Ellenistiset sapattiläksyt keväälle

Katsotaanpas teidän adventistien epäraamatullisuuden lisäämisopintojanne tälle keväälle.

Pääkonferenssihan teitä ohjaa sapattiläksyissänne. Ja ellensapattiläksyt ovat Ellen Whiten demoninäkyjä muotoilevien Raamatun vastaisten oppien opetusta.

"Further Study:
   Read Ellen G. White, "In the Holy of Holies," pp. 423-426, in The Great Controversy; "The Tabernacle and Its Services," pp. 350-358, in Patriarchs and Prophets.

"The subject of the sanctuary was the key which unlocked the mystery of the disappointment of 1844. It opened to view a complete system of truth, connected and harmonious, showing that God's hand had directed the great Advent Movement, and revealing present duty as it brought to light the position and work of His people"—Ellen G. White, "In the Holy of Holies," p. 423, in The Great Controversy.

http://ssnet.org/qrtrly/eng/08b/less12.html
Copyright © 2008 by the Office of the Adult Bible Study Guide, General Conference of Seventh-day Adventist. All Rights Reserved.

Eli 20.6.08 perjantaina teidän käsketään lukemaan Ellen Whiten Suuri Taistelu kirjasta sivut 423-425 (eli 692 sivuisesta suomennoksesta - ei noista kaunistelluista pikkupokkareista, joita jaetaan ei-adventistien eksyttämiseksi luulemaan, ettei kirja oikeasti sisälläkään niin pahoja Raamatun vastaisuuksia). Ja sivuthan käsittelevät Adventtikirkonne Pyhäkköoppia, jota ei kristikunta missään muualla opeta ja harva siitä on ikinä kuullutkaan.

Otetaanpas nyt tuo yksi kohta, joka on tuohon lainattu suomennetusta kirjasta:

"Pyhäkköoppi oli se avain, jonka avulla vuonna 1844 koetun pettymyksen salaisuus paljastui. Se toi päivänvaloon täydellisen totuuden järjestelmän, yhtenäisen ja sopusointuisen, näyttäen että Jumalan käsi oli johtanut suurta adventtiliikettä. Samalla se ilmoitti Jumalan kansalle sen velvollisuuden, paljastaessaan sen aseman ja tehtävän. (Ellen White, Suuri Taistelu, 423)

Eli tiukasti teidän on pysyttävä tuossa 22.10.1844 opissa ja tuota Raamatusta löytymätöntä pahoilta hengiltä Ellenille tullutta pyhäkkönäkyoppia pidetään tuon 1844 valheen avaimena. Ja tuota pyhäkkövalhetta pidetään sitten adventistitotuutena, ”täydellisenä totuuden järjestelmänä”. Eli pyhäkkövalheella todistetaan 22.10.1844 valetta ja sitä, että Jumala muka on johtanut eksymisliikettänne. Summa summarum Jumala on siis eksyttäjä teidän adventistien mielestä ja te itse viattomia uhreja, jos käykin kalpaten. Ja tuossa jo enteillään adventistien eksytystehtävää ja asemaa eksyttijänä (ja niin käy, jollette tule uskoon ja karista pois adventtikirkkoa oppeineen elämästänne).

Tutkivan tuomion opin sisältävästä pyhäkköopista täältä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000021419119#22000000021419119

46

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsiä vikoja toisista? Vai olisiko välillä hyvä katsoa vähän itseesikin?

      • Peukalopaikkateologi Sirkka-Iitan opetusta: katso itseesi.


      • ja ääliö
        uskova_1 kirjoitti:

        Peukalopaikkateologi Sirkka-Iitan opetusta: katso itseesi.

        sinä et ole koskaan uskoon tullutkaan.


      • häh?
        ja ääliö kirjoitti:

        sinä et ole koskaan uskoon tullutkaan.

        Tuliko taas enkeliltä sanoma?


      • gigighihi

        eihän uskova_1 ole koskaan katsonut itseensä. ihan aina muita tuomitsemassa ja näkemässä muiden syntejä ja vikoja. korottaa sillä itseään kun on heikko itsentunto ja alemmuudentunne ilmeisesti.

        samaan tapaan korottaa aina itseään eri tavoin. usein sanomalla että hänen rukous auttoi jotakuta parantumaan jne.


        keskeisintä uskovan uskossa on helvetillä muiden pelottelu ja syntiseksi syyttely ja itsensä korottaminen. sitten hän ihmettelee miksi vain harva jaksaa häntä kuunnella ja sietäää. ja sen hän selittää itselleen siten raamatulla..että häntä ei siedetä koska hän on uskova ja raamatun mukaan uskovia vainotaan..hän ei ymmärrä että hänen tapansa toimia ja persoonansa on se mikä saa ihmisten sapet kiehumaan..mutta jos on valinnut tuon tien niin omapahan on valintansa..luulempa että aika yksin jää loppupeleissä


    • huomaatko

      Riitta näin siellä voi jokainen osallistua ja tutkia raamattuaan, että pitääkö paikansa.

      Löytyykö Raamatusta pyhäkkö ja sapatti, Jumalan siunaama ja pyhittämä päivä. Kuuluuko lepopäivä 10. käskyyn, vai ei.

      Harvassa kirkossa näin tehdään.
      En ole huomannut ainakaan ev.lut. kirkossa, että siellä käsiteltäisiin oppikysymyksiä. Eli tarkoittaneeko se sitä, että kaikki ovat hyväksyneet ev.lut. kirkon opinkäsitteet?

      Käsitelläänkö siellä sinun kirkossa mitään?

      • Vai Raamattua. Onkos Suuri Taistelu-kirja Raamattu.


      • ihmisillä mukana!
        uskova_1 kirjoitti:

        Vai Raamattua. Onkos Suuri Taistelu-kirja Raamattu.

        Sen mitä vähän olen käynyt, niin useimilla on Raamatunsa. Suuritaistulukirjaa en ole nähnyt kenenkään kuljettavan mukanaan. Vihkosia on osalla, mutta ei kaikilla.

        Kuljetaanko sinun kirkossa Raamatut mukana?


      • peiliin katsoa
        ihmisillä mukana! kirjoitti:

        Sen mitä vähän olen käynyt, niin useimilla on Raamatunsa. Suuritaistulukirjaa en ole nähnyt kenenkään kuljettavan mukanaan. Vihkosia on osalla, mutta ei kaikilla.

        Kuljetaanko sinun kirkossa Raamatut mukana?

        Sujuvasti läksy vihossa on aina loisteliaaksi lopuksi viittaus EGW johonki teokseen, tai yhteenveto.("luotettavaan raamatun selittäjää")

        "EGW selvästi sanoo" yms.

        Tässä mennään harhaan. Itse teksissä on harhaanjohtavuuksia myös.

        Katso syksy 2007, koko vihko käynnä luonteenkehitys oppia.

        V 2006, missä ellen kirjottaa pelkästään Abrahamin kulkevan uhrilihojen välissä. Läksyvihossa ei ollut edes sen vertaa, mitä Ellen kirjottaa sentään sevuseikkamaisesti: että Jumalan tuli liikkui uhrilihojen välissä.

        Kyllä syytä meidän adventistien katsoa peiliin.


      • sitten
        peiliin katsoa kirjoitti:

        Sujuvasti läksy vihossa on aina loisteliaaksi lopuksi viittaus EGW johonki teokseen, tai yhteenveto.("luotettavaan raamatun selittäjää")

        "EGW selvästi sanoo" yms.

        Tässä mennään harhaan. Itse teksissä on harhaanjohtavuuksia myös.

        Katso syksy 2007, koko vihko käynnä luonteenkehitys oppia.

        V 2006, missä ellen kirjottaa pelkästään Abrahamin kulkevan uhrilihojen välissä. Läksyvihossa ei ollut edes sen vertaa, mitä Ellen kirjottaa sentään sevuseikkamaisesti: että Jumalan tuli liikkui uhrilihojen välissä.

        Kyllä syytä meidän adventistien katsoa peiliin.

        Tutkimista vartenhan ne vihkoset ovat.

        Miksi sinä niitä nyt alat käymään läpi. Ei minulla niitä vihkosia ole. Ei ne vihkoset ole minun Raamattu.
        Jokainen, joka on kirkossa voi oikaista, jos näkee asian erilailla.


      • Jumala vaatii
        peiliin katsoa kirjoitti:

        Sujuvasti läksy vihossa on aina loisteliaaksi lopuksi viittaus EGW johonki teokseen, tai yhteenveto.("luotettavaan raamatun selittäjää")

        "EGW selvästi sanoo" yms.

        Tässä mennään harhaan. Itse teksissä on harhaanjohtavuuksia myös.

        Katso syksy 2007, koko vihko käynnä luonteenkehitys oppia.

        V 2006, missä ellen kirjottaa pelkästään Abrahamin kulkevan uhrilihojen välissä. Läksyvihossa ei ollut edes sen vertaa, mitä Ellen kirjottaa sentään sevuseikkamaisesti: että Jumalan tuli liikkui uhrilihojen välissä.

        Kyllä syytä meidän adventistien katsoa peiliin.

        luonteen muutoksen, jota ilman ei ole asiaa taivaaseen, joten mene vain itseesi.


    • Seraja-m55

      Tämän toisen vuosineljänneksen aiheena jumalanpalvelustemme raamattutunneilla on IHMEELLINEN JEESUS.
      Aihepiirimme on siis erittäin evankelinen ja erittäin Kristus-keskeinen!

      En vain ymmärtänyt, mitä ihmettä tuo "Uskova1" taas intoutui syyttelemään ja vääriä todistuksia esittelemään???

      Saakoon Jumala johtaa Uskova1:n elävään uskoon, jossa uskonsuunnasta riippumatta yhteisenä tunnusmerkkinä on kristittyjen keskinäinen rakkaus toinen toisiaan kohtaan, sillä ilman sitä ei kukaan kuulu tuohon näkymättömään yli kirkkokuntarajojen kulkevaan Kristuksen seurakuntaan. Näin minä uskon ja siinä pysyn.

      • !+!

        """"""""
        Tämän toisen vuosineljänneksen aiheena jumalanpalvelustemme raamattutunneilla on IHMEELLINEN JEESUS.
        """""""
        Aihe on sinänsä hyvä, mutta kun tietää kuka siellä aivopesee ihmisiä ei ole epäilystäkään, ettei totuutta kirkoissanne kuule.
        Adventismin oppien kautta kaikki väärentyy.
        Roomalaiskirje:
        1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,


      • Seraja-m55
        !+! kirjoitti:

        """"""""
        Tämän toisen vuosineljänneksen aiheena jumalanpalvelustemme raamattutunneilla on IHMEELLINEN JEESUS.
        """""""
        Aihe on sinänsä hyvä, mutta kun tietää kuka siellä aivopesee ihmisiä ei ole epäilystäkään, ettei totuutta kirkoissanne kuule.
        Adventismin oppien kautta kaikki väärentyy.
        Roomalaiskirje:
        1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

        Totuus on, että sinä esität väärän todistuksen eli valheen ja teet näin syntiä lausunnollasi.
        Antakoon Jumala sinulle syntisi anteeksi.

        Totuus on että sinut on aivopesty valheopetuksilla.
        Me tutkimme huomenna Jeesuksen jumaluutta kaikessa totuudessa.


      • on tekeillä
        !+! kirjoitti:

        """"""""
        Tämän toisen vuosineljänneksen aiheena jumalanpalvelustemme raamattutunneilla on IHMEELLINEN JEESUS.
        """""""
        Aihe on sinänsä hyvä, mutta kun tietää kuka siellä aivopesee ihmisiä ei ole epäilystäkään, ettei totuutta kirkoissanne kuule.
        Adventismin oppien kautta kaikki väärentyy.
        Roomalaiskirje:
        1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

        Kyllä adventismissa on jotain vikaa...
        Monet eri seikat todistaa....tyhjät penkit ainakin


      • todistavat
        on tekeillä kirjoitti:

        Kyllä adventismissa on jotain vikaa...
        Monet eri seikat todistaa....tyhjät penkit ainakin

        vain suomalaisten jumalattomuudesta, eivät mistään muusta.


      • !+!
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Totuus on, että sinä esität väärän todistuksen eli valheen ja teet näin syntiä lausunnollasi.
        Antakoon Jumala sinulle syntisi anteeksi.

        Totuus on että sinut on aivopesty valheopetuksilla.
        Me tutkimme huomenna Jeesuksen jumaluutta kaikessa totuudessa.

        Olen lukenut Ellen G. Whiten kirjoista selvää Raamatun opetusten vääristelyä.
        Ellen muuttaa kaikki asiat joita Raamattu kertoo meille perusasioiksi.
        Alkaen Paratiisin tapahtumista, vanhan liiton vääristelystä, Jeesuksen ja apostolien opetusten merkitysten muutteluihin ja itsevalataiseen ilmestyskirjan sanoman väärintulkintoihin ja muutteluihin.
        Ja vielä kuin sinettinä vääryydelle, Ellen G. Whiteltä puuttuivat kaikki Uuden Testamentin seurakunnan pään tunnukset. Silti hän perusti ainoana naisena maailmassa itsensä oppien nimiin kirkkokunnan.
        Summasummaarum adventismin tapa levittää omaa oppiaan Evankeliumin kilpailijaksi on röyhkeyden huippua.


      • Sanot: "Tämän toisen vuosineljänneksen aiheena jumalanpalvelustemme raamattutunneilla on IHMEELLINEN JEESUS."

        Juu varsin ihmeellinen onkin. Ei ollenkaan semmonen kuin Raamatussa.


      • Seraja-m55
        !+! kirjoitti:

        Olen lukenut Ellen G. Whiten kirjoista selvää Raamatun opetusten vääristelyä.
        Ellen muuttaa kaikki asiat joita Raamattu kertoo meille perusasioiksi.
        Alkaen Paratiisin tapahtumista, vanhan liiton vääristelystä, Jeesuksen ja apostolien opetusten merkitysten muutteluihin ja itsevalataiseen ilmestyskirjan sanoman väärintulkintoihin ja muutteluihin.
        Ja vielä kuin sinettinä vääryydelle, Ellen G. Whiteltä puuttuivat kaikki Uuden Testamentin seurakunnan pään tunnukset. Silti hän perusti ainoana naisena maailmassa itsensä oppien nimiin kirkkokunnan.
        Summasummaarum adventismin tapa levittää omaa oppiaan Evankeliumin kilpailijaksi on röyhkeyden huippua.

        Noinhan tietenkin väittää se, joka on omaksunut monenlaisia pakanallisia oppeja kristinuskon sisälle.

        Minä olen kuitenkin Jumalan armosta saanut koko ikäni pysyä samassa raamatullisessa uskossa noin 6-vuotiaasta lähtien, vaikka tulin tuntemaan adventismin vasta noin 26-vuotiaana - lukuunottamatta uskovien kastetta ja sapattilepopäivää (tosin sapattitotuuskin alkoi aueta minulle jo 19-vuotiaana vain UT:a lukemalla.

        Joten yhteenvetona joudun toteamaan, että EGW:n kirjat ovat hyvin sopusoinnussa Pyhän Raamatun kanssa ja tunnen kyllä Raamatun melko perusteellisesti eli tiedän varmasti, mitä siinä on ja mitä siinä ei ole.


      • Seraja-m55
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: "Tämän toisen vuosineljänneksen aiheena jumalanpalvelustemme raamattutunneilla on IHMEELLINEN JEESUS."

        Juu varsin ihmeellinen onkin. Ei ollenkaan semmonen kuin Raamatussa.

        Näköjään sinä et tiedä mitään siitä, mitä kirkossamme opetetaan.

        Meille Jeesus Kristus on kaikkeuden Luoja, JUMALA SANAN TÄYDESSÄ MERKITYKSESSÄÄN, Jahve, joka vapautti Israelin kansan Egyptin orjuudesta ja antoi lakinsa Siinailla, joka tuli ihmiseksi ja kuoli ristillä maailman syntien sovitukseksi ja joka nyt istuu Isänsä oikealla puolella jumaluudessaan sekä ollen jumalallinen Ylipappi taivaassa, joka rukoilee puolestamme, ks, Hepr. 7:25.

        Mikäli sinun Jeesus-käsityksesi ei voi tätä hyväksyä, ei se ainakaan raamatullinen voi olla.


      • Seraja-m55
        on tekeillä kirjoitti:

        Kyllä adventismissa on jotain vikaa...
        Monet eri seikat todistaa....tyhjät penkit ainakin

        Paikallisseurakunnassamme on nykyään enemmänkin se huolenaihe, että penkit eivät riitä kaikille.
        Olemme herätyksen ajassa selvästi.
        Kiitos ja ylistys siitä Jumalalle ja Herrallemme Kristukselle!


      • Seraja-m55 kirjoitti:

        Näköjään sinä et tiedä mitään siitä, mitä kirkossamme opetetaan.

        Meille Jeesus Kristus on kaikkeuden Luoja, JUMALA SANAN TÄYDESSÄ MERKITYKSESSÄÄN, Jahve, joka vapautti Israelin kansan Egyptin orjuudesta ja antoi lakinsa Siinailla, joka tuli ihmiseksi ja kuoli ristillä maailman syntien sovitukseksi ja joka nyt istuu Isänsä oikealla puolella jumaluudessaan sekä ollen jumalallinen Ylipappi taivaassa, joka rukoilee puolestamme, ks, Hepr. 7:25.

        Mikäli sinun Jeesus-käsityksesi ei voi tätä hyväksyä, ei se ainakaan raamatullinen voi olla.

        Eihän eksytyksenne olisikaan eksytys, jos se olisi pelkkää väärää. Etkä ketään saisi eksytettyä teidän kirkkonne penkkejä täyttämään, jollet tietäisi, mitä eksytettävillä pitää tarjoilla.

        Jos olisit kristitty, kuten yrität vakuutella, niin tuomitsisit tuon teidän kirkkonne opetuksen ja käskyn opettää Raamatun vastaisesti, mutta sitähän et tee, vaan yrität vilpistellä ja pistää sitä taka-alalle piiloon:

        "Ellenistiset sapattiläksyt keväälle
        Kirjoittanut: uskova_1 10.4.2008 klo 16.29
        Poista oma viesti
        Katsotaanpas teidän adventistien epäraamatullisuuden lisäämisopintojanne tälle keväälle.

        Pääkonferenssihan teitä ohjaa sapattiläksyissänne. Ja ellensapattiläksyt ovat Ellen Whiten demoninäkyjä muotoilevien Raamatun vastaisten oppien opetusta.

        "Further Study:
        Read Ellen G. White, "In the Holy of Holies," pp. 423-426, in The Great Controversy; "The Tabernacle and Its Services," pp. 350-358, in Patriarchs and Prophets.

        "The subject of the sanctuary was the key which unlocked the mystery of the disappointment of 1844. It opened to view a complete system of truth, connected and harmonious, showing that God's hand had directed the great Advent Movement, and revealing present duty as it brought to light the position and work of His people"—Ellen G. White, "In the Holy of Holies," p. 423, in The Great Controversy.

        http://ssnet.org/qrtrly/eng/08b/less12.html
        Copyright © 2008 by the Office of the Adult Bible Study Guide, General Conference of Seventh-day Adventist. All Rights Reserved.

        Eli 20.6.08 perjantaina teidän käsketään lukemaan Ellen Whiten Suuri Taistelu kirjasta sivut 423-425 (eli 692 sivuisesta suomennoksesta - ei noista kaunistelluista pikkupokkareista, joita jaetaan ei-adventistien eksyttämiseksi luulemaan, ettei kirja oikeasti sisälläkään niin pahoja Raamatun vastaisuuksia). Ja sivuthan käsittelevät Adventtikirkonne Pyhäkköoppia, jota ei kristikunta missään muualla opeta ja harva siitä on ikinä kuullutkaan.

        Otetaanpas nyt tuo yksi kohta, joka on tuohon lainattu suomennetusta kirjasta:

        "Pyhäkköoppi oli se avain, jonka avulla vuonna 1844 koetun pettymyksen salaisuus paljastui. Se toi päivänvaloon täydellisen totuuden järjestelmän, yhtenäisen ja sopusointuisen, näyttäen että Jumalan käsi oli johtanut suurta adventtiliikettä. Samalla se ilmoitti Jumalan kansalle sen velvollisuuden, paljastaessaan sen aseman ja tehtävän. (Ellen White, Suuri Taistelu, 423)

        Eli tiukasti teidän on pysyttävä tuossa 22.10.1844 opissa ja tuota Raamatusta löytymätöntä pahoilta hengiltä Ellenille tullutta pyhäkkönäkyoppia pidetään tuon 1844 valheen avaimena. Ja tuota pyhäkkövalhetta pidetään sitten adventistitotuutena, ”täydellisenä totuuden järjestelmänä”. Eli pyhäkkövalheella todistetaan 22.10.1844 valetta ja sitä, että Jumala muka on johtanut eksymisliikettänne. Summa summarum Jumala on siis eksyttäjä teidän adventistien mielestä ja te itse viattomia uhreja, jos käykin kalpaten. Ja tuossa jo enteillään adventistien eksytystehtävää ja asemaa eksyttijänä (ja niin käy, jollette tule uskoon ja karista pois adventtikirkkoa oppeineen elämästänne).

        Tutkivan tuomion opin sisältävästä pyhäkköopista täältä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000001692&posting=220000000 21419119#22000000021419119 "


      • umpikuur
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Noinhan tietenkin väittää se, joka on omaksunut monenlaisia pakanallisia oppeja kristinuskon sisälle.

