Paljonko mahtaa tuotantotalouden insinöörit tienata? Niin amk-puolen kuin myös yliopiston käyneet? Paljonko vastavalmistunut(amk) rohkenee palkkaa kysyä?
Tuotantotalouden insinöörin?
3
1177
Vastaukset
- werewerwh
Alkupalkka amk-inssillä 2300 €/kk. Alkupalkka ja palkkapyyntö riippuu kyllä oleellisesti työstä... Tuotantalouden inssin koulutuksellahan voi päästä - tai olla pääsemättä - hyvin monenlaisiin työtehtäviin.
2500-3000 €/kk pyynti normaalitilanteissa.
Itse kyllä olen vähän skeptinen tuotantotalouden amk-inssien työmahdollisuuksiin... Kaupallisissa tehtävissä kilpailijoina on tradenomeja ja tuotannollisissa muita inssejä. Näiden yhdistelmä taas on monesti työnä sellaista, että sinne vaaditaan reilusti työkokemusta tai sitten DI.
Tää on sitten pelkkää opinto-oppaan perusteella saatua mutua!
TAMKissa muuten tutaa ei voinut ottaa ainoaksi suuntautumisvaihtoehdoksi.
Tuotantotalouden DI kilpailee oikeastaan aivan eri työpaikoista kuin tuotantotalouden amk-inssi. Muilla aloilla ero DI:n ja amk-inssillä ei ehkä olekaan näin suuri. TutaDI:llä voi olla ekassa työssään niinkin vaatimaton titteli kuin toimitusjohtaja... Normaali alkupalkka ehkä 3000-5000 €/kk. Opiskelu poikkeaa useimmista muista insinöörialoista selvästi eli kirjatenttejä ja muutenkin vähän KKK:n tyylistä opiskelua. - Naisinsinööri
Minä olen tuotantotalouden amk-insinööri ja palkka tällä hetkellä vähän reilu 2000€ ja työkokemusta koulun jälkeen nyt neljä vuotta. Eli aika huono on. Itse olen kyllä pettynyt alaan/koulutukseen, kun vähän raapaistaan joka asiaa eikä saa pätevyyttä oikeastaan mihinkään. Koulutuksesta ja työllistymismahdollisuuksista annettiin vähän turhan ruusuinen kuva.
DI-koulutus on tietysti asia erikseen ja siitä en tiedä mitään.- Di:ksi opiskeleva
Tällä hetkellä olen vielä toistaiseksi insinööri. Palkka 3600€/kk. Opiskelen töiden ohessa tuotantotalouden di:ksi. Palkkapyyntö valmistumiseni jälkeen on 4500-5000€:n haarukassa.
Mitä järkeä on opiskella edes töiden ohessa, jos siitä ei saamyöhemmin reilua korvausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791