Kuinka paljon pullaa ym. herkkuja uskaltaa syödä, jos haluaa kuitenkin elää terveellisesti?
Nyt en ole enää laihdutuskuurilla, koska olen mielestäni normaalipainoinen.
Muuten ruokavalioni on kunnossa ja ravinto-oppien ja ympyröiden ja lautasmallin mukainen.
Liikunta en taida harrastaa tarpeeksi. :/ Pyöräilen kyllä päivittäin yhteensä 40 minuuttia, joka kuluu työmatkaani (meno ja paluu yhteensä). Joskus käyn uimassa.
Ongelma on vain se, että olen armoton "pullahiiri" ja tykkään leipomisesta valtavasti. Mutta ei kai se haittaa, jos kerran päivässä herkuttelee pullalla, marjapiirakan palalla, kahvikakun palalla tms.? Tai joskus 2 kertaa..... Karkkia ja jäätelöä syön tosi harvoin. Pikaruokaa syön tosi tosi harvoin.
Olin aina lapsena laiha ja ongelmat alkoivat sitten kun pituuskasvu loppui. Sen jälkeen olen aina ollut pullea.
Miten paljon leipomuksia uskaltaa siis syödä, jos haluaa elää terveellisesti ilman pelkoa, että taas lihoaa? Vai pitäisiköhän ostaa vaikka pala savea tai muovailuvaha, kun käsilläänhän siinä samalla tavalla askarrellaan kuin leipoessa.
Miten paljon pullaa
9
923
Vastaukset
- Varmaa...
...tietoa, mutta luulisin että normaalipainoinen vähän ainakin liikkuva ihminen voi syödä pikkupullan, kakun palan, kääretortunpalan vaikka iltapäivä kahveen kanssa tai jälkiruokana.
- on sanonut
mulle että kahdesti päivässä voi herkutella esim. pullalla, leivoksella, jäätelöllä tai millä jälkiruolla haluaa. Tämä on vielä kohtuukäyttöä eikä lihota.
- jos tykkää
En onneksi välitä makeista kahvileivistä enkä karkeista.
Syöty kalorimäärä ratkaisee lihooko vai ei, ei se mistä kalorit tulee.- Se tukki suoliston
Aiheuttaa vatsanväänteitä ja alkaa sairaasti pierettämään, hiiva se siellä on dynamiittia suolistolle, parempi tapa, kuppi kahvia ja kantolan kaurakeksi, ei siis koko pakettia kerralla.
- siitä
paljon syöt muuten päivän aikana. ja liikuthan sä aika paljon päivässä, ainakin sen verran että kyllä se nyt ainakin yhen pullan varmaan se pyöräilykin jo kuluttaa.
kannattaa käydä kattoo vaik kalorilaskuri.fi sivuilta päivittäinen energiankulutus. voithan sä vaikka viikon laskea testimielessä monta kcal syöt päivässä ni on helpompi arvioida jääkö sinne enää pullille varaa :) - ............
Kiitos vastauksista. :) Käynpäs katsastamassa tuon osoitteenkin tässä.
Ruokaa en syö mitään järjettömiä määriä. Ennen söin aikamoiset kasat ruokaa, mutta nyt olen opettanut itseni vähän pienemmille annoksille ja tulen siitä hyvin täyteen. Eli puolet lautasesta on salaattia/tms. kasvista, sitten 1/4 perunaa/riisiä/pastaa/tms. ja 1/4 sitten lihaa tai muuta vastaavaa.
Eli kyllä varmaan uskallan tästäkin eteenpäin herkutella, kunhan pysyn korkeintaan parissa palassa enkä ahmi kerralla koko torttua.... :)- herkkusuu...
Kyllä kotipulla aina kaupan pullat voittaa. Ja sen voi valmistaa hyvin vähärasvaiseksi. Eikä kääretorttuun tuu lainkaan rasvaa. Kyllä mäkin olen vallan syönyt vaikka olen laihiksella. Kymmenes viikko menossa, ja viis kiloa poissa. Eihän siitä mitään tule,jollei vähän saa herkutella. Joskus otan kahvin kanssa tummaa suklaata palan. Ja kuivat hedelmät ovat myös hyviä makean nälkään.
- Anonyymi00008
Minä syödä vain yksi tai kaksi sopiiko sinulle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I1553940Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk853353Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva852805Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro442699Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?722669Kyllä nämä nyky autonakut ja autotki on heikloja
Vuoden vanha akku, eikä inahdakaan.... Pistin vara-akun just lataukseen ja lähen sillä antamaan apuvirtaa Jos ei toimi,242411Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä1402342Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.1522225Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!
Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville392062Muistan vuosikymmenten takaa
Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.121956