        Minä olen kuitenkin Jumalan armosta saanut koko ikäni pysyä samassa raamatullisessa uskossa noin 6-vuotiaasta lähtien, vaikka tulin tuntemaan adventismin vasta noin 26-vuotiaana - lukuunottamatta uskovien kastetta ja sapattilepopäivää (tosin sapattitotuuskin alkoi aueta minulle jo 19-vuotiaana vain UT:a lukemalla.

        Joten yhteenvetona joudun toteamaan, että EGW:n kirjat ovat hyvin sopusoinnussa Pyhän Raamatun kanssa ja tunnen kyllä Raamatun melko perusteellisesti eli tiedän varmasti, mitä siinä on ja mitä siinä ei ole.

        Et hyväksy mitään joka on Uudessa Testamentissa opetettu. Tiedän sen, kun olen seurannut työtoveriani adventistia ja hänen selitystään selkokielisiin Raamatunkohtiin. Hän muuttaa sanojen merkityksen pois alkuperäisestä ja intää uskovansa koko Raamatun.

        Tämähänkään kohtaan hän ei usko;Johanneksen evankeliumi:
        11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

        Jatkuvasti hän kiivailee adventismin opin mukaisesti Jeesuksen raittiita sanoja vastaan.

        Samoin Paavalia vastaan;Galatalaiskirje:
        3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä. -----

        Tuotakin vastaan adventistituttavani väittää, vaikka asiassa ei ole mitään epäselvää.


        Ja tätä hän tulkitsee väärin;Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.


        Joka ikisen kohdan tuo adventisti puhuu toiseksi kuin mitä Raamattu sen sanoo.


      • varauksellinen
        !+! kirjoitti:

        Olen lukenut Ellen G. Whiten kirjoista selvää Raamatun opetusten vääristelyä.
        Ellen muuttaa kaikki asiat joita Raamattu kertoo meille perusasioiksi.
        Alkaen Paratiisin tapahtumista, vanhan liiton vääristelystä, Jeesuksen ja apostolien opetusten merkitysten muutteluihin ja itsevalataiseen ilmestyskirjan sanoman väärintulkintoihin ja muutteluihin.
        Ja vielä kuin sinettinä vääryydelle, Ellen G. Whiteltä puuttuivat kaikki Uuden Testamentin seurakunnan pään tunnukset. Silti hän perusti ainoana naisena maailmassa itsensä oppien nimiin kirkkokunnan.
        Summasummaarum adventismin tapa levittää omaa oppiaan Evankeliumin kilpailijaksi on röyhkeyden huippua.

        Sitä ihmetellään suuresti mistä sellainen on peräisin kun Advettikirkko väittää olevansa lopun ajan jäännösseurakunta?
        Tuo ei ainakaan ole Raamatusta.


      • Raamattu sanoo.
        umpikuur kirjoitti:

        Et hyväksy mitään joka on Uudessa Testamentissa opetettu. Tiedän sen, kun olen seurannut työtoveriani adventistia ja hänen selitystään selkokielisiin Raamatunkohtiin. Hän muuttaa sanojen merkityksen pois alkuperäisestä ja intää uskovansa koko Raamatun.

        Tämähänkään kohtaan hän ei usko;Johanneksen evankeliumi:
        11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

        Jatkuvasti hän kiivailee adventismin opin mukaisesti Jeesuksen raittiita sanoja vastaan.

        Samoin Paavalia vastaan;Galatalaiskirje:
        3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä. -----

        Tuotakin vastaan adventistituttavani väittää, vaikka asiassa ei ole mitään epäselvää.


        Ja tätä hän tulkitsee väärin;Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.


        Joka ikisen kohdan tuo adventisti puhuu toiseksi kuin mitä Raamattu sen sanoo.

        Tämähänkään kohtaan hän ei usko;Johanneksen evankeliumi:
        11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

        Täytyipä tulla keskusteluun mukaan.

        Otit tuollaisen jakeen mukaan tuohon ja arvaapa, mitä kristityt mielellään tuolla jakeella opettavat?

        He opettavat sitä, että sielu on siis kadotetullakin kuolematon, ja sitä he eivät kristillisyydessä sitten opettele, mitä Jumala raamatussa sanoo, vaan tukeutuvat omiin oppikirjoihin, eli isien perinnäissääntöön.

        Ette suinkaan kuole ja siteeraavat ko. kohtaa minkä esitit raamatusta.

        Mutta huomaatko mitä siinä lukee?

        ""Tämähänkään kohtaan hän ei usko;Johanneksen evankeliumi:""
        11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

        Ei uskotko itse, että tuo jae kertoo sen, että yski ja ainoastaan usko Jeesukseen tuo tämän oikeuden "ikinä kuole", vaan kuten sana opettaa ylösnousemuksesta Jeesuksen tullessa, Herran omat, uskossa nukkuneet, kuulevat "haudassa" Hänen äänensä ja he heräävät haudasta siihen ylösnousemukseen, minkä Sana Jeesuksen opetuksella opettaa.

        Kun ollaan nyt Johanneksen evankeliumissa, niin voitte tässä päivänmittaan lukea kahta lukua kokonaisuudessaan luvut 5 ja 6.
        Sitä mietitte Joh 3:16 kanssa, että saisi "!iankaikkisen lämän"!! toteutuu noissa sanoissa.

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan -->> hänellä olisi


      • Riittaaa missä olet?
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: "Tämän toisen vuosineljänneksen aiheena jumalanpalvelustemme raamattutunneilla on IHMEELLINEN JEESUS."

        Juu varsin ihmeellinen onkin. Ei ollenkaan semmonen kuin Raamatussa.

        Sitä kovasti ihmettelen, kuinka pian kristillisyys pääsee maaliinsa, mihin se pyrkii, joka todella todistaa Jeesuksen paluun.
        Merkkinä on laittomuus ja rakkauden kylmeneminen, sekä löytyykö uskoa maan päältä. Siis, tuo ajankohta.

        Pyrkiikö kristillisyys siihen ja kuinka?

        Jeesus opettaa Matteuksen evankeliumissa sen, että maailman loppuun asti on Hänen opetuksensa mukaisesti opetettava myös lakia, ts. poistamatta siitä piiruakaan mihinkään. Joka opettaa tämän mukaan kutsutaan suureksi Jumalan valtakunnassa. Ok. tämä oli Jeesuksen eli Vapahtajamme opetus.

        Kun sitten lähdetään tarkastamaan meidän aikaamme, niin mikä on suunta?

        Kristillisyyttä kun tarkastellaan noin sanan valossa, niin avioliiton pyhyys on heitetty roskiin. Viimeisemmät tiedot lehdistössä kertoo, että edellisen avioliiton lapset näkevät nälkää, kun heitä ei ruokita "kotona".

        ts. hylätään Jumalan laki.

        Myös kun ollaan nyt siellä kotona, niin vanhempien kohtaan raamatullinen tottelevaisuus on heitetty roskiin ja se näkyy monina ongelmina ajassa.

        ts. on hylätty laki, koska emme elä lain alla, lakia ei ole.

        myös varastetaan työajasta työnantajalta, lähimmäiseltä sitä osaa, minkä Jumala on luomisessa suonut toiselle jne.

        on hylätty Jumalan laki.

        Myös sapatti on jonkun mielestä siirretty seremonialain puolelle, eli on annettu markkinataloudelle sen pyhän järjestäminen, kelle se on sen mielestä suotu, mutta ei sitä Jumalan käsiin ole annettu, jonka kautta se oikeus olisi lähimmäisellä, jonka Jumala olisi antanut siunauksena aikaan.
        eli kristillisyys puoltaa laittomuuden tilaa.

        Nyt pistä tuon laittomuusleväperäisyyden kristillisyydessä hieman sivuun ja käännän kristittyjen opetuksen sanamuotoa juutalaisuuteen.

        He katselevat ja tuomitsevat juutalaiset lakihenkiseksi, kun toiset pyrkivät johonkin hyvään, tosin hieman väärässä järjestyksessä.
        Mutta kuitenkin, pyrkivät siihen.

        No, kumpi näistä on PYHEMPI? Tällainen kristillisen elämän pyhityselämä, vai juutalaisen pyhityselämä?

        Mielestäni kumpikin on yhtä mätä, huono asia, mutta eri lahkeessa.

        Juutalaisen Jeesuksen ajan aikana uskoon tuli juutalaisista suuria määriä ihmisiä, mutta siellä oli joukkoja opettajissakin, jotka eivät kääntyneet.

        Sama se on tässä kristillisyydessäkin. Kristillisyydessä pidetään isien perinnäissäännöillä opettaen Jumalan tahto kaukana, joka rakkauden kautta osoittaisi sen hyvän, minkä Jumala on luodessa ihmiselle luvannut siunaukseksi, mutta se on kumottu näissä väärissä opettajien näköaloissa.

        Kun Riitta opetat sapatinkin seremoniallisen kaavan puolelle, niin väittäisin sinun olevan isien oppityttö ja sen kautta kieltämästä lähimmäiseltä sitä osaa, jonka Jumala on luvannut. Eli se opetuksen henki on poistaa Jumalan laista joitakin piirtoja, joka on sitä tekoa, joka tähtää aikamme loppusointuihin, laittomuuden ja rakkauden lisääntymiseen jopa siihen asti, että raamatullisen uskon määrää ei löydykään ajasta Jeesuksen paluussa.

        (( viestin pituuden takia jaan kahteen osaan )) jatkuu 1/2.


      • Riittaa missä olet 2
        Riittaaa missä olet? kirjoitti:

        Sitä kovasti ihmettelen, kuinka pian kristillisyys pääsee maaliinsa, mihin se pyrkii, joka todella todistaa Jeesuksen paluun.
        Merkkinä on laittomuus ja rakkauden kylmeneminen, sekä löytyykö uskoa maan päältä. Siis, tuo ajankohta.

        Pyrkiikö kristillisyys siihen ja kuinka?

        Jeesus opettaa Matteuksen evankeliumissa sen, että maailman loppuun asti on Hänen opetuksensa mukaisesti opetettava myös lakia, ts. poistamatta siitä piiruakaan mihinkään. Joka opettaa tämän mukaan kutsutaan suureksi Jumalan valtakunnassa. Ok. tämä oli Jeesuksen eli Vapahtajamme opetus.

        Kun sitten lähdetään tarkastamaan meidän aikaamme, niin mikä on suunta?

        Kristillisyyttä kun tarkastellaan noin sanan valossa, niin avioliiton pyhyys on heitetty roskiin. Viimeisemmät tiedot lehdistössä kertoo, että edellisen avioliiton lapset näkevät nälkää, kun heitä ei ruokita "kotona".

        ts. hylätään Jumalan laki.

        Myös kun ollaan nyt siellä kotona, niin vanhempien kohtaan raamatullinen tottelevaisuus on heitetty roskiin ja se näkyy monina ongelmina ajassa.

        ts. on hylätty laki, koska emme elä lain alla, lakia ei ole.

        myös varastetaan työajasta työnantajalta, lähimmäiseltä sitä osaa, minkä Jumala on luomisessa suonut toiselle jne.

        on hylätty Jumalan laki.

        Myös sapatti on jonkun mielestä siirretty seremonialain puolelle, eli on annettu markkinataloudelle sen pyhän järjestäminen, kelle se on sen mielestä suotu, mutta ei sitä Jumalan käsiin ole annettu, jonka kautta se oikeus olisi lähimmäisellä, jonka Jumala olisi antanut siunauksena aikaan.
        eli kristillisyys puoltaa laittomuuden tilaa.

        Nyt pistä tuon laittomuusleväperäisyyden kristillisyydessä hieman sivuun ja käännän kristittyjen opetuksen sanamuotoa juutalaisuuteen.

        He katselevat ja tuomitsevat juutalaiset lakihenkiseksi, kun toiset pyrkivät johonkin hyvään, tosin hieman väärässä järjestyksessä.
        Mutta kuitenkin, pyrkivät siihen.

        No, kumpi näistä on PYHEMPI? Tällainen kristillisen elämän pyhityselämä, vai juutalaisen pyhityselämä?

        Mielestäni kumpikin on yhtä mätä, huono asia, mutta eri lahkeessa.

        Juutalaisen Jeesuksen ajan aikana uskoon tuli juutalaisista suuria määriä ihmisiä, mutta siellä oli joukkoja opettajissakin, jotka eivät kääntyneet.

        Sama se on tässä kristillisyydessäkin. Kristillisyydessä pidetään isien perinnäissäännöillä opettaen Jumalan tahto kaukana, joka rakkauden kautta osoittaisi sen hyvän, minkä Jumala on luodessa ihmiselle luvannut siunaukseksi, mutta se on kumottu näissä väärissä opettajien näköaloissa.

        Kun Riitta opetat sapatinkin seremoniallisen kaavan puolelle, niin väittäisin sinun olevan isien oppityttö ja sen kautta kieltämästä lähimmäiseltä sitä osaa, jonka Jumala on luvannut. Eli se opetuksen henki on poistaa Jumalan laista joitakin piirtoja, joka on sitä tekoa, joka tähtää aikamme loppusointuihin, laittomuuden ja rakkauden lisääntymiseen jopa siihen asti, että raamatullisen uskon määrää ei löydykään ajasta Jeesuksen paluussa.

        (( viestin pituuden takia jaan kahteen osaan )) jatkuu 1/2.

        (( viestin pituuden takia jaan kahteen osaan )) jatkuu 2/2.

        ts. kannattaako jatkuvasti pökkiä niitä sarvia seinään ja olla sillä paikalla, että tullaan opettajan palkan kohdalla tilanteeseen, että kutsutaan pienimmäksi taivasten valtakunnassa, jopa vaarna on kuulla sanat: "Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät"!! Mutta Herra Herra, miksi? Minähän kiivailin ajassa vaikkapa näitä adventistia kohti, siirsin lakisi seremonian puolelle ja näin sain itseni pyhän opettajaksi?"" Miksi poistat minut siihen osaan, josta olen niin varoittanut adventisteja?

        Siinähän syntyisi paha kohta, koska silloinhan he, siis adventistit, se osa joka pääsi perille, tulevat joka sapatti .... siis sapatti .... ei sunnuntai .... minua katsomaan niihin liekkeihin joka palaa iankaikkisesta iankaikkiseen"!!

        Tosin, Jumalalla on tähänkin vastaus, "Ei, ei kukaan tule sapattisin katsomaan, koska olen luomakuntani sitten puhdistanut kaikesta väärästä ja luonut kaiken uudeksi. Uudeksi olen tehnyt kaiken ja pyyhitty on sitten kyyneleet.
        En minä ole luvannut langenneelle iankaikkista elämää kääntymättömänä, etkö ole lukenut jo luomiskertomuksen jälkeen karkotus paratiisissa? Siellä juuri sanotin, että etteivät ota elämänpuusta ja syö ja näin elä iankaikkisesti.
        Elämänpuu on paratiisinpuolella, ei kadotuksessa, vaan kadotus on Herran Sebaotin helvetin tulen osa, jossa kaikki väärintekijät on poltettu tuhkaksi.
        Se on perille päässeitten, eli iankaikkisen elämän armolahjan jalkojen alla tuhka.

        Mutta kyllä väärät opettajat kiristelevät hampaita, kun ovat hyljänneet lain, armotta on kahden tahi kolmen todistus riittänyt ja myös polkeneet armon hengen, Kristuksessa.

        Tuomio tuli, laittomuudesta ja iankaikkinen osa, on tulen jälkeen tuhka.

        Synti on saanut lopun, Luomakunta on Uusi, ei itkua, ei parkua missään.
        Jumala on voittanut omiensa kanssa.
        Kukaan ei kyseenalaista Jumalan tahtoa, ja näin on Jumalan suunnitelma toteutunut Hänen valtakunnastaan, jossa ei ole pahuutta.

        Niin, se asia, juutalaisten laki kiivaus vai laittomuuteen johtava kiivaus, kumpi oli pyhempi, vai eikö se ollutkin kadottava asia??

        Jääköön Sana avaamaan silmiä tässä, tässä ei tarvita Ellen sapattipuun taakse Riittoja piiloon, vaan Jumala itse huutelee:: RRiiiiiitttaa, missä sinä olet?


    • ylifariseus

      Kerran kirjat avataan, ja katsotaan löytyykö elämän kirjasta Riitan nimeä, sillä eihän se tutkimatta selviä.
      Kerran Ellen kiittää Riittaa siitä, että Riitta on löytänyt erilaisia selvennyksiä asioihin, joihin hän itsekkin olisi vastannut samalla tavalla jos olisi elänyt aikanamme.

      Riitta on löytänyt virheitä joita ylifariseuskaan ei ymmärrä kuten Ellenin auringonlasku sapattia, sillä Ellenin sapatti ei sovi kaamoksen eikä keskikesän aikaan jolloin aurinko ei laske ollenkaan näkyvistä.

      Pyhäkkötotuus ei mennyt aivan pieleen, sillä Ylimmäisenä Pappina Jeesus rukoilee Riitankin puolesta taivaallisessa pyhäkössä.

      Maallinen pyhäkkö oli vertauskuvallinen taivaallisesta pyhäköstä, jonka Mooses rakensi taivaallisen kuvan mukaiseksi näkemänsä näyn perusteella.
      Riittakin voisi kiittää Elleniä tämän asian selvittämisessä, sillä muutoin asia jäisi selvittämättä.
      Vuosiluvut eivät ole niin tärkeitä, kuin ymmärtää näiden kahden temppelin merkitystä toisiinsa nähden, sillä kumpaankin pyhäkköön liittyy pelastuksemme perusta, vertauskuvallisena ja täyttyneenä tapahtumana.

      Riitan ja Ellenin kirjoitukset tekevät hyvää yhteistyötä asian ymmärtämiseksi, ja Riitta on saanutkin monet uskomaan Ellenin kirjoituksiin, ja monet ovat tulleet uskoon, tutkiessaan näitä Riitan sanomia, sillä kukaan ei ole täydellinen.

      • pyhäköstä.

