polttoaine kulutuksessa dieselin ja bensa käyttöisen matkailuauton välillä ,suunilleen samanpainoisten.
paljonko
6
835
Vastaukset
Ei taida uusista matkailuautoista juurikaan bensa-autoja löytyä. Ne kun on tehty pakettiautojen rungoille ja nekin ovat dieseleitä, ainakin kaikki jotka tiedän. Miksi kukaan haluaisi bensiinikäyttöistä matkailuautoa? Mitä etua sillä voitaisiin saavuttaa? Nykyäänhän henkilöautoissakin ollaan siirrytty yhä enemmän dieselmoottoreihin.
- vaanari.
Tulevat isot käyttömaksut (mahdolliset) voi aiheuttaa sen, että bensavehkeen käyttö tulee kannattavaksi.
- aloittaja
varmaan uutta autoa välttämättä tarkoittanutkaan.
Vanhemmissa bensa-autoissa on ajomäärä yleensä huomattavasti vähäisempi kuin saman ikäisissä dieseleissä. Käytetty auto bensakoneella on myös paljon halvempi hankkia samankuntoiseen dieseliin verrattuna. Ja jos mittariin ei tule vuodessa paljon kilometrejä, on aivan sama ajaako bensalla vai naftalla. Bensaa palaa pienehkössä m-autossa 2.0 litran koneella rauhallisessa matka-ajossa tuommoiset 11-12 litraa per 100 km. Vastaavankokoinen dieselauto vie samanlaisessa ajossa yleensä kympin kahtapuolen.
- seles
on FORD-TRANSIT CDI Hobby-Van 07 asunto-auto. Ajettu nyt 18000km. Kulutus ajotietokoneen mukaan 8.8l/100km. Autollani saa ajaa satasta, mutta yleensä tykkään ajeleskella 8-90km/t. Tykkään katella ajaessani myöskin kauniita maisemia. Aiempi autoni oli FIAT Auto-Roller, jonka kulutus oli 12-13l/100km. Bensakäyttöisestä ei minulla ole kokemuksia
- hyvistä
kommenteista. Minulla on 2litranen peugeot j5 bensa ja kuluttaa noin 14 litraa sataselle vm.86 ,vähän raskas ruokanen
- seles
hyvistä kirjoitti:
kommenteista. Minulla on 2litranen peugeot j5 bensa ja kuluttaa noin 14 litraa sataselle vm.86 ,vähän raskas ruokanen
on kuitenkin se, että ajamasi kilometrit tulevat halvemmaksi ja saman nautinnon saat.
Hyvää matkailukesää sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1004919
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1734861Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?904360Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1172710Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372688- 442227
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian322134Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261900Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni121811- 901806