Ei enää nenäkompleksia

happy

Minulla on ollut kanssa valtava nenäkompleksi ja joskus olen kommentteja nenästäni kuullut. En enää välitä niistä, vaan kuittaan ne huumorilla.Nenä onosa minua ja persoonaani. Nicole Kidmanilla on kyllä nätti nenä, mutta minun nenässäni on jotain persoonallista. Ei mikä pieni nöpö nenä joka tulee joka kadun kulmassa vastaan. Aina kun joku mies on jotain kommentoinut nenästäni niin heti perään on hän taivastellut suuria silmiäni tai kaunista hymyä. Ajattelen niin, että jos ei minua muuten muisteta niin nenäni ainakin muistetaan ja silmäni jotka ovat kuulemma lumoavat.

13

1326

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nellyk

olen päätynyt samaan ratkaisuun.. ei kiitos tylsiä neniä- meissä on persoonallisuutta ja kauneutta! en toisin väheksy pieninenäisiä.. jokaisella omansa!

• lolbe

välttämättä persoonaton..
        esim. seela sella (näyttelijä) joutui leikkaamaan ison nenänsä voidakseen näytellä ja silti siitä jäi iso eli ei nenäleikkaus ole mikään taikatemppu jolla loihditaan tosta noin vaan kaunis ja samanlainen nenä kaikille.

mutta oikeassa olette siinä että onnellisin varmasti on silloin kun arvostaa omia piirteitään sellaisina kun ne ovat.
        ei kukaan ihminen jolla on terve itsetunto hakeudu nenäleikkaukseen.

itse kärsin kovasti nenästäni ja huonosta itsetunnosta ja harkitsen leikkausta. mutta ikävä fakta on se että monet eivät tule tyytyväisemmäksi vaikka kärsänsä leikkauttaa..

mun tapauksessa kysymys ei ole siitä että kuulisin ikäviä kommenttejä,päin vastoin,mutta itse nään itseni uskomattoman rumana ja suureksi osaksi juuri nenäni takia.

ja vielä nicole kidmanin nenästä on pakko kommentoida sen verran että hänellähän on aivan kamala sian kärsä,joka saa hänet näyttämään tosi rumalta..mutta johtuu varmaan siitä,että itsellä on niin huono itsetunto,niin näkee muissakin rumia piirteitä..

• Mina
        lolbe kirjoitti:

esim. seela sella (näyttelijä) joutui leikkaamaan ison nenänsä voidakseen näytellä ja silti siitä jäi iso eli ei nenäleikkaus ole mikään taikatemppu jolla loihditaan tosta noin vaan kaunis ja samanlainen nenä kaikille.

mutta oikeassa olette siinä että onnellisin varmasti on silloin kun arvostaa omia piirteitään sellaisina kun ne ovat.

itse kärsin kovasti nenästäni ja huonosta itsetunnosta ja harkitsen leikkausta. mutta ikävä fakta on se että monet eivät tule tyytyväisemmäksi vaikka kärsänsä leikkauttaa..

mun tapauksessa kysymys ei ole siitä että kuulisin ikäviä kommenttejä,päin vastoin,mutta itse nään itseni uskomattoman rumana ja suureksi osaksi juuri nenäni takia.

ja vielä nicole kidmanin nenästä on pakko kommentoida sen verran että hänellähän on aivan kamala sian kärsä,joka saa hänet näyttämään tosi rumalta..mutta johtuu varmaan siitä,että itsellä on niin huono itsetunto,niin näkee muissakin rumia piirteitä..

on kyllä vaikea saada rumaa,onhan hän yksi elokuvamaailman todellisia kaunottaria.Mutta ehka sinun pitäisi leikkauttaa koko nenäsi pois,ehkä sitten pääsisit siitä sikamaisesta ulkonemasta?Ja mitä sillä edes tekee,pilaa vaan muuten kauniiden kasvojen täydellisen harmonian!!Ja sehän olisi jo melko erilaista ja persoonallista,juuri sinun huonon itsetuntosi oivallinen kohotuslääke!