        . Uudentestamentin ja armon valossa me saamme aivan toisenlaisen käsityksen asiasta kuin mitä vanhat.adv.omaksuma kanta on. Tämä kanta on perustana koko heidän oppirakennelmalleen PYHÄ JA KAIKKEIN PYHIN. Israelilaisilla oli korpivaelluksen aikana pyhäkkö,jossa oli kaksi osaa:pyhä,ja kaikkein pyhin,jossa heidän syntinsä tuli sovitetuksi ja jossa Jumala ilmestyi heille. Tätä Vanhan testamentin pyhäkköä adv.yrittävät sovittaa taivaaseen ymmärtämättä laisinkaan sitä valtavaa näkyä,jonka Jeesuksen sovintotyö avaa meille tämän kautta. Nyt kysymmekin mikä on tämä pyhä,ja kaikkein pyhin Golgatan valossa? Pyhä olemme me sinä ja minä--kaikkein pyhin on Jeesus Kristus,meidän vapahtajamme. "Ettekö tiedä te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä"1.kor 3/16. "Te olette Jumalan rakennus 1.kor.3/9. hänen huoneensa olemme me hebr.3:6. Tällaista temppeli kuvausta Kristus käyttää myös itsestään puhuessaan juutalaisille vertauksen temppelin hajottamisesta kolmessa päivässä."Mutta hän Jeesus puhui ruumiinsa temppelistä,John.2:21. Johanneksen kuvaillessa taivaallista jerusalemia hän sanoo mm."Herra Jumala kaikkivaltias,on sen temppeli,ja karitsa. Pyhäkön ensimmäisellä osalla oli juhlallinen nimi pyhä--Mutta katsokaamme,mitä se siitä huolimatta sisälsi. Se käsitti kaikki Israelilaisten synnit,jotka he vuoden mittaan olivat tehneet. Asia oli nimittäin näin: Joka kerta kun Israelilainen teki synnin,täytyi uhrata eläin syntinsä sovitukseksi,ja tämän uhriveren mukana hänen syntinsä kuvaannollisesti siirtyi pyhäkön ensimmäiseen osastoon eli pyhään,jonne uhripalvelusta suorittava pappi sitä priiskoitteli. Miten sattuvasti tämä kuvaakaan syntistä ihmistä! Juuri tällaisia syntisiä ja saastaisia me olemme ilman veren puhdistusta,ja armoa. "..Ihmislasten sydän on täynnä pahaa"saarn.9/3. "Kantapäästä kiireeseen asti ei ole tervettä paikkaa,ainoastaan haavoja ja mustelmia,vereksiä lyömiä" Jes.1:6. Kuinka lohduttomaksi,ja traagiseksi tämä kuva jäisikään,ellei Jeesus--kaikkein pyhin-saisi tulla vapauttamaan ja puhdistamaan meitä toivottomuuden ja saastaisuuden kurimuksesta. Niin kuin Vanhassal.synnit tulivat lopullisesti sovitetuksi ja pyhä puhristetuksi synneistä kerran vuodessa nk.suurena sovinto päivänä kaikkein pyhimmässä,niin myös meidät uudessal.puhdistettiin ja sovitettiin suurena sovintopäivänä Golgatalla Jeesuksessa Kristuksessa kaikkein pyhimmässä. YHTENÄ PÄIVÄNÄ. "Minä otan pois tämän maan pahat teot.Sak.3:9 Suurena sovinto eli sovituspäivänä kerran vuodessa suoritettiin Israelilaisille sovitus ja puhdistus synneistä "Sillä sinä päivänä toimitetaan teille sovitus teidän puhdistumiseksenne,kaikista synneistä te tulette puhtaiksi Herran edessä 3.Moos 16/30. Miten tämä kaikki sitten tapahtui. Puhdistus tapahtui siten että ylimmäinen pappi tunnusti uhrikauriin äärellä kaikki kansan vuoden aikana tehdyt synnit. Näin synnit siirtyivät uhrikauriiseen,joka teurastettiin ja jonka verta pappi priiskoitteli ensin pyhässä ja sittenkaikkein pyhimmässä. Kaikkein pyhimmässä suoritettiin sitten varsinainen sovitus kaikista synneistä. Tämä tapahtui siis yhden päivän kuluessa. Vanhanliiton sovintopäivää voidaan verrata pitkäänperjantaihin,ja sen tapahtumat tuovat mieleen Golgatan,sovintopäivien sovintopäivän. Israelilaisilla oli sovituspäivänsä joka vuosi,mutta Uuudessal. on vain yksi sovituspäivä-pitkäperjantai. "Eikä Hän mennyt uhratakseen itsensä monta kertaa ,niin kuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkein pyhimpään,vierasta vertamukanaan,sillä muutoin Hänen olisi pitänyt kärsimänmonta kertaa maailman perustamisesta asti,mutta nyt Hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt,poistaakseen synnin uhraamalla itsensä" hebr.9/25,26 Kaikki vanhanl.uhrijärjestelmään sisältyvät tapahtumat saivat täyttymyksensä Golgatalla Jeesuksen kuolemassa...Tehkäämme muutamia vertailuja: Jeesus Kristus on Uudenl.uhrilammas "Katso Jumalan karitsa joka ottaa poismaailman synnin" John.1:29. Meidän syntimme siirrettiin Jeesukseen niin kuin Vanhanl.aikana synnit siirrettiin eläimeen ja sen vereen ja veren kautta pyhäkköön. "Sen joka ei synnistä tiennyt,Hän meidän tähtemme teki synniksi,että me Hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi"2.kor5/21. Uhrikaritsan veressä on meidän turvamme. Mutta hän on myös meidän ylimmäinen pappimme. "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi,läpi taivasten kulkenut,Jeesus Jumalan poika "Hebr.4/14. Hän on pappi,joka suoritti meille täydellisen puhdistuksen ja sovituksen pitkänä perjantaina,Uudenl.suurena sovituspäivänä. Jumalan poika on ARMOISTUIN."Jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta Hänen vereensä.room.3:25. Muinaisten Israelilaisten kaikkein pyhimmässä oli liitonarkki,jonka sisällä oli Jumalan laki ja jonka kantena oli ARMOISTUIN. Laki huutaa!!kostoa,kostoa,kostoa,mutta sen yläpuolella on armon istuin Jeesus Kristus,joka huutaa armoa,armoa,armoa---käykäämme sen tähden uskalluksella armon istuimen eteen,että saisimme armon avuksemme oikeaan aikaan hebr.4:16. Ote.T.Hillbergin kirjasta,miksi jätin adventismin.    
        Jeesusta verrataan myöskin esirippuun,joka oli vanhanl. pyhän,ja kaikkeinpyhimmän välillä erottaen nuo osastot toisistaan...Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkein pyhimpään,jonka pääsyn Hän on vihkinyt meille uudeksi eläväksi tieksi,joka käy esiripun,se on hänen lihansa kautta hebr.10:19,20. Toinen puoli esiripusta oli pyhän---meidän puolella ja toinen puoli kaikkeinpyhimmän---Kristuksen puolella. Meidät syntiset ihmiset yhdistettiin pyhään Jumalan poikaan,ja näin hänet tehtiin synniksi.2.kor.5:21. Paavali nimittää Kristusta viimeiseksi Aadamiksi 1.kor.15:45.Kristus tuli viimeiseksi Aadamiksi ottaen päällensä koko ihmissuvun pakkoperinnön.
        "Teidän elämänne on kätketty Kristuksen kanssa Jumalassa.Kol.3:3.
        Kun Jumalan käsi repäisi esiripun ylhäältä alas saakka,se merkitsi sitä,että Hänen poikansa revittiin Golgatalla.
        "Me pidimme häntä rangaistuna,Jumalan lyömänä.
        (Jumalan käsi repi esiripun) ja vaivaamana"jes.53,3.Kun Jeesus runneltiin Golgatalla kuoliaaksi,ja koska meidät oli kätketty häneen,myös me koimme kuoleman Hänessä samalla kertaa...yksi on kuollut kaikkien edestä,siis myöskaikki ovat kuolleet.2.kor.5:14.
        Tämä on armon evankeliumia.
        Mikä onluonut esiripun meidän,ja Jumalan välille?
        "Teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne,ja teidän syntinne peittävät teiltä Hänen kasvonsa.Jes.59,2.
        Ja juuri tämän esiripun Golgata poisti.--vielä tänäkin päivänä sama peite,vanhanl. kirjoituksia luettaessa,pysyy pois ottamatta,sillä vasta KRISTUKSESSA se katoaa. Vielä tänäkin päivänä kun Moosesta luetaan,on peite heidän sydämensä päällä, mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö,otetaan peite pois".2.kor:3,14-16.
        Kun esirippu eli Kristus revittiin Golgatalla,avautui ovi kaikkeinpyhimpään ja näistä kahdesta huoneesta,pyhästä ja kaikkein pyhimmästä,tuli yksi huone.
        Meidät yhdistettiin Kristukseen,niin kuin oksa yhdistetään viinipuuhun,ja me tulimme yhdeksi Hänen kanssaan...Hän Kristus teki molemmat YHDEKSI ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,kun Hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo KAKSI YHDEKSI uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta,kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden ef.2:14-16.
        Tätä samaa asiaa Paavali korostaa samassa luvussa vielä vähän myöhemmin.
        "Kulmakivenä itse Kristus Jeesus,jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa,ja Hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä"(jakeet.20-22)
        Kun ihminen kääntyy ja saa Jumalan armosta tehdä parannuksen ja Tulla Kristuksen luokse,otetaan peite pois pyhän ja kaikkeinpyhimmän.(meidän ja Kristuksen)väliltä,ja näin jää jäljelle vain yksi huone---Jeesus Kristus,ja samoin kuin uhrikauriin veri puhdisti pyhän ja yhdisti sen kerran vuodessa kaikkein pyhimpään,niin myös Jeesuksen veri yhdistää meidät kaikkein pyhimpään--Kristukseen eikä vain yhdeksi päiväksi, vaan ikuisiksi ajoiksi.
        "..Sillä Hän on yhdellä ainoalla uhdilla AINIAAKSI TEHNYT TÄYDELLISEKSI ne jotka pyhitetään.Hebr.10:14.Nyt toteutuvat myös Paavalin sanat:
        "Ettekö tiedä,että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä?.."Minä elän,en enää minä,vaan Kristus elää minussa.1.kor.6:15,Gal.2:20.
        Vanhan liiton aikana Jumala sanoi Moosekselle.
        "Ja he tehkööt minulle pyhäkön,asuakseniheidän keskellään.2.Moos.25:8.
        Uudessa liitossa:
        "..Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä jolla on särjetty ja nöydä henki"Jes.57:15.
        "Minä olen heissä asuva.2.kor:6/16.
        "Teidät jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen,teidät Hän teki eläviksi yhdessä Hänen kanssaan,antaen meille anteeksi kaikki rikokset,ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksinensä,joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme,sen Hän otti pois meidän tieltämme ja naulitsi ristiin".kol.2:13,14.
        EI OLE OLEMASSA MITÄÄN SYYTEKIRJELMÄÄ !!!!
        vedellä lunastettuja sieluja vastaan,vaikka ADVENTISMI opettaakin,että SYNTEJÄMME SÄILYTETÄÄN TAIVAAN KIRJOISSA.
        Kun Kristus revittiin ristiltä,tulivat syytekirjelmä,samoin kuin me itsekin,revityksi Hänessä.
        "Niin ei nyt siis ole mitään KADOTUSTUOMIOTA NIILLE JOTKA JEESUKSESSA KRISTUKSESSA OVAT.Room.8:1.


      • pyhäköstä...

