Kirurgin palkka...

skalp3

Mikä on sellane kirurgin palkka? kun mistään ei oikeen saa tietoa.
Englannin kielisen wikipedian mukaan USAn kirurgien keskipalkka pyörii 200 000$ - 600 000$.
Mahtaako ne suomessa pyöriä noin korkealla?

43

40358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietysti

      Vuotuinen tulo ei kuukausi ansio vai mitä? Itse aivokirurgi ja kuukaudessa brutto 12000€ siitä verot niin käteen jää 3500-4000€ Kyllä sillä pärjää jo ihan kohtuullisesti. Meillä kun tuo veroprosentti on pidettävä tuossa 60-80% luokassa, muuten tulee mätkyjä ja paljon. Vertaappas tätä yritysjohtajien tuloihin samaisessa palkkaluokassa, heiltä menee veroja 35-47%, ei mätkyjä, lisäksi saavat vuosittain obtioistaan korkoja, usein useita tuhansia euroja, silti heitä ei rangaista siitä. Kyllä tässä maassa on arvot kohdallaan. Hallitus suosii suuryrityksiä sekä yksityisyrittäjiä ja heidän johtajiaan ja syyhän on selvä, pitäisi olla jo jokaisen tiedossa mihin tällä pyritään ja hyvin ovat onnistuneetkin jo, mutta matka jatkuu eikä vanhaan inhimilliseen aikaan ole paluuta.

      • esittelet

        itsesi jotenkin muuten ihmisille kuin "aivokirurgi". Anteeksi vaan, kalskahtaa pahasti korvaan, sillä kai oikeammin olet neurokirurgian erikoislääkäri/tohtori tmv.? Tietysti on kansantajuisempaa, mutta kys. titteliä ei ole olemassakaan. No, tämä oli muuten hyvän faktan vierestä.
        -leikkaussalin Neiti Näpsä


      • kerroit,

        kirjoituksessasi on sen verran ristiriitaisuuksia että sinä et ole mikään kirurgi, saati sitten lääkärikään, vaan ihan vaan tavallinen satusetä.


      • kouluun

        Suosittelisin skalpellinterävää kurssia aiheesta "Suomalainen verotusjärjestelmä", niin voisit heittää uskottavampia tarinoita. Tietenkään et ole aivokirurgi (kukaan noin helvetin tyhmä ei pääse lääkikseen), mutta kannattaa sitä huolimatta olla asioista perillä ennen satuja. 80 % ei veroteta missään kunnassa eikä millään tuloilla. 60 pinnaa on aika lailla maksimi. Ja optioista ei makseta "korkoja". Ja veroprosentti määräytyy tuloista, ei työnantajasta.

        Ja olet hauska satusetä. :) Äänestitkö sosialidemokraatteja?


      • tässä se tyhmä on?
        kouluun kirjoitti:

        Suosittelisin skalpellinterävää kurssia aiheesta "Suomalainen verotusjärjestelmä", niin voisit heittää uskottavampia tarinoita. Tietenkään et ole aivokirurgi (kukaan noin helvetin tyhmä ei pääse lääkikseen), mutta kannattaa sitä huolimatta olla asioista perillä ennen satuja. 80 % ei veroteta missään kunnassa eikä millään tuloilla. 60 pinnaa on aika lailla maksimi. Ja optioista ei makseta "korkoja". Ja veroprosentti määräytyy tuloista, ei työnantajasta.

        Ja olet hauska satusetä. :) Äänestitkö sosialidemokraatteja?

        Taitaa olla tyhmäksi nimittelijä sillä jokainen täysjärkinen tajuaa että tuo heittoni oli ylilentoa siis pelkää fiktiota, siksi liioittelin reippaasti että myös tyhmempi sen ymmärtäisi, mutta näemmä ei sekään riittänyt. Lisäksi jutussa on hievahdus totta, jos kuitenkaan et tiedä kotaa jossa, niin viksuna kuin itseäsi kuvaat, sen perusteella miten puhut toisille) niin ilmeisesti et juurikaan tiedä miten tämän maan arvovaltaisimman tahon politiikka ja ns. hyvä kaveri verkosto toimii. Joko et totuutta tahdo kohdata tai olet hyvin sinisilmäinen.


