moi..mä oon 17 vuotias muija ja tiedän olevani liian lihava..mutta miten saan liika kilot pois..?!?! olen kyllä aika laiska joten mieluiten sellaista mitä voi ihan kotona tehdä...!! olen 163cm pitkä.. ja painoa on lähemmäs 100 kiloa..tiedän että on aika paljon liikaa..olen yrittänyt laihduttaa mutta ei onnistu..=( toivoisin saavani apua..
apua..!?
2
226
Vastaukset
- Tätsy
Jotta laihtuisit sun tulisi nyt alkuun syödä päivittäin noin 2000-2500 kaloria (sen mukaan miten liikut).
Ymmärsin, että liikunta on sulla aika minimaalista joten, jos niin, niin rupea syömään tuo 2000 kaloria aluksi.
Syö väh. kolmen tunnin välein jotakin kevyttä ettei verensokeri pääse liian alhaiseksi, mutta sillain ettei ruokien kalorit pääse paljon alle 2000 tai päälle.
On tärkeää syödä säännöllisesti sillä alhainen verensokeri saa aikaisekisi mielettömän näläntunteen ja sen seurauksena ahmimisen.
Liikunta on myös hyvä tuki laihdutuksessa ja jos et kotoa halua lähteä, niin voisit ihan kotona tehdä paivittäin puolentunnin jumpan.
Kirjastosta saat jumppavideoita joidenka tahtiin voit jumpata tai sitten voit katsoa ihan netistäkin liikkeitä.
Kuitenkaan liikunta ei pahemmin laihduta, joten se ei siinä mielessä ole välttämätöntä, mutta liikunta nopeuttaa aineenvaihduntaa, kohottaa kuntoa, kiinteyttää sekä ylläpitää terveyttä muutenkin.
Tällä neuvolla sulta pitäisi painoa tippua noin puolikiloa viikossa.
Kuitenkin, jos käyt viikottain vaa'alla niin älä hätkähdä vaakan antamista luvuista sillä ihminen ei ole mikään selkeä kone, vaan hiukan monimutkaisempi eli alussa voi lähteä painoa montakin kiloa ja sitten ei välttämättä lähde ollenkaan tai voi peräti nousta (ilman selkeää syytä), mutta sen vuoksi kannattaa pitää painokäyrää ja tarkastella kuukausittain painon kehittymistä, siitä saa selkeämmän ja oikeemman kuvan miten paino laskee.
Zemiä sulle!
Muista, että painon pudotus ja sen hallinta on kokoikäinen projekti, että älä rupea millekkään hokkuspokkus kuurille sillä niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Hiljaa hyvä tulee...- Linkin Park
Olen Tätsyn kanssa samaa mieltä että painon pudotus on hidas projekti mutta se kannataa itselle tuli ainakin paljon parempi olo kun kunto koheni ja paino putosi,nykyään huvittaakin lähteä ulos lenkille kun taas ennen huvitti istua sohvalla ja katsoa TV:tä!!!
Moni tekee virheen siinä että ne lopettaa melkein koko syömisen kun alkavat pudottamaan painoa,ei niin!!! ihmisen täytyy syödä vaikka painonpudotuksesta on kyse!! Itse suosittelen 2-3 ateriaa /päivä ja muutaman kerran viikossa liikuntaa niin että tulee hiki (n.30-60min yhtäjaksoisesti) Tärkeää on muistaa myös se että se paino ei putoa hetkessä itsellä meni lähes vuosi ennen kun oli tavoite paino lähellä... eli ei kannata yrittää kiirehtiä asian kanssa,pitää yrittää jaksaa vaan käydä lenkillä ja pitää itsellä mielessä koko ajan että minkä takia pitää käydä lenkillä!! näillä eväillä uskon että moni laihtuu jos vaan on sen verran yritystä ja ennen kaikkea USKOA ITSEENSÄ!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv172291Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948