        . Uudentestamentin ja armon valossa me saamme aivan toisenlaisen käsityksen asiasta kuin mitä vanhat.adv.omaksuma kanta on. Tämä kanta on perustana koko heidän oppirakennelmalleen PYHÄ JA KAIKKEIN PYHIN. Israelilaisilla oli korpivaelluksen aikana pyhäkkö,jossa oli kaksi osaa:pyhä,ja kaikkein pyhin,jossa heidän syntinsä tuli sovitetuksi ja jossa Jumala ilmestyi heille. Tätä Vanhan testamentin pyhäkköä adv.yrittävät sovittaa taivaaseen ymmärtämättä laisinkaan sitä valtavaa näkyä,jonka Jeesuksen sovintotyö avaa meille tämän kautta. Nyt kysymmekin mikä on tämä pyhä,ja kaikkein pyhin Golgatan valossa? Pyhä olemme me sinä ja minä--kaikkein pyhin on Jeesus Kristus,meidän vapahtajamme. "Ettekö tiedä te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä"1.kor 3/16. "Te olette Jumalan rakennus 1.kor.3/9. hänen huoneensa olemme me hebr.3:6. Tällaista temppeli kuvausta Kristus käyttää myös itsestään puhuessaan juutalaisille vertauksen temppelin hajottamisesta kolmessa päivässä."Mutta hän Jeesus puhui ruumiinsa temppelistä,John.2:21. Johanneksen kuvaillessa taivaallista jerusalemia hän sanoo mm."Herra Jumala kaikkivaltias,on sen temppeli,ja karitsa. Pyhäkön ensimmäisellä osalla oli juhlallinen nimi pyhä--Mutta katsokaamme,mitä se siitä huolimatta sisälsi. Se käsitti kaikki Israelilaisten synnit,jotka he vuoden mittaan olivat tehneet. Asia oli nimittäin näin: Joka kerta kun Israelilainen teki synnin,täytyi uhrata eläin syntinsä sovitukseksi,ja tämän uhriveren mukana hänen syntinsä kuvaannollisesti siirtyi pyhäkön ensimmäiseen osastoon eli pyhään,jonne uhripalvelusta suorittava pappi sitä priiskoitteli. Miten sattuvasti tämä kuvaakaan syntistä ihmistä! Juuri tällaisia syntisiä ja saastaisia me olemme ilman veren puhdistusta,ja armoa. "..Ihmislasten sydän on täynnä pahaa"saarn.9/3. "Kantapäästä kiireeseen asti ei ole tervettä paikkaa,ainoastaan haavoja ja mustelmia,vereksiä lyömiä" Jes.1:6. Kuinka lohduttomaksi,ja traagiseksi tämä kuva jäisikään,ellei Jeesus--kaikkein pyhin-saisi tulla vapauttamaan ja puhdistamaan meitä toivottomuuden ja saastaisuuden kurimuksesta. Niin kuin Vanhassal.synnit tulivat lopullisesti sovitetuksi ja pyhä puhristetuksi synneistä kerran vuodessa nk.suurena sovinto päivänä kaikkein pyhimmässä,niin myös meidät uudessal.puhdistettiin ja sovitettiin suurena sovintopäivänä Golgatalla Jeesuksessa Kristuksessa kaikkein pyhimmässä. YHTENÄ PÄIVÄNÄ. "Minä otan pois tämän maan pahat teot.Sak.3:9 Suurena sovinto eli sovituspäivänä kerran vuodessa suoritettiin Israelilaisille sovitus ja puhdistus synneistä "Sillä sinä päivänä toimitetaan teille sovitus teidän puhdistumiseksenne,kaikista synneistä te tulette puhtaiksi Herran edessä 3.Moos 16/30. Miten tämä kaikki sitten tapahtui. Puhdistus tapahtui siten että ylimmäinen pappi tunnusti uhrikauriin äärellä kaikki kansan vuoden aikana tehdyt synnit. Näin synnit siirtyivät uhrikauriiseen,joka teurastettiin ja jonka verta pappi priiskoitteli ensin pyhässä ja sittenkaikkein pyhimmässä. Kaikkein pyhimmässä suoritettiin sitten varsinainen sovitus kaikista synneistä. Tämä tapahtui siis yhden päivän kuluessa. Vanhanliiton sovintopäivää voidaan verrata pitkäänperjantaihin,ja sen tapahtumat tuovat mieleen Golgatan,sovintopäivien sovintopäivän. Israelilaisilla oli sovituspäivänsä joka vuosi,mutta Uuudessal. on vain yksi sovituspäivä-pitkäperjantai. "Eikä Hän mennyt uhratakseen itsensä monta kertaa ,niin kuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkein pyhimpään,vierasta vertamukanaan,sillä muutoin Hänen olisi pitänyt kärsimänmonta kertaa maailman perustamisesta asti,mutta nyt Hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt,poistaakseen synnin uhraamalla itsensä" hebr.9/25,26 Kaikki vanhanl.uhrijärjestelmään sisältyvät tapahtumat saivat täyttymyksensä Golgatalla Jeesuksen kuolemassa...Tehkäämme muutamia vertailuja: Jeesus Kristus on Uudenl.uhrilammas "Katso Jumalan karitsa joka ottaa poismaailman synnin" John.1:29. Meidän syntimme siirrettiin Jeesukseen niin kuin Vanhanl.aikana synnit siirrettiin eläimeen ja sen vereen ja veren kautta pyhäkköön. "Sen joka ei synnistä tiennyt,Hän meidän tähtemme teki synniksi,että me Hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi"2.kor5/21. Uhrikaritsan veressä on meidän turvamme. Mutta hän on myös meidän ylimmäinen pappimme. "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi,läpi taivasten kulkenut,Jeesus Jumalan poika "Hebr.4/14. Hän on pappi,joka suoritti meille täydellisen puhdistuksen ja sovituksen pitkänä perjantaina,Uudenl.suurena sovituspäivänä. Jumalan poika on ARMOISTUIN."Jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta Hänen vereensä.room.3:25. Muinaisten Israelilaisten kaikkein pyhimmässä oli liitonarkki,jonka sisällä oli Jumalan laki ja jonka kantena oli ARMOISTUIN. Laki huutaa!!kostoa,kostoa,kostoa,mutta sen yläpuolella on armon istuin Jeesus Kristus,joka huutaa armoa,armoa,armoa---käykäämme sen tähden uskalluksella armon istuimen eteen,että saisimme armon avuksemme oikeaan aikaan hebr.4:16. Ote.T.Hillbergin kirjasta,miksi jätin adventismin.    
        Jeesusta verrataan myöskin esirippuun,joka oli vanhanl. pyhän,ja kaikkeinpyhimmän välillä erottaen nuo osastot toisistaan...Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkein pyhimpään,jonka pääsyn Hän on vihkinyt meille uudeksi eläväksi tieksi,joka käy esiripun,se on hänen lihansa kautta hebr.10:19,20. Toinen puoli esiripusta oli pyhän---meidän puolella ja toinen puoli kaikkeinpyhimmän---Kristuksen puolella. Meidät syntiset ihmiset yhdistettiin pyhään Jumalan poikaan,ja näin hänet tehtiin synniksi.2.kor.5:21. Paavali nimittää Kristusta viimeiseksi Aadamiksi 1.kor.15:45.Kristus tuli viimeiseksi Aadamiksi ottaen päällensä koko ihmissuvun pakkoperinnön.
        "Teidän elämänne on kätketty Kristuksen kanssa Jumalassa.Kol.3:3.
        Kun Jumalan käsi repäisi esiripun ylhäältä alas saakka,se merkitsi sitä,että Hänen poikansa revittiin Golgatalla.
        "Me pidimme häntä rangaistuna,Jumalan lyömänä.
        (Jumalan käsi repi esiripun) ja vaivaamana"jes.53,3.Kun Jeesus runneltiin Golgatalla kuoliaaksi,ja koska meidät oli kätketty häneen,myös me koimme kuoleman Hänessä samalla kertaa...yksi on kuollut kaikkien edestä,siis myöskaikki ovat kuolleet.2.kor.5:14.
        Tämä on armon evankeliumia.
        Mikä onluonut esiripun meidän,ja Jumalan välille?
        "Teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne,ja teidän syntinne peittävät teiltä Hänen kasvonsa.Jes.59,2.
        Ja juuri tämän esiripun Golgata poisti.--vielä tänäkin päivänä sama peite,vanhanl. kirjoituksia luettaessa,pysyy pois ottamatta,sillä vasta KRISTUKSESSA se katoaa. Vielä tänäkin päivänä kun Moosesta luetaan,on peite heidän sydämensä päällä, mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö,otetaan peite pois".2.kor:3,14-16.
        Kun esirippu eli Kristus revittiin Golgatalla,avautui ovi kaikkeinpyhimpään ja näistä kahdesta huoneesta,pyhästä ja kaikkein pyhimmästä,tuli yksi huone.
        Meidät yhdistettiin Kristukseen,niin kuin oksa yhdistetään viinipuuhun,ja me tulimme yhdeksi Hänen kanssaan...Hän Kristus teki molemmat YHDEKSI ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,kun Hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo KAKSI YHDEKSI uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta,kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden ef.2:14-16.
        Tätä samaa asiaa Paavali korostaa samassa luvussa vielä vähän myöhemmin.
        "Kulmakivenä itse Kristus Jeesus,jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa,ja Hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä"(jakeet.20-22)
        Kun ihminen kääntyy ja saa Jumalan armosta tehdä parannuksen ja Tulla Kristuksen luokse,otetaan peite pois pyhän ja kaikkeinpyhimmän.(meidän ja Kristuksen)väliltä,ja näin jää jäljelle vain yksi huone---Jeesus Kristus,ja samoin kuin uhrikauriin veri puhdisti pyhän ja yhdisti sen kerran vuodessa kaikkein pyhimpään,niin myös Jeesuksen veri yhdistää meidät kaikkein pyhimpään--Kristukseen eikä vain yhdeksi päiväksi, vaan ikuisiksi ajoiksi.
        "..Sillä Hän on yhdellä ainoalla uhdilla AINIAAKSI TEHNYT TÄYDELLISEKSI ne jotka pyhitetään.Hebr.10:14.Nyt toteutuvat myös Paavalin sanat:
        "Ettekö tiedä,että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä?.."Minä elän,en enää minä,vaan Kristus elää minussa.1.kor.6:15,Gal.2:20.
        Vanhan liiton aikana Jumala sanoi Moosekselle.
        "Ja he tehkööt minulle pyhäkön,asuakseniheidän keskellään.2.Moos.25:8.
        Uudessa liitossa:
        "..Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä jolla on särjetty ja nöydä henki"Jes.57:15.
        "Minä olen heissä asuva.2.kor:6/16.
        "Teidät jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen,teidät Hän teki eläviksi yhdessä Hänen kanssaan,antaen meille anteeksi kaikki rikokset,ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksinensä,joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme,sen Hän otti pois meidän tieltämme ja naulitsi ristiin".kol.2:13,14.
        EI OLE OLEMASSA MITÄÄN SYYTEKIRJELMÄÄ !!!!
        vedellä lunastettuja sieluja vastaan,vaikka ADVENTISMI opettaakin,että SYNTEJÄMME SÄILYTETÄÄN TAIVAAN KIRJOISSA.
        Kun Kristus revittiin ristiltä,tulivat syytekirjelmä,samoin kuin me itsekin,revityksi Hänessä.
        "Niin ei nyt siis ole mitään KADOTUSTUOMIOTA NIILLE JOTKA JEESUKSESSA KRISTUKSESSA OVAT.Room.8:1.


      • avataan

        Mutta, MUTTA kristittyjen auktoriteetti on Raamattu eikä kirkkohstoriat.
        Miksi nämä Raamatun henkilöt Matteus, Markus, Luukas, Johannes, Paavali ja ITSE JEESUS ovat unohtaneet adventistisen näkyparafraasin sapatti-sinetistä ja sunnuntai pedonmerkistä.

        Näytä Raamatusta sapatti sinettisi ja petomerkkioppisi.

        Tässä kysymyksessä adventistien korkein auktoriteetti on katolisen kirkon historia ja ennen kaikkea kultinomaisen profeetan näky.


