Moikka! meinaan sanoa oman avoliittoni ulkomaalaiseen poikaveriini poikki. Syy miksi niin teen, olen kyllästynyt tulkkaamaan jokaisen hänelle tulevan kirjeen (kela, verotmsto,yms). Olen kyllästynyt hoitamaan hänen asioitaan (soittelemaan joka puolelle), vastaamaan päivän aikana 1500 krt mitä kuuluu-vastaukseen. Ajankäsitys! ja se, että ei koskaan voida olla isommassa porukassa mun kavereiden ja heidän poikaystävien kanssa. Ainoa mikä meillä on yhteistä on seksi. Ja se ei riitä mulle.
Aion etsiä suomalaisen miehen ja toivottavasti löydän hyvän. Mulla ei kuitenkaan ole mitään vastaan ulkomaalainen-suomalainen suhteita, mutta mä en jaksanut enää.
2vuotta avoliitossa ollut
Ei jaksa enää
11
1987
Vastaukset
- provoja
...näitä jatkuvia turkki/kurdi/albaani/nigeria/muslimi-provoja. Please voi(te)ko lopettaa ja jättää tilaa asiallisille ketjuille?
sinulla. Kaikki on heti provoa jos joku kertoo jostain negatiivisesta. Tuoko on nyt se autuuden onni, että suljetaan silmät ja mitään huonoa ei voi kenellekään sattua.
Ja tuosta asiallisuudesta, mielestäni aloittajan viesti on todella asiallinen. Hänhän vain rehellisesti kertoo asioiden tilasta ja mielestäni kuulostaa täysin uskottavalta ja sellaiselta mikä voi monella muullakin olla edessä.
Miksi täällä heti leimataan kaikki provoiksi jos joku kirjoittaa jostain omasta kokemuksestaan? Niin ja mistä sinä keksit tuon turkki/kurdi/albaani/nigeria/muslimi -jutun. Aloittaja ei maininnut näistä sanallakaan.
Tämä kertoneekin enemmän sinusta. Ajattelet heti, että tällaista sattuu vain kyseisille kansoille, vaikka aloittajan mies voi aivan hyvin olla vaikka mistä kotoisin.
Aloittajalle sanoisin vielä, että jos et viihdy tuossa avoliitossasi niin eroa! Ei kannata tuhlata aikaansa tuollaiseen mieheen, kun ei siitä mitään näytä tulevan. Onnea uuden miehen metsästykseen!Miksi kuvittelet että olisi provo?
Kieliongelmat ovat kuitenkin jokaisessa moku-suhteessa arkipäivää ja varmasti pitemmän päälle rassaa jos joutuu vähän väliä tulkkina olemaan.
Etenkään "virastokieli" ei kovin helposti ulkomaalaiselle aukea. Itsekin joutuu jotain lakitekstiä lukemaan useampaan kertaan läpi ennenkuin tekstin sisältä aukeaa joten en yhtään ihmettele jos ulkomaalaisella vaikeuksia ymmärtää tekstiä.
Kyllä totuus on se, että juuri nuo kieliongelmat ja kulttuurien yhteentörmäykset ovat suurimmat vaikeudet monikulttuurisissa liitoissa!- löydät uuden
kahvitar kirjoitti:
sinulla. Kaikki on heti provoa jos joku kertoo jostain negatiivisesta. Tuoko on nyt se autuuden onni, että suljetaan silmät ja mitään huonoa ei voi kenellekään sattua.
Ja tuosta asiallisuudesta, mielestäni aloittajan viesti on todella asiallinen. Hänhän vain rehellisesti kertoo asioiden tilasta ja mielestäni kuulostaa täysin uskottavalta ja sellaiselta mikä voi monella muullakin olla edessä.
Miksi täällä heti leimataan kaikki provoiksi jos joku kirjoittaa jostain omasta kokemuksestaan? Niin ja mistä sinä keksit tuon turkki/kurdi/albaani/nigeria/muslimi -jutun. Aloittaja ei maininnut näistä sanallakaan.
Tämä kertoneekin enemmän sinusta. Ajattelet heti, että tällaista sattuu vain kyseisille kansoille, vaikka aloittajan mies voi aivan hyvin olla vaikka mistä kotoisin.
Aloittajalle sanoisin vielä, että jos et viihdy tuossa avoliitossasi niin eroa! Ei kannata tuhlata aikaansa tuollaiseen mieheen, kun ei siitä mitään näytä tulevan. Onnea uuden miehen metsästykseen!miehen, niin valmistaudu siihen, etteivät vaikeudet siihen lopu! Ei vaikka miehesi olisi suomalainen. Kahden erilaisen ihmisen yhteiselo vaan vaatii sopeutumista molemmilta osapuolilta, ja vie aikansa hitsautua yhteen.
Sinuna keskittyisin tuntemaan ensin itseni ja tietämään tarpeeni, sillä edelläkuvaamasi ei mielestäni riitä avioeron syyksi - se kuulostaa enemmänkin tekosyyltä. Tunnusta todelliset syyt itsellesi, voit oppia siitä jotakin ajatellen seuraavaa suhdettasi. Enkä nyt tarkoita mitään julkiripittäytymistä tällä palstalla, vaan ihan omaa yksityistä asioiden pohtimista.
Kaikkea hyvää sinulle jatkossa! Toivon, että saat suhteesi kuntoon aviomiehesi kanssa.
Eikö se sinun kultasi opi Suomenkieltä? 2v Suomessa ja vielä käännät tekstejä kyllästymiseen asti.
No hän kai on "ylistämällä alistanut sinut". Yrittää koukuttaa Sinut, mutta hyvä kun et suostu, hyvää munaa ja seksiä löytyy vapaammissakin suhteissa. Ei muuta kuin kenkää. Järkevämpi suhde löytyy nurkantakaa JOSKUS. Onnea valitsemallasi teillä.
Provona ajatellen annat ymmärtää että ulkolainen on takertunut Sinuun ja käyttää sinua hyväkseen 1500krt/pv ja antaa vaan seksiä....
Muista kuitenkin että Supi-Suomalaisen kanssa voi joutua samanlaiseen liemeen ja 2v päästä sama ruljanssi.
Mutta iloa elämääsi.- kröHÖÖÖÖM
Tunnen Suomessa 30 vuotta asuneita Irkku, Englantilais ja Amerikkalaismiehiä jotka eivät osaa sanoa muuta kuin KIETOSH ja HYVEÄ PÄIVEE and thats it, siitä huolimatta että ovat aviossa Suomalaisen naisen kanssa, asuneet Suomessa koko ajan ja että heillä on kolme lasta.
Samoin tunnen vinon pinon afrikkalaismiehiä jotka ovat asuneet täällä ties kuinka kymmentä vuotta, ikuisia opiskelijoita, jotka eivät koskaan ole oppinut suomen kieltä, ja jotka opiskelevat englantia kuulemma SUOMESSA.
Jep jep jep, joten mikä tässä nyt niin tavatonta on? kröHÖÖÖÖM kirjoitti:
Tunnen Suomessa 30 vuotta asuneita Irkku, Englantilais ja Amerikkalaismiehiä jotka eivät osaa sanoa muuta kuin KIETOSH ja HYVEÄ PÄIVEE and thats it, siitä huolimatta että ovat aviossa Suomalaisen naisen kanssa, asuneet Suomessa koko ajan ja että heillä on kolme lasta.
Samoin tunnen vinon pinon afrikkalaismiehiä jotka ovat asuneet täällä ties kuinka kymmentä vuotta, ikuisia opiskelijoita, jotka eivät koskaan ole oppinut suomen kieltä, ja jotka opiskelevat englantia kuulemma SUOMESSA.
Jep jep jep, joten mikä tässä nyt niin tavatonta on?Kuka oppii, kuka ei. Kuka tahtoo kuka ei.
Jos jostain, esimerkiksi kielen osaamattomuudesta, on hyötyä ihmiselle, niin siitä ei halua luopua...
Se on saavutettu etu.- Nainen 23w
lili50v kirjoitti:
Kuka oppii, kuka ei. Kuka tahtoo kuka ei.
Jos jostain, esimerkiksi kielen osaamattomuudesta, on hyötyä ihmiselle, niin siitä ei halua luopua...
Se on saavutettu etu.Kiitoksia asiallisista vastauksista! viestini ei todellakaan ollut mikään provo tms.
Kerroin vain, niinkuin asiat ovat meillä.
