Tönkkö olo

mayanna

Parantelin eilen salmarikrapulaani haravoimalla pihaa muutaman tunnin ja nyt on sitten selkä kipeä. Milläs mä tämän tönkön selän nyt parannan? Kossuvissyllä vai?

Mikä on omituisin lihas, mikä sinulla on venähtänyt tai krampannut jonkun vähempitutun liikesarjan jälkeen? Mä joka kevät ihmettelen, että onpas kropassa niitä 'lihaksia', kun kaikki raajat ja selkä tuntuu kipiältä talvilevon jälkeisten ekojen puutarhajumppien jäälkeen. Syksymmällä samat hommat ei tunnu missään!

Ehdottomasti omituisin venähtymä mulla on kyllä se, kun kieleni venähti viheltäessäni salaa yksin autossa laulua Päivänsäde ja menninkäinen.

25

1112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teemuna

      Kun elohiiri iski yllättäen keskisormeen hiiren päällä.

      • mayanna

        Ookko ihan varma, että se oli hiiren, eikä mirrin? *millään saa oltua kysymättä*

        Mulla oli joskus elohiiri yhtä aikaa molempien silmien alaluomessa. Oli aika ilkee olo, kun piti asiakkaita palvella.


      • mayanna kirjoitti:

        Ookko ihan varma, että se oli hiiren, eikä mirrin? *millään saa oltua kysymättä*

        Mulla oli joskus elohiiri yhtä aikaa molempien silmien alaluomessa. Oli aika ilkee olo, kun piti asiakkaita palvella.

        autokauppiaskin:D


      • mayanna
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        autokauppiaskin:D

        enkä saippuakauppias, jäätelönmyyjänä tuo vaiva mulla oli. Tarkoituksella osaan hädin tuskin vilkuttaa silmää edes yhdellä kerrallaan ;D

        Sekin on muuten aika kauheeta, kun kytkinjalasta alkaa vetää suonta liikennevaloissa -


      • Teemuna
        mayanna kirjoitti:

        Ookko ihan varma, että se oli hiiren, eikä mirrin? *millään saa oltua kysymättä*

        Mulla oli joskus elohiiri yhtä aikaa molempien silmien alaluomessa. Oli aika ilkee olo, kun piti asiakkaita palvella.

        Ollu karvan verran hoomoilasena.


      • mayanna kirjoitti:

        enkä saippuakauppias, jäätelönmyyjänä tuo vaiva mulla oli. Tarkoituksella osaan hädin tuskin vilkuttaa silmää edes yhdellä kerrallaan ;D

        Sekin on muuten aika kauheeta, kun kytkinjalasta alkaa vetää suonta liikennevaloissa -

        taitaa sullakin olla penkki liian kaukana polkimista.Se on balettitanssijan kramppi tuo varpailla polkeminen:D


      • Teemuna kirjoitti:

        Ollu karvan verran hoomoilasena.

        mihin menis nauramaan näitä juttuja:D
        Peiton alle pitäis mennä,mutta selitä se muille.


      • Teemuna
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        mihin menis nauramaan näitä juttuja:D
        Peiton alle pitäis mennä,mutta selitä se muille.

        Mölyt mahassasi ja sitte yht' äkkiä aamuyöstä alkais kuuluun kauhee mekkala kun ne mölyt vapautuis sun tietämättäs.


      • mayanna
        Teemuna kirjoitti:

        Ollu karvan verran hoomoilasena.

        sen jälkeen mirriä karvoihin katsominen.


      • Teemuna
        mayanna kirjoitti:

        sen jälkeen mirriä karvoihin katsominen.

        Vastakarvaan silityksestä. Mites, onko tönkkö jo kaikonnu kropastas.


      • mayanna
        Teemuna kirjoitti:

        Vastakarvaan silityksestä. Mites, onko tönkkö jo kaikonnu kropastas.

        jotenkin ääntelehtiä.

        Tönkkö on poissa, joten eikun uutta hankkimaan. Aurinko paistaa ja lämmittää jo.


    • tönkkönä istua edelleenkin nojatuoleissa "tanssii tähtien kanssa" ohjelman jälkeen.
      Ei vaan taivutukset ota eteen,jos niin voi sanoa;D

      • mayanna

        Siinä ohjelmassa niitä taivutuksia varmaan on.. joten josko katsomalla sohvailijankin lihakset vetreytyis... Mä taidan tästä taivuttaa itteni kohtapuoliin petiin, tuli viikolopulla vähän univelkaa.


      • mayanna kirjoitti:

        Siinä ohjelmassa niitä taivutuksia varmaan on.. joten josko katsomalla sohvailijankin lihakset vetreytyis... Mä taidan tästä taivuttaa itteni kohtapuoliin petiin, tuli viikolopulla vähän univelkaa.

        vitsiä vääntää..mut?

        Mulla on krampannut joskus vatsalihas tai sen olemattomuus...haukottelut tai venyttänyt itseäni jotenkin kait väärällä tavalla:D


      • mayanna
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        vitsiä vääntää..mut?

        Mulla on krampannut joskus vatsalihas tai sen olemattomuus...haukottelut tai venyttänyt itseäni jotenkin kait väärällä tavalla:D

        voin kuvitella. Mulla on joskus ollu vatsalihakset kipeet nauramisesta. Valitettavasti siitä on jo paljon aikaa... naurankohan mä nykyään liian vähän?


      • yopollo
        mayanna kirjoitti:

        voin kuvitella. Mulla on joskus ollu vatsalihakset kipeet nauramisesta. Valitettavasti siitä on jo paljon aikaa... naurankohan mä nykyään liian vähän?

        sanottiinkaan että ihminen nauraa elämässään eniten kuusivuotiaana ja vähiten nelikymppisenä. Onneksi tuo minimi on jo kohtalaisen kaukana ja etääntyy joka päivä kauemmas...