      • ylifariseus
        pyhäköstä. kirjoitti:

        . Uudentestamentin ja armon valossa me saamme aivan toisenlaisen käsityksen asiasta kuin mitä vanhat.adv.omaksuma kanta on. Tämä kanta on perustana koko heidän oppirakennelmalleen PYHÄ JA KAIKKEIN PYHIN. Israelilaisilla oli korpivaelluksen aikana pyhäkkö,jossa oli kaksi osaa:pyhä,ja kaikkein pyhin,jossa heidän syntinsä tuli sovitetuksi ja jossa Jumala ilmestyi heille. Tätä Vanhan testamentin pyhäkköä adv.yrittävät sovittaa taivaaseen ymmärtämättä laisinkaan sitä valtavaa näkyä,jonka Jeesuksen sovintotyö avaa meille tämän kautta. Nyt kysymmekin mikä on tämä pyhä,ja kaikkein pyhin Golgatan valossa? Pyhä olemme me sinä ja minä--kaikkein pyhin on Jeesus Kristus,meidän vapahtajamme. "Ettekö tiedä te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä"1.kor 3/16. "Te olette Jumalan rakennus 1.kor.3/9. hänen huoneensa olemme me hebr.3:6. Tällaista temppeli kuvausta Kristus käyttää myös itsestään puhuessaan juutalaisille vertauksen temppelin hajottamisesta kolmessa päivässä."Mutta hän Jeesus puhui ruumiinsa temppelistä,John.2:21. Johanneksen kuvaillessa taivaallista jerusalemia hän sanoo mm."Herra Jumala kaikkivaltias,on sen temppeli,ja karitsa. Pyhäkön ensimmäisellä osalla oli juhlallinen nimi pyhä--Mutta katsokaamme,mitä se siitä huolimatta sisälsi. Se käsitti kaikki Israelilaisten synnit,jotka he vuoden mittaan olivat tehneet. Asia oli nimittäin näin: Joka kerta kun Israelilainen teki synnin,täytyi uhrata eläin syntinsä sovitukseksi,ja tämän uhriveren mukana hänen syntinsä kuvaannollisesti siirtyi pyhäkön ensimmäiseen osastoon eli pyhään,jonne uhripalvelusta suorittava pappi sitä priiskoitteli. Miten sattuvasti tämä kuvaakaan syntistä ihmistä! Juuri tällaisia syntisiä ja saastaisia me olemme ilman veren puhdistusta,ja armoa. "..Ihmislasten sydän on täynnä pahaa"saarn.9/3. "Kantapäästä kiireeseen asti ei ole tervettä paikkaa,ainoastaan haavoja ja mustelmia,vereksiä lyömiä" Jes.1:6. Kuinka lohduttomaksi,ja traagiseksi tämä kuva jäisikään,ellei Jeesus--kaikkein pyhin-saisi tulla vapauttamaan ja puhdistamaan meitä toivottomuuden ja saastaisuuden kurimuksesta. Niin kuin Vanhassal.synnit tulivat lopullisesti sovitetuksi ja pyhä puhristetuksi synneistä kerran vuodessa nk.suurena sovinto päivänä kaikkein pyhimmässä,niin myös meidät uudessal.puhdistettiin ja sovitettiin suurena sovintopäivänä Golgatalla Jeesuksessa Kristuksessa kaikkein pyhimmässä. YHTENÄ PÄIVÄNÄ. "Minä otan pois tämän maan pahat teot.Sak.3:9 Suurena sovinto eli sovituspäivänä kerran vuodessa suoritettiin Israelilaisille sovitus ja puhdistus synneistä "Sillä sinä päivänä toimitetaan teille sovitus teidän puhdistumiseksenne,kaikista synneistä te tulette puhtaiksi Herran edessä 3.Moos 16/30. Miten tämä kaikki sitten tapahtui. Puhdistus tapahtui siten että ylimmäinen pappi tunnusti uhrikauriin äärellä kaikki kansan vuoden aikana tehdyt synnit. Näin synnit siirtyivät uhrikauriiseen,joka teurastettiin ja jonka verta pappi priiskoitteli ensin pyhässä ja sittenkaikkein pyhimmässä. Kaikkein pyhimmässä suoritettiin sitten varsinainen sovitus kaikista synneistä. Tämä tapahtui siis yhden päivän kuluessa. Vanhanliiton sovintopäivää voidaan verrata pitkäänperjantaihin,ja sen tapahtumat tuovat mieleen Golgatan,sovintopäivien sovintopäivän. Israelilaisilla oli sovituspäivänsä joka vuosi,mutta Uuudessal. on vain yksi sovituspäivä-pitkäperjantai. "Eikä Hän mennyt uhratakseen itsensä monta kertaa ,niin kuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkein pyhimpään,vierasta vertamukanaan,sillä muutoin Hänen olisi pitänyt kärsimänmonta kertaa maailman perustamisesta asti,mutta nyt Hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt,poistaakseen synnin uhraamalla itsensä" hebr.9/25,26 Kaikki vanhanl.uhrijärjestelmään sisältyvät tapahtumat saivat täyttymyksensä Golgatalla Jeesuksen kuolemassa...Tehkäämme muutamia vertailuja: Jeesus Kristus on Uudenl.uhrilammas "Katso Jumalan karitsa joka ottaa poismaailman synnin" John.1:29. Meidän syntimme siirrettiin Jeesukseen niin kuin Vanhanl.aikana synnit siirrettiin eläimeen ja sen vereen ja veren kautta pyhäkköön. "Sen joka ei synnistä tiennyt,Hän meidän tähtemme teki synniksi,että me Hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi"2.kor5/21. Uhrikaritsan veressä on meidän turvamme. Mutta hän on myös meidän ylimmäinen pappimme. "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi,läpi taivasten kulkenut,Jeesus Jumalan poika "Hebr.4/14. Hän on pappi,joka suoritti meille täydellisen puhdistuksen ja sovituksen pitkänä perjantaina,Uudenl.suurena sovituspäivänä. Jumalan poika on ARMOISTUIN."Jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta Hänen vereensä.room.3:25. Muinaisten Israelilaisten kaikkein pyhimmässä oli liitonarkki,jonka sisällä oli Jumalan laki ja jonka kantena oli ARMOISTUIN. Laki huutaa!!kostoa,kostoa,kostoa,mutta sen yläpuolella on armon istuin Jeesus Kristus,joka huutaa armoa,armoa,armoa---käykäämme sen tähden uskalluksella armon istuimen eteen,että saisimme armon avuksemme oikeaan aikaan hebr.4:16. Ote.T.Hillbergin kirjasta,miksi jätin adventismin.    
        Jeesusta verrataan myöskin esirippuun,joka oli vanhanl. pyhän,ja kaikkeinpyhimmän välillä erottaen nuo osastot toisistaan...Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkein pyhimpään,jonka pääsyn Hän on vihkinyt meille uudeksi eläväksi tieksi,joka käy esiripun,se on hänen lihansa kautta hebr.10:19,20. Toinen puoli esiripusta oli pyhän---meidän puolella ja toinen puoli kaikkeinpyhimmän---Kristuksen puolella. Meidät syntiset ihmiset yhdistettiin pyhään Jumalan poikaan,ja näin hänet tehtiin synniksi.2.kor.5:21. Paavali nimittää Kristusta viimeiseksi Aadamiksi 1.kor.15:45.Kristus tuli viimeiseksi Aadamiksi ottaen päällensä koko ihmissuvun pakkoperinnön.
        "Teidän elämänne on kätketty Kristuksen kanssa Jumalassa.Kol.3:3.
        Kun Jumalan käsi repäisi esiripun ylhäältä alas saakka,se merkitsi sitä,että Hänen poikansa revittiin Golgatalla.
        "Me pidimme häntä rangaistuna,Jumalan lyömänä.
        (Jumalan käsi repi esiripun) ja vaivaamana"jes.53,3.Kun Jeesus runneltiin Golgatalla kuoliaaksi,ja koska meidät oli kätketty häneen,myös me koimme kuoleman Hänessä samalla kertaa...yksi on kuollut kaikkien edestä,siis myöskaikki ovat kuolleet.2.kor.5:14.
        Tämä on armon evankeliumia.
        Mikä onluonut esiripun meidän,ja Jumalan välille?
        "Teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne,ja teidän syntinne peittävät teiltä Hänen kasvonsa.Jes.59,2.
        Ja juuri tämän esiripun Golgata poisti.--vielä tänäkin päivänä sama peite,vanhanl. kirjoituksia luettaessa,pysyy pois ottamatta,sillä vasta KRISTUKSESSA se katoaa. Vielä tänäkin päivänä kun Moosesta luetaan,on peite heidän sydämensä päällä, mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö,otetaan peite pois".2.kor:3,14-16.
        Kun esirippu eli Kristus revittiin Golgatalla,avautui ovi kaikkeinpyhimpään ja näistä kahdesta huoneesta,pyhästä ja kaikkein pyhimmästä,tuli yksi huone.
        Meidät yhdistettiin Kristukseen,niin kuin oksa yhdistetään viinipuuhun,ja me tulimme yhdeksi Hänen kanssaan...Hän Kristus teki molemmat YHDEKSI ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,kun Hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo KAKSI YHDEKSI uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta,kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden ef.2:14-16.
        Tätä samaa asiaa Paavali korostaa samassa luvussa vielä vähän myöhemmin.
        "Kulmakivenä itse Kristus Jeesus,jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa,ja Hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä"(jakeet.20-22)
        Kun ihminen kääntyy ja saa Jumalan armosta tehdä parannuksen ja Tulla Kristuksen luokse,otetaan peite pois pyhän ja kaikkeinpyhimmän.(meidän ja Kristuksen)väliltä,ja näin jää jäljelle vain yksi huone---Jeesus Kristus,ja samoin kuin uhrikauriin veri puhdisti pyhän ja yhdisti sen kerran vuodessa kaikkein pyhimpään,niin myös Jeesuksen veri yhdistää meidät kaikkein pyhimpään--Kristukseen eikä vain yhdeksi päiväksi, vaan ikuisiksi ajoiksi.
        "..Sillä Hän on yhdellä ainoalla uhdilla AINIAAKSI TEHNYT TÄYDELLISEKSI ne jotka pyhitetään.Hebr.10:14.Nyt toteutuvat myös Paavalin sanat:
        "Ettekö tiedä,että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä?.."Minä elän,en enää minä,vaan Kristus elää minussa.1.kor.6:15,Gal.2:20.
        Vanhan liiton aikana Jumala sanoi Moosekselle.
        "Ja he tehkööt minulle pyhäkön,asuakseniheidän keskellään.2.Moos.25:8.
        Uudessa liitossa:
        "..Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä jolla on särjetty ja nöydä henki"Jes.57:15.
        "Minä olen heissä asuva.2.kor:6/16.
        "Teidät jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen,teidät Hän teki eläviksi yhdessä Hänen kanssaan,antaen meille anteeksi kaikki rikokset,ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksinensä,joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme,sen Hän otti pois meidän tieltämme ja naulitsi ristiin".kol.2:13,14.
        EI OLE OLEMASSA MITÄÄN SYYTEKIRJELMÄÄ !!!!
        vedellä lunastettuja sieluja vastaan,vaikka ADVENTISMI opettaakin,että SYNTEJÄMME SÄILYTETÄÄN TAIVAAN KIRJOISSA.
        Kun Kristus revittiin ristiltä,tulivat syytekirjelmä,samoin kuin me itsekin,revityksi Hänessä.
        "Niin ei nyt siis ole mitään KADOTUSTUOMIOTA NIILLE JOTKA JEESUKSESSA KRISTUKSESSA OVAT.Room.8:1.

        Että vanhan-liiton syntejä mennään sovittelemaan taivaalliseen pyhäkköön, eiköhän sinne viedä pikemminkin sovitetut synnit, sillä ei taivaalliseen pyhäkköön viedä syntejä sovitettavaksi, vaan pois pyyhittäväksi elämän kirjasta jo sovitetut synnit.

        Asiassa ei tarvita hiusten halkomisia, vaan ymmärtää niiden merkitys toisiinsa.


      • unohda!
        avataan kirjoitti:

        Mutta, MUTTA kristittyjen auktoriteetti on Raamattu eikä kirkkohstoriat.
        Miksi nämä Raamatun henkilöt Matteus, Markus, Luukas, Johannes, Paavali ja ITSE JEESUS ovat unohtaneet adventistisen näkyparafraasin sapatti-sinetistä ja sunnuntai pedonmerkistä.

        Näytä Raamatusta sapatti sinettisi ja petomerkkioppisi.

        Tässä kysymyksessä adventistien korkein auktoriteetti on katolisen kirkon historia ja ennen kaikkea kultinomaisen profeetan näky.

        Herran temppeli on avoin myös muukalaisille


        Jesaja 56
        1 Näin sanoo Herra: Noudattakaa oikeutta ja tehkää vanhurskaus, sillä minun autuuteni on lähellä ja minun vanhurskauteni ilmestyy.

        2 Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!

        3 Älköön sanoko muukalainen, joka on liittynyt Herraan: "Herra erottaa minut peräti kansastansa", älköönkä kuohittu sanoko: "Minä olen kuiva puu".

        4 Sillä näin sanoo Herra: Kuohituille, jotka pitävät minun sapattini ja valitsevat sen, mikä minulle otollista on, ja pysyvät minun liitossani,

        5 heille minä annan huoneessani ja muurieni sisällä muistomerkin ja nimen, joka on poikia ja tyttäriä parempi; minä annan heille iankaikkisen nimen, joka ei häviä.

        6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,

        Hes. 20:12
           
        Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.

        Hes. 20:20
           
        ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.


      • unohda...!
        avataan kirjoitti:

        Mutta, MUTTA kristittyjen auktoriteetti on Raamattu eikä kirkkohstoriat.
        Miksi nämä Raamatun henkilöt Matteus, Markus, Luukas, Johannes, Paavali ja ITSE JEESUS ovat unohtaneet adventistisen näkyparafraasin sapatti-sinetistä ja sunnuntai pedonmerkistä.

        Näytä Raamatusta sapatti sinettisi ja petomerkkioppisi.

        Tässä kysymyksessä adventistien korkein auktoriteetti on katolisen kirkon historia ja ennen kaikkea kultinomaisen profeetan näky.

        Onhan Hän vuodattanut verensä puolestamme!

        Herran temppeli on avoin myös muukalaisille


        Jesaja 56
        1 Näin sanoo Herra: Noudattakaa oikeutta ja tehkää vanhurskaus, sillä minun autuuteni on lähellä ja minun vanhurskauteni ilmestyy.

        2 Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!

        3 Älköön sanoko muukalainen, joka on liittynyt Herraan: "Herra erottaa minut peräti kansastansa", älköönkä kuohittu sanoko: "Minä olen kuiva puu".

        4 Sillä näin sanoo Herra: Kuohituille, jotka pitävät minun sapattini ja valitsevat sen, mikä minulle otollista on, ja pysyvät minun liitossani,

        5 heille minä annan huoneessani ja muurieni sisällä muistomerkin ja nimen, joka on poikia ja tyttäriä parempi; minä annan heille iankaikkisen nimen, joka ei häviä.

        6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,

        Hes. 20:12
           
        Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.

        Hes. 20:20
           
        ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.


      • joka on JEESUKSEN
        avataan kirjoitti:

        Mutta, MUTTA kristittyjen auktoriteetti on Raamattu eikä kirkkohstoriat.
        Miksi nämä Raamatun henkilöt Matteus, Markus, Luukas, Johannes, Paavali ja ITSE JEESUS ovat unohtaneet adventistisen näkyparafraasin sapatti-sinetistä ja sunnuntai pedonmerkistä.

        Näytä Raamatusta sapatti sinettisi ja petomerkkioppisi.

        Tässä kysymyksessä adventistien korkein auktoriteetti on katolisen kirkon historia ja ennen kaikkea kultinomaisen profeetan näky.

        antama.


      • ylifariseus kirjoitti:

        Että vanhan-liiton syntejä mennään sovittelemaan taivaalliseen pyhäkköön, eiköhän sinne viedä pikemminkin sovitetut synnit, sillä ei taivaalliseen pyhäkköön viedä syntejä sovitettavaksi, vaan pois pyyhittäväksi elämän kirjasta jo sovitetut synnit.

        Asiassa ei tarvita hiusten halkomisia, vaan ymmärtää niiden merkitys toisiinsa.

        Kyllä ne synnit, jotka ihmiset Jumalalta anteeksi pyytää jää ristille eikä Jumala niitä muista. Kaiken huippu nyt olisi, jos ne vietäisiin taivaaseen, jossa Jumala eli Isä, Poika ja Pyhä Henki eivät edes niitä muista. Kylläpä ihmettelisivät, että mitä roskaa ne adventistit tänne tunkee.

        Ai niin, mutta kun teillä ei olikin enkeli Miikaeljeesus niin kaippa hänellä sitten on muisti sovitettuihin synteihinkin! Missä lie edesmenneen Ellen Whiten takapihalla se liekään se demonien syntien muistamiskeskus.


      • Voi kun seisot päälläsi ja näet Raamatun ilmoitukset ylösalaisin.


      • ylifariseus
        uskova_1 kirjoitti:

        Kyllä ne synnit, jotka ihmiset Jumalalta anteeksi pyytää jää ristille eikä Jumala niitä muista. Kaiken huippu nyt olisi, jos ne vietäisiin taivaaseen, jossa Jumala eli Isä, Poika ja Pyhä Henki eivät edes niitä muista. Kylläpä ihmettelisivät, että mitä roskaa ne adventistit tänne tunkee.

        Ai niin, mutta kun teillä ei olikin enkeli Miikaeljeesus niin kaippa hänellä sitten on muisti sovitettuihin synteihinkin! Missä lie edesmenneen Ellen Whiten takapihalla se liekään se demonien syntien muistamiskeskus.

        elämän kirjaa säilytetään?, kuinka sitä tutkimatta luetaan.
        Kummassa se kirja avataan maan päälläkö, vai taivaassa?


      • Lukenut Raamatusta
        ylifariseus kirjoitti:

        elämän kirjaa säilytetään?, kuinka sitä tutkimatta luetaan.
        Kummassa se kirja avataan maan päälläkö, vai taivaassa?

        " Kaikkien, joiden nimi ei ollut kirjoitettuna elämän kirjaan maailman perustamisesta asti."

        Elikkä Jumala tiesi jo ennen maailman syntyä, ketkä ottaisivat hänen armotarjouksensa vastaa.

        Jumala näkee kaiken etukäteen.

        Sen tähden hänen ei tarvitse tutkimalla tutkia meidän syntejämme.

        Mutta meidän on syytä tutkia kuka asuu meidän sydämemme temppelissämme.

        " Katsokaa minkä Hengen omat te olette"

        " Tutkikaa itseänne, onko Jeesus Kristus teissä, jos ei , ette kestä .."

        " Joka uskoo minuun , sitä ei tuomita , vaan hän on siirtynyt kuolemasta elämään"

        " Mutta joka ei usko, se on JO TUOMITTU, koska ei ole uskonut Jumalan pojan nimeen"


      • Riitta, Riitta
        uskova_1 kirjoitti:

        Kyllä ne synnit, jotka ihmiset Jumalalta anteeksi pyytää jää ristille eikä Jumala niitä muista. Kaiken huippu nyt olisi, jos ne vietäisiin taivaaseen, jossa Jumala eli Isä, Poika ja Pyhä Henki eivät edes niitä muista. Kylläpä ihmettelisivät, että mitä roskaa ne adventistit tänne tunkee.

        Ai niin, mutta kun teillä ei olikin enkeli Miikaeljeesus niin kaippa hänellä sitten on muisti sovitettuihin synteihinkin! Missä lie edesmenneen Ellen Whiten takapihalla se liekään se demonien syntien muistamiskeskus.

        uskova_1 11.4.2008 23:02
        Ajatteleeko Riita, että Jumala on huonomuistinen.
        Ei Jumala ole huonomuistinen, vaan armahtavain, pitkämielinen ja laupias.
        Totinen ja oikeuden mukainen on Jumala. Koska Hän on lähettänyt Poikansa lunastamaan lainalaiset ja Jeesuksen työ on täydellinen, täytetty. Jeesus on sovittanut omiensa synnit, niin ei Jumala niitä muista, koska ne on poispyyhityt sijaiskärsijän tähden.

        Muistanko minä sinun synnit? Kyllä ne muistuu mieleen, mutta kun elämänkirjasta saan lukea, että olet tehnyt parannuksen Jeesuksen nimen tähden, niin en minäkään niitä enää muistele. Vaan iloitsen pelastuksesta, jonka on tullut armosta Jeesuksen töiden tähden.

        Siispä käänny pois synneistä ja lain rikkomuksesta ja tee parannus.
        Lue Jumalan käskyt oikein: Muista pyhittää lepopäivä ja raamattu kertoo sen sinulle. Väärin on muuttaa Jumalan käskyjä niin kuin sinä Riitta teet.

        Uskotko Riitta, että Jumala poistaa sinulta muistin ennen, kun kuolet, että et sitten mitään muista, kun sinut herätetään? Mitä ajattelet, muistatko Jeesuksen tai minun kirjoituksen, kun sinut herätetään?


      • oivoi sentään
        uskova_1 kirjoitti:

        Kyllä ne synnit, jotka ihmiset Jumalalta anteeksi pyytää jää ristille eikä Jumala niitä muista. Kaiken huippu nyt olisi, jos ne vietäisiin taivaaseen, jossa Jumala eli Isä, Poika ja Pyhä Henki eivät edes niitä muista. Kylläpä ihmettelisivät, että mitä roskaa ne adventistit tänne tunkee.

        Ai niin, mutta kun teillä ei olikin enkeli Miikaeljeesus niin kaippa hänellä sitten on muisti sovitettuihin synteihinkin! Missä lie edesmenneen Ellen Whiten takapihalla se liekään se demonien syntien muistamiskeskus.

        itsetuntosi on ilmeisen huono koska sinun pitää ihan aina perustaa kaikki muiden halvetamiseen ja itsesi korottamiseen.

        muista mitä raamattusi sanoo. se joka yleentää itsensä, se alennetaan.

        sinä olet ylentänyt itsesi koska kuvittelet olevan joku opettaja kaikille muille vaikka et vieläkään ole antanut edes raamatusta sitä paikkaa missä sanotaan että työ on vain ei-uskovien kirous eikä koska uskovia


    • Toimitajan näkemys ¤

      Uskova_1 valistaa Kristittyjä omalla Demonien palvonnallaan. Hän on saanut kuulema Demoonisen seurakunnan ylipapittaren vihityn arvon! Kuulema Pyhä Saatana pelastaa hänet lämpimään iloon. Hän kärsii kuulema kylmästä. Hänen työn antajansa tulee päästämään hänet ikuiseen lämpöön. Olkoon onni osanasi mestarisi uskollisena
      palveliana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe