Herbasta vielä

salla

Kun luin täältä näitä herbalife viestejä minun oli pakko ottaa kantaa.

Kaverini käytti vielä kuukausi sitten herbalife tuotteita ja sain häneltä tuoteselosteet lainaan ja menin niitten kanssa sitten kaupungille luontaistuote kauppoihin ja apteekkeihin ja tulin siihen tulokseen että samat aineet mitä herbalife sisältää löytyy luontaistuote kaupoista n. 50% halvemmalla.

Kerroin tästä kaverilleni ja hän lopetti tuotteen käytön heti ja meni ostamaan luontaistuote kaupasta samat vitamiinit ym. Hän on laihtunut samalla vauhdilla kun käytti herbalifea eli n.5 kiloa kuukaudessa.

En yritä tässä sanoa sitä ettei nämä herbalife tuotteet toimisi vaan saat samat aineet yli puolet halvemmalla ja laihdut samalla tavalla.
Te herbalifen käyttäjät voitte mennä vaikka itse katsomaan että puhun totta!

Itse olen laihtunut oikealla ravinnolla ja syömällä oikean määrän vitamiineja ym. päivässä, itse osaan tehdä juuri sopivan annoksen itselleni sillä olen ravintokokki ja käynyt monet kurssit ravinto-oppia.

60

2424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toimii

Hienoa, että olet laihtunut! Eiks vaan olekin hieno juttu, että nuo Herbalifen ohjeet ovat toimivat! Niistäkin on mahdollisuus saada tuo 50% alennus, siten minäkin tuotteet hankin. Luontaistuotteista kun en alennusta saa. Saan myös hieman korvausta siitä, että suosittelen tuotteita muillekin. Luontaistuotteiden suosittelusta en saisi korvausta. Oikein hyvää jatkoa sinulle! :)

• $$$

Eiks vaan olekin hieno juttu että kuluttaja voi myös ostaa tuotteensa asiantuntevasta liikkeestä, asiantuntevalta myyjältä. Ja ilman että täytyy tehdä jälleenmyyntisopimus. Sen voi tehdä kuka tahansa... ja he kutsuvat itseänsä asiantuntijoiksi.

Tämän palstan myyjät ovat ala-arvoisia joissain kommenteissaan:
        "Älä esitä epäilyjä asiassa jossa ei mitään epäilyjä tarvita" (Ruuben)5.8.
        "Minun asiakkaani eivät kysy koskaan mitä tuote sisältää.." (rummukainen)5.8.
        "Ei sisältöä kannata tutkia vaan se kannattaa syödä" (sama rummukainen)
        "Tuskin kiinalaisillakaan oli mitään tieteellistä näyttöä esittää.." (käyttäjä)

Nyt myyjät odottelevat Niteworksin saapumista Suomeen, se maksaa 499 dollaria/6 kk:n annos! Ehkäisee mm.äkkikuolemia. Ihan tosi. Kysykää vaikka Penalta.

Siinä teille rahapottia jaettavaksi sinne pyramidiin... ;)) Hyvää jatkoa!

• Yksinkertaista
        $$$ kirjoitti:

Eiks vaan olekin hieno juttu että kuluttaja voi myös ostaa tuotteensa asiantuntevasta liikkeestä, asiantuntevalta myyjältä. Ja ilman että täytyy tehdä jälleenmyyntisopimus. Sen voi tehdä kuka tahansa... ja he kutsuvat itseänsä asiantuntijoiksi.

Nyt myyjät odottelevat Niteworksin saapumista Suomeen, se maksaa 499 dollaria/6 kk:n annos! Ehkäisee mm.äkkikuolemia. Ihan tosi. Kysykää vaikka Penalta.

Ei kaupoissakaan kaikki myyjät ole heti alansa ammattilaisia. Jotkut sielläkin opettelevat työhönsä työtä tehdessään ja pätevöityvät aikanaan asiantuntijaksi (eri tasoisia asiantuntijoita on joka alalla). Ei tuo Herban myyjänä oleminen kovin vaikeaa ole, tosin sinnikkyyttä se vaatii. Olen elämäni aikana myynyt muutakin ja pärjännyt "asiantuntijatehtävissä" vähemmilläkin tiedoilla, kunhan tuotteet on etukäteen valmiiksi suunniteltuja.

Miksi haluatte kärjistää ja tarttua johonkin yksityiskohtaan? Ei näissä kirjoituksissa voi kaikkea kertoa tyhjentävästi, eikä aina huomaa, että jonkun asian joku haluaa ymmärtää väärin.

Oletteko myös kateellisia Teemulle, Mikoille, Jarille jne, jotka tienaavat rajusti. Ja harva heistä edes maksaa verojaan Suomeen. Suomessa olevat Herba-myyjät maksavat, kuten muutkin kunnialliset yrittäjät. Näillä verorahoilla rahoitetaan myös monen työttömän eläminen! Moni työtön on myös saanut järkevää tekemistä aloittamalla myymään hyvinvointituotteita. Millä alalla muuten itse tällä hetkellä työskentelette?

Kommentoitteko myös Porche, Ferrari, Mersu ym autojen ostajille, ettei noilla kannata ajaa, kun alle puoleen hintaan saa myös auton, jolla pääsee liikkumaan? Mitä se teille kuuluu, jos joku maksaa jonkun summan jostakin! Tärkeinhän on, että tuote toimii ja jos ei toimi, niin palautusoikeus pelaa!

• kade
        Yksinkertaista kirjoitti:

Ei kaupoissakaan kaikki myyjät ole heti alansa ammattilaisia. Jotkut sielläkin opettelevat työhönsä työtä tehdessään ja pätevöityvät aikanaan asiantuntijaksi (eri tasoisia asiantuntijoita on joka alalla). Ei tuo Herban myyjänä oleminen kovin vaikeaa ole, tosin sinnikkyyttä se vaatii. Olen elämäni aikana myynyt muutakin ja pärjännyt "asiantuntijatehtävissä" vähemmilläkin tiedoilla, kunhan tuotteet on etukäteen valmiiksi suunniteltuja.

Miksi haluatte kärjistää ja tarttua johonkin yksityiskohtaan? Ei näissä kirjoituksissa voi kaikkea kertoa tyhjentävästi, eikä aina huomaa, että jonkun asian joku haluaa ymmärtää väärin.

Oletteko myös kateellisia Teemulle, Mikoille, Jarille jne, jotka tienaavat rajusti. Ja harva heistä edes maksaa verojaan Suomeen. Suomessa olevat Herba-myyjät maksavat, kuten muutkin kunnialliset yrittäjät. Näillä verorahoilla rahoitetaan myös monen työttömän eläminen! Moni työtön on myös saanut järkevää tekemistä aloittamalla myymään hyvinvointituotteita. Millä alalla muuten itse tällä hetkellä työskentelette?

Kommentoitteko myös Porche, Ferrari, Mersu ym autojen ostajille, ettei noilla kannata ajaa, kun alle puoleen hintaan saa myös auton, jolla pääsee liikkumaan? Mitä se teille kuuluu, jos joku maksaa jonkun summan jostakin! Tärkeinhän on, että tuote toimii ja jos ei toimi, niin palautusoikeus pelaa!

Minä ainakin olen kateellinen kaikille Herbamyyjille, jotka tienaavat verkostomyynnillä elantonsa. Varsinkin jos pääsee ministeritason palkoille.

Aion kyllä mennä seuraavaan seminaariin joka on avoin kaikille. Voinko minä itse valita henkilön jolta myyntituotteet ostan? Vai tuleeko ne postissa ulkomailta?

• minä
        $$$ kirjoitti:

Nuo lainaukset ruubenin ja rummukaisen vuodatuksista ($$$) sopivat mainiosti siihen todellisuuteen, mitä prof. Pilzerin lyhennelmässä kerrotaan (viesteissä alempana klo 21.06).
        Eli älykkääseen/intellektuelliin jakeluun.
        Voiko enää älykkäämpää olla kuin ruuben ja rummukainen...

Pilzer:
        "Vaurauden SUURIN mahdollisuus odottaa nyt niitä jotka kykenevät osallistumaan intellektuelliin jakeluun".
        "Verkostomarkkinoijat ovat tämän räjähdyksen etujoukkoa."

• Ric
        $$$ kirjoitti:

Pena on viisas mies, kannattaakin kysyä.
        Tuosta pyramidista, jos nyt koittaisin kuvata sitä.
        alimpana on se porras, joka ostaa, ja saa vain ehkä tuhannesosan bonusta,sellaisella kortilla, jossa kuuluu plop. Suosittelee naapurilleenkin, muttei saa siitä mitään etua. Sitten tulee porras, joka tekee yrityksessä kaikenlaista työtä,hyvin tärkeä porras, ja saa siitä hyvästä pienen osuuden, tuotteen hinnasta mikromaalisen osan. Jotenkin kitkuttaa läpi elämänsä ja sitten pienelle eläkkeelle. Saa lähtiessään vielä mitalin.Sitten tulee myyntityötä tekevä porras,ankarasti töitä tehden saa jo jonkinlaisia palkkioita, kilpailu on kovaa, pitää painaa päälle koko ajan, muuten tehokkaampi vie paikkasi. Tästä voi hyvä myyjä jo edetä piiri- tai myyntipäälliköksi, ihan Ladalla ei tarvitse ajaa, mutta aika pieni osa tuotteen hinnasta on tämäkin palkkio. Myyntiporras on jo määrältään vähälukuisempi.Päälliköitä vielä vähemmän.
        Päällikkötason jälkeen ollaankin jo apulaisjohtaja ja toimitusjohtajatasolla, sinne kakkua riittää enemmän. Tänne ei yleensä nousta päällikkötasolta, vaan haetaan kokeneita konkareita kentältä.
        ja lopuksi pääjohtaja ja omistajataso, olemme pyramidin huipulla. Siellä on Jaguaaria, on mersua emännän torikassiksi,talot ja kesämökit lapsillekkin ja hyvät eläkkeet, kun ikä tulee täyteen.Kultaisia kädenpuristuksia. Aika iso osa kakusta.Ihan hyvä niin, sillä tähän pääsemiseen tarvitaan kaikenlaisia taitoja ja opintoja, ovat he sen kaiken ansainneet.Mutta tänne ei tule siitä alimmasta tasosta kukaan. Pyramidin asetelmat on aika kiinteitä, ja raha liikkuu vain ylöspäin. Tällaisia pyramideja on suurin osa meidän jokapäiväisen elämän yrityksistä, ihan se jättimarketti siellä aseman kupeessakin.
        Verkostomarkkinoinnissa kaikilla on mahdollisuus kiivetä sinne huipulle,voi tulla "johtajaksi" ihan sieltä alimmalta tasolta, jossa saa jo tuloa,kun suosittelee. Palkkioita jaetaan myös sinne alaspäin, ei pelkästään johtoportaalle. Kumpi näistä kuulostaa reilummalta?

• Kumpi kampi

Samaa mäkin olen miettinyt mutta en oo menny läpi mitään purkkeja luontaistuotekaupoissa. Aattelin, että ei pysty löytymään muita niin monipuolisia tuotteita samalta valmistajalta. Ja kun usein lukee jostain, että eri purkkeja ei pitäis yhdistellä Mä oon ymmärtänyt sen niin, että eri valmistajien. Ja sitten se mitä hivenainetta ottaa minkäkin kanssa.
      Mulla on yks allerginen ystävä joka käytti vitamiinejä, mutta sen piti tosi tarkkaan ottaa sinkki, kun siitä tuli helposti huono olo. Sitten se alko kokeileen herbaa ja ihmetteli ku niitä pysty ottaan vaikka tyhjään mahaan ja kaikki kerralla eikä mitään huonoja tuntemuksia.
      Mulle on kerrottu, että herbassa on kaikki tasapainoisessa suhteessa. Ja että ne on taatusti luonnontuotteita eikä synteettisiä.
      Mä oon käyttänyt herbaa kolmisen kuukautta, laihtunut 8 kiloa ja kaventunut 11 senttiä vyötäröltä. Mä jatkat tällä kun on sujunu mielestäni hyvin. Ja kyllä siinä painaa sekin, että on sitten aina se myyjä joka oikeesti tsemppaa jajolta kysyä. Vaikka itsekin oon tavallaan myyjä, kun tein heti jälleenmyyntisopimuksen, että saa ny tuotteet 25% alella, mutta ostan vaan ittelleni eikä tarkotus edes oo myydä mihinkään. Mul on mahdollisuus päästä jopa 42% aleen jos ostan tarpeeks tuotteita kerralla. Eikä se tarkota pelkästää niitä ravintotuotteita vaan myös kosmetiikkatuotteita.

• ......

....

• Ric

Mitkähän samat aineet. Jos oli niinkutsuttu Quickstart, oliko proteiinijauhe, cell-activator, kuituyrtti, ja vitamiini-mineraali. Vai otitko purkkien kyljestä listan aineosista, jonka mukaan ostit?
      Vai sanoiko kaupan myyjä, että tämä ja tämä tuote vastaa ihan yhtä hyvin, ja on paljon halvempi? Oliko myyjä käyttänyt Herbaa, eli riittikö asiantuntemus tarjoamaan korvaavan tuotteen. (Oikeasti korvaavaa ei ole, laihdutustuotteita kylläkin.)
      Jo 97- tampereen myyjät meni luontaistuotekauppaan kyselemään, oisko samoja aineita, myyjä ei edes tiennyt, löytyykö. Lopulta oli koostettu yli 20 purkkia, eikä vieläkään ollut kaikkia. Silti maksoi yli 1200 mk, silloin perussarja oli n. 600,-mk
      Eli tuliko hankittua lada mersun sijaan, ja todettua, että tälläkin pääsee.bensaa kuluu vähän enemmän, ja savuttaa, mutta toimiihan se. Toisaalta pääsitte päämääräänne niinkin, ja sehän se on kai pääasia.Onnea jatkoonkin, nuorena elimistö kestää vielä kaikenlaista, minä en tällä ikää uskaltaisi kokeilla kuin tällaisia 58 maassa tutkittuja juttuja. Kyselen vointia taas viiden vuoden päästä.

• i`ll be back

Kuule Ric! Luethan aiemman viestin tuolta dollarinkuvien takaa...

Vinkkejä:
        http://www.mlmsurvivor.com/herbalawsuit.htm
        http://www.vandruff.com/mlm.html

Niin ja vielä; Fact sheets -tuoteluetteloissa herban omilla sivuilla on aina pienellä mainita: "These statements have not been evaluated by FDA. This product is not intended to diagnoose, treat, cure or prevent any disease." Suomentaisko joku tämän...

Jos tuotetta myydään 58 maassa, tarkoittaako se että se on tutkittu joka ikisessä maassa?

Täällä tuntuu olevan käsitys että jos tuote on turvallinen, niin se on myös tehokas.

Kerro, Ric, tiedätkö mitään muuta tuotetta joka saisi yhtä paljon vastarintaa?

• ihmettelen?
        i`ll be back kirjoitti:

Vinkkejä:

Niin ja vielä; Fact sheets -tuoteluetteloissa herban omilla sivuilla on aina pienellä mainita: "These statements have not been evaluated by FDA. This product is not intended to diagnoose, treat, cure or prevent any disease." Suomentaisko joku tämän...

Jos tuotetta myydään 58 maassa, tarkoittaako se että se on tutkittu joka ikisessä maassa?

Täällä tuntuu olevan käsitys että jos tuote on turvallinen, niin se on myös tehokas.

Ihmettelen mistä tällainen vastarinta johtuu? Itse en näe mitään järkevää syytä?

• ralph
        ihmettelen? kirjoitti:

Ihmettelen mistä tällainen vastarinta johtuu? Itse en näe mitään järkevää syytä?

Syitä löytyy varmaan esim. markkinointikanavasta. Jos tuote olisi luontaistuotekaupan hyllyllä, se olisi kai halvempi, ei olisi niitä välikäsiä. Yrityksen sivuilla on varmaankin tarkemmin kerrottu miten tuotot jakautuvat. Ilmeisesti tutkimukseen ja kehitystyöhön. Ovathan professorit ja nobelistit kalliita .

Ainakaan minun tuttavapiirissäni ei ole ketään verkostomarkkinoinnista kiinnostunutta, joten en ole tutustunut aiheeseen, vielä.

• Pohdintoja
        ralph kirjoitti:

Syitä löytyy varmaan esim. markkinointikanavasta. Jos tuote olisi luontaistuotekaupan hyllyllä, se olisi kai halvempi, ei olisi niitä välikäsiä. Yrityksen sivuilla on varmaankin tarkemmin kerrottu miten tuotot jakautuvat. Ilmeisesti tutkimukseen ja kehitystyöhön. Ovathan professorit ja nobelistit kalliita .

Ainakaan minun tuttavapiirissäni ei ole ketään verkostomarkkinoinnista kiinnostunutta, joten en ole tutustunut aiheeseen, vielä.

Pelkään pahaa, että mainoskulut nostaisivat tuotteen hintaa entisestään. Lisäksi on todettu, että hyvinvointituotteiden paras markkinointikanava on suoramyynti ja henkilökohtainen opastus ja seuranta (Prof Paul Z Pilzcher - meniköhän nimi oikein? - kahden jenkki pressan taloudellinen neuvonantaja).

Huomattava osa (en kerro tarkemmin) myyntihinnasta palautuu tuotteen jakeluun/jakeluketjulle - ei ne rahat Herballe mene. Eli ne, jotka tekevät tuloksellista työtä tuotteen eteen, saavat työstään korvauksen - niinhän me muutkin, jotka olemme töissä saamme siitä korvauksen.

Luin muuten juuri, että kahviloilla on todella hyvä kerroin kahville - 60 kertainen hinta. Ei taida pärjätä kännykät, luontaistuotteet ym, ehkä kemikaliotuotteet pärjäävät (vrt max factor - maksimi kerroin).

• Ric
        i`ll be back kirjoitti:

Vinkkejä:

Koska tuote on pelottavan toimiva, se aiheuttaa voimakkaita reaktioita määrätyillä tahoilla. Pelkästään minun tulosteni johdosta lääketehtaat ovat menettäneet lähes kuudessa vuodessa tuhansia markkoja, lääkäreistä puhumattakaan. Ja kuinka paljon yhteiskunta on säästänyt, yksi sairaseläkeläinen vähemmän, saavat vielä verojakin. Internetissä oleviin erilaisiin listoihin ja väitöksiin en ota kantaa, vasta kun näen alkuperäisiä päätöksiä allekirjoituksineen, saatan todeta jotain. Faktat on siinä että yhtiö on toiminut 23 vuotta, on 58 maassa, joissa jokaisessa on käyty tarkat testit. Tyytyväisiä rekisteröityjä käyttäjiä on 35 miljoonaa, kaikki tuotteita oikein käyttäneet asiakkaani ovat saanneet tulokset, yksi palautus, ukko ei antanut syödä, maksoin rahat sillä kertaa omasta pussista. Itse laihduin yht. 20 kiloa, pääsin ruokatorven akuutista tulehduksesta, uniapneasta, sokeritasapainohäiriöistä, Herba- tuotteet toimii päivittäin loistavasti monella tasolla, kuntoni on parempi kuin nuorempana, viime kesänä kävin fillarilla Rovaniemellä, 10 päivää, yht. 1440 kilometriä, pisin päivämatka 180 km. Siinä vähäksi aikaa.

• Arvauskeskus
        Ric kirjoitti:

Koska tuote on pelottavan toimiva, se aiheuttaa voimakkaita reaktioita määrätyillä tahoilla. Pelkästään minun tulosteni johdosta lääketehtaat ovat menettäneet lähes kuudessa vuodessa tuhansia markkoja, lääkäreistä puhumattakaan. Ja kuinka paljon yhteiskunta on säästänyt, yksi sairaseläkeläinen vähemmän, saavat vielä verojakin. Internetissä oleviin erilaisiin listoihin ja väitöksiin en ota kantaa, vasta kun näen alkuperäisiä päätöksiä allekirjoituksineen, saatan todeta jotain. Faktat on siinä että yhtiö on toiminut 23 vuotta, on 58 maassa, joissa jokaisessa on käyty tarkat testit. Tyytyväisiä rekisteröityjä käyttäjiä on 35 miljoonaa, kaikki tuotteita oikein käyttäneet asiakkaani ovat saanneet tulokset, yksi palautus, ukko ei antanut syödä, maksoin rahat sillä kertaa omasta pussista. Itse laihduin yht. 20 kiloa, pääsin ruokatorven akuutista tulehduksesta, uniapneasta, sokeritasapainohäiriöistä, Herba- tuotteet toimii päivittäin loistavasti monella tasolla, kuntoni on parempi kuin nuorempana, viime kesänä kävin fillarilla Rovaniemellä, 10 päivää, yht. 1440 kilometriä, pisin päivämatka 180 km. Siinä vähäksi aikaa.

Mikäli ravintoperäiset oireet saataisiin ihmisiltä tai edes huomattavalta osalta ihmisiä pois, niin ei terveyskeskuksissa jonoja olisikaan ja he saisivat käyttää rajalliset resurssinsa todella sairaiden auttamiseen. Ravintoperäiset oireet saadaan sillä pois, että saamme sellaista ravintoa päivittäin, joka sisältää kaiken solujemme tarvitsemat aineet. Tämän viranomaiset hyvin tietävät ja tunnustavatkin, mutta eivät silti tee asialle muuta kuin sanovat, että kyllä suomalaisesta ruoasta saa kaiken tarpeellisen. Varmasti saa, jos syö terveellisesti. Mutta suurin osa käyttää todellisuudessa kuitenkin "roskaruokaa", puhumattakaan hesen, macin ja pitserioiden ym:t asiakkaat.

Meillä veronmaksajilla on oikeus vaatia heiltä konkreettisia toimia asian suhteen!!! Pannaanko kansanliike pystyyn?

• Ric

Tukikohan toiseen kertaan tämä viesti. Joka tapauksessa:Mitkähän samat aineet. Jos oli niinkutsuttu Quickstart, oliko proteiinijauhe, cell-activator, kuituyrtti, ja vitamiini-mineraali. Vai otitko purkkien kyljestä listan aineosista, jonka mukaan ostit?
      Vai sanoiko kaupan myyjä, että tämä ja tämä tuote vastaa ihan yhtä hyvin, ja on paljon halvempi? Oliko myyjä käyttänyt Herbaa, eli riittikö asiantuntemus tarjoamaan korvaavan tuotteen. (Oikeasti korvaavaa ei ole, laihdutustuotteita kylläkin.)
      Jo 97- tampereen myyjät meni luontaistuotekauppaan kyselemään, oisko samoja aineita, myyjä ei edes tiennyt, löytyykö. Lopulta oli koostettu yli 20 purkkia, eikä vieläkään ollut kaikkia. Silti maksoi yli 1200 mk, silloin perussarja oli n. 600,-mk
      Eli tuliko hankittua lada mersun sijaan, ja todettua, että tälläkin pääsee.bensaa kuluu vähän enemmän, ja savuttaa, mutta toimiihan se. Toisaalta pääsitte päämääräänne niinkin, ja sehän se on kai pääasia.Onnea jatkoonkin, nuorena elimistö kestää vielä kaikenlaista, minä en tällä ikää uskaltaisi kokeilla kuin tällaisia 58 maassa tutkittuja juttuja. Kyselen vointia taas viiden vuoden päästä.

• Oulun yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan, SYNTEETTISESTI VALMISTETUN A VITAMIININ ON TODETTU AIHEUTTAVAN SOLUMUUTOKSIA SUURINA ANNOKSINA OTETTUNA, joten olkaa sitten tarkkana, kun haette sieltñ luontaistuote kaupasta niitñ vitamiineja,(tai apteekista) ettñ ne on luonnon omista antimista valmistettu... sillñ synteettinen on aina synteettistñ, ja laatuhan maksaa... niinhñn se on kaikessa muussakin (autot, asunnot,vaatteet.....

• Hyvin pyyhkii

Aivan oikein [email protected] kukaan
        ensinnäkään jaksa vuosia laskea eri firmojen pur
        keista että kaikki tulee oikeassa suhteessa joka päivä otettua.MIKS`muuten pitäiskään? MÄ MUUTEN
        TYKKÄÄN LISÄRAVINNE LUXUKSESTA,ei maistu mulle
        halpahallin HYLLYLTÄ letti.Enkä vaihtais Mersuani
        vanhaan japsiin.

• vinkkiä

Oliskohan mitään linkkiä ko tutkimukseen ?

• Kiire
        vinkkiä kirjoitti:

Luuken, että tähän en saa mahtumaan tuota lyhennelmää, mutta kokeile ensin tuota linkkiä/lehteä.

Jos kielitaitosi ei riitä, niin voin mailata sinulle tuon suomennetun yhteenvedon.

Katkelmia Paul Zane Pilzerin haastattelusta ”Network Marketing Lifestyle” Magazinessa syyskuussa 2001.

• Onnistuukohan?
        vinkkiä kirjoitti:

Taloustieteen professori Paul Zane Pilzer
        * Kolminkertainen New Yourk Timesin parhaiten myyvä kirjailija ja kahden USA:n presidentin neuvonantaja. Kasvissyöjä.

Pilzerin mukaan olemme todistamassa parhaillaan uuden triljoonan dollarin elinkeinon räjähdysmäistä syntymää. Verkostomarkkinoijat ovat tämän räjähdyksen etujoukkoa.

Kaksi aiempaa vuosisataa ovat olleet teollisen tuotannon pioneerien kulta-aikaa. Nyt olemme siirtyneet jakelun aikakauteen.

Vaurauden suurin mahdollisuus odottaa nyt niitä, jotka kykenevät osallistumaan "intellektuelliin/älykkääseen" jakeluun.

Mikäli mahdollisti sen, että jakelusta tuli suuri bisnes? 70- ja 80- luvuilla oli todettu, että Amerikan ongelmia oli se, että emme tehneet asioita. Niinpä nuoret, älykkäät ihmiset aloittivat asioiden tekemisen aikakauden. Esimerkkinä olkoon 300 dollarin tuote: televisio, kamera tai vaikkapa puku. 60-luvulla tuotantokustannukset olivat 150 dollaria. Toinen puoli oli jakelukustannuksia. 90-luvulla saman tuotteen tuotantokustannukset lisäominaisuuksilla varustettuna olivat 15-20 dollaria. 85% 300:n myyntihinnasta oli jakelukustannuksia.

90-luvulla Paul Zane Pilzer selitti kirjassaan "Unlimited wealth", että vaurastumisen mahdollisuus ei ollut enää tuotannossa vaan jakelussa. Kirja pohdiskeli tämän suuntauksen jatkuvan ainakin seuraavan vuosikymmenen ajan.

Joitakin esimerkkejä rikkaimmista ihmisistä, jotka tekivät omaisuutensa jakelussa:
        * 1961 Sam Walton aloitti yrityksensä, joka oli sitoutunut siihen, ettei siitä koskaan synny omaa brandia, vaan se tulisi myymään toisten brandien tuotteita. Vuoteen 1990 Wal-Mart ei ollut ainoastaan maailman suurin vähittäismyyjä, vaan Sam Walton oli myös maailman rikkain ihminen. Mies, joka sai elantonsa jakelemalla muiden tuottamia tavaroita.
        * 1990 Fred Smith oli ilmailualan menestyksekkäin yrittäjä. Eikä hän edes lennättänyt ihmisiä! Federal Expressin ainut tarkoitus oli siirtää paketteja paikasta toiseen.
        * Ross Perot oli yksi vauraimmista ihmisistä maailmassa 1990. Perot rakensi 3,5 miljardin dollarin tietokoneyrityksen, joka ei koskaan tehnyt ohjelmia tai itse koneita. Mitä EDS sitten teki? Se jakeli muiden ihmisten hardwarea ja softwarea.

Miten verkostomarkkinoijat havaitsivat Pilzerin? Hän oli kolmessa "Larry King Live" -ohjelmassa 1990. Pilzer kertoo: "Selitin yhdessä ohjelmassa kirjaani ja mies nimeltä Donald Held sattui näkemään sen. Tämä Don oli Amwayn Senior Executive Diamond -tiimiläinen. Hän kertoi siitä Dexter Yagerille. Dexter ja monet hänen ihmisistään lukivat kirja ja sanoivat: "Hei tässä on talousanalyysi siitä, miksi meidän liiketoimintamme toimii"

Pilzer ei tiennyt mitään Amwaysta eikä edes verkostomarkkinoinnista. Pilzer ei edes yrittänyt promotoida mitään. Ehkä juuri se oli syy, miksi hänen tutkimuksensa kuulosti todelliselta. Hän vain käytti empiiristä dataa analysoidessaan jakelua USA:ssa ja maailmalla.

Dexterin ihmiset pyysivät Pilzerin luennoimaan tilaisuuteensa. Siitä kaikki alkoi.

Vuoden 1990 jälkeen jakelussa on tapahtunut dramaattinen muutos: Uudessa kirjassaan "The Next Trillion" Pilzer jakoi jakelun kahteen osaan: fyysiseen ja älykkääseen/intellektuelliin.

Fyysinen jakelu tarkoittaa sellaisen tuotteen jakelua kuluttajalle, jonka kuluttaja jo tietää haluavansa. Sellainen on esim. Wal-Mart. Tiedät jo etukäteen Walmartille mennessäsi, mitä haluat. Kävelet sisään ja noudat sen. Siellä ei opi mitään uutta.

Intellektuelli jakelu on sellaista, jossa opit uudesta tuotteesta tai palvelusta, jonka olemassaolosta et aiemmin edes tiennyt.

Läpi 1990-luvun suuret mahdollisuudet ansaita jakelussa olivat fyysisessä jakelussa. Tänä päivänä suuret mahdollisuudet ovat älykkäässä jakelussa.

Esimerkkinä jälkimmäisestä on aikakauslehti Timen vuoden mieheksi 1999 valitsema Jeff Bezos, joka vallankumouksellisti kirjojen jakelun Amazon.comilla.

Katsotaan tarkemmin. Jeff Bezos on todellakin intellektuellissa jakelubisneksessä. Sinä et liity Amazon.comille saadaksesi fyysisen kirjan, liityt oppiaksesi kirjoista. Luet erilaisia katsauksia, katselet saman ryhmän muita kirjoja jne.

Fyysisen jakelun buumi on ollut ja mennyt. Omaisuudet siellä on jo tehty. Omaisuudet, jotka tullaan tekemään uudella vuosisadalla, tulevat enemmän intellektuellista jakelusta: kuluttajien tietoisuuden lisääminen tuotteista ja palveluista, jotka tulevat kohentamaan heidän elämänsä, tuotteista ja palveluista, joiden olemassaolostakaan kuluttaja ei tiennyt.

MIKSI todelliset mahdollisuudet sitten ovat tänään intellektuellissa jakelussa?

Koska juuri siinä tänään on suurin pullonkaula. Aiemmin tilanne oli sellainen, että nämä akksi jakelua fyysinen ja intellektuelli - olivat saman katon alla - Mutta ei enää...

Jos olet minun (n50) ikäiseni, muista ne muutamat ensimmäiset kerrat, jolloin huomasit tietäväsi tuotteesta enemmän kuin myyjä. 25 vuotta sitten tämä oli shokki. Kukapa olisi silloin voinut mennä kauppaan, jossa myyjä ei tiedä mitään tuotteista?

Tänä päivänä se on universaalisesti hyväksyttyä. Nykyään Sinun, kuluttajan oletetaan tietävän tuotteesta. Jäljellä on vain joitakin erityisjälleenmyyjiä. Mutta yleisesti vähittäismyynti on hylännyt perinteisen tehtävän kuluttajien valistamisesta tuotteiden osalta. Sen sijaan he ovat keskittyneet tehokkuuteen ja tuotteiden jakelun edullisuuteen.

Enää ei ole olemassa paikka, missä oppisit tuotteesta ja olisit valmis ostamaan sen. Se siis puuttuu. Se on meidän taloutemme pullonkaula. Tällaisesta tilanteesta tehtailija/tuottaja voi kertoa Sinulle esim. näin: Me myymme malleja A, B, C ja D; uusi malli F on seitsemän kertaa parempi, jopa edullisempi, mutta kukaan ei osta sitä vielä Miksei? Koska he eivät ole oppineet siitä vielä. He kutsuvat tätä tilannetta takalukoksi. Se on tilanne, jossa tuotteesta kertominen on kalliimpaa kuin tuotteen tuottaminen.

Verkostomarkkinointi tänä päivänä on lähes tulkoon kokonaan intellektuellia jakelua. Kun sinä verkostomarkkinoijana keskustelet tuotteesta kuluttajan kanssa, sinä et oikeastaan ojenna tuotetta kuluttajalle. Sinä tukeudut UPS:iin tai johonkin muun jakelijan palveluihin saadaksesi tuotteen lähetetyksi hänelle.

Vielä kiehtovampaa verkostomarkkinoinnissa on se, että markkinoija on itsekin tuotteen käyttäjä. Verkostomarkkinoija on poiketen automyyjästä tai vaatemyyjästä, koulutettu, innostunut ja kokenut tuotteen käyttäjä.

Yritykset, jotka vaurastuvat verkostomarkkinoinnissa, keskittyvät lähes kokonaan intellektuelliin jakeluun, opettamalla ihmisiä uusista tuotteista ja palveluista, jotka parantavat heidän elämäänsä. Ne verkostoyritykset, jotka todella kukoistavat, niillä on jonkin sorttista ainutlaatuista patentoitua TEKNOLOGIAA KÄYTÖSSÄÄN. Ehkä vain ainutlaatuista vaan myös tehokasta, parempaa kuin kenelläkään.

Kun Pilzer sitten katseli tarkemmin, mitä amerikkalaiset tänään todella tarvitsevat, hän tuli siihen päätelmään, että se on HYVINVOINTI. Ja koko sana tarvitsee uuden sisällön.Esim terveydenhuollolla tarkoitetaan oikeastaan "sairausbisnestä". USAn lääketeollisuudella on hyvin vähän jos ollenkaan tekemistä terveyden kanssa. Ne 1,4 trilj dollaria, jotka amerikkalaiset kuluttavat lääkehuoltoon, mikä on seitsemäs osa USAn taloudesta, keskittyvät sairaana olemiseen ja sairauden oireiden käsittelyyn. Sillä on hyvin vähän tekemistä sairauden ennalta ehkäisyn kanssa, siis sen kanssa, että ihmisistä tulisi terveempiä ja vahvempia. Kun menet terveysalan ihmisten luo tänä päivänä ja sanot "Minulla on nivelsärkyjä, en myöskään näe kunnolla, enkä kuulekaan hyvin", he sanovat "Se johtuu iästä - iästä - iästä." Mutta oikeastaan ne ovat köyhän ravitsemuksen synnyttämiä oireita.

Pilzer määrittelee hyvinvoinnin rahana, joka on käytetty niin, että tunnet itsesi terveemmäksi, jopa silloin kun et ole sairas minkään lääketieteellisen standardiston mukaan. Tekemään sinut vahvemmaksi, saamaan sinut näkemään paremmin, taistelemaan sitä vastaan, mitä saattaisimme kutsua vanhenemisen oireiksi...

Kävele mihin tahansa keskivertokotiin naapurustossa, puhu heidän kanssaan, näe mitä he tarvitsevat. Jos olisimme tehneet tämän 20 vuotta sitten, olisimme huomanneet, että useimmat heistä olivat huolissaan elannostaan, uudesta työstään, siitä mihin ammattiin heidän lapsensa menisivät. Amerikkalaisten ensimmäinen tarve 200 ensimmäistä vuotta oli taloudellinen, mutta se ei enää päde.

Nyt ihmisillä on (useimmiten) tarpeeksi syötävää, he tietävät yllättävän hyvin taloudellisista mahdollisuuksista, he tietävät miten voisivat ansaita enemmän, ja jolleivät ansaitse enemmän, on se usein positiivinen valinta, koska he tahtovat käyttää enemmän aikaa perheensä parissa. Kaiken kattava perustarve tänä päivänä ei ole heidän vaurautensa vaan heidän TERVEYTENSÄ.

Niinpä köyhille "synonyymi" oli laiha. Laiha rikas mies oli oxymoron (retoriikkaa). Nyt "köyhä" ja "lihava" ovat muuttuneet synonyymeiksi. Ja sanonta "rikas lihava ihminen" on muuttunut oxymoroniksi.

Mitä matalampi tulotaso, sitä enemmän sairaalloista lihavuutta. Sairaalloinen lihavuus on köyhän ravinnon oire. Tyypillistä sille, joka on sairaalloisesti liikalihava, on vitamiinivajeesta aiheutuva uupumus ja niveltulehdus/kihti tai muut vaivat.

Vuodesta 1980 sairaalloisesti lihavien ja ylipainoisten määrä on tuplaantunut USAssa. 1980 15% väestöstä oli sairaalloisen lihavia, nyt heitä on 27% (77milj. kliinisesti sairaalloisesti lihavaa. Kasvusta 10% on tapahtunut viimeisten 4 vuoden aikana. Luku on yhä kasvamassa epidemisiin määriin. (=epidemia nimeltään sairaalloinen liikalihavuus). Kehityksestä johtuen taipumus sairastua diabetekseen on kolminkertaistunut.

61% USAn väestöstä on ylipainoisia. Luku on tuplaantunut vuodesta 1980. Samaan aikaan kun taloudelliset mahdollisuudet tulevat yhä paremmiksi putoaa moni "kelkasta".

Pilzer kysyy, miten USA voitti kylmän sodan ja tuli niin vauraaksi - vain päätyäkseen tilanteeseen, missä 61% väestöstä on ylipainoisia ja masentuneita ikään kuin Venäjä olisi voittanut kylmän sodan?

No onko missään näkyvissä auringonpaistetta tämän surkeuden keskellä?

