Menestysteologia ei sovi yhteen

ristinteologian

kanssa oli, joku aika sitten yksi kirjoitus RV-lehdessä.

"Menestysteologia on E. W. Kenyonin (1867-1948) perustama oppi. joka sai vaikutteita kristinuskon ulkopuolisista kulteista, joiden opetuksen parissa Kenyon vietti suuren osan elämästään. Tämän teologian keskeinen opetus sisältää muun muassa JDS-opin, jonka mukaan Jeesus kuoli hengellisesti, joutui helvetissä saatanan valtaan ja sai saatanan luonnon.

Menestysteologit korostavat, että uskovilla on Jeesuksen auktoriteetti ja valta, joista Jeesus on itse luopunut. Opin mukaan köyhyys ja sairaus ovat tiedon ja uskon puutetta, risti on tappion ja häpeän paikka."

Jeesuksen opetuslasten joukossa mitä ilmeisemmin Juudas Iskariot oli menestysteologi. Hänhän otti itselleen kaiken mitä rahapussiin laitettiin, eikä sekään riittänyt, vaan tilapäisen kassavajeen tullessa myi Mestarin.

(Apt 1:16-20) "Miehet, veljet, sen raamatunsanan piti käymän toteen, jonka Pyhä Henki on Daavidin suun kautta edeltä puhunut Juudaasta, joka rupesi niiden oppaaksi, jotka ottivat kiinni Jeesuksen.

Sillä hän oli meidän joukkoomme luettu ja oli saanut osalleen tämän viran.

Hän hankki itsellensä pellon väärintekonsa palkalla, ja hän suistui alas ja pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos.

Ja se tuli kaikkien Jerusalemin asukasten tietoon; ja niin sitä peltoa kutsutaan heidän kielellään Akeldamaksi, se on: Veripelloksi.

Sillä psalmien kirjassa on kirjoitettuna: 'Tulkoon hänen talonsa autioksi, älköönkä siinä asukasta olko',ja: Ottakoon toinen hänen kaitsijatoimensa'.

Ahneudella oli tosiaankin tässä tapauksessa paskanen loppu.

2

738

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tri.s...

Joo hyvä veli.M-teologia ei varmaankaan sovi yhteen r-teologian kanssa.Eikä voikkaan sopia,koska r-teologia perustuu lähinnä Jumalan lupausten unohtamiseen eikä siis ole Raamatullista teologiaa alkuunkaan!

Ps.Tiesit varmaan,että r-teologialla viitataan Lutherin r-teologiaan,joka oli yhden ihmisen yritys ratkaista kysymys:Miten Jumala voi olla hyvä,kun maailmassa on niin paljon pahuutta?

Lutherin ei-raamatullisen r-teologian ideat ovat sittemmin levinneet myös helluntaikirkkoihin.
      R-teologia on harhoissaan puhdasta liberaaliteologiaa,joka hylännyt monet Juumala hyvistä lupauksista.RV-lehtihän lienee myös siirtynyt tälle vesitetylle linjalle.

Pss.Mattiko se siellä taustalla...?

• lut. kirkon käsikirjoista

Kirkko opettaa, menestysteologien tavoin luopumusta.

(Rom 1:28) Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

Homot ja lesbot kuin muutkin pervot, saavat olla pappeina, kunhan vain eivät ole, sanalle kuuliaisia.

Kirkollako on Jeesuksen auktoriteetti ja valta, joista Jeesus on itse luopunut.

Todellisuudessa Jeesuksen valta on vain kasvanut.

Jeesuksen ristin, tappio ja häpeä on muuttunut meidän voittovoimaksi, siksi minäkään en häpeä.

"(Rom 1:16) Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10901
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      12
      3488
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      239
      2440
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      25
      2318
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1660
    6. 194
      1245
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1214
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1170
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1049
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      999
    Aihe