      • vuoksesi
        tässä se tyhmä on? kirjoitti:

        Taitaa olla tyhmäksi nimittelijä sillä jokainen täysjärkinen tajuaa että tuo heittoni oli ylilentoa siis pelkää fiktiota, siksi liioittelin reippaasti että myös tyhmempi sen ymmärtäisi, mutta näemmä ei sekään riittänyt. Lisäksi jutussa on hievahdus totta, jos kuitenkaan et tiedä kotaa jossa, niin viksuna kuin itseäsi kuvaat, sen perusteella miten puhut toisille) niin ilmeisesti et juurikaan tiedä miten tämän maan arvovaltaisimman tahon politiikka ja ns. hyvä kaveri verkosto toimii. Joko et totuutta tahdo kohdata tai olet hyvin sinisilmäinen.

        Että kirjoituksessani oli kirjoitusvirheitä, johon sinun tasoisesi mies puuttuu välittömästi, joten säästän sut siltä nöyryytykseltä kertoakseni sen itse etten minulla on lukihäiriö, joka sinun mukaasi olisi ollut oppimattomuutta ja tyhmyyttä. Lisäksi liioittelu tarkoitti tietysti sitä että se oli liioitteluksi tarkoitettu tavalla jonka jokainen taatusti ymmärtää tarkoituksenmukaiseksi. Tämä korjaus siksi koska jopa sinäkin hiffasit että kyseessä on satu, sinä vain et ymmärtänyt sen läpinäkyvyyden tarkoituksellisuutta. Näin, no nyt et päässe turhaan puuttumaan edes siihen epäkohtaan joten mennään suoraan asiaan.

        No nyt kun olet niin viisas ja maan politiikasta hyvin perillä kuin annat ymmärtää, niin voisitko kertoa minkä perusteella hallitus tekee päätöksensä ja kuinka suuri osa heidän julkipolitiikastaan on puhdasta propagandaa, päätösten puhtaan läpiviemisen kannalta välttämätöntä? (Lypsetään / lämmitetään kansalaisia aikansa) Todennäköisesti et ole perillä erityisen hyvin siitä millä perusteella useat päätökset tässä maassa tapahtuu ja miten oikeudenmukaisesti / moraalisesti oikein. Kaiketi epäilet että rahalla ei ole valtaa vallanpitäjissä. Jokainen päätös tehdään ensisijaisesti taloudellista tulosta ja talouskasvua silmällä pitäen, tämä tarkoittaa pääosin siis sitä että suuryrityksillä on suurin ote tietyn sektorin poliittisiin päätöksiin, aina presidenttiä myöden. Katosoppa itsenäisyyspäivän juhlia (minä en katso), ketkä siellä on vieraina vuodesta toiseen? Ketkä taasen vierailevat usein nimeltä mainitsemattomien suuryritysten edustus ja johtajien huviloilla. Olisikohan tietyt valtaa tekevät poliitikot, myös Halonen on paikoissa eräissä nähty, syystä jotka sinä voit kenties vain arvailla.

        Ja kaiketi sinäkin teidät että kaveria ei jätetä kuin vasta siinä vaiheessa kun kaverin toilailut uhkaavat paljastaa osasyyllisyytesi. Aina niin kauan kaveria suojellaan kun tästä on hyötyä sinulle. Kas' näin se toimii myös ylhäällä ja varsinkin siellä ja ymmärtänet itsekin miten hankalaa näitä korruptoituneita petoja on kiikkiin saada, heidän suojaverkostonsa kun on voimakas ja voima vaikuttaa useisiin ihmisiin joten jokainen ajaa omaa etuaan eikä sanaakaan sano enne kuin... yllä!. Usko tai älä, valitettavasti minä teidän tämän mistä minä puhun.


      • mikro

        Eipäilen ammattiasi, koska ei puhuta
        aivokirurgiasta vaan neurokirurgiasta.
        Neurokirurgia on lääketieteen ala, joka on erikoistunut keskushermoston (selkäranka ja aivojen) kirurgisen hoitoon.
        Ja tuosta palkasta menee veroihin n. 43%
        (ilman lainankorko vähennyksiä),
        joten kehottaisin tarkistamaan veroprosentin

        Mutta ammatti kyllä haastavaa:).


