paljonko

eroa

polttoaine kulutuksessa dieselin ja bensa käyttöisen matkailuauton välillä ,suunilleen samanpainoisten.

6

902

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei taida uusista matkailuautoista juurikaan bensa-autoja löytyä. Ne kun on tehty pakettiautojen rungoille ja nekin ovat dieseleitä, ainakin kaikki jotka tiedän. Miksi kukaan haluaisi bensiinikäyttöistä matkailuautoa? Mitä etua sillä voitaisiin saavuttaa? Nykyäänhän henkilöautoissakin ollaan siirrytty yhä enemmän dieselmoottoreihin.

• vaanari.

Tulevat isot käyttömaksut (mahdolliset) voi aiheuttaa sen, että bensavehkeen käyttö tulee kannattavaksi.

• aloittaja

varmaan uutta autoa välttämättä tarkoittanutkaan.
        Vanhemmissa bensa-autoissa on ajomäärä yleensä huomattavasti vähäisempi kuin saman ikäisissä dieseleissä. Käytetty auto bensakoneella on myös paljon halvempi hankkia samankuntoiseen dieseliin verrattuna. Ja jos mittariin ei tule vuodessa paljon kilometrejä, on aivan sama ajaako bensalla vai naftalla. Bensaa palaa pienehkössä m-autossa 2.0 litran koneella rauhallisessa matka-ajossa tuommoiset 11-12 litraa per 100 km. Vastaavankokoinen dieselauto vie samanlaisessa ajossa yleensä kympin kahtapuolen.

• seles

on FORD-TRANSIT CDI Hobby-Van 07 asunto-auto. Ajettu nyt 18000km. Kulutus ajotietokoneen mukaan 8.8l/100km. Autollani saa ajaa satasta, mutta yleensä tykkään ajeleskella 8-90km/t. Tykkään katella ajaessani myöskin kauniita maisemia. Aiempi autoni oli FIAT Auto-Roller, jonka kulutus oli 12-13l/100km. Bensakäyttöisestä ei minulla ole kokemuksia

• hyvistä

kommenteista. Minulla on 2litranen peugeot j5 bensa ja kuluttaa noin 14 litraa sataselle vm.86 ,vähän raskas ruokanen

• seles
        hyvistä kirjoitti:

kommenteista. Minulla on 2litranen peugeot j5 bensa ja kuluttaa noin 14 litraa sataselle vm.86 ,vähän raskas ruokanen

on kuitenkin se, että ajamasi kilometrit tulevat halvemmaksi ja saman nautinnon saat.
        Hyvää matkailukesää sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      290
      11402
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7030
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      101
      5813
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      41
      5161
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4311
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4029
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3554
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3541
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3065
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3060
    Aihe