Onko kokemuksia kortisonin aiheuttaman kuukasvoisuuden ja turvotuksen kestosta? Itselläni noin kaksi vuotta kortisonikuurien jälkeen turvotus on laskenut, mutta poskipäät edelleen kumman pyöreät ja kasvonpiirteet tuntuu muuttuneen. Onko mahdollista, että kortisoni muutti kasvojani pysyvästi?
Kortisoni ja kuukasvoisuus
Kaislama
23560
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 2
Vanhimmat
muuttuu vähitellen n.s. normaaliksi. Itse syön kortisonia 10 mg/ vrk, en kyllä ole vielä havainnut kuukasvoisuutta, koska naamani on pyöreä muutenkin, mutta tietynlaista turvotusta kylläkin.
En tiedä, mitä määrää ja kuinka kauan olet kortisonia syönyt - mutta eiköhän ajan mittaan kasvosi muutu entiselleen...
Miulla meni monia kymmeniä milligrammoja kortisonia n vuosi sitten ja nyt annostusta on onnistuttu laskemaan 8mg joka toisena päivänä ja Kuukasvot on osittain laskenee mutta entiseen verrattuna posket ovat vähän pyöreät.