Voiko vuorotyö sekoittaa hormoonit?

ei stondaa

Tuntuu ettei enää nykyisin edes seiso mulkkukaan kun on niin stressaavat työajat. Missä vika?

8

2166

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulen ma

Esimerkiksi kortisolin eritys on rytmistä ja sen suurin pitoisuus on aamulla heräämisen jälkeen kello 8. Koska vuorotyöntekijöillä on kortisolin eritys huipussaan- en tiedä. Ainakin jos vuorotyö on epäsäännöllistä. Onhan se myös todettu, että vuorotyöntekijöillä on enemmän sydän- ja verisuonitauteja kuin päivätyöntekijöillä.

• väsynyt hässijä

itseäni ainakin kusettaa 30 min välein kun yritän päivällä nukkua. Kusta tulee kuin saavista kaatamalla joka kerta, mistä lie riittää? Meisseli on pystyssä joskus kuin rautakanki ilmeisesti verenpaineiden takia. Sitten illalla tuntuu että pillunpäälle nukahtaa kun kärkee kastaa perinteisesti suomalaisittain lauanataina saunan jälkeen.

• plähhh

Lopeta kerääminen

• bläähh

Tarviiks sen töissä seistä? Mikäs työ sulla on?

• seisoo

muna aina, kun tulen yövuorosta kotia. Panettaa ihan sikana ja jos ei vaimo ole myötämielinen seksiin aamusta, niin kourahommiin menee:)

• hyvä kanki

se on just sellasta ku ei pillua saa ku on niin onneton panomies kuten sinä. Ainahan se panettaa kun pillua ei oo tiedossakaan ja ne just kitisee puutetta jotka ei saa ku ei osaa panna kusisella nahkamunallaan.

• sssssssssssssssssssssssssss...
        hyvä kanki kirjoitti:

se on just sellasta ku ei pillua saa ku on niin onneton panomies kuten sinä. Ainahan se panettaa kun pillua ei oo tiedossakaan ja ne just kitisee puutetta jotka ei saa ku ei osaa panna kusisella nahkamunallaan.

kusinen nahkamuna?

• mene sinne katsomaan
        sssssssssssssssssssssssssss... kirjoitti:

kusinen nahkamuna?

sellainen perus suomimuna jossa nahkaa 50% kullinkoosta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4900
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      190
      2278
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      37
      1978
    4. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1879
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      77
      1713
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      23
      1648
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1530
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1431
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      340
      1195
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1136
    Aihe