Älyttömän tyhm,iä juoksijat, ei ihme että koirat puree Teitä! Ei ulkoiluttaja ehdi millään vetää itsepäistä koiraa lähelleen, kun Te idiootit juoksette suoraan syliin! Kattokaa vähän ympärillenne, sillä olette arvaamattoman nopeita lähestyjiä kulman takaa seisovalle koiralle! Syytä sitten itseäs kun saat puremasta tulehduksen, ei se mua köyhdytä, vakuutus maksaa, mutta Sinä kärsit!
IDIOOTTI, VARO KOIRAA!
11
1478
Vastaukset
- HounDog
Itselläni vähän eri laji mutta sama genre eli ongelmiapyörätiellä, rullaluistelija vs. rottweiler. Olin rullailemassa taajaman ulkopuolella olevalla pyörätiellä ja vastaan lampsi iäkäs lady taluttaen rotikkaa ja kännykkä korvalla.
Ennen kohtaamista vedin sauvat suppuun kylkiäni vasten ja menin aivain toiseen reunaan tästä valjakosta. Pari-kolme metriä ennen kohtaamista syksyi rotikka kohti (mainio keksintö tämä venyvä lieka) hampaat irvessa.
Onneksi olen kokenut luistelija ja sain heivattua ojan puolelle. Siitä lähdin jatkamaan rullat savessa (turhaa olisi jäädä selittämään lakia ja oikeutta) ja lady jatkoi kännyyn puhumista kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan!
Tieliikennelain mukaan rullaluistelu on laillista pyörätiellä kuten pyöräilykin (ihan tosi vai) mutta mielestäni venyvä lieka, suht iso koira ja kännykkään puhuva "itsekäs idioottia" on hengenvaarallinen yhdistelmä! - aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Niin. Ihan asiaa on että lenkkeilijän ja pyöräilijän jne on otettava koira huomioon. Selvä se.
Mutta kyllä jokaisen koiran ulkoiluttajan vastuulla on ettei koira pääse aiheuttamaan ongelmia. Itse olen juossut 15 vuotta ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia. Koiranulkoiluttajat ovat poikkeuksetta huomaavaisia ja fiksuja.
No pari läheltä piti -tilannetta on käynyt ja kyllä joka kerta hieman arveluttaa ohittaa koiria juosten, mutta onneksi tähän asti on ollut omistajapuolella erittäin hyvää porukkaa.
Toivottavasti sopua ja huomioonottamista piisaa molemmin puolin jatkossakin. - henki pois
jos käy kiinni lenkkeilevään tai kävelevään ihmiseen. Otat vaan koiran pannasta kiinni ja rysäytät polvella koko painon voimalla koiraa kurkkuun. Kokemuksesta voin sanoa myös että koiran silmät ovat arat ja näihin sormilla, tikulla, avaimella tai muulla terävällä painaminen häätää kyllä isommankin koiran kimpusta. Ja jos vaikka sattuisit tappamaan hyökkäävän rakin ei siitä aiheudu sinulle mitään rangaistusta sillä kyseessä on itsepuolustus. Koiran tappamisesta muulloinkin tulee rangaistukseksi tässä maassa korkeintaan pieni sakko ei sen enempää.
- sprinter
Olisikohan aloittaja itse idiootti? Jos on liikeellä koiran kanssa, tulisi myös huomioida muut liikenteessä olevat. Kävele koirasi kanssa oikealla puolella ja pidä koirastasi kiinni ja kovasti. Ja jos hankkii ison koiran, pitäisi olla sen verran fiksu että opettaa koiralle käytöstapoja. Toki jos omistajalla ei niitä itselläkään ole, ei ole ihme että koira käy kimppuun. Toivottavasti en tapaa idioottia ja sen koiraa lenkkipolullani.
- asldhfhd
Jotkut pitää niitä rakkeja vapaina esim. pääkaupunkiseudun suosituilla ulkoilualueilla. Pari kertaa on meinannut susikoira käydä kimppuun kun olen juossut ohi, nykyään on kättä pidempää mukana enkä aio enää ojanpohjia pitkin väistellä jotain rakkikoiria.
- ei meidän koira ole ennen....
asldhfhd kirjoitti:
Jotkut pitää niitä rakkeja vapaina esim. pääkaupunkiseudun suosituilla ulkoilualueilla. Pari kertaa on meinannut susikoira käydä kimppuun kun olen juossut ohi, nykyään on kättä pidempää mukana enkä aio enää ojanpohjia pitkin väistellä jotain rakkikoiria.
että tosiaan kaupunkialueella annetaan koirien juosta vapaana eikä kytkettynä kuten pitäisi.
Pyörätie vaikkakin on metsässä ei ole mikään lieventävä seikka vaan niiden koirien on oltava kiinni. Terveisiä vaan sille "kiltin" cockers spanielin omistajalle. - kuntoilija**
Hyviä neuvoja sinulta! Ilkeistä koirista on monesti harmia. Aikoinaan kettutarhassa olleena opein niskat katkaisemaan. Joten jos tuollainen rakki tulee väännän niskat poikki ja heitän ojaan sivuun. Tuskimpa kukaan jää kaipaamaan.
- LOL!
kuntoilija** kirjoitti:
Hyviä neuvoja sinulta! Ilkeistä koirista on monesti harmia. Aikoinaan kettutarhassa olleena opein niskat katkaisemaan. Joten jos tuollainen rakki tulee väännän niskat poikki ja heitän ojaan sivuun. Tuskimpa kukaan jää kaipaamaan.
Luuletteko olevanne kovinkin nokkelia? Ihan niinkuin joskus oikeasti tappaisitte jonkun koiran keskellä katua????? LOL OLETTE SÄÄLITTÄVIÄ!!!
- koira....
edellispäivänä sattui juuri tilanne että sieltä tuli joku hieno lady koiransa kanssa jolla oli kai sitten ollut vapaa kasvatus. tulivat vastaan, yritin ohittaa heidät kauniisti niin eiköhän se pirun rakki tullut päälle. koiraa reilusti nyrkillä niin siihenhän se jäi, ja omistaja shokissa ja kiukkuisena paskaista rakkiaan hoivaamaan. en jaksanut jäädä enempää selvittelemään, jatkoin matkaa ettei mennyt lenkki pilalle.
opettakaa niille koirillenne tapoja, ja hankkikaa vain sellainen mitä pystytte hallitsemaan. jos ei onnistu, hankkikaa vaikka kultakaloja.- Make1966
Rakastan koiria ja kaikkia muitakin eläimiä, mutta: harvoin tuntee sellaista murhanhimoa kuin lenkillä, kun saatanallisen iso koira tulee nuuhkimaan hanuria ja pyörimään jaloissa kesken juoksun. Ja omistaja virnuilee toisella puolella tietä. Juoksijan pahimmat viholliset ovat tuuli, helle, isot koirat ja paskahätä.
Luulisi tämän jo riittävän:
Järjestyslaki (Finlex)
14 §
Koirakuri
Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:
1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;
2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)
Usein nuo "tapaturmat" johtuvat siitä, että koirankusettajat eivät pidä koiriaan kytkettyinä tai siitä, että koira haahuilee väärässä paikassa. Meilläkin Helsingissä varmaan joka kolmas koira on kytkemättä, mikä ei tietenkään haittaa jos koira on hyvin kasvatettu ja omistaja hallitsee sen.
"Ei ulkoiluttaja ehdi millään vetää itsepäistä koiraa lähelleen, kun Te idiootit juoksette suoraan syliin!"
Käytä lyhyempää hihnaa ja opeta koirasi pois "itsepäisyydestä". Se on omistajan, eikä kenenkään muun tehtävä!
"Syytä sitten itseäs kun saat puremasta tulehduksen, ei se mua köyhdytä, vakuutus maksaa, mutta Sinä kärsit!"
Entä jos seuraavalla kerralla nurkan takaa ilmestyykin pyöräilijä? Sitten ei koiraa vakuutus lohduta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065467Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453653Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503235Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512544Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611600- 881335
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321253- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1471180