      • jummijammi95
        vuoksesi kirjoitti:

        Että kirjoituksessani oli kirjoitusvirheitä, johon sinun tasoisesi mies puuttuu välittömästi, joten säästän sut siltä nöyryytykseltä kertoakseni sen itse etten minulla on lukihäiriö, joka sinun mukaasi olisi ollut oppimattomuutta ja tyhmyyttä. Lisäksi liioittelu tarkoitti tietysti sitä että se oli liioitteluksi tarkoitettu tavalla jonka jokainen taatusti ymmärtää tarkoituksenmukaiseksi. Tämä korjaus siksi koska jopa sinäkin hiffasit että kyseessä on satu, sinä vain et ymmärtänyt sen läpinäkyvyyden tarkoituksellisuutta. Näin, no nyt et päässe turhaan puuttumaan edes siihen epäkohtaan joten mennään suoraan asiaan.

        No nyt kun olet niin viisas ja maan politiikasta hyvin perillä kuin annat ymmärtää, niin voisitko kertoa minkä perusteella hallitus tekee päätöksensä ja kuinka suuri osa heidän julkipolitiikastaan on puhdasta propagandaa, päätösten puhtaan läpiviemisen kannalta välttämätöntä? (Lypsetään / lämmitetään kansalaisia aikansa) Todennäköisesti et ole perillä erityisen hyvin siitä millä perusteella useat päätökset tässä maassa tapahtuu ja miten oikeudenmukaisesti / moraalisesti oikein. Kaiketi epäilet että rahalla ei ole valtaa vallanpitäjissä. Jokainen päätös tehdään ensisijaisesti taloudellista tulosta ja talouskasvua silmällä pitäen, tämä tarkoittaa pääosin siis sitä että suuryrityksillä on suurin ote tietyn sektorin poliittisiin päätöksiin, aina presidenttiä myöden. Katosoppa itsenäisyyspäivän juhlia (minä en katso), ketkä siellä on vieraina vuodesta toiseen? Ketkä taasen vierailevat usein nimeltä mainitsemattomien suuryritysten edustus ja johtajien huviloilla. Olisikohan tietyt valtaa tekevät poliitikot, myös Halonen on paikoissa eräissä nähty, syystä jotka sinä voit kenties vain arvailla.

        Ja kaiketi sinäkin teidät että kaveria ei jätetä kuin vasta siinä vaiheessa kun kaverin toilailut uhkaavat paljastaa osasyyllisyytesi. Aina niin kauan kaveria suojellaan kun tästä on hyötyä sinulle. Kas' näin se toimii myös ylhäällä ja varsinkin siellä ja ymmärtänet itsekin miten hankalaa näitä korruptoituneita petoja on kiikkiin saada, heidän suojaverkostonsa kun on voimakas ja voima vaikuttaa useisiin ihmisiin joten jokainen ajaa omaa etuaan eikä sanaakaan sano enne kuin... yllä!. Usko tai älä, valitettavasti minä teidän tämän mistä minä puhun.

        Itse en ole edes täysi-ikäinen, mutta huomaan keskustelussa melko lapsellisen ja katkeran vivahteen.


      • dsgsgdsgdgsd

        kuules kaveri älä jauha paskaa... ensinnäkin et oo aivokirurgi ja toiseksi: suomessa ei oo 80% veroa.


      • älykääpiö "kirurgi"

        fiddu mikä ääliö. veroprosentti on suomessa ansiotulosta maks. 60% eikä 80%


      • Välkehdys
        mikro kirjoitti:

        Eipäilen ammattiasi, koska ei puhuta
        aivokirurgiasta vaan neurokirurgiasta.
        Neurokirurgia on lääketieteen ala, joka on erikoistunut keskushermoston (selkäranka ja aivojen) kirurgisen hoitoon.
        Ja tuosta palkasta menee veroihin n. 43%
        (ilman lainankorko vähennyksiä),
        joten kehottaisin tarkistamaan veroprosentin

        Mutta ammatti kyllä haastavaa:).

        Kirurgin työ vastuullista käsityötä, koska ihminen on kohde. No itse en arvosta ihmishenkeä kovinkaan paljoa. Jos potilas kuolee, niin so not. Nykyisin tekniikan kehittyessä robotti-automaatio on korvannut osan likaisesta käsityöstä. Ja robotilla on vakaa "käsi". No kyllä tuolla palkalla perus ellintaso saadaan.


