelmana implanttioperaatioissa on tekijän ammattitaidon lisäksi se, että suuhygienia pitää olla operaation jälkeen jatkuvaa, sillä entsyymitasolla ienraja hylkii aina implanttia ja vielä ruualla ja elämäntavoilla ja hygienialla on siihen suuri osuus.
        Itsellä on remontti onnettomuuden jälkeen ja kuten kuuluu, vakuutusyhtiö pesi kätensä ja siksi työttömän on etsittävä halvin ja paras vaihtoehto.
        Jos tiedät jotakin, kerro.

• ole olemassa
        MMM kirjoitti:

Onko tämä Kaartinen tehnyt implantteja ja onko niistä muilla pidempiaikaisia kokemuksia?
        Entäpä muita vastaavia hammaslääkäreitä Virossa?
        Olen kuullut, että jotkut ovat tehneet hammasremontteja Haapsalussa, ja sielläkin huhujen mukaan on (suomalainen?) hammasklinikka.
        Olen kuullut Virossa ja Suomessakin tehdyistä epäonnistuneista implanttioperaatioista.
        Implanttiasennuksista on lääkäreiden Suomessa ilmotettava Lääkintöhallitukseen, joka pitää niistä rekisteriä, valvoakseen kehitystä ja epäonnistuneet tapaukset.
        Ongelmana implanttioperaatioissa on tekijän ammattitaidon lisäksi se, että suuhygienia pitää olla operaation jälkeen jatkuvaa, sillä entsyymitasolla ienraja hylkii aina implanttia ja vielä ruualla ja elämäntavoilla ja hygienialla on siihen suuri osuus.
        Itsellä on remontti onnettomuuden jälkeen ja kuten kuuluu, vakuutusyhtiö pesi kätensä ja siksi työttömän on etsittävä halvin ja paras vaihtoehto.
        Jos tiedät jotakin, kerro.

Siltä osin ainakin voin kommentoida viestiäsi, että Suomeesa ei ole enää Lääkintöhallitusta, ei ole ollut noin 10 - 15 vuoteen.
        Vastaavaa asiaa saattaaisi hoitaa vaikkapa Terveydenhuollon oikeusturvakeskus (TEO) nykyisin.

• Kikka
        Auton hintako hampaisiin kirjoitti:

Olen monta vuotta sitten laitattanut valkaisun sekä esteettistä korjausta ja laminaatteja hampaisiini Ilkka Kaartisen vastaanotolla. Taitava hammaslääkäri. Suosittelen.

• ongelmia

Viestit eivät näköjään mene perille tällä palstalla.

• en ikinä menisi

En tiedä mikä on virallisen tahon nimi, mutta Suomessa kaikki implantit pitää laittaa rekisteriin, kuka laittanut, kenelle, mikä merkki, koska laitettu. Jos lähtenyt heilumaan/irti, siihen syy jne.
        Missään hampaassa ei saa olla mitään tulehdusta kun implanttia aletaan laittamaan, eikä tulla. Suuhygienista täytyy pitää huolta jatkuvasti, jotta paranee rauhassa.
        Vaikka implantin saat halvemmalla Tallinnassa, onko kirurgi silti kokenut, osaako ottaa huomioon kaikki tarvittavat asiat, ei laita implanttia jos luuta ei todella ole tarpeeksi jne. Jos tulee jotain häikkää, laittaako uuden implantin tilalle? Mikä merkki sopii sinun tilanteeseesi parhaiten jne? Implantti istutetaan lähelle hermoa, joten millipelistä on kyse. Jos ei niin kokenut (jolla ei ole rutiinia ja vuosien kokemusta) kirurgi iskeekin vahingossa hermoon, saat elinikäisen hermosäryn ja sitä ei korvaa sulle mikään ja lääkkeet ei auta. Näitä on, on Suomessakin kun ihmiset menee kenelle tahansa kirurgille laittamaan implantteja. Eli myöhemmin voi tulla kalliiksi, vaikka nyt halvemmalla pääsetkin.

• a.p.
        en ikinä menisi kirjoitti:

En tiedä mikä on virallisen tahon nimi, mutta Suomessa kaikki implantit pitää laittaa rekisteriin, kuka laittanut, kenelle, mikä merkki, koska laitettu. Jos lähtenyt heilumaan/irti, siihen syy jne.
        Missään hampaassa ei saa olla mitään tulehdusta kun implanttia aletaan laittamaan, eikä tulla. Suuhygienista täytyy pitää huolta jatkuvasti, jotta paranee rauhassa.
        Vaikka implantin saat halvemmalla Tallinnassa, onko kirurgi silti kokenut, osaako ottaa huomioon kaikki tarvittavat asiat, ei laita implanttia jos luuta ei todella ole tarpeeksi jne. Jos tulee jotain häikkää, laittaako uuden implantin tilalle? Mikä merkki sopii sinun tilanteeseesi parhaiten jne? Implantti istutetaan lähelle hermoa, joten millipelistä on kyse. Jos ei niin kokenut (jolla ei ole rutiinia ja vuosien kokemusta) kirurgi iskeekin vahingossa hermoon, saat elinikäisen hermosäryn ja sitä ei korvaa sulle mikään ja lääkkeet ei auta. Näitä on, on Suomessakin kun ihmiset menee kenelle tahansa kirurgille laittamaan implantteja. Eli myöhemmin voi tulla kalliiksi, vaikka nyt halvemmalla pääsetkin.

...kaikille vastanneille. Eihän tällä asialla vielä olekaan kiirettä, koska vasta ensiviikolla saan loput juuret pois, toivottavasati. Saimpahan nyt kuitenkin hyviä ja ajattelemisen arvoisia vastauksia.

• zom

Ei korvaa suomessa KELA kuin hammaslääkärin tarkastuksen.

• sw

onko kukaan teistä tietää,kuinka paljon aika kuluu hammasimplantti?

• sukhoi
    • Töröpää

Auttakaa ny perkele.. Mut hakattii joskus 9v sitten, pyörin taysis 5v kunnes ne sano että ny loppu huolto.. Multa on leikattu edestä kolme hammasta vittuu ylärivistä ja uudet tarvis mut suomes on arvioitu koko remontin maksavan 12000-20000€ ja Thaimaaskin huolto maksaa noin 2000€ implantti eli noin 6000€ joten mitä te suosittelette? Onko joku käyny erittäin suuressa ja vaativas remontissa jossakin sairaalas ja missä ja mitä se makso/sisälsi?

• Kärpix

Töröpäälle: Nö jöö vitty jöö!! Sulle Töröhampaalle lisää nyrkkihoitoa suuhun. Siinä on sulle halpaa ja oikeaa hoitöä. Vittû jöö.

• öäkljhhvg

Töröpää on varmaan muusikko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      29
      5504
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4104
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3217
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      51
      2860
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      287
      1362
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1318
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1219
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1149
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      397
      1126
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      217
      1126
    Aihe