Onko järkeä maksaa vanhasta...??

Luksusta?

Onko mitään järkeä maksaa vanhasta vm. 2001 asuntoautosta 80.000-90.000e hintoja vaikka olis miten luksusta hyvänsä?? Autohan on jo vanha ja vaikka sillä ei olisi ajettu juuri mitään niin siitä huolimatta, onko järkeä pulittaa 7v ikäisestä autosta uuden halvemman hintaluokan auton hinta?? Uusihan on aina uusi, vai miten se meni?

9

1594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +++-

Onko järkeä ostaa 7v vanha mersu kun uuden ladan saa miltei samaan hintaan?

• Myyjä pyytää mutta ostaja päättää. Hölmö ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.

Eiköhän noista lausumista selviä päätöksentekotapa ja -järjestys. Ostajan arvioitavissahan se hinta aina yleensä on jos ei puhuta katsastusmaksun kaltaisista pakollisista maksuista. Toisin sanoen kannattaa maksaa jos on rahaa ja ostos on hintansa arvoinen. Esim. m-auto joka uutena on varusteineen maksanut 150'000 - 200'000 € saattaa olla mutta 100'000 € auto todennäköisesti ei.

• saahan kaupasta

uusia jo 30.000eurolla. Eikö kysymys on siitä tarvitko luxuxauto vai kelpaako perusauto?

Sitten toinen juttu pitää aina miettiä. Oletko itse valmis maksamaan uudesta 200.000euroa ja myydä sen 7 vuoden päästä 70.000eurolla?

• Pohdin minäkin

Olen katsellut sillä silmällä noita hymerin s820 malleja ja tuntuvat vm. 2001 autot olevan vielä painonsa arvossa kultaa, pyynnit 70-90.000e , tosi vahän ovat ajettuja mutta siltikin, vanhahan se jo on, liekö vuodet vanhentaneet teknisesti vaikkei niillä ole ajettu paljon mitään?

• Painat kosteana enemmän
        Pohdin minäkin kirjoitti:

Olen katsellut sillä silmällä noita hymerin s820 malleja ja tuntuvat vm. 2001 autot olevan vielä painonsa arvossa kultaa, pyynnit 70-90.000e , tosi vahän ovat ajettuja mutta siltikin, vanhahan se jo on, liekö vuodet vanhentaneet teknisesti vaikkei niillä ole ajettu paljon mitään?

KAtso huviksesi mitä pyydetään 80-luvun lopun ja 90-luvun alun vaunuista. Saat 20 vuotta vanhasta vaunusta enemmän kuin maksoit vaikka on ollut tuon ajan käytössä. Eli en kyllä ymmärrä maksaako joku ihan oikeasti noista lähellekkään pyyntihintoja.

• eikä uudesta

Jos on tuonkin verran ylimääräistä kannattanee ostaa sijoitus asunto ja asustella itse vuokratuloilla lomareissuillaan tasokkaissa hotelleissa ja jättää työmaakoppiluxukset repputyöläisille.

• Aloittaja

Minulla on sijoitusasunto hankittuna, mitä vielä??

• limo Kovaselta
        Aloittaja kirjoitti:

Minulla on sijoitusasunto hankittuna, mitä vielä??

pihaan jos kerran luxusta haet, äläkä kysele mistään toisten vanhojen parakkien ostelun järkevyyksistä...

• kuka siellä
        limo Kovaselta kirjoitti:

pihaan jos kerran luxusta haet, äläkä kysele mistään toisten vanhojen parakkien ostelun järkevyyksistä...

Ladamieskin on herännyt kommentoimaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2469
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      72
      2311
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      202
      1304
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      112
      1132
    5. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      71
      1098
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      233
      987
    7. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      919
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      10
      847
    9. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      47
      789
    10. Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa

Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta
      Suhteen aloittaminen
      54
      786
    Aihe