• Mina
        Mina kirjoitti:

on kyllä vaikea saada rumaa,onhan hän yksi elokuvamaailman todellisia kaunottaria.Mutta ehka sinun pitäisi leikkauttaa koko nenäsi pois,ehkä sitten pääsisit siitä sikamaisesta ulkonemasta?Ja mitä sillä edes tekee,pilaa vaan muuten kauniiden kasvojen täydellisen harmonian!!Ja sehän olisi jo melko erilaista ja persoonallista,juuri sinun huonon itsetuntosi oivallinen kohotuslääke!

oli tietysti Sinulle,Lolbe, ja loistavalle itsetunnollesi..

• anni
        Mina kirjoitti:

Yleensä en alennu arvostelemaan muita rumiksi,mutta Nicole Kidmanin kohdalla teen poikkeuksen!
        Hänellä on todella ruma nenä,enkä ole yksin mielipiteeni kanssa,vaan myös Hollywood pamput ovat siitä naikkoselle huomauttaneet..

• variaatioita
        lolbe kirjoitti:

"... esim. seela sella (näyttelijä) joutui leikkaamaan ison nenänsä voidakseen näytellä ..."

Vanha ketju, mutta kommentoidaan tuohon. Eri henkilöt ja eri tilanteet voivat tuoda erilaisen lopputuloksen.

Taannoin luin artikkelin jossa manittiin muuan näyttelijättärestä jolla oli ura hyvin lupaavassa alussa ja alalla hänelle povattiinkin potentiaalia menestystä (en kuollaksenikaan muista kuka oli kyseessä, muistaakseni 80-luvun aikainen tapaus?). Hän oli massasta erottuvan persoonallinen kokonaisuus kasvoineen ja nenineen ja juuri siksi hän tuottajia kiinnosti.

Sitten muutaman menestyneen filmin jälkeen hän päätti leikkauttaa kasvoistaankin persoonallisen ja erottuvan tehneen nenänsä, jonka seurauksena kasvoistaan hävisi juurikin se "The" yksilöllisyys. Lopputulos siisti mutta persoonaton ja hän ei enää erottunut näyttelijämassasta. Sen jälkeen loppuivat tarjoukset rooleista ja hyvin lupaava uransa floppasi.

Ps. Ranskalainen laulajatar ja sittemmin näyttelijä-koomikko Liane Foly http://www.age-des-celebrites.com/age-de-liane-foly.php leikkautti laulajauransa alukuaikoina, algeriasperäisen vahvan kyömyn nenänsä pieneksi, kapeaksi ja matalaksi nysäksi, niin lopputulosta ei voi valitettavasti kehua. Lisäksi sittemmin kun iän karttuessa kasvonsa ovat hieman levenneet, niin pieni ja kapea nysä vaikuttaa vieläkin epäsuhtaisemmalta kasvoissaan. Puheäänensä on korostetun nasaalinen, jota se ei ilmeisesti ollut ennen nenäleikkausta.

• siru

Olen nyt 17-vuotias.. Mulla on aina ollut ongelmia sietää nenääni. Jo ala-asteella vihasin nenääni ja puhuin aina, että sitten kun olen iso menen leikkauttamaan sen kivemmaksi.
      Nenäni ei edes ole kamalan iso eikä kukaan ei ole koskaan huomauttanut nenästäni mitään, mutta itse VIHAAN sitä! Inhoan katsoa itseäni sivulta peilistä.. Muutama vuosi sitten yritin aina pitää pääni niin ettei se ihminen jolle puhuin näkisi nenääni sivusta.
      Ajattelin vain koko ajan "se pitää mua todella rumana jos näkee miltä mun nenä näyttää sivulta!" Mutta nyt olen sentään lopettanut sen, kun tajusin että tietenkin kaikki näkee sen jossain vaiheessa sivultakin päin.
      Olen puhunut aina nenästäni aika avoimesti ja kertonut haluavani leikkauttaa sen. Mutta en tiedä onko kukaan ottanut sitä vakavasti..
      Miten oikein oppisin elämään nenäni kanssa? Kun ei taida olla koskaan varaa sellaisiin leikkauksiin.. :'(

• nenäropleemi

että olet sinut nenulisi kanssa. Itselläni oli nokasta joskus valtava ongelma, kävin jo teettämässä leikkurilla arvion ja suunnitelman. Totesin, että törkeen kallista (luun poistoa ja samalla leukaan toppausta lisää yht. 23000 mk vuonna 1995) ja jätin asian harkintaan. Sittemmin löysin "elämäni miehen", joka pitää minua kauniina vaikka itse en olekaan ihan samaa mieltä...Jollakin tavalla alan kai hyväksyä itseni sellaisena kuin olen. Toisinaan, varsinkin kun tapaan uusia ihmisiä, mietin mitä he mahtavat ulkonäöstäni ajatella. Samoin kun joskus joku ulkopuolinen heittää ikäviä kommentteja kyömystäni, voisin vajota maan alle! Mutta kai se tästä pikku hiljaa...