      • mayanna
        yopollo kirjoitti:

        sanottiinkaan että ihminen nauraa elämässään eniten kuusivuotiaana ja vähiten nelikymppisenä. Onneksi tuo minimi on jo kohtalaisen kaukana ja etääntyy joka päivä kauemmas...

        ja sitten olen vakavimmillani? Pitää varmaan aikalailla paikkansa, jos aattelee ihmisen keskivertoelämänrytmiä. Nelikymppisenä useilla on ura parhaimmillaan, lapsia/nuoria huolehdittavana ja vielä energiaa (muka) kaikenmaailman harrastuksiin, niin ja tietty velkoja ja muita velvotteita stressiä lisäämään. Kai siinä hymy hyytyy.

        On tosiaan tiukka aika itelläkin vasta tulossa, sen tiedän.


      • mayanna kirjoitti:

        voin kuvitella. Mulla on joskus ollu vatsalihakset kipeet nauramisesta. Valitettavasti siitä on jo paljon aikaa... naurankohan mä nykyään liian vähän?

        ja kas joku huomaa saman ilmiön,ei tartte paljoa kutkuttaa,kun naurattaa:D
        Joskus sitä itkee ilosta ,joskus surusta,mutta kuka kaavan löytää sille `nobelli´

        Ainakin mä nauroin eilen....:D


      • yopollo kirjoitti:

        sanottiinkaan että ihminen nauraa elämässään eniten kuusivuotiaana ja vähiten nelikymppisenä. Onneksi tuo minimi on jo kohtalaisen kaukana ja etääntyy joka päivä kauemmas...

        Jos kuusivuotiaana nauraa parhaiten,niin voisiko syynä olla pelkohihitys kouluunmenosta.
        Samalla kaavalla nelikymppisenä pelkohihitys vanhenemisesta..

        Suosittelen edelleenkin keinumista;D


      • yopollo
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        Jos kuusivuotiaana nauraa parhaiten,niin voisiko syynä olla pelkohihitys kouluunmenosta.
        Samalla kaavalla nelikymppisenä pelkohihitys vanhenemisesta..

        Suosittelen edelleenkin keinumista;D

        odottelin innolla kouluun pääsyä, kuten useimmat tuntemani alle kouluikäiset.

        Nelikymppisellä on taas yleensä uran huippu käsillä, velat ja vastuut suurimmillaan, perheen kanssa ne vaikeimmat vuodet ja keski-iän kriisi muutenkin painaa päälle kun hätäisimmille alkaa isovanhemmuuden aika, fysiikka alkaa rapistua ja huomaa mihin tässä korkeintaan enää pääsee ja ehtii.

        Näin vanhempana jo naurukin saa alkuperäisiä spontaanin ilon sävyjä sarkastisen khihityksen sijaan.


    • Satutätix

      liian märkä vielä haravoitavaks? Mun piha ainakin on. Oottelen kuivia kelejä, et pääsen korjaamaan viimesyksyisen erehdykseni, eli sen etten koskenut laiskuuttani haravaan koko syksynä. *huoh* (nyt asatelee räntää täälläpäin).

      Koita Buranaa siihe selkääs ja kylmiä kääreitä. :)

      Mulla kramppaa joskus kylestä pahasti, kun yritän esimerkiks kurottaa auton takapenkiltä jotain kuskin penkillä istuessani. Mut kyl nauratti toi sun kielen venähdykses... mist tuli kyl mielee, et on mun posket venähtäny useinkin etenkin naurusta... hmmmm? :D

      • mayanna

        oli kuiva, eilen helkkarin märkä ja nyt taas kuivumaan päin. Riippuu varmaan vähän, mitä haravoi, mä rapsuttelin lähinnä kukkapenkkejä, pensaanalustoja ja ns. käytäviä. Varsinaiseen nurmikkoalueeseen en kajonnut, ja tuskin paljon kajoankaan. Maatukoot lehdet sinne lannoitteeksi, ei niitä juhannuksena enää näy :D

        Onkos sulla yhtä mojovat kylvösuunnitelmat kevääks ku viime vuonna?


      • lunta kymmensenttistä korkeudeltaan.:)
        Oikeastaan mä olen kyllästynyt talveen..kuinkas te muut?;)


      • satutätix.
        mayanna kirjoitti:

        oli kuiva, eilen helkkarin märkä ja nyt taas kuivumaan päin. Riippuu varmaan vähän, mitä haravoi, mä rapsuttelin lähinnä kukkapenkkejä, pensaanalustoja ja ns. käytäviä. Varsinaiseen nurmikkoalueeseen en kajonnut, ja tuskin paljon kajoankaan. Maatukoot lehdet sinne lannoitteeksi, ei niitä juhannuksena enää näy :D

        Onkos sulla yhtä mojovat kylvösuunnitelmat kevääks ku viime vuonna?

        en ole laittanut mitään, enkä ehi laittaakka. Ehkä kesäkukkia sitten ja onhan siellä perennoja ja kukkasipuleita maassa mielin määrin. :)


      • satutätix.
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        lunta kymmensenttistä korkeudeltaan.:)
        Oikeastaan mä olen kyllästynyt talveen..kuinkas te muut?;)

        enää yhtään pihalla, mut piha sen verran kostee, ettei viiti mennä rapsuttamaan nurmikkoa piloille. Talvest oon saanu tarpeekseni ihan tosissaan, tervetuloa kesä! :)


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe