Kertokaas muut mitä pitäisi ajatella kun minun nykyinen poikaystäväni on koko ajan yhteydessä ex-muijaansa? Seurustelivat viitisen vuotta.. Me ollaan seurusteltu vuosi ja pikkasen päälle. Saanko vaatia häntä lopettamaan?? Ongelmana on, että se ex on ainoa josta olen mustasukkainen.. On se tietysti väärin vaatia toiselta sellaista.. Itseäni riipii niin syvältä kun tiedän hänen vaikka puhuvan puhelimessa!
poikaystävän ex
14
2173
Vastaukset
- Countrygirl
Samanlainen ongelma on munullakin.Ollaan seurusteltu kahta kuukautta vaille vuosi kohta ja mieskaveri on vieläkin tekemisissä ex-likkakaverinsa kanssa!Hän teki kyllä selväksi heti suhteemme alussa, että exä on enää pelkkä kaveri ja melkeinpä sisko, jota hänellä ei ole ollut.Ja on tämä ex-tyttökaveri mullekkin sanonut olevansa pelkkä kaveri.Mutta....riidat mitä meillä syntyy,on juuri tästä exästä.Omassa kaveripiirissäni ei todellakaan olla totuttu exien kanssa kaveraamiseen, joten munkaan mielestä ei voi olla kaveri exän kanssa, ilman,että siinä on jotain kaipuuta menneeseen ja halua pitää toinen niinkuin hätävarana, jos nyt ei satu muut suhteet kulkemaan. Tällä hetkellä näyttäisi kuitenkin siltä, että kaverini ex-likkakaveri on se roikkuja, joka yrittää pitää kynsin ja hampain kiinni!!Täytyypi vain yrittää jaksaa ja kestää exän soittelut, toisaalta ei voi toista vaatia jättämään ystäviään suhteen vuoksi vaikka se exän kanssa kaveraaminen tosiaan meidän suhteessa joskus koville ottaa.Kumminkin mieskaverini on valinnut minut, eikä halua jatkaa seurustelusuhdetta exänsä kanssa, joten pitää uskoa siihen.Onhan heillä jokin syy ollut, miksi ovat aikoinaan eronneet.Puhuttu ollaan monesti asiasta ja helpottaisi todella,jos tämä exä olisi omalla tahollaan naimisissa vaikka, olisi paljon turvallisempi olo, mutta ku se ei edes seurustele vakituisesti vaan lentelee kukasta kukkaan!Vaan mietityttääpä vaan, jos suhteemme etenee sille asteelle, että naimisiin joskus mennään, niin mieskaverini exä kuuluu sitten pysyvästi elämääni ja kestänkö minä sitä sitten! Otetaan päivä kerrallaan ja katsotaan mitä tuleman pitää, kestävyyttä pitää harjoitella ja puhua miehen kanssa paljon ja taas paljon, aina kun asia painaa mieltä niin eikun jankkaamaan taas exästä:)niin olen minäkin tehnyt ja kyllä se tästä pikkuhiljaa....
- tyttö
Teidän täytyy ymmärtää, että jos jonkun kanssa on seurustellut monta vuotta, on niin paljon yhteistä historiaa, ettei sitä voi tosta noin vaan pyyhkiä pois. Ihminen on menneisyytensä tulos.
Toinen tärkeä seikka on, että teidän kumppaninne seurustelevat teidän kanssanne, he ovat valinneet teidät exän sijasta! Eikö se ole riittävä todiste?
Mun mielestä ei kannata pilata elämäänsä pohdiskelemalla moista asiaa.- PiSara
Sä ilmasit mun tuntemukset melko hyvin. :)
Minä taas en ymmärrä sitä, että miksei SAA olla ystävä entisen kanssa.
Toisaalta ymmärrän senkin, ettei siitä uudesta ole mukavaa, jos se entinen pitää yhteyttä. Varsinkin, jos tuntuu, että yhteydenpito on vain tekosyy roikkua entisessä.
Tämäkin on sellainen asia, että löytyy niin monta mielipidettä, kuin on ihmisiäkin. - samaa
mieltä olen. Me olemme seurustelleet jo yli viisi vuotta ja molemmat pidämme yhteyttä exiimme. Kuten ed.kirjoittaja hyvin ilmaisi, se ihminen (ex) on joskus ollut todella tärkeä ja yhteinen historia myöskin. Sillä ei ole ainakaan meillä mitään tekemistä kiinniroikkumisen kanssa. Yksinkertaisesti haluaa aina silloin tällöin (meillä siis 2-3krt/puolessa vuodessa puhelu/tekstari/meili/kaffe) tietää että toiselle kuuluu hyvää jne. Valitettavasti minun exäni kihlattu (nainen, yllätys yllätys) on aina ollut tosi mustis mulle vaikka itse olin se joka exästä halusi erota aikoinaan. Hän ei ole halunnut että pidämme yhteyttä. Se on johtanut siihen että olemme pitäneet yhteyttä hänen selän takanaan. Ei kiva juttu, mutta ei niitä raivokohtauksiakaan jaksa sietää. Omalla miehelläni ei ole mitään vastaan yhteydenpitoa, sillä kerron aina kun olen soittanut tms. exälle.
- PiSara
Mitä tarkoittaa 'koko ajan'? Tässä tilanteessa?
Vaikka itse haluaisinkin olla 'ystävä' entisteni kanssa, tajuan silti, että osalle se kavereina pysyminen ei yksinkertaisesti vain sovi.
Toisaalta sun olis ehkä hyvä miettiä sitä, miksi sinua riipii miehesi yhteydenpito exään ja mitä se muuttaisi, jos kieltäisit häntä? Tätä on varmaan turha kysyä, mutta oletko koskaan selittänyt hänelle, että sua häiritsee heidän välinsä ja yhteytensä? Selittänyt oikeasti, ettet halua omia häntä, etkä mitenkään pakottaa häntä tekemään jotain, mitä hän ei halua, mutta että tämä tilanne vaatii sinulta ylimääräistä energiaa ja aiheuttaa skismaa teidän välillenne? Mutta suhteessahan pitäisi edes yrittää tehdä toinen onnelliseksi. Tulipa sekavaa.
Ei se toisaalta ole väärin pyytää miestäsi lopettamaan yhteydenpito, mutta oletko koskaan ajatellut, että ei siinä miehesi puolelta välttämättä oikeasti ole mitään muuta kuin 'ystävyyttä'? Saat olla onnellinen, että olet löytänyt miehen, joka pystyy olemaan väleissä entisen tyttöystävänsä kanssa. Harva sellaiseen pystyy ja minun mielestäni se osoittaa vain miehen emotionaalista voimaa.
Ei se aina sitä tarkoita, jos haluaa olla väleissä entisten kanssa, että olisi vielä tunteita tai että haluaisi sen entisen takaisin.
Ajattele siten, että miehesi on sinut valinnut. Älä kuluta itseäsi turhalla mustasukkaisuudella. Ole onnellinen. :) - Minna
Mun mielestä exät on exiä, pitäis keskittyä uuteen suhteeseen eikä roikkua entisessä muijassa/äijässä. Tuntuu vähän, että mun mieheni exä soittelee turhistakin asioista, ihan niinkuin ei itte osais ratkaista päivänselviä asioita... Toisaalta, kun oon joutunut petetyksi edellisissä suhteissa, on vaikeeta rakentaa enää luottamusta oikein kehenkään ja näkee mörköjä joka paikassa. Mutta... Miks pitää pitää yhteyttä exään jos ei oo mitään tunteita sitä kohtaan? Ja varsinki kun tietää ettei uus rakas sitä hyväksy?
- Jaska
kun hän sitä pyytää eli käyn tyydyttämässä hänen seksuaaliset tarpeensa. Pitää sitä olla niin lojaali toista kohtaan, että edes tällaisen pienen pyynnön toteuttaa. Oman tytön kanssa sitten ollaan koko ajan muina aikoina. Saapahan kahta tyttöä, joista molemmista välittää kuitenkin.
- Kukka
...ja sillä hyvä, eli tasan samaa mieltä olen. Kyllä se raja vaan johonkin on vedettävä, kun uuden ihmisen kanssa alkaa tulevaisuutta rakentamaan. Sitä paitsi, miksi joku haluaa tuottaa kumppanilleen tuskaa pitämällä yhteyttä exäänsä, vaikka olisi minkälainen historia takana? Kyllä mättää tärkeysjärjestys, sanon minä. Jos se exä on niin tärkeä, ettei erossa voi olla, parempi kai laittaa sen kanssa hynttyyt takaisin yhteen.
- ava
hei!
mulla oli jossakin vaiheessa vähän samankaltainen tilanen kuin sinulla.
avopuolisoni entinen oli edelleen kaveriporukassa ja ehkä siksikin koska avokkini oli aikoinaan muuttanut kyseiseen kaupunkiin ja tutustunut entisen kavereihin, jotka ovat hyviä ystäviämme edelleenkin.
tulihan siinä seurustelumme alettua erilaisia 'kitka' tilanteita.. ja olin mustasukkainen, juuri tuon yhteisen menneisyyden takia mitä heillä oli ja mitä olivat kokeneet.. niin yhdessä kun kaveri porukassa.
tulihan siinä hiukan riidan poikasta ja yhdet pikkujoulutkin meni vähän plörinäksi, kun entinen nukahti lattiallemme ja sisareni ei sietänyt tilannetta johon jouduin.
mutta kaiken kaikkiaan kun entisen luonteen piirteet paljastuu ja tiedät miksi he ovat eronneet paljastuu kunnolla mustasukkaisuuskin häviää..ja entinen löytää uuden jne..
...ja aika tosiaan korjaa tilanteen.
ja rakkaus vaan syvenee. - Jenna
Niin. Olen lukenut mm. poikaystäväni tekstiviestejä luvan kanssa. Halusin vain tietää, mitä se entinen sille kirjottelee. Noh siellähän luki, että sillä on tunteet vielä tallella poikaystävääni kohtaan ja sellasta. Siinähän se sitten koko ajan roikkuu tarjoamassa itseään. He näkevät joka viikko sattumalta oikeastaan työn merkeissä.
Kun olen poikaystäväni seurassa, minun on hyvä olla. Mutta jos olemme omilla tahoillamme, niin se yksi tunne hiipii mieleeni aina... Se on vain kestettävä. Olen kertonut poikaystävälleni tunteistani, mutta jopa hänen kaverinsa puolustelevat häntä. "Miksi ei muka saisi?" On yleisin vastaus, mitä heiltä sitten kuulee.
Minäkään en pidä yhteyttä entiseeni. Mekin seurustelimme kolmisen vuotta. Minulle riittää, että näen häntä aina sattumalta. Se on jopa joskus hauskempaa, kun näkee toisen pitkän tovin jälkeen. Joskus voin synttärionnittelut tai joulut toivottaa. Siinä se.
P.S. Asiaa ei yhtään helpota, että alkuaikoina poikaystäväni petti minua sen exänsä kanssa.- Sanni
Minusta on ihan ok olla exän kanssa kaveri, mutta teidän tapauksessanne se ei tosiaan taida sen exän puolelta olla pelkkää kaveruutta.
Toisaalta on ymmärrettävää, että poikaystäväsi ei halua katkaista välejä kokonaan ja suututtaa exää, jos he kerran työn merkeissäkin joutuvat toisiaan tapaamaan. Silti mielestäni on väärin sekä sinua että exää kohtaan, että hän kaveeraa exän kanssa ja tällä tavoin kenties antaa tälle turhia toiveita. Jos poikaystäväsi ei kokonaan voi katkaista välejä exään, niin ainakin hänen minun mielestäni pitäisi omalta puoleltaan lopettaa yhteydenpito, eli ei ainakaan oma-aloitteisesti ottaisi yhteyttä exään. Eikä siihen puhelimeenkaan ole pakko vastata, jos ex soittaa... - samaa
kirjoitin tuolla aikaisemmin sinulle jo. Itselläni oli tilanne päinvastoin: eli exäni (vaikka asui jo uuden naisensa kanssa yhdessä, ja ovat edelleen yhdessä) olisi halunnut jatkaa kanssani suhdetta vielä pari vuottakin eroamisen jälkeen. Saattoi soittaa tai tulla töihin minua tapaamaan. Avokkini tiesi tilanteen koko ajan. Ja otti sen todella fiksusti (eli ei mitään mustiskohtauksia). Sillä tottakai myös minä tunsin oloni kiusaantuneeksi, kun exäni olisi halunnut yrittää vielä yhteenpaluuta, vaikka itse olin jo onnellisesti uudessa suhteessa (ja exäkin asui jo yhdessä toisen kanssa). Avokkini ehdotti silloin, että ehkä minun pitäisi tavata exäni oikein ajan kanssa ja tehdä rauhassa hänelle selväksi missä mennään. Näin toimin ja yllättäen se auttoi. (Tosin exä soitti vielä vuoden myöhemmin siitä, että olenko todella varma ettemme koskaan palaa yhteen. Vastasin kyllä ja vkoa myöhemmin exä oli mennyt kihloihin :)
Ihmiset on erilaisia, joten yksi tapa sopii yhdelle toinen toiselle. Mustasukkaisuuskohtaukset ei yleensä auta asiaa (vrt. exäni kihlattu ei tiedä että joskus meilaamme toisillemme, koska saa aina raivarin).
- jules
Justiinsa!