Enemmänkin: irvokkaasta tilanteesta riippumatta (tai ehkä sen seurauksena) olemme saaneet uuden talouden sektorin, hyvin positiivisen sektorin, mistä Pilzer saikin kirjalleen otsikon "The next Trillion".

Miksi Pilzer kutsuu tätä seuraavaksi triljoonaksi?

Tällä hetkellä ruokateollisuuden suuruus on n. 1 triljoona dollaria/vuosi. Sairausteollisuus on toinen triljoona (1.4). Nämä kaksi teollisuutta ruokkivat toisiaan salakavalalla tavalla, koska suuri osa tämän päivän sairaudesta aiheutuu köyhästä ravinnosta, jota ruokateollisuus tuottaa. Nämä kaksi triljoonan elinkeinoa työskentelevät yhdessä tukiessaan tuota hirvittävää 61%:n ylipainoisuuden ylläpitoa.

Katseltaessa noita numeroita saatat ajatella, että hyvin pian jokainen amerikkalainen tukee olemaan ylipainoinen tai sairaalloisen lihava. Se ei todellisuudessa ole tilanne - kuitenkaan. 10-15 miljoonaa näistä 39%:sta (siis, niistä jotka eivät ole ylipainoisia) ovat ikääntymässä; ikääntyessään nämä ihmiset tulevat terveemmiksi, hyväkuntoisemmiksi, vahvemmiksi - oikeastaan nuoremmiksi, mitattuna millä tahansa lääketieteellisen standardin määritelmällä.

Nämä ihmiset edustavat uutta taloudellista sektoria. He ovat enimmäkseen vauraita ihmisiä; ensimmäinen asia, jonka he tekevät, kun heillä alkaa olla rahaa; he alkavat ajatella, miten he voisivat olla terveempiä - ja he tulevat tekemään sen lääketieteellisten rakenteiden ulkopuolella. He liittyvät kuntoklubeihin, katsovat mitä syövät, ottavat sopivan määrän vitamiineja ja mineraaleja, ja tutkivat lisäravinteita ja muita tuotteita tukeakseen hyvinvointiaan.

Pilzer kysyi sitten, että jos näin kerran on, milloin TRENDI alkaa näkyä selvästi? Onko siellä mitään bisnestä? Vastaus mykisti hänet.

Vuonna 2000 Hyvinvointi oli USAssa 200mrd bisnes; noin puolet tästä koostuu seuraavasti: 24mrd käytetään kuntoklubeihin ja 70mrd vitamiineihin ja mineraaleihin. Tämä 200mrd oli tuskin täpläkään 10 vuotta sitten.

Ketkä käyttävät rahaa tähän?

Enimmäkseen BABY BOOMERIT 35-55-vuotiaat. He ovat hyvin vahva talousvoima. He edustavat 28% väestöstä - kuitenkin he ryhmänä edustavat 50% USAn taloudesta.

Baby boomerit ovat ensimmäinen sukupolvi, jonka tunnemme kirjoitetusta historiasta, joka kieltäytyy hyväksymästä ikääntymisprosessia. Tämä on kiehtovaa markkinointinäkökulmasta. Katsokaa autoja, joita he ostavat: ne ovat henkiinherätettyjä malleja, muotoiltu näyttämään ikään kuin he olisivat korkeakouluopiskelijoita. Katsokaa millaisia vaatteita he ostavat; nekin ovat henkiinherätettyjä malleja. He ostavat vaatteita, jollaisia he olisivat halunneet, mutta heillä ei ollut silloin varaa.

Nyt babyboomerit alkavat ostaa tuotteita, jotka saavat heidät nuorekkaammiksi, ja tämä on vasta alkua. Useimmat eivät edes tiedä, että sellaisia tuotteita on olemassakaan. kun loput 50% ostovoimasta oppii hyvinvoinnista, tämä sektori tulee räjähtämään. Jo vuodesta 1990 sektori on kasvanut miltei 0:sta 200mrd:iin. On helppo nähdä, että tästä tulee triljoona vuoteen 2010.

Informaatiota hyvinvoinnista ei ole olemassa! Kaikki lääketieteellinen tutkimus on tehty sairaudesta! Kenen puoleen kuluttaja voisi kääntyä?

Ainut tapa oppia hyvinvoinnista on jonkun Sinun läheisesi kautta, sellaisen, jolla on kokemusta hyvinvoinnista. työpaikalla katselet huonekaveriasi ja sanot "Hyvä Jumala Jussi, mitä sulle on tapahtunut? Näytät niin terveeltä - mitä olet tehnyt?

Pomppaat hyvinvointikokemukseen ja alat havaita, että on olemassa kokonainen hyvinvointisektori kaikkine tuotteineen palveluineen.

Pilzer kävi itse ortopedisissa tutkimuksissa polvensa vuoksi. Joka vuosi kirurgi kertoi hänelle: "Se on huonompi kuin viime vuonna, sinut on leikattava, Paul." Jossain vaiheessa Paul alkoi käyttää glukosamiinia. Kahden kuukauden sisällä kivut olivat kadonneet. Menin takaisin ortopedin luo, joka ei voinut uskoa tilannetta. Kun hän keksi, että kaikki, mitä Paul oli tehnyt, oli glukosamiinin käyttö, hän sanoi leikillään, mutta myös tosissaan "Älä levitä tätä ympäristöösi, Paul.... minä olen pian ulkona bisneksestä."

Miten voi olla niin, että tuote kuten glukosamiini, luonnollinen aine, jota on ollut saatavilla n. 50 vuotta (lähinnä eläinlääkäreiden tuote hevosille) tuote, joka rakentaa uudelleen rustoa ja saa Paulin tuntemaan olonsa niin hyväksi, miten siis voi olla, ettei kukaan tiedä siitä. Tämä on klassillinen johdanto hyvinvointiin, sitten sanot, mitä muuta sellaista saattaisi olla olemassa, josta minun lääkärini ei ole kertonut minulle? Tämä kokemus sysäsi Pilzerin oppimisen polulle; lisäravinteista, vitamiineista ja mineraaleista. Kun Paul etsi materiaalia uutta kirjaansa varten, hän hämmästyi niin paljon perusbiologiaa olikaan karannut hänen sivistyksestään. Tässä hän on, professori: 20 vuoden ajan, kolmen parhaiten myyvän kirjan kirjoittaja, hän oli ollut täysin tietämätön ruoasta, ravinteista, vitamiineista ja luonnollisista lisäravinteista. Tämä sysäsi hänet kysymysten polulle.

10-15 vuotta sitten et olisi voinut lähteä hyvinvointialalle, koska sellaista ei ollut. Useimmat tuotteet ovat vasta tulossa laboratorioista.

Mikä sitten on verkostomarkkinoinnin rooli hyvinvoinnissa? Perinteinen mainonta ja tv eivät pysty välittämään tietoa, koska ne välittävät passiivista tietoa. Jos tv:stä tulee jotain, joka ei sinua miellytä, mitä teet? VAIHDAT kanavaa. Siis jos tulee jotakin, mikä on sinun maailmankäsitystäsi vastaan.

Oikea tieto ruokavaliosta, ravinnosta, vitamiineista, mineraaleista, ja lisäravinteista on oikeastaan päinvastaista kuin se, mitä me kuulemme lääketieteelliseltä yhteisöltä. Ja siksi on ymmärrettävää, että ihmiset ovat epäileväisiä hyvinvointia kohtaan Ainut tapa oppia uutta tietoa, uusia arvoja, on saada uutta informaatiota ihmiseltä ihmiselle, koska silloin ollaan aktiivisessa keskustelussa. Eikä muutos tapahdu yhdessä yössä: Se vie 3-6 keskustelua. Ennen kuin he muuttavat mielensä. Siksi hyvinvointi toimii parhaiten vuorovaikutteisessa ympäristössä; kuten verkostomarkkinoinnissa.

Verkostomarkkinointi on nopein tapa saada tietoa markkinoille. Verkostomarkkinoinnilla on hyvät tulevaisuuden näkymät, koska se on paras tapa kouluttaa kuluttajia hyvinvointituotteista ja palveluista.

Monet tämän hetken verkostotuotteet tulevat menemään vähittäismyyntiin, koska ihmiset ovat oppineet ne. Ei tarvita enää intellektuellia jakelua niiden osalta. Niinpä verkostomarkkinointiyritysten on pysyttävä kilpailukykyisinä uuden teknologian käyttämisessä ja soveltamisessa, jotta uusia ja parempia tuotteita voidaan kehittää.

Paul Zane Pilzerille hyvinvoinnista on tullut missio kuten monille verkostomarkkinoijallekin. Näin pääsemme kosketuksiin muiden elämän kanssa, kun olemme viemässä eteenpäin informaatiota ja tuotteita, joilla ihmiset voivat parantaa elämänsä laatua tasoille, joita he eivät ole koskaan voineet ymmärtää.

Ainut voima, joka voi tehdä todella suuren muutoksen nykytilaan, on Pilzerin mielestä verkostomarkkinointi. Muita keinoja ei hänen horisontissaan näy.

Katkelmia Paul Zane Pilzerin haastattelusta "Network Marketing Lifestyle" Magazinessa syyskuussa 2001.

• pikku myy

joo, itse olen miettinyt, viitsisinkö kokeilla tuota herbaa...en edes tiedä minkä hintainen se tarkalleen on...? Mutta oon kyllä kuullut sen olevan melko kallis. Mitäpä ne sinun luontaistuotteesi ovat nimeltä? Ja minkä hintaisia? Itse haluaisin laihtua noin 5-7 kiloa....Onko tulokset pysyviä? Omenaviinietiikkapuristeita kokeilemalla laihdun ehkä hieman....mutta tulos ei ollut kummempi.

• Käyttäjä

Hei pikku myy,

Tiedät varmaan, että laihdutit millä tahansa, niin sinun ravintotottumuksesi on muututtava. Jos palaat entiseen eli syöt joko yhtä paljon tai yhtä epäterveellisesti kuin ennen, niin kilot palaavat ja kokemusten mukaan yleensä korkojen kera. Lisäksi jojo-ilmiön on todettu olevan vaarallinen, itse en tiedä kylläkään miten.

Jos kiinnostuksesi herää, niin ilmoita, koetan olla avuksesi.

• pikku myy
        Käyttäjä kirjoitti:

Hei pikku myy,

Tiedät varmaan, että laihdutit millä tahansa, niin sinun ravintotottumuksesi on muututtava. Jos palaat entiseen eli syöt joko yhtä paljon tai yhtä epäterveellisesti kuin ennen, niin kilot palaavat ja kokemusten mukaan yleensä korkojen kera. Lisäksi jojo-ilmiön on todettu olevan vaarallinen, itse en tiedä kylläkään miten.

eli tiedetty on, vaikken tietämystäni ilmaissutkaan kirjoituksessani. Musta vaan tuntuu taikka epäilen, että kilot tulee takaisin heti, vaikka söisin miten tahansa terveellisesti/kevyesti.....lisäksi epäröin, ovatko laihdutusvalmisteet tehokkaita...? kiinnostusta niitä kohtaan (ja laihtumista tietty) kyllä on! Pelkään et menetän rahani, enkä laihdu ollenkaan. Kokeilin omenaviinietiikkapuristeita eikä tulos ollut huomattava...tai no ehkä ne on hieman vaikuttaneet....mutta haluan OIKEITA tuloksia...totta kai mun itteni on siihen santsattava...ei siis pelkillä valmisteilla.

• Käyttäjä
        pikku myy kirjoitti:

eli tiedetty on, vaikken tietämystäni ilmaissutkaan kirjoituksessani. Musta vaan tuntuu taikka epäilen, että kilot tulee takaisin heti, vaikka söisin miten tahansa terveellisesti/kevyesti.....lisäksi epäröin, ovatko laihdutusvalmisteet tehokkaita...? kiinnostusta niitä kohtaan (ja laihtumista tietty) kyllä on! Pelkään et menetän rahani, enkä laihdu ollenkaan. Kokeilin omenaviinietiikkapuristeita eikä tulos ollut huomattava...tai no ehkä ne on hieman vaikuttaneet....mutta haluan OIKEITA tuloksia...totta kai mun itteni on siihen santsattava...ei siis pelkillä valmisteilla.

Luin viikonloppuna tuota A. Vogelin kirjaa ja hän varoitteli etikan käytöstä, se muistaakseni kuormittaa maksaa. En nyt viitsi etsiä sitä kohtaa esille, mutta jos jotain asiaa kiinnostaa, niin voin tarkemminkin joku päivä sitä referoida (tai kopioida pätkän tekstiä).

