Jäänkö yksin..

tässä elämässä..

Olen vesimiesnainen ja asun avomieheni kanssa yhteisessä asunnossa. Olemme olleet yhdessä noin kolme vuotta mistä saman katon alla parisen vuotta. Ongelmani on se, että tunnen yhdessäasumisen ahdistavaksi. Sitä tunnetta on hankala selittää. Olen taistellut tämän tunteen kanssa siitä lähtien kun muutimme yhteen. Ajattelin sen menevän ohi, koska takanani oli pitkä sinkkuaika. Olen aina ollut hyvin omillani toimeen tuleva ja viihtynyt hyvin yksin. Tähän asti se tunne onkin mennyt ohi.. Nyt minusta tuntuu, että oikeasti tukehdun. Olen jatkuvasti väsynyt ja äreä, mitä en tavallisesti ole..Rakas harrastus, kuvataiteet on jäänyt aivan taka-alalle eikä elämä muutenkaan tunnu mielenkiintoiselta. Tuntuu kuin kaikki energia menee parisuhteen ylläpitämiseen. Tämä surettaa minua kovasti, koska mieheni rakastaa minua. Olemme muuttaneet isompaan asuntoon ajatellen että se helpottaisi. Sen lisäksi mieheni on aika paljon poissa kotoa. Sekään ei tunnu enää auttavan. Olemme puhuneet asiasta ja hän kyllä ymmärtää mitä yritän sanoa. SILTI olo ei helpotu. Mieheni on ns. tyypillinen suomalainen mies eli ei puhu tunteistaan. Hänen kanssaan elämä menee aina samoja ratoja. Koskaan emme ole nauraneet vedet silmissä tai riidelleet kunnolla. Olen ehkä tympääntynyn siihen, että hänelle menee kaikki läpi. En tarkoita valehtelemista vaan sitä ettei hän reagoi voimakkaasti yhtään mihinkään. Itse olen puhelias ja seurallinen ihminen. Meidän tuntien hiljaisuudet ovat alkaneet ahdistaa minua. Olen ehdottanut, että jatkaisimme seurustelua mutta asuisimme eri osoitteissa koska en haluaisi antaa vielä periksi. Hänen mukaansa siinä ei ole mitään järkeä. Tätä menoa meidän suhteemme kuolee hitaasti mutta varmasti. Säikähdin sitä, että olenko kyvytön pitämään yllä parisuhdetta. Pystynkö siihen ikinä, koska olen aikaisemmissakin suhteissa tuntenut näin. Tämä on vain se vakavin kaikista. Milloin on järkevin antaa periksi eikä riuduttaa itseään suhteessa mikä ei todennäköisesti johda enää mihinkään?

2

1021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jää...

      vaan lähde. itselläni taustalla aivan samanlainen kokemus. ja ei huolta, vesimies loppujen lopuksi rakastuu kumminkin ja jää pysyvästi, kunhan löytää oikean ihmisen rinnalleen.

      tsemppiä! kyllä se siitä, kerran se vaan kirpaisee.

    • vecimies

      Kauris? Täällä on melkein sama tilanne, mutta meillä on lapsi. Minua ei ahdista yhdessä asuminen. vaan se että kauris ei oikein ole yhtä vilkas kuin minä. ja hän on niin viileä. päätin jatkaa useiden riitojen jälkeen koska kolme v on pitkä saavutus. :)

      sinun pitää miettiä tarkkaa. lähde vaikka matkalle tms niin saat ajatella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe