Sertralin ja alkoholi

Vappu mielessä

Sertralinin kanssa ei suositella alkoa. Mutta onko kielto ehdoton? Mulla menojalkaa vipattaa ihan hillittömästi ja Vappuna haluaisin vähän hillua.

Minkälaista haittaa on, jos otan vähän siideriä, vaikka mulla on tämä lääkitys?

45

39146

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiaa pohtinut

      Olen itsekin miettinyt samaa asiaa ja koittanut saada selville, mutta asiasta on kovin ristiriitaista tietoa. Olen syönyt Sertralin Orionia noin kolme kuukautta. Ensimmäinen kuukausi meni 50 mg:n annoksella ja sitten sitä nostettiin 100 mg:aan. Alkoholin käyttöä ei suositella käytön aikana, mutta sen vaikutuksista ei käsittääkseni ole sen kummempia tutkimuksia. Jotkut sanovat, että muisti on mennyt todella helposti ja jotkut sanovat, ettei ole ollut niin mitään vaikutusta. Ota tästä sitten selvää. Minulla lääke on vaikuttanut positiivisesti ja antanut huolettoman olon (paitsi annosta nostettaessa, jolloin kärsin viikon karmeasta ahdistuksesta). Joissain masennusoppaissa sanotaan, että kohtuullinenkn alkoholin käyttö vähentää masennuslääkkeiden terapeuttista vaikutusta. Itse olen aiemmin ottanut alkoholia viikonloppuisin melko runsaastikin ja olen nyt ylpeä itsestäni, koska olen pystynyt vähentämään. Terapeuttini sanoi, että kaksi annosta ei vaikuta vielä kaiketi, mutta siitä ylöspäin kyllä. Olen siis esimerkiksi juonut yhden 0,5 litran siiderin, joka on noussut kivasti hattuun. Olen juonut kaksi kertaa niin, että tuo kahden annoksen raja on ylittynyt. Toisella kerralla join kuusi annosta (ei mitään vaikutusta humaltumiseen tai seuraavina päivinä) ja toisella kerralla neljä (punaviiniä). Viini valitettavasti vaikutti lääkkeen kanssa niin voimallisesti, että olin umpihumalassa. Lisäksi olin kaksi päivää sen jälkeen todella väsynyt. Ahdistuksia tms. ei tullut.

      Nyt onkin arpomistilanne alkoholin suhteen, kun edessä on vappu ja polttareita. Ehkä pysyn siinä kahdessa annoksessa. Olisi tyhmää pilata huoletonta oloa alkoholilla. Mene ja tiedä. Kaipaisin todella lisää kokemuksia muiltakin Sertralinin käyttäjiltä!

      • Sertralin orion

        Hei, minulla on myös mesennuslääkehoito ollut n. 1 vuoden verran ja olen käyttänyt lähinnä Orionin Sertralinia. Annoskoko on 100mg aamuisin. Mikäli juon ainoastaan hieman viiniä tai konjakkia(lue 1-2 ravintola-annosta) ei mitään vaikutusta ahditukseen tai masennukseen. Mikäli olen juonut enemmän humaltumistarkoitukseen, on vaimoni mukaan seuraavana päivännä/parina päivänä havaittavissa lievää ahdistusta ja masennusta.


      • Vappu mielessä
        Sertralin orion kirjoitti:

        Hei, minulla on myös mesennuslääkehoito ollut n. 1 vuoden verran ja olen käyttänyt lähinnä Orionin Sertralinia. Annoskoko on 100mg aamuisin. Mikäli juon ainoastaan hieman viiniä tai konjakkia(lue 1-2 ravintola-annosta) ei mitään vaikutusta ahditukseen tai masennukseen. Mikäli olen juonut enemmän humaltumistarkoitukseen, on vaimoni mukaan seuraavana päivännä/parina päivänä havaittavissa lievää ahdistusta ja masennusta.

        Se nyt on selvää, että alko lisää masennusta ja ahdistusta.

        Mutta ettei sitten olen humaltuessa tullut mitään omituista käytöstä?


      • itselläni oli
        Vappu mielessä kirjoitti:

        Se nyt on selvää, että alko lisää masennusta ja ahdistusta.