• Ric
        Käyttäjä kirjoitti:

Hei pikku myy,

Jojo ilmiö syntyy siitä kun urhoollinen ja sisukas suomalainen alkaa laihduttamaan niin, että vähennetään ruokailua, vaikka nälkä kurnii ja heikottaa. Siis ennestään ravintoköyhästä ruuasta tingitään, niin ettei saada energiaa, se on vielä oikein, muttei saada myöskään proteiineja eikä muita mikroravinteita, jotka ovat solujen rakennusaineita. Silloin elimistö hakee proteiinit lihaksista, ihminen alkaa syödä itseään. Syntyy ketonimyrkytystila, jonka haistaa iholla imelänä hajuna. Laihdutus päättyy yleensä siihen että elimistö huutaa hurjana vitamiineja ja proteiineja, jotta uutta solutuotantoa saatais käyntiin, silloin pokka pettää, ja ostetaan pizzaa ja hampurilaista, karkit ym. tyydyttää nopeasti energiatarpeet, kuinkas vaan kävi laihdutuksen? tulikin pari kiloa lisää. Kun sisu kasvaa, aloitetaan sama uudelleen. Ennen pitkää elimistö on kokolailla huonossa kunnossa.
        Nimim. kokenut

• ... maan perii

Saamieni tietojen mukaan Herba maksaa suoramyyntiyrityksistä kaikkein parhaiten myyjilleen (tai ainakin lähes - joku muukin firma näytti väittävän samaa - autonkiillotusaine).

Kun vertaat luontaistuoteyritysten ilmoituksia Suomessa, huomaat useassa niissä lukevan jotenkin näin: " .. auttaa siihen ja siihen tai parantaa sen ja sen".

Herban papereissa lukee jotenkin näin: " .. SAATTAA auttaa siihen ja siihen tai SAATTAA parantaa sen ja sen". Mielestäni tämä on huomattavasti rehellisempi ilmoitustapa, koska kaikki tiedämme, ettei aina joku juttu kaikille tehoa. Myönnän, että tekstin takana on myös tuotevastuutekijät. Mutta noin minäkin kirjoittaisin tuotteisiini, jos niitä valmistaisin - jo rehellisyydenkin nimissä.

Itse ainakin uskon vilpittömästi noihin tuotteisiin sekä yritykseen, enkä ole törmännyt minkäänlaiseen humpuukiin yrityksen toiminnassa, päinvastoin he ovat kaikessa erittäin tarkkoja! Ja jos siellä sellaista harrastettaisiin, niin en edes haluaisi olla mukana. Rahan pyytäminen tuotteesta ei ainakaan toistaiseksi vielä ole rikos - ei verottajallakaan ole huono omatunto.

• Matti

...aivan samat ravintoaineet saa vielä selvästi edeullisemmin...eli vähintään 4x herbaa halvemmalla.

Ja edellisissä keskusteluissahan nämä "asiantuntevat" herbamyyjät eivät pystyneet millään tavoin perustelemaan miksi herbaa silti kannattaisi ostaa :).

Se on toki ymmärrettävää, koska sellaista syytä ei ole :).

"Mummonikin syö herbaa ja on iloinen" -tyylisiä "perusteluja" kyllä sitävastoin löytyi RUNSAASTI :). Uskokoon niihin kuka niin välttämättä haluaa, mutta FAKTAKSI jäi se, että yksikään herbamyyjä ei osannut sanoa miksi hänen tuotteitansa kannattaisi ostaa mieluummin kuin 4x edullisempaa ja yhtä hyvää tavaraa kaupan hyllyltä.

Voisiko peräti olla niin, ettei kädenpuristus ja pari herba-luentoa teekään tavan pulliaisesta ravintoasiantuntijaa? :).

• nimim.

He eivät yksinkertaisesti tohdi vastata rehellisesti kysymykseen "Miksi heidän tuotettansa kannattaa ostaa mieluummin kuin sitä 4 kertaa halvempaa" Mehän sen vastauksen kuitenkin tiedämme:
        He saavat siitä helppoa rahaa! Sehän on bisneksen tarkoitus.

He "kauppaavat" ravitsemustietoa, kalorinlaskentaa ym. jonka suuri osa jo tietää, ja sen tiedon saa myös ilmaiseksi muualta. Ravinto-ohjeiden avulla varmasti laihtuu. Hehän oikein haluavat valvoa sitä, mutta käyttäjän pitääkin luulla että se purkin/purkkien sisältö laihduttaa. Nerokasta.

Lisäravinteista ei sinänsä haittaa ole, niitä kannattaa syödä. Mutta niitä saa onneksi myös kaupasta ja apteekista.

Bisneshän on alasta riippumatta voiton tavoittelua, senhän me kaikki ymmärrämme. Eikä se ole mikään uusi asia, tuhansia vuosia vain.
        Mutta on eri tyyppisiä yrityksiä. Kuluttaja päättää minkälaiseen bisnekseen rahansa laittaa.

Minun valintoihini kuluttajana vaikuttaa yrityksen julkinen kuva ja maine. Ei sen kummempaa.

• Käyttäjä
        nimim. kirjoitti:

He eivät yksinkertaisesti tohdi vastata rehellisesti kysymykseen "Miksi heidän tuotettansa kannattaa ostaa mieluummin kuin sitä 4 kertaa halvempaa" Mehän sen vastauksen kuitenkin tiedämme:

He "kauppaavat" ravitsemustietoa, kalorinlaskentaa ym. jonka suuri osa jo tietää, ja sen tiedon saa myös ilmaiseksi muualta. Ravinto-ohjeiden avulla varmasti laihtuu. Hehän oikein haluavat valvoa sitä, mutta käyttäjän pitääkin luulla että se purkin/purkkien sisältö laihduttaa. Nerokasta.

Lisäravinteista ei sinänsä haittaa ole, niitä kannattaa syödä. Mutta niitä saa onneksi myös kaupasta ja apteekista.

Bisneshän on alasta riippumatta voiton tavoittelua, senhän me kaikki ymmärrämme. Eikä se ole mikään uusi asia, tuhansia vuosia vain.
        Mutta on eri tyyppisiä yrityksiä. Kuluttaja päättää minkälaiseen bisnekseen rahansa laittaa.

Minun valintoihini kuluttajana vaikuttaa yrityksen julkinen kuva ja maine. Ei sen kummempaa.

Tämä oli uutta minulle, en tiennytkään että Herba myyjät kauppaavat ravintotietoa, jota saa muualtakin. Kiitos tosi paljon, että kerroit sen minulle. Minulta on jäänytkin tuo osio opiskelematta! Voitko kertoa missä sitä opetetaan? Missä Herban tilaisuuksissa olet käynyt? Entä missä sinulle tuollaista on kerrottu?

• Ric
        nimim. kirjoitti:

...No problem, käykää vaan apteekin ja luontaistuotekaupan hyllyillä, sehän ei ole bisnestä, ei. Asiakkaita meillä on ihan riittävästi, on tosi paljon fiksuja ihmisiä, jotka ymmärtävät selvää suomen kieltä. Viisi vuotta sitten jo kuulin tuota samaa, ei sekään ole uutta. Yksi tuon virren laulajista on jo poissa (aikuisiän diabetes, ylipainosta johtuvaa..), kukaan muista ei vieläkään ole laihtunut. Ja kun silloin tällöin tapaan heitä, heillä on sama laulu. Olen ainoa siitä sakista joka on suht hoikka, koska minua on "huijattu" yli viisi vuotta.
        Sitä neljä kertaa halvempaa tuli syötyä ennen Herbahurahdusta. se ei toiminut, siksi kannattaa syödä neljä kertaa kalliimpaa, joka toimii. Siinä se vastaus nyt tuli. Ja aurinko paistaa, taidan lähteä fillarilenkille... Lauantaina sitten seminaariin tytöt ja pojat, siellä kuulette faktaa. Joku toinen varmaan kertoo mihin.

• sivusta katsoja

hei matti. olen sueuraanut sivusta sinun väittämiä ja nyt lensit itse lankaasi. nyt onkin sinun vuorosi esittää faktaa -FAKTAA, FAKTAA, FAKTAA- ja kertoa ne tuotteet joilla esimerkiksi korvaat ultimate-sarjan tuotteet kuukauden ajalla. laske sinä hinta jos vaastavat tuotteet kaupasta löydät -tiedän varmasti että kaikkea et löydä- niin minä ilmoitan sitten oman hintani. jos tarvitset tietää mitä aineita tuoteselosteissa on niin koetan toimittaa ne sinulle. katsotaan onko sinussa miestä vastaamaan huutoihisi vai syötkö enemmän kuin tienaat? näissä viesteissä on jo muutamaan kertaan aiemminkin kysytty, että mistä löydät tämän ja tämän tuotteen kaupasta mutta et ole niihin viesteihin vastannut tai olet antanut nollavastauksen. näytä matti näytä sarvesi.

• Matti
        sivusta katsoja kirjoitti:

hei matti. olen sueuraanut sivusta sinun väittämiä ja nyt lensit itse lankaasi. nyt onkin sinun vuorosi esittää faktaa -FAKTAA, FAKTAA, FAKTAA- ja kertoa ne tuotteet joilla esimerkiksi korvaat ultimate-sarjan tuotteet kuukauden ajalla. laske sinä hinta jos vaastavat tuotteet kaupasta löydät -tiedän varmasti että kaikkea et löydä- niin minä ilmoitan sitten oman hintani. jos tarvitset tietää mitä aineita tuoteselosteissa on niin koetan toimittaa ne sinulle. katsotaan onko sinussa miestä vastaamaan huutoihisi vai syötkö enemmän kuin tienaat? näissä viesteissä on jo muutamaan kertaan aiemminkin kysytty, että mistä löydät tämän ja tämän tuotteen kaupasta mutta et ole niihin viesteihin vastannut tai olet antanut nollavastauksen. näytä matti näytä sarvesi.

...toistetaanpas jälleen. (herba ei taida näköjään muistia ainakaan kovin hyväksi tehdä)

Herban soijaproteiinin (taisi olla 42e/550g) voi korvata esim. FAST HERA85 -valmisteella. Löytyy esim. Prismasta. Hinta 14,90/900g. Eli on n. 4,6x edullisempaa. Ja heraproteiinin aminohappokoostumushan on jopa parempi kuin soijaproteiinin, mutta erot ovat käytännössä pienet.
        Ja jos välttämättä proteiinijauheessa haluaa mukana olevan hieman hiilihydraatteja niin FAST Malto maksaa alle 5e/kg eli sitä vaan sekaan.
        Tai vaihtoehtoisesti herbasta saatavan onnettoman pienen proteiinimäärän (n. 15g/pv) voi korvata 2 lasilla maitoa :). (Maitoproteiinin aminohappokoostumus myös vähintään soijan veroinen)

- Vitamiinit: 1 multitabs/pv antaa RDA:n mukaisesti 100% päivän tarpeesta VAIKKEI muuta söisikään. Tarkkaa hintaa ei nyt ole, mutta 100 päivän annos (100kpl) maksanee alle 10e. Siihen lisäksi joku apteekin (n. samanhintainen) hivenainevalmiste, niin herban vitamiini/hivenainetuotteet on korvattu hintaan max. 20e/100pv kun herban hinta ilmeisesti oli 20e/kk.
        Tai aivan yhtähyvin riittää myös Vitatabsin Maxi, jossa mukana vitamiinit ja tarvittavat hivenaineet: hinta n.6e/4kk.
        Eli tällä osastolla hinta 3-13(!)x herbaa halvempi.

Kuitu: Herban kuitutabletit on myös pirun kalliita...näkkileipä ei.

Cellactivator (tms.): lumevaikutuksen saa ilmaiseksikin vaikka vehnäjauhosta. Muuta vaikutustahan tuollaisella tuotteella ei ole. Eli: korvaava hinta 0e, herban hinta: kallis.

• Mapu
        Matti kirjoitti:

...toistetaanpas jälleen. (herba ei taida näköjään muistia ainakaan kovin hyväksi tehdä)

Herban soijaproteiinin (taisi olla 42e/550g) voi korvata esim. FAST HERA85 -valmisteella. Löytyy esim. Prismasta. Hinta 14,90/900g. Eli on n. 4,6x edullisempaa. Ja heraproteiinin aminohappokoostumushan on jopa parempi kuin soijaproteiinin, mutta erot ovat käytännössä pienet.
        Ja jos välttämättä proteiinijauheessa haluaa mukana olevan hieman hiilihydraatteja niin FAST Malto maksaa alle 5e/kg eli sitä vaan sekaan.
        Tai vaihtoehtoisesti herbasta saatavan onnettoman pienen proteiinimäärän (n. 15g/pv) voi korvata 2 lasilla maitoa :). (Maitoproteiinin aminohappokoostumus myös vähintään soijan veroinen)

- Vitamiinit: 1 multitabs/pv antaa RDA:n mukaisesti 100% päivän tarpeesta VAIKKEI muuta söisikään. Tarkkaa hintaa ei nyt ole, mutta 100 päivän annos (100kpl) maksanee alle 10e. Siihen lisäksi joku apteekin (n. samanhintainen) hivenainevalmiste, niin herban vitamiini/hivenainetuotteet on korvattu hintaan max. 20e/100pv kun herban hinta ilmeisesti oli 20e/kk.
        Tai aivan yhtähyvin riittää myös Vitatabsin Maxi, jossa mukana vitamiinit ja tarvittavat hivenaineet: hinta n.6e/4kk.

