Onko ajankohdalla väliä

.,.,.,

milloin syö? Nimittäin olen kuullut kumpaakin mielipidettä ns. ammattilaisilta. Otetaan vaikka iltasyönti, toiset sanovat sen lihottavan, toiset taas että ei ole väliä milloin syö, jos se energiamäärä on vakio. Voiko siis kalorit jäädä kehoon paremmin tai huonommin jonain tiettynä kellonlyömällä?

8

635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedä

mutta minä pupellan öisin aina jotain. Olen saanut ruokavaliolla ja kuntoilemalla 7 kiloa 3 kuukaudessa pois, pidän sitä vähänä, mutta ongelmana on tämä yösyönti

• Kannattaa syödä siten että on mahdollisimman hyvä olo mahdollisimman vähällä energialla.

• eli??????????

"Kannattaa syödä siten että on mahdollisimman hyvä olo mahdollisimman vähällä energialla." No just! Ja mitens tuo muka onnistuu näin käytännössä?

• phoca
        eli?????????? kirjoitti:

"Kannattaa syödä siten että on mahdollisimman hyvä olo mahdollisimman vähällä energialla." No just! Ja mitens tuo muka onnistuu näin käytännössä?

Tarkoitin siis että kun päivässä syö tietyn määrän, ei kellonajasta kannata tehdä lisästressitekijää, vaan syödä siten kuin parhaalta tuntuu.

Minulla toimii yksinkertainen rytmitys.

Aamupala 1500 kJ, keittolounas 3000 kJ, "päivällinen" 1500 kJ ja iltapala 1500 kJ. On toiminut jo yli vuoden ja parikymmentä kiloa on mennyt.

• on syödä

ilta-ateria mahdollisimman myöhään. Siten voi jättää iltapalan kokonaan pois. Välimeren maissa syödään kunnon ateria hyvin myöhään ja eivät nuo lihavia ole.

• Vanha Jojo

En oikein usko, että ravitsemusalan ammattilaiset väittäisivät iltasyömisen lihottavan, koska se ei pidä paikkaansa. Sen sijaan pitää välttää sitä, että päivällä yrittää sinnitellä mahdollisimman vähällä ruualla, koska silloin illalla tulee syödyksi liikaa ja ehkä vääränlaistta ruokaa. Ateriarytmin pitäisi olla mahdollisimman tasainen niin, että suurin osa päivän energiasta on syöty myöhäisiltapäivään mennessä. Silloin ei tule hillitöntä nälkää, joka yleensä johtaa liikasyömiseen.

Itse olen huomannut, että jos iltaruoka jostain syystä venyy tunnin-pari tavallista myöhemmäksi, juoksen helposti koko loppuillan jääkaapilla etsimässä "jotain hyvää", vaikka itse ilta-ateria olisikin ollut normaalikokoinen ja terveellinen. Pää ei ikään kuin usko, että vatsa on täynnä.

• Kokemukseni mukaan

Syön nyt laihduttaessani n. 1200 kaloria päivässä, ja tuosta määrästä 80 % iltaseitsemän jälkeen.

Paino on pudonnut 12 kg kolmessa kuukaudessa.

Kalorimäärällä on merkitystä, ei syömisen ajankohdalla.

• ....

Televisiossa Tyra Banksin ohjelmassa kyseltiin, että lihottaako yösyönti. Vastaus oli, että ei, jos menee nukkumaan vasta 1,5 tuntia syömisen jälkeen. Jotain sellaista, että sitä saatua ravintoa ei silloin varastoida, vaan se käytetään elimistön tarpeisiin.

Sitten kannattaakin miettiä, että jos on yösyöppö, että mitä suuhunsa pistää, terveellistä vai roskaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      218
      4972
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      189
      2693
    3. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1572
    4. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      52
      1400
    5. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      9
      1272
    6. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      99
      1268
    7. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      132
      1237
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      109
      1174
    9. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      151
      1166
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      79
      1155
    Aihe