      • okkke

        netto se 12000 pitäis olla! ihan surkeeta palkkaa toi 12000 ja verot (48%) viel päälle....


      • -järkyttynyt-
        Välkehdys kirjoitti:

        Kirurgin työ vastuullista käsityötä, koska ihminen on kohde. No itse en arvosta ihmishenkeä kovinkaan paljoa. Jos potilas kuolee, niin so not. Nykyisin tekniikan kehittyessä robotti-automaatio on korvannut osan likaisesta käsityöstä. Ja robotilla on vakaa "käsi". No kyllä tuolla palkalla perus ellintaso saadaan.

        oletko siis itse lääkäri?? koska jos olet niin puheidesi perusteella olen erittäin järkyttynyt siitä ettei ihmishenki sinulle juuri mitään merkitse! ei ihme että lääkäreitä ei arvosteta...toivon että olet vain poikkeustapaus ja sinuna miettisin uudelleen oletko oikealla alalla jos moraalisi on tuolla tolalla..


        itse olen vasta 15, haaveena kirurgin ammatti ja tuntuu oikein pahalta lukea tuollaista tekstiä!:(


      • -järkyttynyt- kirjoitti:

        oletko siis itse lääkäri?? koska jos olet niin puheidesi perusteella olen erittäin järkyttynyt siitä ettei ihmishenki sinulle juuri mitään merkitse! ei ihme että lääkäreitä ei arvosteta...toivon että olet vain poikkeustapaus ja sinuna miettisin uudelleen oletko oikealla alalla jos moraalisi on tuolla tolalla..


        itse olen vasta 15, haaveena kirurgin ammatti ja tuntuu oikein pahalta lukea tuollaista tekstiä!:(

        eihän tuolla on sanottu, että hän on kirurgi ??


      • Anonyymi
        jummijammi95 kirjoitti:

        Itse en ole edes täysi-ikäinen, mutta huomaan keskustelussa melko lapsellisen ja katkeran vivahteen.

        jep


    • Coca-Olli

      USA:ssa sairaalat ovat hyvin yleensä yksityisiä, hyvin hoidettuja firmoja joissa raha ratkaisee kaiken. Kyllä siellä osaajalle voidaan maksaa hyvää palkkaa kun asiakkaathan maksavat kaiken. Yhdysvalloissa palkan luontaisedut ovat paljon tärkeämmässä osassa kuin Suomessa. Jos firma tarjoaa hyvät "benefits" eli lähinnä hammashuolto ja sairausvakuutus, se on todellakin rahanarvoinen etu.

      Siellä kun ei ole mitään meillä tuttua tukijärjestelmää. Jos olet työtön USA:ssa, saatat olla koditon pummi jos perhe ei pidä huolta.

      Vaikka USA:ssa on paljon köyhiä ja laittomia maahanmuuttajia orjapalkalla töissä laittomissa "yrityksissä"(joita on tuhansia ympäri Yhdysvaltoja), siellä myös maksetaan erinomaisia palkkoja henkilöille jotka osaavat. Suomessa ei voida maksaa vastaavia palkkoja.

      Joku neurologian erityisosaaja, henkilö joka on niin korkealla tasolla että pitää luentoja alastaan ja kehittää sitä, voi kyllä Suomessakin ansaita satojatuhansia euroja vuodessa. Tälläisiä lääkäreitä meillä on kuorallinen. Jos lääkäriksi haluaa vain sen takia että rahaa saa, suosittelen kauneuskirurgiaa. Ihmiset ovat niin itsekriittisiä nykyään että kaikenlainen muokkailu tulee vain lisääntymään(ja sehän ei auta pahaan oloon). Siellä se raha pyörii. Lääkärin ammatti on ainakin joiltain osin kutsumusammatti ja vaatii korkeaa koulutusta, joten pelkkä raha mielessä kannattaa harkita muunlaista bisnestä.

