Olen 14-vuotias poika, 173cm 53kg. Oon käyny punttiksella puol vuotta, mutta lihasmassa ei kasva. Jos käytän massajauhetta niin onko sillä jotain haittavaikutuksia esim. pituuskasvuun? Lisääntyykö voima vai tuleeko pelkkää massaa?
Massajauheesta!
5
982
Vastaukset
- jätkä
hyötyähän siitä vaan on pituuskasvulle jos
saat enemmän protskuja ja hiilareita! - jjh
Sun ikäisen ei kantsi vielä lisäravinteisiin viikkorahoja tuhlata.Syö enemmän tavallista ruokaa,2 lämmintä ruokaa ja 4 välipalaa/pv ja hyvä tulee..
- niba
Massajauhe ei itsestään lisää voimaa tai lihasmassaa, vaan antaa keholle kasvuun ja vahvistumiseen tarvittavat rakennusaineet. Kasvu aikaansaadaan antamalla keholle lihasärsyke salireenillä.
Kohtuus kannattaa säilyttää jauhojenkin syönnissä, sillä ylimääräinen energia, jota keho ei muuten saa käytetyksi, varastoituu rasvaksi. Massaahan se rasvakin tietysti tuo, mutta oletan sinun haluavan kuitenkin lihaa.
Massajauheen käyttö ei haittaa pituuskasvua. Päinvastoin. Pituuskasvuunkin keho tarvitse energiaa.
Sen sijaan kasvuikäisenä ei kannata treenata aivan täydellä teholla. Varsinkaan tukirankaa rasittavien liikkeiden - kuten mave ja kyykky - kanssa kannattaa hieman säästellä. - mika
sinä oot vasta 14 sulla ei vielä paino ole noussut koska sulla on muutaman vuoden sisällä
pituus noussut suhteessa painoon ja sehän on normaalia ja sulla normaalisti tulee muutaman vuoden sisällä yli 20 kg painoa ,elä rupea
tossa iässä höpöttää,eräs kaveri aikoinaan
alko syömään kaikennäkösiä lisäaineita nuorena
siitä tuli aivan älytön läski .ps
massanlisäys aineet ovat hirveän kallita ja
paino nousee muutamankilon vuodessa- ultra
Mulla oli kanssa ongelmia painon kanssa sinun ikäisenä. En saanut painoa nousemaan millään, mutta kun aloin syömään SÄÄNNÖLLISESTI niin johan alkoi tapahtumaan.Aloitin aluksi kaurapuurolla aamuin illoin ja jo pelkästään se auttoi nostamaan painoa ja sitä myötä jaksoi harjoitella kovemmin.Mielestäni et tarvitse vielä mitään lisäravinteita jos vaan jaksat syödä SÄÄNNÖLLISESTI ja katsot mitä suuhusi laitat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756