Cellactivator (tms.): lumevaikutuksen saa ilmaiseksikin vaikka vehnäjauhosta. Muuta vaikutustahan tuollaisella tuotteella ei ole. Eli: korvaava hinta 0e, herban hinta: kallis.

Ok. Vastauksesi tyydyttänee monia, ja onhan nykytrendin mukaista korvata kallis tuote halvemmalla. Vielä kun selittäisit, miksi kaikkiin eivät nuo halvat tuotteet pure. Kyllä minäkin ostin purkin jos toisenkin vaikka mitä vitamiinia ja hivenainetta, mutta olossani en huomannut mitään muutosta. Miksi ne eivät vaikuttaneet? Silloin en vielä tiennyt Herbasta mitään, joten kotiin päin vetämisestäkään ei voi syyttää. Käytettyäni Herbaa olo on ollut aivan toinen, ja sen ovat huomanneet muutkin, jopa armas aviomies on sen myöntänyt, vaikka kaikin tavoin muuten yrittää estellä Herbatoimintaani.
        Siis miksi Herba toimii minulla ja monella muulla, mutta halvemmat eivät?

• Matti
        Mapu kirjoitti:

Ok. Vastauksesi tyydyttänee monia, ja onhan nykytrendin mukaista korvata kallis tuote halvemmalla. Vielä kun selittäisit, miksi kaikkiin eivät nuo halvat tuotteet pure. Kyllä minäkin ostin purkin jos toisenkin vaikka mitä vitamiinia ja hivenainetta, mutta olossani en huomannut mitään muutosta. Miksi ne eivät vaikuttaneet? Silloin en vielä tiennyt Herbasta mitään, joten kotiin päin vetämisestäkään ei voi syyttää. Käytettyäni Herbaa olo on ollut aivan toinen, ja sen ovat huomanneet muutkin, jopa armas aviomies on sen myöntänyt, vaikka kaikin tavoin muuten yrittää estellä Herbatoimintaani.

"Vielä kun selittäisit, miksi kaikkiin eivät nuo halvat tuotteet pure."

Ekanakin: C-vitamiini on aina C-vitamiini riippumatta mikä sen lähde on. Muuten se ei olisi C-vitamiini. Ja sama pätee tietenkin muihinkin vitamiineihin sekä proteiineista saataviin aminohappoihin. Eli: esim. mainitsemistani tuotteista saa samat tarpeelliset molekyylit kuin herban tuotteistakin. Eli ei eroa.

Mutta vastaukseeni: Suurin osa ihmisistä ei saa vitamiini- tai proteiinilisistä mitään hyötyä, koska he saavat kaiken tarvitsemansa normaalista ruuasta. Jotta henkilö todellakin huomaisi olonsa "pirteämmäksi" tai jotenkin muuten paremmaksi lisävitamiinien ansiosta vaatisi, että hänellä olisi ollut aiemmin niiden PUUTOSTILA. (Ja puutostilan voi korjata tietysti millä tahansa kyseistä molekyyliä sisältävällä valmisteella)

Lopulta vastaukseen:

Mainitsemaasi ilmiöön on nähdäkseni 2 selitystä:

1) Lumevaikutus: henkilö alkaa käyttää tuotetta, jonka hän uskoo (kiitos älykkään markkinoinnin) olevan avain hyvään oloon, terveyteen jne., ja tämä USKO tuotteeseen saa hänet todellakin kokemaan olonsa paremmaksi, pirteämmäksi jne. Kyseessä on ns. placebo- tai lumevaikutus, joka tarkoittaa vaikutuksettoman aineen tuomia vaikutuksia henkilön uskoessa aineen vaikuttavan. Ilmiö on todellinen ja hyvin tunnettu lääketieteessä. Esim. täysin vaikutukseton pilleri voi poistaa huomattavassa määrin kipua, jos käyttäjä uskoo sen olevan voimakas kipulääke.

2) herba-juttuihinne liittyy myös käytön aloittajan huomattava ruokailutottumusten muutos. Todelliset vaikutukset tulevat tätä kautta.

Joillekin vitamiini- ja proteiinilisistä on todellakin hyötyä turvaamaan kaiken tarvittavan saanti. Mutta sillä ei ole merkitystä minkä merkkinen tuote on kyseessä, riittää kun se sisältää sen mitä tarvitaan. Ja herban vitamiinit, aminohapot jne. ovat todellakin aivan samoja kuin mainitsemieni edullisempien tuotteiden vastaavat.

• Pena
        Matti kirjoitti:

"Vielä kun selittäisit, miksi kaikkiin eivät nuo halvat tuotteet pure."

Ekanakin: C-vitamiini on aina C-vitamiini riippumatta mikä sen lähde on. Muuten se ei olisi C-vitamiini. Ja sama pätee tietenkin muihinkin vitamiineihin sekä proteiineista saataviin aminohappoihin. Eli: esim. mainitsemistani tuotteista saa samat tarpeelliset molekyylit kuin herban tuotteistakin. Eli ei eroa.

Mutta vastaukseeni: Suurin osa ihmisistä ei saa vitamiini- tai proteiinilisistä mitään hyötyä, koska he saavat kaiken tarvitsemansa normaalista ruuasta. Jotta henkilö todellakin huomaisi olonsa "pirteämmäksi" tai jotenkin muuten paremmaksi lisävitamiinien ansiosta vaatisi, että hänellä olisi ollut aiemmin niiden PUUTOSTILA. (Ja puutostilan voi korjata tietysti millä tahansa kyseistä molekyyliä sisältävällä valmisteella)

Lopulta vastaukseen:

Mainitsemaasi ilmiöön on nähdäkseni 2 selitystä:

1) Lumevaikutus: henkilö alkaa käyttää tuotetta, jonka hän uskoo (kiitos älykkään markkinoinnin) olevan avain hyvään oloon, terveyteen jne., ja tämä USKO tuotteeseen saa hänet todellakin kokemaan olonsa paremmaksi, pirteämmäksi jne. Kyseessä on ns. placebo- tai lumevaikutus, joka tarkoittaa vaikutuksettoman aineen tuomia vaikutuksia henkilön uskoessa aineen vaikuttavan. Ilmiö on todellinen ja hyvin tunnettu lääketieteessä. Esim. täysin vaikutukseton pilleri voi poistaa huomattavassa määrin kipua, jos käyttäjä uskoo sen olevan voimakas kipulääke.

2) herba-juttuihinne liittyy myös käytön aloittajan huomattava ruokailutottumusten muutos. Todelliset vaikutukset tulevat tätä kautta.

Joillekin vitamiini- ja proteiinilisistä on todellakin hyötyä turvaamaan kaiken tarvittavan saanti. Mutta sillä ei ole merkitystä minkä merkkinen tuote on kyseessä, riittää kun se sisältää sen mitä tarvitaan. Ja herban vitamiinit, aminohapot jne. ovat todellakin aivan samoja kuin mainitsemieni edullisempien tuotteiden vastaavat.

"Mutta vastaukseeni: Suurin osa ihmisistä ei saa vitamiini- tai proteiinilisistä mitään hyötyä, koska he saavat kaiken tarvitsemansa normaalista ruuasta. Jotta henkilö todellakin huomaisi olonsa "pirteämmäksi" tai jotenkin muuten paremmaksi lisävitamiinien ansiosta vaatisi, että hänellä olisi ollut aiemmin niiden PUUTOSTILA. (Ja puutostilan voi korjata tietysti millä tahansa kyseistä molekyyliä sisältävällä valmisteella)"

Täytyy sanoa, että oli ontuva selitys. Selityksestä huomaa, että sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta herbatuotteista.
        Paras tapa otta tuotteesta selvää on kokeilla sitä. Sitten tiedät, mikä juttu tämä on.

Sanon heti että uskomuksella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Tiedän monia ihmisiä jotka ovat alkaneet käyttää herbaa todistaakseen että tuote ei toimi, mutta ovat sitten kuitenkin kokeneet positiivisen yllätyksen.

Itsekin aloin kiinnittämään syömiseen vasta sitten huomiota, kun huomasin herbatuotteiden myötä, miten suuri merkitys ravinnolla on hyvinnvointiin ja terveyteen. Yksinketaisesti Kun herbasta sai kaikki ravinteet joita tarvitsee silloin hävisi jatkuva napostelun tarve ns. hiilihydraattinälkä. Ei tehnyt enää mieli syödä makeaa, hampurilaisia yms pikaruokaa, kun oli kylläinen olo muutenkin.

• Kaisa
        Pena kirjoitti:

"Mutta vastaukseeni: Suurin osa ihmisistä ei saa vitamiini- tai proteiinilisistä mitään hyötyä, koska he saavat kaiken tarvitsemansa normaalista ruuasta. Jotta henkilö todellakin huomaisi olonsa "pirteämmäksi" tai jotenkin muuten paremmaksi lisävitamiinien ansiosta vaatisi, että hänellä olisi ollut aiemmin niiden PUUTOSTILA. (Ja puutostilan voi korjata tietysti millä tahansa kyseistä molekyyliä sisältävällä valmisteella)"

Täytyy sanoa, että oli ontuva selitys. Selityksestä huomaa, että sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta herbatuotteista.
        Paras tapa otta tuotteesta selvää on kokeilla sitä. Sitten tiedät, mikä juttu tämä on.

Sanon heti että uskomuksella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Tiedän monia ihmisiä jotka ovat alkaneet käyttää herbaa todistaakseen että tuote ei toimi, mutta ovat sitten kuitenkin kokeneet positiivisen yllätyksen.

Itsekin aloin kiinnittämään syömiseen vasta sitten huomiota, kun huomasin herbatuotteiden myötä, miten suuri merkitys ravinnolla on hyvinnvointiin ja terveyteen. Yksinketaisesti Kun herbasta sai kaikki ravinteet joita tarvitsee silloin hävisi jatkuva napostelun tarve ns. hiilihydraattinälkä. Ei tehnyt enää mieli syödä makeaa, hampurilaisia yms pikaruokaa, kun oli kylläinen olo muutenkin.

Minun käyttäessäni herbalife tuotteita,
        ruokahaluni vain kasvoi ja makeannälkä myös.
        Teki laihduttamisen hirmu vaikeaksi.
        Käytin tuotetta ihan ohjeen mukaan.
        Painonvartijoissa laihduin sitten sen 20 kiloa.

Kaisa

• huom.
        Käyttäjä kirjoitti:

Tämä oli uutta minulle, en tiennytkään että Herba myyjät kauppaavat ravintotietoa, jota saa muualtakin. Kiitos tosi paljon, että kerroit sen minulle. Minulta on jäänytkin tuo osio opiskelematta! Voitko kertoa missä sitä opetetaan? Missä Herban tilaisuuksissa olet käynyt? Entä missä sinulle tuollaista on kerrottu?

Tietoa oikeasta ravitsemuksesta tulvii joka paikasta. Vai väitätkö että vieläkään esimerkiksi yliopistoissa ympäri maailmaa ei tiedetä miten ihmisen kroppa toimii ja mitä sen moottori tarvitsee toimiakseen. Jos herballa olisi maagisia vaikutuksia ihmisen terveyteen, niitähän syötettäisiin ihmisille ihan viranomaisten suosituksesta.

Te vielä korostatte että herba on ra-vin-toa!
        Siis ruokaa. Okei, minä syön normaalia ruokaa joka päivä, enkä usko teidän saarnaanne siitä että "nykyruoassa ei enää ole ravinteita." Kerro joku esimerkki ruoka-aineesta, jonka ravinto-arvo on todistettavasti köyhtynyt.

Täällä on ollut monta hyvää kysymystä myyjille, joihin ei ole tullut järkevää vastausta. Kerätään niitä ja mennään herbatilaisuuksiin kysymään ihan paikan päälle!

Ja mitä laihdutukseen tulee, niin kuluta enemmän kuin syöt. Toimiva ja ihan ilmainen neuvo. Eikä mikään kovin uusi tieto.

• nimim.
        Mapu kirjoitti:

Hei kuule Mapu, monelle raha antaa kummasti lisäpotkua ja "hyvää oloa"... Vai väitätkö että suosittelisit ja kehuisit vastaavaa tuotetta yhtä paljon jos siitä ei olisi sinulle rahallisesti yhtään mitään hyötyä?