        Mutta ettei sitten olen humaltuessa tullut mitään omituista käytöstä?

        aikoinaan 2 lonkeron ja 30 mg:n Cipramil-annoksen (olin käyttänyt kys.lääkettä jo vuoden verran) jälkeen totaalinen 3 tunnin black out=) En suosittele yht.käyttöä.
        Se mitä joku toinen on kokenut, se ei kerro siitä omasta tilanteesta mitään.Ei niitä sinne pakkaukseen niitä ohjeita huvin vuoksi laitella.


      • olla möllötä
        itselläni oli kirjoitti:

        aikoinaan 2 lonkeron ja 30 mg:n Cipramil-annoksen (olin käyttänyt kys.lääkettä jo vuoden verran) jälkeen totaalinen 3 tunnin black out=) En suosittele yht.käyttöä.
        Se mitä joku toinen on kokenut, se ei kerro siitä omasta tilanteesta mitään.Ei niitä sinne pakkaukseen niitä ohjeita huvin vuoksi laitella.

        Ja kannattaa muistaa, että jos toinen sietää alkoholia tietyn verran lääkityksen aikana, niin toinen ei välttämättä kestä lähellekäään niin paljo.

        Me ollaan yksilöittä ja reagoidaan eritavalla!!

        Pitää muistaa, ettei se varavenettä kaada, mutta ilman sitä varaa vesirajan läheisyydessä on jo aika pulassa..


      • Ottaa sertraliniä

        Ainakin itse olen ollu muutaman kerran todella sekaisin, siis umpitunnelissa ja muisti mennyt. Toki vastaavaa on käynyt ilmankin, tai sitten syynä on se että olen yrittänyt olla ottamatta ja sitten kun olen ottanut niin on mennyt rankasti överiksi.


      • olikotaaspakkokokeilla

        Mulla samoja kokemuksia. Toistapäivää karmee vapina ja tutina. 150mg sertralii vuorokautee eli 3x50mg ja 2 päivää nukkkumatta en suosittele. Ei olle väärinkäyttö potentiaalia.


      • Anonyymi

        Mitä vittuu pari siideriä🤣mä vetelen edelleen litran 40 volaa p- la ja tä ei vaikuta mitenkään mihinkään mun oloihin piste!


    • Sertraliinin syöjä

      Humallun normaalia helpommin, en huomaa muita vaikutuksia.

    • vieras421436726

      Ei minulle ainenkaan mitään vaikutuksia ole tullut. Lääkäri vaan sanoi että jos ennen olen juonut illassa 12 annosta, niin juo nyt vaan 8. Noh, join melkeen sen lavan kaljaa kuten aina perjantaina, ja ei tapahtunut mitään. Mutta lääkäri sanoi että siitä VOI tulla nopeita mielialan muutoksia, esim. ärtyneisyyttä tai sitten alkaa hirveän herkäksi. Minuun tämä ei ole ainenkaan vaikuttanut mitenkään

      • ggggggggggggg

      • vaarallista

        Tuskin yksikään lääkäri "suosittelee" juomaan "vain" 8 annosta illassa
        12:n sijaan !!! Tuota ei usko kukaan, huijaat itseäsi ja lukijoita.
        En ottaisi yhtäkään, jos on lääkitys. Lääkkeen ja viinasta sekoamisen seurauksena voi sattua esimerkiksi tapaturma, jos kaatuu pahasti tms.


      • olikopakkotaaskokeilla

      • DUpdex
        olikopakkotaaskokeilla kirjoitti:

        ei muuten ole

        SSRI:t ovat stimulantteja kuten amfetamiinikin, jonka johdannainen MDMA, eli tuttavallisemmin ekstaasi, on. Siten vaikutus voi olla tosiaan samankaltainen kuin, jos ottaisi sekaisin MDMA:ta ja alkoholia.

        Kannattaa olla varovainen.


      • Anonyymi
        DUpdex kirjoitti:

        SSRI:t ovat stimulantteja kuten amfetamiinikin, jonka johdannainen MDMA, eli tuttavallisemmin ekstaasi, on. Siten vaikutus voi olla tosiaan samankaltainen kuin, jos ottaisi sekaisin MDMA:ta ja alkoholia.

        Kannattaa olla varovainen.

        Ei pidä paikkansa. Käytän päivittäin stimulanttina amfetamiininjohdannaista ADHD-oireisiin ja Sertralinia mt-oireisiin. Ei tule samanlaista tajunnantilan muutosta isommallakaan annoksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa. Käytän päivittäin stimulanttina amfetamiininjohdannaista ADHD-oireisiin ja Sertralinia mt-oireisiin. Ei tule samanlaista tajunnantilan muutosta isommallakaan annoksella.

        Alkoholi Sertralin vain huono maksalle
        Sertralin Alkoholi = serotoniinia liikaa kerralla, alkaa oksettaa
        Alkoholi Sertralin jotain havaittuja yhteisvaikutuksia aivoissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholi Sertralin vain huono maksalle
        Sertralin Alkoholi = serotoniinia liikaa kerralla, alkaa oksettaa
        Alkoholi Sertralin jotain havaittuja yhteisvaikutuksia aivoissa

        Olen käyttänyt sertraliinia viikon. Join 2 bissee, 2 lasia punaviiniä ja lasillisen valkkaria. Normaalisti en ole silloin muuta kuin nousuhumalassa mutta silloin olin umpikännissä vedin 3 itkuraivaria ja vietin tunnin kylppärissä.


    • lölkölkkö

      vanha topa, mut mulla on joka kerta menny muisti jos oon kirkkaita juonu, sertralinia oon käyttäny 4vuotta, joka kerta sama homma, en suosittele..

    • pillqueen

      Mä syön concertaa 54 mg ja sen kanssa alkoholi ei aiheuta oikein mitään yhteisvaikutuksia, ehkä nopeemmin tuun hiprakkaan, tai sitten sitä vaan kuvittelee :D Olen ihan just alottanu sertralinin käytön masennukseen, ja alottelen sitä nyt tolla puolikkaalla, elikkä 25 mg on annostus. Concertaa syödessä oon ehkä jaksanu rillutella pitempään, normaalisti kun oon eka sammumassa! Itellä ainoo haitta on ollu se, että jos meen sitten krapulassa syömään sen normaalin concerta annostukseni niin jo on ahdistukset ja omituinen olo koko päivän... En paljon juo ja biletä kun ei opiskeluilta aika riitä, mutta ihan kohta lähestyy synttärit, ja toki haluaisin niitä juhlistaa asiaan kuuluvasti, mutta hiukan pelottaa jos syön sekä concertaa että sertralinia että mitkä mahtaakaan yhteisvaikutukset olla alkon kans :S

    • Apuaauttakaa

      Moi! en löytänyt netistä mitään palstaa aiheeseen liittyen joten päätin kirjottaa tänne vanhemmalle palstalle.

      Olen siis alle kuukauden kuluttua 16-vuotias. Sertralin 150mg aamulla käytössä ja risperidon / risperidal 2mg iltaisin. Äskettäin join päivällisellä "maistiaisen" verran viiniä, eli siis ihan pikkumäärän, ehkä 3cm verran. Nyt kysyisin onko minkään näköistä haittaa, itse kun en lääkkeiden ja alkoholin käytöstä mitään tiedä. Lääkkeet ollut käytössä minulla näin: sertralin 6viikkoa ja risperidon/dal 3viikkoa. Voiko siis olla noin pienellä määrällä vaarallista? Kiitos

      • coolio

        No ei.


      • 18+10

        Tarkista ihmeessä lääkäriltä, apteekista tai muulta taholta, jolla on tietoa yhteisvaikutuksista. Täällä oleviin vastauksiin kannattaa lääkkeiden yhteisvaikutuksia koskevissa asioissa suhtautua kriittisesti. Risperdalin pakkausohjeessa lukee näin:

        "Risperdal ruuan, juoman ja alkoholin kanssa

        Voit ottaa Risperdalin joko ruoan kanssa tai erikseen. Alkoholin käyttöä tulee välttää Risperdal-hoidon aikana."

        http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1717&d=16562


    • Jonsku_88

      Mullä ollut käytössä n.2kukautta. Setralin 50mg. Jo kahden 0,5l siiderin jälkeen alan huomata että olen humalassa. Ja ystäväni. Normaalisti ilman lääkettä sama tilanne olisi 5-6 juoman jälkeen. Lääkkeen käytön aloittamisen jälkeen on todella sekavia iltoja takana. Olen sammuillut eri paikkoihin. Joka kerran jälkeen on jalat mustelmilla. Tai jollain tapaa olen satuttanut itseni. Ja muisti mennyt joka kerta jossain kohtaa illasta. En suosittele alkoholia lääkkeen kanssa.

    • täällämyös

      Selvää on, että jos masennukseen ja/tai ahdistukseen lääkettä syö, ei lähtökohtaisestikaan kannattaisi kamalasti läträtä. Alkoholi kun saa aivot kuluttamaan dopamiinivarastoja yhden illan aikana niin, ettei seuraaville päiville riitä. Sitten sitä ollaan esim neljäkin päivää normaalia alavireisempänä.

      Olen itse 2vko syönyt nyt Sertralin 50mg, aloitettu vasta tämä lääke. Aiemmin, nuorempana, oli Seronil-lääkitys jonka aikana muistan juoneeni muutamia kertoja reilusti, mutta mitään kummempaa ei käynyt, ei muistinmenetyksiä tai sekoiluja tms.

      Nyt tämän Sertralinin kanssa olen joinakin iltoina saattanut nauttia yhden oluen, mutta on silloinkin sellainen olo, että ei pitäisi - mitä jos vaikuttaakin lääkkeen tehoon. Nyt kun juhannus on tulossa, olen empinyt voisiko sitä ottaa juhannuksena esim. 3 seuraten koko ajan vointia. Luulisin,että sen verran uskaltaisin ottaa. Noina iltoina, kun olen sen yhden ottanut, olen aika nopeasti humaltunut kevyesti ihan vajaasta yhdestä oluestakin.

      Ikää 23v, 170/~65

      • olikopakkotaaskokeilla

        Meinaat varmaan serotoniini tasoja.


    • Moiiiheii

      Olen kohta syönyt sertaliinia 50mg jo 4 vuotta ja en ole huomannut muuta kuin sen, että välillä seuraavana päivänä on hirveä morkkis ja paha mieli sekä ahistuneisuus on paljon herkempi kuin silloin jos en ole pitkään aikaan jounut. Humallun ihan samalla tavalla kuin ennenkin tosin olen aina humaltunut nopeasti tyyliin parin lonkeron tai lasin jälkeen mutta se on ihan ihmisestä kiinni

    • Qulle

      Vaan hölmöt harrastaa kunnon ryyppäystä Sentralinin ynnä muun mielialalääkkeen kanssa. Eipä sitä muutenkaan kannata harrastaa.
      Älkää ihmetelkö jos alkaa muisti reistata muutenkin kuin vain ryyppyiltoina.

      • dfghjkl

        Ylipäätään sekä alkoholin että mielialalääkkeitten käyttö on hölmöä. Elimistä sopeutuu ajan kanssa kaikkiin lääkkeisiin, toisinsanoen mielialalääkkeiden nostaessa aluksi esim. dopamiinipitoisuuksia, ei kohta sama annos tehoakaan vaan annosta nostetaan kunnes mikään ei tehoa. Ainut turvallinen konsti parantaa aivokemiaa on SÄÄNNÖLLINEN liikunnallinen elämäntyyli. Esimerkiksi kävelylenkit luonnossa on paljon parempi ja pysyvämpi ratkaisu kuin pilleripurkki. Hyödyt tulevat pikkuhiljaa mutta ne pysyvät. Tähän ei vaan moni masentunut kykene mutta jos ymmärtää sen ajatuksen, että alku aina vaikeaa, lopussa kiitos seisoo, voi saada elämänsä muuttumaan. Jos muutoksen haluaa, pitää tehdä elämäntavassaan muutoksia. Luonnollisesti tarkoittaa myös alkoholista ja kahvista pidättäytymistä, jotka ovat haitaksi mm. dopamiinireseptoreille ja -herkkyydelle.


    • 235523

      SSRI lääkkeiden kanssa voi ihan hyvin käyttää alkoholia, kokemusta on 3 eri SSRIstä mukaan lukien sertralin 5-6 vuoden ajalta. Tuo edellä mainittu ohje että jos ennen joi 12 olutta illassa, nyt kannattaa juoda vain 8, pitää hyvin paikkansa. Tosiaan tulee humalaan helpommin. Itsellä ne muistinmenetykset ja kaatumiset kännissä tapahtuneet juuri SSRI käytön aikana kun yritin juoda saman verran kuin ennen SSRItä. Tämä vain koska SSRI vahvistaa alkoholin vaikutusta, positiivisesti ajatelenhan siinä säästää rahaa. Varsinaista haittaa SSRI ei aiheuta alkoholin kanssa, vain helpompi humala.

      Masennukseen alkoholi varmasti vaikuttaa negatiivisesti joten kalsarikännit voi jättää pois mutta sosiaalista juomista kaverien kanssa en jättäisi, eristäytyminen varmasti alkoholia pahempi asia masennukselle.

      • MaksaPoksss

        Tsiisus mikä pönttö.


      • MaksaPokssss

        Miksi et sosiaalijuopottele alkoholittomia juomia nautiskellen? Ihan pelkkä tekosyy. Olepa muutama kuukausi juomatta niin alat tajuta miten tyhmää koko touhu on, etenkin SSRI-"lääkkeitten" kanssa.


      • 346534643
        MaksaPokssss kirjoitti:

        Miksi et sosiaalijuopottele alkoholittomia juomia nautiskellen? Ihan pelkkä tekosyy. Olepa muutama kuukausi juomatta niin alat tajuta miten tyhmää koko touhu on, etenkin SSRI-"lääkkeitten" kanssa.

        Jos kysyt lääkäriltä niin lääkäri vastaa että eihän alkoholia suoraan suositella muttei siitä varsinaisesti haittaakaan ole SSRI kanssa. Paitsi tuo että tulee humalaan vähän helpommin eli ei kannata ihan samoja määriä juoda. Itse olen 5-6v aikana jatkanut juomista ihan normaalisti SSRI käytön aikana, jälkeenpäin on maksa-arvotkin mitattu (kun kokeilin agomelatiinia) ja maksa täysin terve. Tuo on pelkkä harrastelija-kotilääkärin itse keksimä juttu että alkoholi olisi jotenkin vahingollista SSRI kanssa.


      • Anonyymi
        346534643 kirjoitti:

        Jos kysyt lääkäriltä niin lääkäri vastaa että eihän alkoholia suoraan suositella muttei siitä varsinaisesti haittaakaan ole SSRI kanssa. Paitsi tuo että tulee humalaan vähän helpommin eli ei kannata ihan samoja määriä juoda. Itse olen 5-6v aikana jatkanut juomista ihan normaalisti SSRI käytön aikana, jälkeenpäin on maksa-arvotkin mitattu (kun kokeilin agomelatiinia) ja maksa täysin terve. Tuo on pelkkä harrastelija-kotilääkärin itse keksimä juttu että alkoholi olisi jotenkin vahingollista SSRI kanssa.

        No itseäni ei kyllä huolestuttaisi vain vaikutukset maksaan. Mieleen tulee muutakin. Negatiiviset vaikutukset hermostoon, negatiiviset vaikutukset aivoterveyteen tai negatiiviset vaikutukset esim. mielialaan. Näin alkajaisiksi,


    • lykkyä-pyttyyn

      Ja mistäs tiedät ettei tuommoisesta aivokemian sotkemisesta sekä alkoholilla että serotoniinin takaisinoton estäjällä ole kuupallesi haittaa pitkällä tähtäimellä? Ei maksa-arvot kaikkea kerro.

    • Kantapäängautta

      Itse aloitin keväällä sertralin 50mg annoksella ja huomasin että jo lasillinen teki tosi voimakkaan hiprakan. Nyt kun annosta nostettiin 100mg niin 3 lasia viiniä ja menee muisti. Kerran join illan aikana 6 siideriä (7tunnin sisällä) niin muisti menny. En suosittele todellakaan siis alkoa yhdessä sertraliinin kanssa, siinäkun toimintakyky säilyy niin tekee vaikka mitä sairasta kun ei tajua eikä muista. Tosi pelottava fiilis ollu noiden kertojen jälkeen, tyhmänä en tajunnu ekalla kerralla että lääke buustaa humalaa, mutta nyt tiedän. Ja ahdistus on kamala jos on juonu. Muuten tosi hyvä lääke!

      • Botti666

        jeez. no aika pieniä määriä sitten normaalisti juot jos yhdestä lasillisesta tulee hiprakka. rippuu tietty kehon koostumuksesta ja siitä miten usein alkoholia nauttii, mutta saa olla aika hippiäinen jos yks lasi viinii ja muisti menee... ja tietty kun on siinä annoksen nostamisvaiheessa ja saa haittavaikutuksia (jos saa tai aine tehoaa) niin ite ainakin leijunut niin pilvissä ilman alkoholia, ettei mitään muuta oo tarvinnut. sitten kun lääkitys on tasaantunut viikon jälkeen niin voi juoda ihan samalla tavalla kuin ennenkin jos haluaa. ajattelen enemmänkin että lääkkeen vaikutuksen pitäisi vastata hiprakkaa jolloin olen suht letkeä, vähemmän ahdistunut, sosiaalisempi ja kaikin tavoin vaan rennompi. se on se normaali minä, ei masentunut/ahdistunut ihminen joka joskus olin. pitkän aikaa olen saanut ainoastaan alkoholilla saman vaikutuksen joten alkoholin käyttö vähenesi heti kun saisin saman tunteen jotain muuta kautta... no, lääke ainakin auttaa ahdistukseen minulla jossei muuta tähän mennessä. syönyt sitä nyt 50mg/2vk, 100mg/10vk,150mg/1vk.


    • 100mgOnpiPäiväannoksein

      Voi kun buustaiskin. Mutta eipä vaikuta mun oloon mitenkään. En huomaa mitään eroa itsessäni eikä muutkaan Pelkästään positiivista, että morkkista ei tule aamulla ja hyvä mieli säilyy yllä. Jaksan touhuta kaikkea, enkä makaa entiseen tyyliin kuolemaa tekemässä päivää. Näin se erilailla eri ihmisiin vaikuttaa.

    • Jouppi

      Riippuu täysin ihmisestä miten lääke ja alkoholi vaikuttaa. Ekan kerran sertralin aloittamisen jälkeen (100mg/pv) meni 4vk kun join mitän alkoholipitoista, niin yhdestä siideristä tuli jo ihan mukava hiprakka. Tosin siinä saattoi vaikuttaa se kuukauden täysi juomattomuus. Nykyään voin juoda ihan samalla lailla kuin ennenkin 6-7 annosta/kerta. Ei mene muisti, ei mitään haittavaikutuksia seuraavana päivänä. Olenkin ns. happy drunk joka tapauksessa eli alkoholi saa mielialan kohoamaan. Sen sijaan mietityttää nyt enemmän tuo ettei sertralinia saa ottaa greipin tai greippimehun kanssa, koska se voi saada lääkkeen imeytymään 5-10krt tehokkaammin. Juon viikottain useamman greippi lonkeron. Ei kait sillä mitään vaikutusta ole, kun en ota lääkkeen kanssa samaan aikaan tai huomannut mitään eroa...

    • Anonyymi

      Itsellä ollu sertralin 3päivää niin saako juoda jos jättää lääkkeen ottamatta 3 päiväksi?

    • Anonyymi

      Oon nyt käyttänyt sertralinia neljä viikkoa. Join perjantaina kaksin mieheni kanssa. Nousi päähän normaalia helpommin ja pari mustaa aukkoa illasta. En esim muista missä vaiheessa tultiin sänkyyn.