Millä oikeudella ex roikkuu mukana ja soittelee typeristä asioista. Monet kerrat pyydetty ettei ottaisi enää yhteyttä... Mutta koko ajan pelkään ja odotan päivää jolloin tulee taas kortti/puhelu.
Revin juuri papereita joissa oli exän nimi yms ja vedin vessan pöntöstä alas. No nyt on pytty prrkle tukossa!
Kiukuttaa... - *misuuu89*
Raivostuttaa, masentaa ja ahistaa....
En tiiä miten tästä pitäs edetä tai mitä tehä. Miun kihlattu, jonka kanssa oon ollu yhessä vähän päälle 4 vuotta jo, päätti yhenäkin, että haluaa olla ex-tyttöystävänsä kanssa kaveri. He olivat pari vuotta yhessä/kihloissa aikoinaan (jotain 7 vuotta sitten ehkä) eikä tämä exä ole viimeisin exä ennen minnuu. Ne ei oo koko tänä aikana ollu oikkeesttaan missään tekemisissä mitä ollaan yhessä oltu. Varmmaan siks koska molemmilla uus elämä, sillä exällä oli mies ja sen kanssa lapsi. Miun miehen ja hänen exänsä suhe päätty ongelmiin joitten takkii eivät halunneet ennää jatkkaa yhessä. mm. tämä nainen petti ja mies oli ilmeisesti huumattu joskus, jolloin oli väitetty että hän hakkas tän exänsä. Mies ei tänäkkää päivänä muista että näin ois tehny, mutta suree asiaa, jos teki. Mistä sen tiettää onko valetta vai totta. Halusko exä tuhota toisen väittämällä tällasta. En tiiä.
No nyt tämä exä on muuttanu tuohon viereiseen kylään,kotikyläänsä, takasin muksunsa kanssa koska ilmeisesti tuli ero miehen kanssa. Miun mies sitten sattumalta törmäs tähän exäänsä ja hyö puhuvat vanhat asiat ilmeisesti halki poikki, jotka oli ollu hieman epäselviä ja sekavia. Nyt miun mies sitten haluvvaa olla kaveri sen exänsä kanssa, koska hänen mielestä se on muuttunu ihminen jne...
Mutta mie en nyt vaan voi sitten en millään hyväksyy sitä ajatusta että hyö alkas olla kavereita. Miusta se on ihan sietämätön ajatus ja tunttuu että ajatuski tappaa miut. Sen exä oli pettäny sillon monen miehen kanssa tätä miun miestä. Ja miusta se on julminta mitä toiselle voi tehä. En voi tajuta miten se voi halutakkaa olla kaveri sellasen ihmisen kanssa joka on ollu niin paska hälle joskus. Mie en ainakkaa halluis nähä ikinä sellasta ihmistä nenäsi eessä ennää.
Tiiän ja myönnän, että oon tosi mustasukkanen ihminen ja joskus liianki kanssa. En ollu näin mustasukkanen meijän suhteen alussa, koska olin itsevarma ja miulla oli hyvä olla suhteessa kaikin puolin ja luotin miun miehheen. Tunttuu että mitä kauemmin on yhessä oltu sen pahemmaks miun mustsukkasuus on menny. Mutta miks? En ymmärrä! Ylleesähän se on pahimmillaan alkuvaihheessa ja laanttuu mitä kauemmin ollaan yhessä.
Mie en pelkkää niinku sitä että mies menis ja pettäs. Enemmänki sitä että se löyttää jonkun paremman ja rakasttuu. Tai esim että vanha suola alkkaa janottaa ku se nyt yhenäkin haluvvaa kaveerata sen exänsä kanssa. Ja tunttuu ettei se halluu ennää ikinä viettää miun kaa sellasta kahenkeskistä laatuaikkaa.
Mitä pitäs tehä? Ollaan yritetty puhhuu asioista, mutta useimmiten se mennee riiaks, koska mies ei vaan voi ymmärttää, että en mie tahallani halluu mustasukkanen olla, vaan tahon itekki erroon tästä tuntteesta. Se alkkaa syytellä.Tavallaan tiiän että se haluvvaa vaan miut, mutta toisaalta siihen on niin vaikkee luottaa tai tajuta sitä. Miulla ei pahemmin oo ystäviä, koska en oo halunnu niitä (en oikkein luota kun yks edellinen paras ystävä teki semmoset temput että jäi pahamieli) ja sen takkii oon kaikessa aika riippuvainen hänestä. Ainut ihminen kelle voin puhhuu kaikesta... huoh...mitä teen...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395