Yhä edelleenkin, vaikka kerran on jo kielletty soittamasta ja lähetys palautettu, alusvaatemarkkinointifirma soittelee 80-vuotiaalle papalle ja tarjoaa tuotteitaan.
Samoin PlusTV onnistui myymään antenniliittymän paketin papalle, joka asuu kaapelitaloudessa ja oli jäänyt puhelun päätyttyä siihen käsitykseen, että häneltä oli TV-lupa jäänyt maksamatta.
Vastuuta ja moraalia markkinointiin, hyvänen aika! Kun myyjä kuulee selvästi, että langan toisessa päässä on vanhus, joka ei välttämättä tajua ollenkaan mistä on kysymys, pitäisi myyjän tajuta lopettaa puhelu eikä inttää inttämistään.
Suoramarkkinointikielto ja puhelinmyyntikielto ovat olleet papalla jo lähes vuoden ja ihan siitä syystä, että minkäänlaisia markkinointipuheluita ei hänelle haluta. Mistä ihmeestä nuo myyjänpirulaiset numeron oikein kaivavat?
Suoramarkkinointikielto ja puhelinmyyntikielto
2
3117
Vastaukset
- villit ei kunnioita
Ongelma on, että ala on niin tuottoisa bisnes, että yrittäjää on joka lähtöön. Ja kaikki firmat eivät ole sitoutuneita suoramarkkinointikieltoon.
Pelaako papalla hoksottimet vielä? Eli niistäkin, jotka kiellosta huolimatta soittavat, pääsee tosi nopeasti, kun heti toteaa, että "minulla on markkinointikielto". Kokemusta on! Papan pitäisi vain puhelun aluksi osata itse se sanoa.
Mutta jos pappa ei sitä itse osaa enää sanoa vaan on vedätettävissä, niin silloin ei sukulaisten auta muu kuin joka kerta tuotteiden palautuksen yhteydessä mainita kiellosta. Menee kyllä perille aina firmalle kerrallaan silläkin tavalla, vaikka vaikeampaa onkin.
"...pitäisi myyjän tajuta lopettaa puhelu eikä inttää inttämistään..."
Niin pitäisi, mutta käytännössä niin ei tapahdu. Myyjät sinänsä eivät kaiva numeroita mistään, mutta firmat ostavat yhteystietoja. Niitä ostetaan toisilta firmoilta, väestörekisteristä, autorekisterikeskuksesta, eli lähes mistä tahansa, missä ihmisten yhteystietoja on saatavilla. Katsopa vaan, kun seuraavan kerran tulee mainospostia itsellesi jostain semmoisesta firmasta, jonka asiakas et ole ennen ollut. Jossain on tosi pienellä kirjoitettuna osoitelähde, eli paikka, josta yhteystietosi on sillä kerralla ostettu. Eikä mikään firma osta niitä yksittäin "me haluttais nyt Maija Meikäläisen puhelinnumero", vaan tietysti niitä kaupataan isoina rekistereinä. Omaa puhelinnumeroa ei koskaan saisi laittaa mihinkään lehtitilauksiin, kilpailuvastauksiin tai vastaaviin, koska ne on juuri niitä lähteitä, joiden kautta numerot viedään rekistereihin ja myydään eteenpäin. - kiramari
ne ottaa numeroita suoraan puhelinluetteloista, mikä on minusta se kaikkein typerin konsti!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662278Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241568Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711540Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851274Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841194Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101105En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939