vinkkejä?

läski

olen 130kiloinen ja ja 194cm pitkä mies.
Maanantaina päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloin syömään huomattavasti kevyemmin. Jätin lähes kaikki rasvat pois enkä töiden jälkeen syö enää mitään kotona. töissä olen syönyt esimerkiksi kahvitauolla appelssiinin tai muun hedelmän ja ruokatauolla joko ruisleipää tai jotain oma tekemää kasvis painotteista ruokaa. Olisiko jotain vinkkejä lisäksi?

10

906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Linkin Park

Vaikka yrität laihduttaa niin ei se sitä kuitenkaan tarkoita että ei saa syödä paljon mitään!!! Syöt normaalin 2-3 lämmintä ateriaa päivässä! Mun käyttämä motto on: "Pitää liikkua enemmän kun syödä" eli syöt normaalisti mutta toki mahd. vähä rasvaista ja sellaista ruokaa missä on vähän hillareita (hiilihydraatteja) hillarit on suomalaisten yleisin syy lihoamiseen!!! Mutta muista kun alat käymään lenkillä tai harrastat muuta liikuntaa niin laihdut 0.5-1kg/viikko... Laihduttaminen on hidasta mutta pidä mielessä se päivä kun olet hoikempi!!! niin mäki tein!!!
      Ja jos tulee kysyttävää niin mailaa!!! tiedän kuinka pitää painoa pudottaa itse pudotin yli 20kg..

• Aino

Tutustu sivuihini: http://aino.ws Sieltä voisit löytää jotakin apua. Turvaa kehosi vitamiinien ja hivenaineiden sekä proteiinin saanti

• Niinuska

Moi! Olen opiskellut alaa ja laihduttanu itsekkin. Minä päätin aloittaa kasvisruokavalion. Syön kyllä satunnaisesti lihaa, kalaa, kanaa ja sisäelimiä koska olen ravintolassa töissä ja sielä joudun pakostakin maistelemaan näistä tehtyjä ruokia. Minun periaatteeni on laihduttamisessa se että minimoin alkoholijuomien, rasvan, sokerin, sekä edellä mainittuja ruokia, liikun päivässä noin tunnin verran niin että tulee pieni hiki (hyötyliikunta on hyvä mahdollisuus jos ei muuten kerkeä).

• Satu

Et jaksa pitkään tuollaista. Syö tiheämmin niin aineenvaihduntasi pysyy toiminnassa etkä mene niin kovasti säästöliekille. Elimistö nimittäin mukautuu nopeasti pienempään kulutukseen. Suosittelisin viittä ateriaa.

Syö vähän jotain aamulla, niin ei ole liian nälkä lounasaikaan. Ruisleipää ja kevyitä päällisiä esimerkiksi. Tai rasvatonta jogurttia, hedelmiä, jotain kevyttä.

Lounaasi kuulostaa järkevältä. Itse en jaksa väsätä eväitä, joten joko käyn ruokalassa syömässä jotain kevyttä, esim. pihvi/kala ja salaatti, tai jokin keitto ilman kermaa. Jos siellä ei ole mitään sopivaa, lämmitän mikrossa Knorrin kasvissosekeittoa tai haen lähimarketista valmiin salaatin. Keittoja saa tetroissa, niitä mulla on työpaikan kaapissa pitkä rivi. Mäkkärin salaatitkin käy kun käyttää kastiketta pihisti.

Iltapäivän välipalakin on hyvä. Mutta syö toki jotain töitten jälkeenkin, ja vielä vähän iltapalaakin. Osta kaappiin sellaista ruokaa, jota voit huoletta syödä. Itse olen huomannut, että laihduttamisen kannalta tärkeät valinnat pitää tehdä jo kaupassa. Tee lista kaikesta terveellisestä ja vähäkalorisesta, mistä tykkäät. Ota lista mukaan ja mene ostamaan jääkaappiin hyviä välipaloja!

• Eevis

Hyvä tietopaketti kilojen karistuksesta ja painonhallinnasta muutenkin on Kutrilla.

http://www.kutri.net

Kutri on vienyt oman hommansa pikkutarkkuuksiin, mutta sivuilla on paljon järkevää tietoa laihduttamisesta.

Oma laihdutustarinani löytyy täältä:

http://www.geocities.com/eevaleena43

• Pike

Moi.
      Vesi olis yks vauhdittaja. Aloitin kans tollasen kuurin viikko sitte ja painoa pitäis saada 10 kg pois. 2 lähti kun lisäsin veden juontia, n. 2 litraa päivässä. Tsemppiä.

• Laihduttaja

Itselläni toimii parhaiten 3 ateriaa ja 2 välipalaa sisältävä dieetti. Kaloreita syön 1200 - 1500 päivässä jaolla 40% hiilihydraatteja, 30 % proteiineja ja 30% rasvoja. Juon päivittäin vähintään 2 litraa vettä. Lisäksi liikun 4 - 5 kertaa viikossa (pyöräilyä, sauvakävelyä, uintia). Olen laihtunut n. 1 kg/vko.

• Tytteli

Pääasia oikeastaan on että syöt mahdollisimman usein mutta et liikaa. Aineenvaihdunta pysyy käynnissä. Rasvaakaan ei kokonaan sovi jättää pois mutta hedelmät on oiva välipala, kunhan vältät banaania. Vaalea vehnäleipä on kirosana. Perunaa, pastaa ja riisiä ei kannata syödä liikaa, vaan ne kannattaa korvata esim salaatilla tai vihanneksilla. Lihaa ei kokonaan kannattaisi jättää pois, koska riittävä proteiinin saanti pitäisi kuitenkin turvata. Tsemppiä =O)

• GB.

Laihduttaessa ei tarvitse mitenkään erityisesti vältellä banaanin syömistä, kunhan muistaa kohtuuden siinä niin kuin kaikessa muussakin. Ja kannattaa muistaa, että ruualla on muitakin vaikutuksia, kuin lihominen laihtuminen. Vaikkapa hammaslääkäri saattaisi olle eri mieltä tuosta mahdollisimman usein syömisestä, samoin hedelmien käytöstä välipaloina :)

http://personal.inet.fi/koti/lotina/index.htm

• Tiitiäinen
        GB. kirjoitti:

Laihduttaessa ei tarvitse mitenkään erityisesti vältellä banaanin syömistä, kunhan muistaa kohtuuden siinä niin kuin kaikessa muussakin. Ja kannattaa muistaa, että ruualla on muitakin vaikutuksia, kuin lihominen laihtuminen. Vaikkapa hammaslääkäri saattaisi olle eri mieltä tuosta mahdollisimman usein syömisestä, samoin hedelmien käytöstä välipaloina :)

http://personal.inet.fi/koti/lotina/index.htm

Juu ei ihan mahdollisimman usein mutta ravitsemusterapeutin mukaan kolme-neljä tuntia on sopiva ateriaväli. Ja ainakin minulle aikoinaan suositeltiin banaanin välttämistä. Eikä hammaspeikotkaan ole päässeet purukalustoa pilaamaan hedelmistä huolimatta, xylitolipurkka on kiva keino hillitä sitä ;O)
        Mutta kaikestahan toki kritisoitavaa löytyy jos niin haluaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      4
      2726
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2551
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe