Ei ymmärrä...

Erilainenko?

En ymmärrä naisia, jotka pihtaavat ihan huvin vuoksi, tai saadakseen jotain taikka tahtonsa läpi. Kirjoituksista päätellen tälläisia naisia on paljon. En ymmärrä naisia jotka pettävät, enkä niitäkään, jotka huutavat jatkuvasti.

Miehillä on miesten hommat ja naisilla naisten hommat (nyt en puhu perheistä, joilla on varsinkin pieniä lapsia). Naisen hommiin mielestäni kuuluu ruuan laittaminen ja tiskaaminen talon siistinä pitäminen. Ja tietysti muitakin kotitöitä.

Olen siis nainen ja onnellisessa parisuhteessa elänyt nelisen vuotta. Suhteemme on tasapainoinen ja onnellinen. Laitan ruuan ja pidän talouden siistinä ym. ym. Tämä ei ole minulle kamala rasite eikä velvoite. Pihtaamista en myöskään harrasta, enkä liioin pettämistä. Tottakai mieskin tekee töitä, hän vain tekee miesten työt kuten ruohon leikkuu, pyörien ja auton korjaaminen ym.

Pidän mieheni tyytyväisenä, hän pitää minut tyytyväisenä, emme huuda toisillemme ja välimme ovat todella läheiset. Asiat ovat yksinkertaisesti hyvin. Molemmat olemme yksilöitä, ei miestä voi pakottaa tiskaamaan tai laittamaan ruokaa, yhtälailla kun ei meitä naisiakaan voi laittaa korjaamaan autoa.

Mieheni on monta kertaa sanonut minulle että kuinka jaksan passata häntä näin. Minä vain pidän siitä, että saan tehdä mieheni tyytyväiseksi. Ja tulevaisuudessa lapset myös. Toki asiat muuttuu, kun tulee lapsia, tarvitaan myös miehen apua. Mutta tiedän sen että hän auttaa minua ja ikinä minun ei tarvi huutaa, ihan pyyntö riittää.

7

842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naisihminen

Ymmärrätkö sitten paremmin miehiä jotka pihtaavat, pettävät tai huutavat jatkuvasti?

• äiti ja 4 rinsessaa

Meillä on hyvin pitkälle samanlaista kuin teillä. Emme juurikaan riitele vaan molemmilla on mielipiteitä joista sitten kyllä keskustellaan. Tämä ei suinkaan tarkoita että kumpikaan joutuisi olemaan tossun alla vaan sitä että asiat puhutaan molempien näkökulmasta pitkin ja poikin, mutta tämä vaatii sitä että on valmis tulemaan toista puolitiehen vastaan.

En pihtaa todellakaan. En mökötä enkä huuda. En silti ole loistoihminen ja on minussakin varmaan piirteita jotka ärsyttävät.

Kotitöitä tekee se joka jaksaa. Tosin meillä on 4 pientä alle 9v lasta.

Tosin kaikki tämä ei ole tullut helpolla. Yritysten ja erehdysten kautta olen oppinut että rauhallinen puhuminen auttaa parhaiten. Tavallaan kumpikaan ei vaadi toiselta mitään.

Samoin olen huomannut että kun teen jotain ei minun tarvitse "turparullalla" mököttää että v***u kun tuo toinen ei tee mitään. Kyllä se toinen tekee kun teen sen niin pyyteettömästi ja sydämestäni.

Olet järkevällä tiellä. Kyllä meitä on muitakin jotka suhtautuvat tuolla tavalla toiseen ihmiseen =). Hyvää jatkoa teille =).

• hymy

Te olette alkutaipaleella ja ikääkään ei taida olla paljoa(tämä tietenkin arvailua). Voi noin tietenkin jatkuakin ja tottavie olisi hienoa. Mutta lapset tuovat siihen aika muutoksen ja vielä kun lapset viedään hopitoon ja työpäivänpäätyttyä haetaan yms. rutiinit.Se muuttaa elämää todella. Eli silloin sinulla on kaksi työtä kodin ulkopuolinen ja kotityöt.Monesti silloin tulee se uupumus. Kun mies jonka on opettanut siihen että melkein perunatkin kuoritaan.Huomataankin että nyt minulla onkin lapsien lisäksi yksi autettava lisää. Meillä mieheni on pessy pyykkiä,tiskannu,laittanut ruokaa eikä ole valittanut miehisyytensä kadonneen mihinkään.Olen minäkin hionut ruostetta auton pohjasta,leikannu nurmikkoa yms eikä naiseuteni ole kadonnut mihinkään. Suhteemme voi hyvin myös näin.Taloutemme ja tämä perhe on yhteinen kannamme vastuun siitä molemmat.Joskus kannattaa tulla pilvilinnoista maankamaralle.

• sivusta seurannut

Olis se silti ihan hyvä,jos tässä vaiheessa opettaisit miehen kotitöillekin niin ei tarvi sitten ihmetellä jos/kun lapsia tulee,että kuinkas se mies ei osaakaan tehdä aloitetta niiden kotitöiden tekemiseksi (vaikka osaisikin).
      Niitä on tumpelo-miehiä,jotka ei edes viitsi vaivautua,ei ennen,eikä jälkeen lasten hankkimisen ja sivusta seuranneena esim.tätiä&hänen miestään,ei muuta voi sanoa,kuin sääliksi käy (tätiäni,jolla on reuma).
      Kaksi pientä lasta ja kotona tekee hommia,mies käy töissä,mutta suhteellisen terve on,että pystyisi kotityöt tekemään. Ruokaa ei osaa laittaa,saatikka pyykkikonetta käyttää ja siitä kiitos aikoinaan passanneelle emännälle!Entäs sitten kun reuma pahenee-pitääkö palkata kodinhoitaja?!

• osaa

tehdä yhtä sun toista. Ihan pyykkäämisestä ruuanlaittoon. Tosin on sitten eri asia että kannattaako laittaa ruokaa ainakaan isompaa määrää vaan pelkästään itelleen kun kukaan muu (tyttöystävä) ei oo sitä syömässä.

• nimimerkki

Minä taas en ymmärrä jaottelua 'miesten työt/naisten työt', olen nainen ja inhoan tiskaamista, siksi meillä mies tiskaa. Kotityöt tehdään muuten yhdessä koska tämä on molempien koti, jolloin molempien on myös velvollisuus hoitaa sitä. yhdessä ollaan oltu 5 ja puoli vuotta.

• maria

elämä onkin helppoa ja vaivatonta, ellei kyseenalaista mitään.

Autoa ei todellakaan ole pakko korjata (kaikilla ei sitä edes ole), mutta tiskata ja edes lämmittää ruokaa on. Joskus on pakko myös siivota ja pestä pyykkiä.

Tottakai suhteenne on onnellinen ja tasapainoinen, kun haluat tehdä kaikki miehesi mielestä ikävät kotityöt. Kukapa mies ei ilmaista piikaa arvostaisi?

Onnellisuutenne ja tasapainoisuutenne kokisi kovan kolauksen jos eräänä päivänä ajattelisitkin, että miehesi saa hoitaa kotitöistä oman osuutensa. Kaikkihan sujuu hyvin niin kauan kuin ei ole vaikeuksia ja erimielisyyksiä, eikö niin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      28
      2849
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2641
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      26
      2353
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1483
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1173
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe