Saksan tuontiautojen korjausrumba

Epäilijä

Törmäsin Volkkarin palstalla varoittavaan esimerkkiin. Itse olen aina ollut tuota samaa mieltä. Vaikka olen saksankielentaitoinen ja Saksassakin viimeisen vuoden aikana 3 kertaa käynyt ei mieleeni tulisi ikinä tuoda sieltä käytettyä autoa, ellen sitä uutena sieltä ostaisi.

Lainaus:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=580&posting=22000000001023856

"Nauratti tässä pari viikkoa sitten eräässä huoltoliikkeessä, kun huollon esimies (nauratti muuten häntäkin) kertoi heillä korjattavista Saksan tuliaisista. Vasta oli vaihdettu 25 tkm ajettuun Saksan Mersuun iskarit ja pakoputki. Todennäköisesti lukeman saa kertoa 15-20:llä, että Mersusta alkaa ko. osat olla finitot. Kertoi monta muutakin esimerkkiä, joissa auto on ajettu muutaman viikon pidon jälkeen heille korjattavaksi, kun jostakin syystä vähänajetuista autoista on jarrupalat, pakoputki, iskarit yms. kulutusosat osoittautuneet ihan loppuunajetuiksi. Tällä tavalla sitten ostohinnassa saavutettu etu maksetaan nopeasti varosina.

Tietysti joukossa on oikeasti muutamia vähänajettuja loistoyksilöitä, mutta kuka uskaltaa ottaa riskin parin tuhannen euron takia. En minä ainakaan."

7

2583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu...

Minäkin olen merkkiliikkeessä töissä ja olen ihan samaa mieltä kilpailevasta tuonnista...

• pöhö

Aika nopeasti ne Suomessa kuluu jos 2 viikossa
        ovat täällä menneet iskarit ja pakoputki.

• Monttööri

Niin olen minäkin ja kyllä siellä valtaosa tuontiautoista on kunnoltaan vähintään yhtä hyviä kuin ns. suomiautot. Koriltaan vanhemmat jopa huomattavasti parempia. kun vaan älyäsivät maahantuonnin jälkeen ruostesuojauttaa ne autot. ei sillä etteikö noin viisi vuotta vanhat suomipelitkin ovat jo uudelleen käsittelyn tarpeessa. Osassa tuontiautoja on kyllä selvästi ruuvattu mittareita, mutta siitä huolimatta hinta/laatusuhde on yleensä aika hyvä. (meillä ei naureskella jos jollakin on mennyt autokauppa vähän mynkään, vaan pyrimme auttamaan häntä korjausasioissa mahdollisuuksiemme mukaan) eihän aina voi onnistua. Kyllä niitä höplästä vedettyjä suomiauton ostajiakin aika usein käy.

• xxx

Hyvä suomi24

• xxxxxxxx

Loistavaa suomi24

• yyyyyyyyyyyy

Voi vittu tätä Suomi24:ää

• Apostoli

aina nämä huonokuntoiset poimitaan esimerkeiksi. Aika säälittävää toimintaa, kun vielä tiedetään Suomen autojobbarien rehellisyys, niin ei olla tosissaan yhtään viisaampia.

Jos näin tuontiauto aikoina yritetään tehdä Suomi jobbarista rehellinen henkilö, niin jo on säälittävää kusetusta.

Faktahan on se että tuontiauton saa halvemmalla ja palveluna kokee niin Suomessa kuin Saksassa samaa kusetusta, joten eiköhän ole selvä kummasta paikasta sen auton hankkii = sieltä missä kusetuksesta tarvii maksaa vähemmän = tuontiauto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      144
      7228
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      126
      5025
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      69
      4462
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3533
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2331
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      339
      1911
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1796
    8. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1639
    9. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      68
      1517
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1468
    Aihe