      • Anonyymi

        Jännästi se vaikuttaa eri tavalla eri ihmisiin. Mulla sertralin 50mg ollut käytössä pari vuotta ja toleranssi on sinä aikana kasvanut. Jos ennen pystyi juomaan max 15 kaljaa illassa niin nyt voi mennä kori, eikä mene muisti, eikä järki häviä. Tosin henkinen hyvinvointi on aivan perseestä seuraavat pari päivää. Tosin johtunee tuosta määrästä


    • Anonyymi

      Voiko setraliinia käyttää väärin nokittamallq

    • Anonyymi

      Oon 15 ja aattelin juua viinaa perjantaina ja ottaa 150mg sertralinia nii tietääkö kukaan että mitä käy?

    • Anonyymi

      Hauska lukea näitä kokemuksia, kun moni sanoo ettei ole vaikuttanut tai että on tullut nopeammin humalaan ja jopa menettänyt muistin moneksi tunniksi yms.

      Itse olen syönyt pientä annosta Sertraliinia n. 5 viikkoa ja käytiin kavereiden kanssa ulkona. Oltiin ulkona reilu 4 h, jonka aikana join kaksi sidukkaa, kaksi drinkkiä ja yhden shotin. Minulla tämä ei vaikuttanut humaltumiseen mitenkään ja on muutenkin mulle aika tavallinen määrä juoda jos käymme ulkona, mutta todennäköisesti krapulatilaan kyllä. Keskellä yötä heräilin siihen, kun olin aivan jäässä, ja koko seuraavan päivän olen kärsinyt muutaman tunnin palelu- ja muutaman tunnin hikoilujaksoista. Päänsärkyä eikä huonoa oloa muuten ole ollut, mutta joka paikkaan särkee ja jostain syystä nielu on aivan turvonnut (ei johdu mistään imuttelemisista tms, sellaista ei tullut harrastettua). Seuraavakin yö meni samalla palelemisella ja aamulla alkoi taas hikoilu. Aivan järkyttävää.

      Juon alkoholia muutaman annoksen muutaman kerran vuodessa, eli mikään alkoholismikokemuskaan tämä ei ole. Ehkä rupean kuitenkin nauttimaan mocktaileja sitten jatkossa. :D

    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta tässä on tämmösen 15v tytön kokemus (älä sano mitään tiiän oon iha skidi) oon syöny sertraliinii nyt joku 2,5v putkeen ja nyt mun annos on 200mg ollu jonkun vuoden ajan. Ekan kerran joku kuukaus sitte vedin kännit kun valmistuin peruskoulusta, päätin etten ota lääkettä kahteen päivään ennen sitä iltaa kun juon. Join aika paljon ekaan kertaan nähden. Suunnilleen joku 2dl raakaa viinaa mutta sekoitin siihen välil myös mehuu mut kuitenki. Olin loppuillasta vähän kännissä en paljoo (silleen ettö kyllä musta kuulemma huomas sen että olin juonu) mutta muistan siitä illasta kyllä kaiken. seuraavana päivänä ei ollut yhtään mitään ei krapulaa tai väsymystäkään. Nyt eilen päätin että juon taas. Mulla oli viinapullo mukana keikalla ja vedin sitä ehkä jonkun 3-4shotin verran raakana. Olin ottanu sinä pöivänä lääkkeet ihan normaalisti en jaksanut välittää ja en kuitenkaa juonu paljoo. En mielestäni ollut juurikaan yhtään kännissä ehkä pienessä hiprakassa. Kuitenkin nyt tänään oli hetken ajan vähän huono olo ja oksensinkin (vaan vettä mutta se maistu kyllä iha viinalta) olin myös syönyt ennen juomista ihan ok verran niin kuin päättäreinäkin. Mutta nyt toi johtui ihan varmasti tosta mun lääkityksestä. Mun annos on kuitenkin aika iso mun ikään ja painoon nähden. (Oon 172 pitkä ja painan joku 50-51kg eli noin kilon päässä alipainosta) mutta joo en enää aijo juoda lääkityksen kanssa:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      531
      5769
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      99
      1955
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1951
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      107
      1759
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1568
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1567
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1315
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      59
      1184
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      66
      1035
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      995
    Aihe