Morjensta kaikille!
Onko kenelläkään intoa tai aikaa antaa esimerkkiä/listaa "omakohtaisesti" toimivasta ruokavaliosta? Tavoitteena on tiputtaa painoa noin 10kg (100kg -> n.90kg) n.6 kk aikana. Rasvoja olen kovasti yrittänyt karttaa ruokaostoksissani ja liikuntaa olen aina harrastanut reilusti. Silti painoni ei ole lähtenyt halutunlaiseen laskuun... Epäilenkin että jossakin kohtaa olen tehnyt perustavanlaatuisia virheitä. =)
...eikä lähtötilanteeni ole siis mikään kaljamaha tms. rappio, vaan lähinnä "pienehkö pöhötys" (187/100).
Eli nyt veljet ja siskot pistäkääs vinkkiä tulemaan. Kiitos.
Kiinteytys ja ruokavalio?!?
2
461
Vastaukset
- niba
Kaikkia rasvoja ei tarvitse eikä pidäkään ruokavaliosta tiputtaa. Vähennä hiilihydraattien (sokeri, peruna, riisi, pasta, ...) määrää, niin luultavasti paino lähtee laskuun. Liikunnalla voi avittaa, mutta ruokavaliolla ne suuret muutokset aikaansaadaan.
Kannattaa pitää mielessä peruslait: laihdut, jos kulutat enemmän kaloreita kuin syöt ja toisaalta lihot, mikäli syöt enemmän kuin kulutat. Pitämällä "päiväkirjaa" syömisistäsi näet ainakin, mistä ongelmakalorit tulevat. - jjh
Voi olla että juuri rasvojen puute ehkäisee painon laskun,on nimittäin niin että rasvat pitävät aineenvaihdunnan vilkkaana.Vähennä ruokavaliostasi hiilareita 30-40% ja ala ostaan oliivi tai auringonkukkaoljyä jota syöt päivässä 1 dl,muut rasvat veks.Käytännössä voit toteuttaa tämän siten että jätät perunan pois ja kaiken paistamisen ja salaatinkastikkeen teet öljyllä ,kostuta myös leipä öljyssä ja unohda levitteet vaihda makkarat rasvattomiin kinkkuihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770