Onko järkeä maksaa vanhasta...??

Luksusta?

Onko mitään järkeä maksaa vanhasta vm. 2001 asuntoautosta 80.000-90.000e hintoja vaikka olis miten luksusta hyvänsä?? Autohan on jo vanha ja vaikka sillä ei olisi ajettu juuri mitään niin siitä huolimatta, onko järkeä pulittaa 7v ikäisestä autosta uuden halvemman hintaluokan auton hinta?? Uusihan on aina uusi, vai miten se meni?

9

1562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +++-

Onko järkeä ostaa 7v vanha mersu kun uuden ladan saa miltei samaan hintaan?

• Myyjä pyytää mutta ostaja päättää. Hölmö ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.

Eiköhän noista lausumista selviä päätöksentekotapa ja -järjestys. Ostajan arvioitavissahan se hinta aina yleensä on jos ei puhuta katsastusmaksun kaltaisista pakollisista maksuista. Toisin sanoen kannattaa maksaa jos on rahaa ja ostos on hintansa arvoinen. Esim. m-auto joka uutena on varusteineen maksanut 150'000 - 200'000 € saattaa olla mutta 100'000 € auto todennäköisesti ei.

• saahan kaupasta

uusia jo 30.000eurolla. Eikö kysymys on siitä tarvitko luxuxauto vai kelpaako perusauto?

Sitten toinen juttu pitää aina miettiä. Oletko itse valmis maksamaan uudesta 200.000euroa ja myydä sen 7 vuoden päästä 70.000eurolla?

• Pohdin minäkin

Olen katsellut sillä silmällä noita hymerin s820 malleja ja tuntuvat vm. 2001 autot olevan vielä painonsa arvossa kultaa, pyynnit 70-90.000e , tosi vahän ovat ajettuja mutta siltikin, vanhahan se jo on, liekö vuodet vanhentaneet teknisesti vaikkei niillä ole ajettu paljon mitään?

• Painat kosteana enemmän
        Pohdin minäkin kirjoitti:

Olen katsellut sillä silmällä noita hymerin s820 malleja ja tuntuvat vm. 2001 autot olevan vielä painonsa arvossa kultaa, pyynnit 70-90.000e , tosi vahän ovat ajettuja mutta siltikin, vanhahan se jo on, liekö vuodet vanhentaneet teknisesti vaikkei niillä ole ajettu paljon mitään?

KAtso huviksesi mitä pyydetään 80-luvun lopun ja 90-luvun alun vaunuista. Saat 20 vuotta vanhasta vaunusta enemmän kuin maksoit vaikka on ollut tuon ajan käytössä. Eli en kyllä ymmärrä maksaako joku ihan oikeasti noista lähellekkään pyyntihintoja.

• eikä uudesta

Jos on tuonkin verran ylimääräistä kannattanee ostaa sijoitus asunto ja asustella itse vuokratuloilla lomareissuillaan tasokkaissa hotelleissa ja jättää työmaakoppiluxukset repputyöläisille.

• Aloittaja

Minulla on sijoitusasunto hankittuna, mitä vielä??

• limo Kovaselta
        Aloittaja kirjoitti:

Minulla on sijoitusasunto hankittuna, mitä vielä??

pihaan jos kerran luxusta haet, äläkä kysele mistään toisten vanhojen parakkien ostelun järkevyyksistä...

• kuka siellä
        limo Kovaselta kirjoitti:

pihaan jos kerran luxusta haet, äläkä kysele mistään toisten vanhojen parakkien ostelun järkevyyksistä...

Ladamieskin on herännyt kommentoimaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      194
      5741
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      141
      2758
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2267
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      1971
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      1969
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1345
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      75
      1289
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      11
      1247
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      4
      1187
    10. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      279
      1165
    Aihe