KYNSIVALLIN TULEHDUS

NTI..

MULLA ON PITKÄÄN OLLUT VARPAASSA KYNSIVALLIN TULEHDUS. EI OLE PARANTUNUT LÄÄKKEILLÄ. NYT PELKÄÄN ETTÄ SAAN KYSEISESTÄ TULEHDUKSESTA VERENMYRKYTYKSEN. VOIKO NÄIN KÄYDÄ?

11

20129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

Kaikki hoitamattomat tulehdukset voivat olla vaarallisia. Mars lekuriin!

• Kynsivalli...

saattaa olla tulehtunut pitkäänkin...Bebantine-voide auttaa. Ei tuolla tavalla saisi pelästyttää!

Tuskin nyt heti "verenmyrkytystä" on tulossa?
        Itselläni oli useita viikkoja tietämättäni virtsatietulehdus - ja kylläpä vaan hoidettiin ilman "verenmyrkytystä".

Täällä netin saitauspalstoilla ei kaikkien tarvitsisi lainkaan poiketa...

• on yleisin
        Kynsivalli... kirjoitti:

saattaa olla tulehtunut pitkäänkin...Bebantine-voide auttaa. Ei tuolla tavalla saisi pelästyttää!

Tuskin nyt heti "verenmyrkytystä" on tulossa?
        Itselläni oli useita viikkoja tietämättäni virtsatietulehdus - ja kylläpä vaan hoidettiin ilman "verenmyrkytystä".

Täällä netin saitauspalstoilla ei kaikkien tarvitsisi lainkaan poiketa...

kynsivallin tulehduksen aiheuttaja, eikä siihen kyllä bepanthenit pure, vaan tarvitaan reseptilääke. Itselläni se parani Fucicort-nimisellä voiteella, mutta hoito kesti yli vuoden.

Siinä olet oikeassa, että verenmyrkytyksen saaminen on länsimaissa todella harvinaista. Oireet myös ovat sitä luokkaa, ettei potilas jää kirjoittamaan nettiin, vaan hakeutuu hoitoon. Eikä siihen sittenkään kuole, ellei ole muuten todella perussairas tai esim. heikko vanhus.

Virtsatietulehdus ei kuulu tähän, sillä siinä ei ole mikään ihonalue ns. auki.

• Kannattaa mennä

lääkäriin, jotta saat tulehduksen hoidettua.

Verenmyrkytyksen vaaraa ei kuitenkaan ole, ellet nyt tunge väkisin sinne tulheduskohtaan ruosteista, likaista naulaa tms. Nykyoloissa Suomessa verenmyrkytys on äärimmäisen vaikea saada, vaikka yrittäisi.

• Hyvä vastaus...

Ja olen samaa mieltä! Turha pelko pois ja käy lääkärissä hakemassa vaikka antibioottikuuri, jos tämä katsoo sen aiheelliseksi. Mutta UNOHDA pelkosi verenmyrkytyksestä!
        P.S. Minulla oikean käden keskisormessa kynsivallin tulehdus ollut muutaman viikon...rasvailen vaan ja pidän puhtaana.

Rauha - nou hätä!

• pihkaantunut10:llä

Mulla about 12 vuotta oireita ja lukuisia eri lääkkeitä (Protopic, Elocon, Elidel....antibioottia, Duocorttia jne.). Nyt näyttää Abilar ja muutenkin kuusenpihkavoide auttavan puolentoista viikon käytön jälkeen, Aaahhh! Vanha kansa näyttää tietävän!

• Vittumainen tulehdus

Meikällä olis kynsivallin tulehdus ollut varpaassa jo pari kuukautta, lääkäris käyty ja antibiootti syöty (kefexin 750mg). Eipä auttanut, vielä on tulehdus tossa varpaassa ja pikkasen kipee on. Kellään ideoita miten ton sais pois?!

• ihme murhe

Kynsivallintulehdus varpaassa voi johtua kynnen reunan rakenneviasta. Jos kynsi on kippartunut reunoiltaan ns. kahdenkerran esim. liian kapeiden ja puristavien sekä hiostavien jalkineiden vuoksi, tuon tulehduksen kohtaa aina aika ajoin, kun kynsi tarpeeksi kasvaa, vaikka kynnen reunat leikkauttaisi pois. Avarat jalkineet voisivat jotain auttaa.

• Kynsvalli

Ajattelin ostaa tuota Kefexiiniä. Mikä on normaali vuorokausiannos ja kuurin kesto? Sen luin lääkeinfosta, että vrk-annos olisi 1-4 g jaettuna kahteen tai neljään annokseen.

Kysyn tätä siksi koska en asu Suomessa enkä luota näihin paikallisiin poppaukkoihin. Täällä ei tarvita reseptiä, kaikki lääkkeet saa suoraan apteekista.

• Turusta päivää

Täällähän lääkärien ohjenuorana toimii Käypä Hoito-suositukset. Voit itsekin käydä noita suosituksia katsomassa, siellä on ohjeet myös kynsivallintulehduksen hoitoon ja mahdolliseen lääkitykseen. Sieltä lääkärit katsoo nykyisin, mitä lääkettä ja miten paljon mihinkin tautiin määrätään.

Kefexiniä määrätään ärhäkkään tulehdukseen yleensä 750 mg kolmesti päivässä ja kuurin kesto 7-10 päivää. Jos käytät Kefexiniä kynsivallintulehdukseen, niin tuo pidempi kuuri olisi parempi, kun ihon tulehdukset on sitkeitä. Ja ystävällisesti kehotan ottamaan ruuan kanssa tuon lääkkeen, niin maha kestäisi edes hiukan paremmassa kunnossa kuurin ajan.

• Kynsvalli

Kiitokset vastauksesta. Olikin hyödyllinen linkki tuo Käypä Hoito. No, toivottavasti lähtee näillä neuvoilla :-)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1771
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      39
      1477
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      123
      1446
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      167
      1299
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1260
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1251
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1198
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1138
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      53
      1029
    Aihe