Ja yksi asia mtä kaipaan suhteessani, on, että voin kertoa ja jutella aivan arkipäiväisistä asioista. Mutta, nykyään keskustelumme työpäivästä on tyyliin tämä:
Mies: miten meni töissä?
mä: ihan hyvin. Miten sulla?
mies: samanlaista kuin eilen.
ja that's it! Harmittaa, kun ei suhde onnistunut, mutta kaipaan enemmän sanallista kanssakäymistä, kuin mitä nyt pystytään käymään. Enkä jaksa alkaa tulkata hänelle kirjeitä heti työpäiväni jälkeen, koska olen yrittänyt sanoa hänelle, että käy vaikka sana sanalta läpi ja katso sanakirjasta, koska niin olen itsekin oppinut kieliä. Mutta hän ei halua/viitsi/jaksa. En minäkään enää!
Toivon onnea kaikille! Enkä todellakaan meinaa, että haukkuisin ulkomaalaiset miehet vain oman kokemukseni perusteella, paljon on ollut hyvääkin ja paljon olen oppinut itsestäni ja luonteestani miehen näkökulmien takia. (Hyviä asioita)! Mukavaa kevättä kaikille! - Eihän
lili50v kirjoitti:
Kuka oppii, kuka ei. Kuka tahtoo kuka ei.
Se on saavutettu etu.se nyt noin yksinkertaista ole! Minun huippuälykäs ex-mieheni, joka teki Suomessa lisenssiaattityönsä, oli matemaattisesti erittäin lahjakas, mutta kielipäätä hänellä ei ollut. Suomenkieli ei tarttunut takkiin, vaikka millä konstein yritettiin! Kolme kertaa suomenkielen alkeiskurssi ja päälle yksityitunteja, lopputulos lähes nolla. Sittemmin kävi ilmi, että hänellä oli paha lukihäiriö, joka osaltaan vaikeutti kieltenopskelua. Nuorempana hän oli saavuttanut tyydyttävän kirjoitetun englanninkielen taidon, oraalinen taito oli parempi.
Jouduin tarkastamaan kaikki hänen englanniksi kirjoittamansa opinnäytteensä, mutta en koskaan kokenut sitä taakkana. Päin vastoin, sehän oli kaikki meidän yhteisen tulevaisuuden hyväksi ja lisäksi mielenkiintoista, sillä ala oli minulle entuudestaan taysin vieras.
Entä miltä tuntui siinä vaiheessa, kun avioliittomme päättyi? En ainakaan tuntenut tulleeni hyväksikäytetyksi. Olin saanut paljon uudenlaista kokemusta, josta kaikesta tulisi olemaan minulle vielä suurta hyötyä jonakin päivänä - vaikken sitä vielä silloin tiennytkään.
Toisekseen, laittakaapa itsenne siihen tilanteeseen, että muutatte miehenne kotimaahan ja oletetaan, että liikutaan harvinaisemmalla kielialueella. Eikö olisi aika ankeaa, jos puolisonne ei olisi auttamassa ja tukemassa teitä siinä vaiheessa? Entä jos uuden kielen oppiminen osoittautuu syystä tai toista ylitsepääsemättömän vaikeaksi? Pitäisikö miehen potkaista sinut siinä vaiheessa pihalle ja vaihtaa oppivaisempaan malliin?
- asiastapoiketen
"ei koskaan voida olla isommassa porukassa mun kavereiden ja heidän poikaystävien kanssa"
Niin.. mikähän juttu sekin muute on?? Oon miettiny ite samaa. En ikinä näe ulkomaalaisten kavereitteni tyttökavereita. Oma eksä kans meni aina kumman hiljaseksi ja vältteleväksi jos yritin häntä saaha kavereitteni kanssa samaan porukkaan.- mieheni kavereiden vaimojen...
Mä en missään tapauksessa halua seurustella mieheni kavereiden vaimojen kanssa, haluan valita omat ystäväni itse. JA mitä yhteiseen oloon tulee, niin käytännössä se on niin, että miehet jumittuu tv:n tai tietokoneen ääreen tai sohvalle puhumaan omaa kieltään ja vaimot lapset saa seurustella keskenään. Ei kiitos minulle.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022126- 991537
- 1211263
- 771242
- 1131210
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034- 51997
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58986- 36912
- 33804