• Matti
        Pena kirjoitti:

...ilmeisesti lukea vain muutaman rivin tekstiä yhdellä kertaa.

Muutenhan olisit huomannut vastauksen koostuvan kolmesta komponentista:

1) jotkut voivat oikeasti tarvita vitamiini- yms. lisiä (ja kaikki merkit käy ihan yhtä hyvin kuin herba). Siis puutostiloista kärsivät (=yksipuolista ravintoa syövät)

2) lumevaikutus

3) muutokset ruokailutottumuksissa

Siinä olet oikeassa että en ole koskaan herba-tuotteita käyttänyt. En myöskään ole koskaan käyttänyt seteleitäni vessapaperina...oikea vessapaperi kun ajaa saman asian ja on hieman edullisempaa.

• Käyttäjä
        Matti kirjoitti:

Käyn tänään hakemassa noita tavaroita ja vertaan niiden aineosia ja -määriä. Kommentoin myöhemmin.

• Matti
        Käyttäjä kirjoitti:

On hyvin todennäköistä, ettei aivan samanlaista "tietoa" kuin mitä herba-luennoillanne kuulette saa mistään muualta.

"Corporate bullshit" -osaston juttuja kun ei oppikirjoihin paineta :).

Tarkoittaa sitä, että kaikenkattava, vääristelemätön ja puolueeton tieto täytyy hankkia jostain ihan muualta kuin herba-luennoilta.

• idea
        Matti kirjoitti:

On hyvin todennäköistä, ettei aivan samanlaista "tietoa" kuin mitä herba-luennoillanne kuulette saa mistään muualta.

"Corporate bullshit" -osaston juttuja kun ei oppikirjoihin paineta :).

Tarkoittaa sitä, että kaikenkattava, vääristelemätön ja puolueeton tieto täytyy hankkia jostain ihan muualta kuin herba-luennoilta.

Hei todellakin, eikö herbatietoutta ole painettu julkiseen jakeluun ollenkaan? Siis vaikka maksullisiksi kirjoiksi?
        Eikö se olisi ihan edullinen ja helppo tapa jakaa tietoa kaikkialle? Ai niin, mutta nämä verkostomyyjät eivät hyötyisi...
        Ja joku asiantuntija tai virasto voisi puuttua johonkin... Eli huono idea. Sori.

Ric ja Mapu ja Pena voisivat kyllä tehdä jonkunlaisen "nettikirjan" ...

• Lue
        huom. kirjoitti:

Tietoa oikeasta ravitsemuksesta tulvii joka paikasta. Vai väitätkö että vieläkään esimerkiksi yliopistoissa ympäri maailmaa ei tiedetä miten ihmisen kroppa toimii ja mitä sen moottori tarvitsee toimiakseen. Jos herballa olisi maagisia vaikutuksia ihmisen terveyteen, niitähän syötettäisiin ihmisille ihan viranomaisten suosituksesta.

Siis ruokaa. Okei, minä syön normaalia ruokaa joka päivä, enkä usko teidän saarnaanne siitä että "nykyruoassa ei enää ole ravinteita." Kerro joku esimerkki ruoka-aineesta, jonka ravinto-arvo on todistettavasti köyhtynyt.

Täällä on ollut monta hyvää kysymystä myyjille, joihin ei ole tullut järkevää vastausta. Kerätään niitä ja mennään herbatilaisuuksiin kysymään ihan paikan päälle!

Ja mitä laihdutukseen tulee, niin kuluta enemmän kuin syöt. Toimiva ja ihan ilmainen neuvo. Eikä mikään kovin uusi tieto.

Rautavaa väittää, että ihmisen pitäisi syödä 5 000 kcal päivässä saadakseen Suomen maaperästä kaiken tarvitsemansa. Tämän syötyämme olisimme NORSUJA.

Meidän pitää itse hankkia luomujauhot kotiimme, itse jauhaa korkeintaan viikon jauhotarve kerrallaan (mieluimmin päivän tarve) ja tehdä niistä leivät. Samoin puuroja varten ehkä murskata jyvät ja tehdä kokojyvästä puuromme (tätä kohtaa en tunne vielä, mutta otan senkin itselleni vielä selville).

Perunat pitää keittää kuorineen, syötävä kuorineen. Kahden kuukauden säilytyksen jälkeen perunoista on kadonnut lähes kaikki hyödyllinen, jäljellä on enää tärkkelystä.

Siten meillä voisi olla mahdollisuus saada ravinnostamme tarpeellinen. Nuo pusseissa olevat jauhot (en tiedä, ehkä hiutaleetkin?) ovat täysin ravintoköyhiä, kun niitä käytämme.

• huomio
        huom. kirjoitti:

MISTÄ MUUTEN NIIN VARMAKSI TIEDÄT NYKY RUUAN
        RAVINTEET JA ETTÄ NIITÄ ON VARMASTI TARPEEKSI JA MUU ON HUUHAATA?????
        pISTÄ TÄNNE KAIKKIEN NÄKYVILLE LAJIT JA MÄÄRÄT.
        Eikä sitten riitä ,että normaali koti ruoka!!!
        Sekin kun on suurimmaksi osaksi ainakin puolivalmisteita.ODOTAMME MIELENKIINNOLLA VASTAUSTASI.

• huom
        huomio kirjoitti:

MISTÄ MUUTEN NIIN VARMAKSI TIEDÄT NYKY RUUAN
        RAVINTEET JA ETTÄ NIITÄ ON VARMASTI TARPEEKSI JA MUU ON HUUHAATA?????
        pISTÄ TÄNNE KAIKKIEN NÄKYVILLE LAJIT JA MÄÄRÄT.
        Eikä sitten riitä ,että normaali koti ruoka!!!
        Sekin kun on suurimmaksi osaksi ainakin puolivalmisteita.ODOTAMME MIELENKIINNOLLA VASTAUSTASI.

Hyvä ystävä!
        Oletko käynyt Kansanterveyslaitoksen sivuilla? Oletko kuullut Finelistä, elintarvikkeiden koostumustietopankista?

Romuttuuko herbafanaatikkojen illuusio jos joku pitää ruokaansa terveellisenä? Epäilettekö että suomalainen viranomainen tai tutkija on tyhmempi kuin Herba-asiantuntijat?

Pistä itse tänne kaikkien näkyville lajit jotka ovat sinun tietojesi mukaan ravintoköyhiä. Ja mene sitten kertomaan se KTL:n ja Finelin tyypeille. Luulisin että he ovat kiinnostuneita tiedoistasi.

Äläkä viitsi huutaa, se on turhaa. Kyllä tekstistä muutenkin näkee kuka kirjoittaa otsa kurtussa... ;) Oikein aurinkoista jatkoa!

• Käyttäjä
        Matti kirjoitti:

Näinhän siinä sitten kävi:

Kahdesta eri Prismasta ei löytynyt mitään Fast-tuotetta. Matin provosointia taas!

Apteekista hain kaksi eri monivitamiini-/hivenainetuotetta, niissä oli noin 17 eri ainetta. Hintakin oli suurempi kuin tuo 10 eskoa. Tuossa Matin "kehumassa" herbassa on 21 ja 24 eri ainetta tuotteesta riippuen.

Annan nuo purkit tyttärelleni (hänkään ei usko herbaan), hän on niitä suonyt koko kevään laihtumatta, kun me mamman kanssa ollaan laihdutettu molemmat herballa 16 ja 20 kiloa.

Proteiinijauhetta käytetään määrätty grammamäärä/kilo, tuo Matin 2 lasia maitoa ei pidä ollenkaan paikkansa. Eihän nuo maitolasit pitäisi tällaisen yli satakiloisen ukon nälkää sen kauempaa kuin tuo lasin päästäminen kädestä kestää. Täytyisi syödä koko lasi, mutta jauhaminen voisi olla vaikeaa.

Mutta proteiinijauheesta tehdyllä pirtelöllä pärjää hyvin muutaman tunnin ilman näläntunnetta.

Kannattaisi varmaan tutustua tuotteisiin ennenkuin mollaa niitä.

Muuten, kuinka monta painonpudottajaa itse otat päivässä vastaanotollesi? Kuinka moni heistä onnistuu pitämään painonsa alhaalla? Paljonko laskutat heitä? 70 egee/15 minuuttia niin kuin muutkin lääkärit tekevät? Samat ohjeet saisi täältä Netistä ehkä 0,1 egen yhteyshinnalla => siis 700 kertaa liikaa hintaa vastaanotolla käynnistä!!!!

Ihan naurattaa nuo koululääketieteen ihmiset, jotka eivät muuta osaa kuin vetää aina tuon saman plasebo-jutun esiin. Kulkekaa vaan laput silmien sivussa ja katsokaa eteenpäin ettette kompastu, edessä saattaa olla vaikka pienikokoinen herba-myyjä.

• Ric
        Matti kirjoitti:

En tiedä, minkäikäinen Matti olet, mutta katellaan 10-20 vuoden päästä kun olet maitoa, heraa ja multitabsejasi vedellyt, missä kunnossa ukko on. Soijasta et tunnu paljon tietävän, multi-tabsit on huuhaata, synteettistä hömppää. Todellakin yksi pilleri päivässä riittää, eli sekin on liikaa. Tämä on ihan oma mielipiteeni, ei Herban.
        Montakohan kertaa pitää kertoa tämäkin kokemus, kun et taida edes lukea meidän viestejä... eli söin puoli vuotta apteekin vitamiineja, sanotaan nyt oikein nimetkin, multi-tabs, b-6 komplett, ubikinon, sanasol, acerola. 2 kertaa päivässä jokaista, joka ikinen päivä.Lisäksi vihanneksia ja ruisleipää normaalit kotiruuat.Vitamiineilla ei mitään vaikutusta.Ei maksettu rahoja takaisin!Ei edes luvattu. Herban tuotteilla selvä virkistyminen 2 viikossa, vaikken uskonut niihin. Revi nyt siitä. Normaali suomalainen mies tai nainen saa paremman tuloksen luonnollisilla vitamiineilla kuin synteettisillä! Maidossa, mehuissa ja monissa muissa tuotteissa on sitäpaitsi hallitsemattomasti lisätty erilaisia vitamiineja, jotka ovat peräisin...lääketehtaista.Kukaan ei kontrolloi, mikä näiden yhteisvaikutus on kuluttajiin. Mistä enää löytyy juomia, missä ei pakkomyydä lääketehtaiden vitamiineja, siinä teillä vasta bisnes on!

• Matti
        Ric kirjoitti:

En tiedä, minkäikäinen Matti olet, mutta katellaan 10-20 vuoden päästä kun olet maitoa, heraa ja multitabsejasi vedellyt, missä kunnossa ukko on. Soijasta et tunnu paljon tietävän, multi-tabsit on huuhaata, synteettistä hömppää. Todellakin yksi pilleri päivässä riittää, eli sekin on liikaa. Tämä on ihan oma mielipiteeni, ei Herban.
        Montakohan kertaa pitää kertoa tämäkin kokemus, kun et taida edes lukea meidän viestejä... eli söin puoli vuotta apteekin vitamiineja, sanotaan nyt oikein nimetkin, multi-tabs, b-6 komplett, ubikinon, sanasol, acerola. 2 kertaa päivässä jokaista, joka ikinen päivä.Lisäksi vihanneksia ja ruisleipää normaalit kotiruuat.Vitamiineilla ei mitään vaikutusta.Ei maksettu rahoja takaisin!Ei edes luvattu. Herban tuotteilla selvä virkistyminen 2 viikossa, vaikken uskonut niihin. Revi nyt siitä. Normaali suomalainen mies tai nainen saa paremman tuloksen luonnollisilla vitamiineilla kuin synteettisillä! Maidossa, mehuissa ja monissa muissa tuotteissa on sitäpaitsi hallitsemattomasti lisätty erilaisia vitamiineja, jotka ovat peräisin...lääketehtaista.Kukaan ei kontrolloi, mikä näiden yhteisvaikutus on kuluttajiin. Mistä enää löytyy juomia, missä ei pakkomyydä lääketehtaiden vitamiineja, siinä teillä vasta bisnes on!

...luonnosta eristetyn ja synteettisesti valmistetun vitamiinin kemiallisen rakenteen ero siis oli....?

Jo itsestäänselvän ravitsemustieteen lisäksi kaipaisit selvästikin myös kemian perustietoja.

Eli hopoti-hop...kirjastolle siitä :)

• Matti
        Käyttäjä kirjoitti:

Kahdesta eri Prismasta ei löytynyt mitään Fast-tuotetta. Matin provosointia taas!

Apteekista hain kaksi eri monivitamiini-/hivenainetuotetta, niissä oli noin 17 eri ainetta. Hintakin oli suurempi kuin tuo 10 eskoa. Tuossa Matin "kehumassa" herbassa on 21 ja 24 eri ainetta tuotteesta riippuen.