      • Jussufi-76

        Olen koulutukseltani Sydän- ja rintaelinkirurgian erikoislääkäri ja vuotuinen palkkani yksityisellä on noin 145.000€


      • toivon...
        Jussufi-76 kirjoitti:

        Olen koulutukseltani Sydän- ja rintaelinkirurgian erikoislääkäri ja vuotuinen palkkani yksityisellä on noin 145.000€

        toivon että tuo 145.000 on netto?, teettehän niin arvokasta ja vaativaa kädentyötä.
        ärsyttää tuo palkka mikä lääkäreille maksetaan verrattuna koulutukseen....
        no jaa ei voi mitää....


      • Anarkisti.

        Jenkeissä myös valmistuvien lääkäreiden(kin) opintolainat ovat yleensä miljoonaluokkaa. Silloin todellakin kuuluu myös maksaa kunnon palkkioita.

        Suomessa tämä sosialismi toimii jostain syystä vain toiseen suuntaan (maksuton koulutus), mutta kuitenkin tuloluokassa ollaan kunnolla saamapuolella.

        Suurin este täällä on Lääkäriliitto, joka on jo vuosikymmeniä pitänyt huolta, että kotimaisista lääkäreistä on pulaa. Paikataan tätä vajetta sitten Neuvostoliitossa kouluttautuneilla huippuspesialisteilla ja jätetään suomalaiset imemään bisseä lähiöihin.

        Kiitti vaan vitusti.

        PS. Itse en ime bisseä lähiössä.


      • kohtuuttomuuksia

        Lääkärin palkkiot Suomessa on suuria verrattuna muihin ammatteihin, esim. Eläketurvakeskus juuri julkaisemassaan eri ammattien palkkavertailussa ei kehtaa julkaista lääkärien palkkioita koska ne luultavasti ylittää liian paljon kaikkien muiden ammattien palkkatason. Miksi hallitus on antanut yhden ammatin harjoittajien palkkojen liukua huimasti yli muiden. Vastavaa tarkkuutta ja taitoa vaativia ammatteja on useita mutta palkka on vain osa lääkärien palkoista. Opiskellakin saavat opintorahalla pitkään. Suomen hallitus on Lääkäriliiton hallinnassa. Miten toimii palkka ja työaika?


    • jee1234

      Onko tuo brutto vai netto palkka?

    • Anti-Hakkarainen

      Entäs vasta valmistuineiden

    • skalp3

      Hehee muistan kun kirjoitin tämän lukion alussa
      mutta ei minusta kirurgia tullut.. tai no ainakaan vielä.
      En vieläkään tiedä tulevaa ammattia.

    • Mikko -72

      Kouluttauduin neurokirurgian erikoislääkäriksi Helsingin yliopistosta vuonna 2002. Aloitusvuosinani (2002-2006) olin vielä lähinnä avustajan tehtävissä leikkauksissa, mutta kokemuksen karttuessa kipusin ylemmäksi ja nykyään palkkani on noin 230 000 € vuodessa yksityisellä puolella, mutta teen myös sairaalakeikkoja julkisella sektorilla. Aloittavan neurokirurgin palkka (11-12 vuoden opintojen jälkeen) on n. 100 000 - 150 000€ riippuen siitä oletko töissä julkisella vai yksityisellä, sekä siitä kuinka paljon sinulla on kokemuksellista ja arvosanallista näyttöä taidoistasi.

      • okeiboy

        onko 230 000 brutto vai netto?


    • faljfhal

      Vajaa 9 vuotta lääkärinä, 2 vuotta kirurgian erikoislääkärinä. Työpaikka eteläinen yliopistosairaala, brutto 4131.37 € /kk /153h eli normaalilla työajalla.

    • HUOH!

      Arvoisa rahvas, palkat ilmoitetaan aina BRUTTONA. Netto ei kerro mitään, koska veroprosentti voi olla mitä vain kaikkine vähennyksineen.

    • jeparepa

      En vertaisi USA:n palkkoja suomalaisiin. Siellä duunari suorittavalla tasolla tienaa keskim selvästi vähemmän mutta asiantuntijat ja alansa huiput selvästi enemmän kuin täällä. Samoin yritysjohdolla moninkertainen palkkaus suomalaisiin verrattuna.

      USA:ssa on monenlaisia sairaaloita ja palkatkin varmaan vaihtelee huomattavasti. Jossain suuressa yksityisessä kuuluisassa sairaalassa kirurgin liksa voi olla tuolla yläpäässä kuten ilmoitit. Ja jossain pienemmässä sairaalassa joka hoitaa myös esim. rahattomia, palkat ehkä 200.000 tai allekin.

