laihduttajat, käytätteko avokadoa missään? ite käytän levitteen sijaan ja mielestäni oiva vaihtoehto voille, terveellistä ja 'kevyttä' tai sitä hyvää rasvaa :)
avokado
7
10417
Vastaukset
- ninni**
sain kuulla että yhdessä avokadossa on 400 kaloria!! eli saisin syödä noin 4 avokadoa päivässä eikä mitään muuta.
onhan se terveellistä,mutta itse en menisi syömään jos laihdutan tai haluan pysyä nykyisessä painossani. levitteenä se voi olla ihan ookoo jos ei tosiaan syö sitä koko avokadoa.onhan se parempi vaihtoehto margariinille.- korjausta
Sait kuulla? Ei pidä paikkaansa tuo, että yhdessä avokadossa on 400 Kcal.
100 grammassa kuorittua,kivetöntä avokadoa on 185Kcal. Ja yhden avokadon sisukset painaa keskimäärin reilun 100gr.
Laihduttamisen kannalta ei ole mikään este syödä kyseistä tuotetta.Siinä on terveellistä rasvaa.
- en muista :)
ei siinä 400 kaloria ole, NOh, ite oon ainakin laihtunu vaikka syon avokadoja noin 2 per viikko, sillai levitteenä.
- silvershine
Lähteen http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto mukaan yksi avokado sisältää keskimäärin 200 kaloria, eli vastaa kaloripitoisuudeltaan karkeasti vaikkapa kahta omenaa. Itse pidän hyvänä asiana avokadon käyttöä myös laihduttamisessa, sen rasvapitoisuus saa aikaa kylläisen tunteen ja onhan siitä etua myös iholle ja elimistölle. Itse saatan syödä kaksikin avokadoa muun kulutuksen ohella päivittäin, painoindeksini on kuitenkin stabiili lukemissa alle 18.
- hhgfgvjhtohtori
Puolikkaassa avokadossa on noin 112 kilokaloria ja 6 grammaa kuitua. Lisäksi avokadossa on sydänystävällisiä rasvoja, proteiinia, kaliumia ja vitamiineja, kuten B6-, C-, K- ja B-vitamiineja.
- 10+5
Käytän salaatissa, quacamolessa ja smoothieissa. Silla saa kivan kermaisen koostumuksen ja maun aamupalapirtelöön...
- olehyvä
En nyt tiedä ihan voin korvikkeena vaikka rasvapitoista onkin! Itse olen saanut sellainen kuvan että on rasvasta huolimatta tervettä. Lähde http://www.kuinka.fi/vastaus/kalorit/avokado_kalorit.php
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829