Annan nuo purkit tyttärelleni (hänkään ei usko herbaan), hän on niitä suonyt koko kevään laihtumatta, kun me mamman kanssa ollaan laihdutettu molemmat herballa 16 ja 20 kiloa.

Proteiinijauhetta käytetään määrätty grammamäärä/kilo, tuo Matin 2 lasia maitoa ei pidä ollenkaan paikkansa. Eihän nuo maitolasit pitäisi tällaisen yli satakiloisen ukon nälkää sen kauempaa kuin tuo lasin päästäminen kädestä kestää. Täytyisi syödä koko lasi, mutta jauhaminen voisi olla vaikeaa.

Mutta proteiinijauheesta tehdyllä pirtelöllä pärjää hyvin muutaman tunnin ilman näläntunnetta.

Muuten, kuinka monta painonpudottajaa itse otat päivässä vastaanotollesi? Kuinka moni heistä onnistuu pitämään painonsa alhaalla? Paljonko laskutat heitä? 70 egee/15 minuuttia niin kuin muutkin lääkärit tekevät? Samat ohjeet saisi täältä Netistä ehkä 0,1 egen yhteyshinnalla => siis 700 kertaa liikaa hintaa vastaanotolla käynnistä!!!!

Ihan naurattaa nuo koululääketieteen ihmiset, jotka eivät muuta osaa kuin vetää aina tuon saman plasebo-jutun esiin. Kulkekaa vaan laput silmien sivussa ja katsokaa eteenpäin ettette kompastu, edessä saattaa olla vaikka pienikokoinen herba-myyjä.

...tehtävä osoittautui sitten liian vaikeaksi sinulle :(.

Lienee oma vikasi.

Yritäpäs etsiä tuotteita vastaavilla hakusanoilla netistä. Eli FAST Hera85 ja Fast Malto. Myös useilta kuntosaleilta löytyy.

Tosin mikä tahansa heraproteiini tai maitoproteiini ajaa saman asian, eli yritä edes joku löytää :)

Ei pitäisi olla kovin hankalaa :). Tarjonta on nimittäin aika runsasta.

Ja tarpeellisia vitamiineja/hivenaineita joita olisi mitään tarvetta kenenkään saada lisäravinteista sattuu olemaan vain tietty määrä. Ei se määrä vaan se laatu :)

Toi herbasta saatava mitätön 15g proteiinia/pv (jonka saa 2 maitolasista) perustuu jonkun myyjän täällä ilmoittamaan annosteluun: 1 kpl 550g painoinen purkki soijaproteiinijauhetta kuukaudessa (törkeään 76e kilohintaan). Jos syöt enemmän niin tietenkin saat enemmän protskua (ja maksat vielä enemmän).

• Sivusta seurattua
        Käyttäjä kirjoitti:

Hahhaa, hyvin sanottu! On muitakin kateellisia kuin kalamiehet ja taksimiehet. Matti kadehtii herpaajia, käyttäjä lääkäreitä ja joku muu lakimiehiä. Tasan ei käy onnenlahjat.

• Mapu
        nimim. kirjoitti:

Hei kuule Mapu, monelle raha antaa kummasti lisäpotkua ja "hyvää oloa"... Vai väitätkö että suosittelisit ja kehuisit vastaavaa tuotetta yhtä paljon jos siitä ei olisi sinulle rahallisesti yhtään mitään hyötyä?

juuri näin. Minulle aikoinaan yksi ja toinen suositteli monenlaisia apteekin tai luontaistuotekaupan tuotteita. Kokeilin, mutta huonolla menestyksellä. Jos olisin saanut niistä sitä pirteyttä, jota kaipasin, olisin varmasti innolla suositellut niitä edelleen, saamatta pennin hyrrää. En myöskään suosittelisi Herbalifea, ellei se olisi minulla toiminut. En edes olisi ryhtynyt jälleenmyyjäksi.

• Lue
        huom kirjoitti:

Hyvä ystävä!
        Oletko käynyt Kansanterveyslaitoksen sivuilla? Oletko kuullut Finelistä, elintarvikkeiden koostumustietopankista?

Romuttuuko herbafanaatikkojen illuusio jos joku pitää ruokaansa terveellisenä? Epäilettekö että suomalainen viranomainen tai tutkija on tyhmempi kuin Herba-asiantuntijat?

Pistä itse tänne kaikkien näkyville lajit jotka ovat sinun tietojesi mukaan ravintoköyhiä. Ja mene sitten kertomaan se KTL:n ja Finelin tyypeille. Luulisin että he ovat kiinnostuneita tiedoistasi.

Äläkä viitsi huutaa, se on turhaa. Kyllä tekstistä muutenkin näkee kuka kirjoittaa otsa kurtussa... ;) Oikein aurinkoista jatkoa!

Perunasta häviää huomattava osa "hyvästä" kaksi kuukautta varastoinnin aloittamisesta. Loppu on enää tärkkelystä. Lisäksi perunat tulee keittää kuorineen, jotta saat siitä ravinteita kunnolla.

Jauhoista häviää "hyvät" säilytyksessä jo ensimmäisen viikon jauhatuksen jälkeen. Kaikki hyvä poistetaan siitä jo ennen jauhatusta. Katso jauhopusseista parasta ennen aika - taitaa olla hieman pidempi kuin tuo yksi viikko.

Riisistä poistetaan kuoriosa ja sisällys ymmärtääkseni toisinaan kiilloitetaan. Sekin on ravintoköyhää, pitäisi ainakin käyttää kokojyväriisiä ja/tai tummaa riisiä.

Jauhot pitäisi itse jauhaa ja mielellään käyttää jauho samana päivänä tai ainakin viikon sisällä. Jyvässä on kuulemma sisällä kaikki se hyvä mitä me tarvitsemme. Luomuviljeltyä olisi tietysti myös suosittava itse jauhettaessa.

Siinä nyt sinulle jotakin alkajaiseksi, ota itse selvää lisää, netti on pullollaan tätä tietoa ja radiosta, tv:stä, lehdistäkin sitä kuulee, näkee ja saa lukea.

• pilleristi
        Lue kirjoitti:

Perunasta häviää huomattava osa "hyvästä" kaksi kuukautta varastoinnin aloittamisesta. Loppu on enää tärkkelystä. Lisäksi perunat tulee keittää kuorineen, jotta saat siitä ravinteita kunnolla.

Jauhoista häviää "hyvät" säilytyksessä jo ensimmäisen viikon jauhatuksen jälkeen. Kaikki hyvä poistetaan siitä jo ennen jauhatusta. Katso jauhopusseista parasta ennen aika - taitaa olla hieman pidempi kuin tuo yksi viikko.

Riisistä poistetaan kuoriosa ja sisällys ymmärtääkseni toisinaan kiilloitetaan. Sekin on ravintoköyhää, pitäisi ainakin käyttää kokojyväriisiä ja/tai tummaa riisiä.

Jauhot pitäisi itse jauhaa ja mielellään käyttää jauho samana päivänä tai ainakin viikon sisällä. Jyvässä on kuulemma sisällä kaikki se hyvä mitä me tarvitsemme. Luomuviljeltyä olisi tietysti myös suosittava itse jauhettaessa.

Siinä nyt sinulle jotakin alkajaiseksi, ota itse selvää lisää, netti on pullollaan tätä tietoa ja radiosta, tv:stä, lehdistäkin sitä kuulee, näkee ja saa lukea.

Mitä tämä "hyvä" on? Onko herba tehty tästä "hyvästä"? :D

• Lue
        pilleristi kirjoitti:

Mitä tämä "hyvä" on? Onko herba tehty tästä "hyvästä"? :D

Sanalla "hyvä" tarkoitin kaikkea sellaista ravinnetta, jota luonnontuotteissa on/pitäisi olla (alkujaan), mutta joka sitten käsittelyn, varastoinnin yms johdosta häviää/tuhoutuu osittain tai kokonaan.

• Pilleristi
        Lue kirjoitti:

Sanalla "hyvä" tarkoitin kaikkea sellaista ravinnetta, jota luonnontuotteissa on/pitäisi olla (alkujaan), mutta joka sitten käsittelyn, varastoinnin yms johdosta häviää/tuhoutuu osittain tai kokonaan.

Joo, ymmärsin kyllä mutta sinä et.

• Salla

Joku tuolla kysyi että mitä tuotteita kävin vertailemassa niin en kyllä todellakaan muista, mutta sain kumminki tuoteselosteista tarpeeksi tietoa siihen että voin mennä vertailemaan tuotteita, te voitte myös itse mennä jos ette usko, saa muuten varmasti asiantuntevaa palvelua, sillä esim, apteekit ei todellakaan ota ketä tahansa sinne töihin...

Ihmettelen kyllä teidän "tyhmyyttänne" miksi ette laihduta ns. normaalisti eli syö terveellisesti ja liiku! vaan te syötte pillereitä että te laihtusitte, eikö itsekuri ole hyvä vai mikä...? jouduttehan kumminki pitämään aika tiukkaa ruokavaliota kun käytätte herbalifea... vai saako sillon muka syödä mitä vain..

Naurettavaa on myös se että jos minä nyt vaikka tilaisin herbalifea satsin niin samantien voin ruveta jälleenmyymään niitä "herbalife asiantuntijana" itse en koskisi siihen tuotteeseen pitkällä tikullakaan, koska jos kerta joku voi ruveta myymään niitä tosta vaan käymättä edes pakollisessa koulutuksessa.

Hyvät ihmiset käyttäkää järkeä,(jos sitä vielä on nitten pillereitten syönnin jälkeen)

• Normaalipainoinen

Toi on kyllä vähän yliammuttua taas kerran.
        Minkätakia kukaan ei mainitse minkäänlaisia nimiä
        tai hintoja niistä 4kertaa halvemmista ja paremmista niinsanotuista julkisista tuotteista???
        Salailua,eikö niitä olekkaan vai mikä on???
        Pyytäisin kaikkien tietoon kyseisen asian. VOITAIS
        VAIKKA VAIHTAA MERKKIÄ,JOS KAIKKI TOIMISI EDULLISEMMIN KUTEN UHOSIT.

• Nam!
        Normaalipainoinen kirjoitti:

Toi on kyllä vähän yliammuttua taas kerran.
        Minkätakia kukaan ei mainitse minkäänlaisia nimiä
        tai hintoja niistä 4kertaa halvemmista ja paremmista niinsanotuista julkisista tuotteista???
        Salailua,eikö niitä olekkaan vai mikä on???
        Pyytäisin kaikkien tietoon kyseisen asian. VOITAIS
        VAIKKA VAIHTAA MERKKIÄ,JOS KAIKKI TOIMISI EDULLISEMMIN KUTEN UHOSIT.

Hei sinä huutaja! Minä ainakin syön terveellisesti, liikun ja otan monivitamiinipillerin päivässä, ja kalkkia. Niihin ei mene kovin paljon rahaa. Silti pysyn hoikkana ja terveenä. En syö pirtelöitä, muuta kuin mäkkärin herkullista joskus ;)

Kai sinä itsekin voit mennä terveyskauppoihin ja apteekkeihin vertailemaan hintoja.

Jossain herbatuotteessa on mm. cayennepippuria, ruusujuurta, shiitakesientä, voikukkaa, selleriä,
        ja niitä muutama prosentti (sadasosa!) tabletin painosta. Uskotteko niiden tehoon?

• Ric

pitää vielä tähän vastata, ennekuin aurinko laskee. Eli, ei tähän pääse kukatahansa, se on väärä luulo. Kyllä myyjäehdokas käy melko tiukan seulan läpi, sinulla esim. ei tuolla asenteella ole mitään mahiksia. Eikä kukatahansa alkaisi tähän, (et varmaan sinäkään.) Kun uusi myyjä aloittaa, hän ei ole yksin, vaan kokeneet kouluttajat on hänen tukenaan, Herbatyö on koko ajan koulutusta, kentälläkin. Sitten on paljon eritasoisia koulutustilaisuuksia,aina tutkija/lääkäriluentoihin asti, joissa tulee myös hyvin korkealaatuista asiaa, ja niinkuin sanoin aikaisemmin, nämä ihmiset imevät kaiken informaation, mitä on saatavilla, tietääkseen asioista. Silti ei tarvitse olla ravintotieteilijä tai lääkäri myydessään tuotteitamme, jotka ovat ravintoa. Siis esim. K-kauppiaskin voi sitä vapaa-aikanaan tehdä, vaikkei ole lääkäri tai farmaseutti. Tai joku muu, joka on ennakkoluuloton ja valmis oppimaan uutta.
        Siis aurinkoista loppupäivää sinullekkin...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1926
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1778
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      362
      1672
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1453
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1334
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1330
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      70
      1263
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      64
      1208
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1093
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1087
    Aihe