Oletteko muuten huomanneet, että usein ne jotka kommentoivat eivät ole itsekään katsoneet peiliin. Meinaan, että nimenomaan sellaiset ihmiset alkavat helposti arvostella, joilla ei nimenomaan olisi siihen varaa! Läskimahaukkoja jne.

• jouman

Nicole Kidmanilla on omasta mielestäni äärimmäisen seksikäs nenä. Ei mikään kauhea järkäle vaan pieni ja siro, kaunis nenä

• turvallinen.kauneus

Kunpa moni muukin osaisi ajatella noin nenästään ja mistä tahansa muustakin erikoisesta piirteestään! Monella on komplekseja vaikkei heidän ulkonäössään todellisuudessa ja ulkopuolisten silmin edes olisi mitään erilaista.

Tunnen erään naisen, jonka nenää kommentoitiin varsinkiin netissä alinomaa. Monilta tuli ehdotuksia nenäleikkaukseen menemisestä, myös miehiltä. Naista ei ollut aiemmin juurikaan oma nenä häirinnyt vaikka tiesi sen olevan keskivertoa suurempi, mutta sitten kun näitä kommentteja ja ehdotuksia tuli niin paljon, hän todella masentui ja päätyi leikkaukseen.

Se on järkyttävää, sillä nenäleikkaus ei todellakaan ole mikään pieni toimenpide, eikä halpakaan. Nenäleikkaus lukeutuu kalleimpiin, vaativimpiin ja potilaalle paranemisen kannalta epämukavimpiin plastiikkakirurgisiin toimenpiteisiin. Nenäleikkauksen jälkeen potilaalle laitetaan lasta painamaan turvonnutta nenää ja useimmilla potilailla tulee silmiin mustelmat. Olen ollut näkemässä omin silmin, miten vaikeat tämän ystävättäreni ensimmäiset viikot leikkauksen jälkeen olivat. Se ei ollut kaunista katsottavaa, vaan surullista. Tunsin todella suurta vihaa niitä ihmisiä kohtaan, jotka olivat hänelle kommentoineet nenän suuresta koosta ja ehdottaneet leikkausta.

Myös näyttelijä Seela Sella on nuoruudessaan leikkauttanut nenänsä tulevan uransa vuoksi vanhempiensa viimeisillä säästöillä. Vain, koska hänelle oli sitä ehdotettu. On ihmeellistä, miten kevyesti ja iloisesti Seela on julkisuudessa puhunut aiheesta, aivan kuin hän olisi laittanut muistoilleen kultakehyksiset reunat. Kukaan ei mene nenäleikkaukseen noin vain.

Lähes kaikki Hollywood-julkkikset ovat käyneet kauneusleikkauksissa ja siksi näyttävätkin kuin olisivat samasta puusta veistettyjä. Miksi? Vaadimmeko me katsojat täydellisyyttä? Miksi näyttelijällä ei voisi olla kookasta kyömynenää, naururyppyjä ja riippurintoja?

• Leikattu

Olen käynyt nenäleikkauksessa nuorena. Ennen leikkausta minua kiusattiin ulkonäöstäni rankasti koulussa. Myös opettajat olivat tässä mukana. Leikkauksen jälkeen kiusaus loppui. Pääsin ns. samalle viivalle muiden kanssa. Tämä on mahdollistanut paremmat työpaikat ja poikaystävät, joita kumpiakaan en ennen leikkausta saanut.

• nokka

Siis mistä kohti Nicole Kidmanin nenä on ruma? Vaikka kuinka monta kuvaa syynännyt enkä löydä siitä mitään outoa?

Paljon pahempi "kärsä" esimerkiksi Eva Longorialla.

• Kerrallakuntoon

Jos kuitenkin haluaisi nenän muotiulun, niin minne menisit? Pitääkö kähteä ulkomaille?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      461
      3927
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1672
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1398
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1286
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1069
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1057
    Aihe