      Suomessa kirurgi ei tienaa samalla tavalla kuin jenkeissä, kyse on jo siitä että Suomessa terveydenhoito on verovaroin pääosin hoidettavaa ja siitä että tämä on pieni maa. USA:ssa on paljon ulkomailta tulleita huippuluokan lääkäreitä ja taso on hyvä mitä parempi sairaala. Pääosin USA:ssa korkean teknologian(myös lääkärit, tutkijat jne) palkat ovat parasta tasoa maailmassa johtuen USA:n kapitalismista joka antaa enemmän voittoa yrityksille ja tukee kehitystyötä.

      Tuossa noin lyhykäisyydessään syitä palkkaeroihin. Väitän silti että Suomesta löytyy todella osaavia lääkäreitä ja erikoislääkäreitä, osa jopa maailmallakin nimeä saanut. Mutta tälläisten henkilöiden tulot koostuvat usein muustakin kuin lääkärintyöstä valtion sairaaloissa.. Huippulääkäri voi istua useissa hallituksissa lääkefirmoissa tai huippusairaaloissa ja hallituksen palkkiot oma lukunsa.

    • mr. dickhead

      imekää kaikki lerssii

      • LOL!..

        Miten hauskaa x,D vedet ihan silmis


      • allujallu69

        ok boss


    • ettäs mitä..

      Joku 8v tuolla..mhmp

    • Zirurgi

      EI TODELLAKAAN kannata lähtä kirurgiksi pelkän palkan takia! Pitää olla oikeasti kiinnostunut lääketieteestä jne... Työ on varmasti rankkaa ja puuduttavaa ja sen takia siitä maksetaan enemmän kuin normitöistä.

    • ihmisetontyhmiä

      Heräkkää kaikki! 😂😂

    • Röiukko

      Aivokirurgin palkka siinä 30 tonnin paikkeilla kuukaudessa ja siitä veroihin päälle 50%. Käteen jää 13000-14000€ kuukaudessa, joten ihan sillä toimeen tulee. Toisaalta 12 vuoden koulutus ja todella vaativa työ tarvitseekin kovan palkan.

    • Kirurgina ei välttämättä kannata olla työsuhteessa palkansaajana, vaan työllistyä kirurgikavereiden kanssa muodostaman osakeyhtiön kautta. Yrityksestä voi toki nostaa palkkaa tiettyyn rajaan asti, mutta Suomessa kannattaa verotuksen vuoksi ottaa ainakin yli 100 000 euron vuositulot pääomatuloina eikä palkkatuloina. Toisin sanoen kirurgien yhtiö maksaa osakkailleen osinkoja suhteessa tehtyyn työpanoksen taikka yritykseen tuomien tulojen mukaan.

      On kuitenkin sanottava, että mikäli kirurgiksi kouluttaudut ja vaikka Suomeen päättäisit palkkatyöläiseksi jäädäkin, ei sinun silti tarvitse tulojesi vähyyden vuoksi jonottaa kaupankassoilla tuplabonuspäivinä, vaan voit asioida kaupoissa vähemmän ruuhkaisinakin aikoina ilman että taloutesi sen seurauksena kaatuu.

    • Keltasirkku3

      Aivokirurgina Lyypekissä. Palkka noin 900 000/ vuosi. Miljoonan molemminpuolin.

    • Anonyymi

      Hei vaan! En itse ole koulujakaan läpikäynyt, mutta sen verran tiedän että 30,000€ maissa sen aivokirurgin palkka menee. Tietenkin siitä verot pois mutta jäähän siitäkin käteen sievoinen summa

    • Anonyymi

      Esim suomesta lähtee venäjälle rikkaan aivokoppaa operoimaan pari tunnettua suomalaista.jos haluaa että homma onnistuu voi sanoa että 150 tuhatta ropsahtaa tilille samantien.että se siitä vuosiansioista.

      • Anonyymi

        Kateus on synti.


    • Anonyymi

      Mikä olisi Lastenkirurgin palkka?

      • Anonyymi

        ok


      • Anonyymi

        No semmone 2000€ kuukaudessa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1495
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe