Mitkä vanteet ja kumit Olisivat sopivat Ducaton alustalla olevaan asuntoautooni?(kok.paino 3500kg)
Tietoja: vanteet olivat alkup. peltivanteet ja kumit 215lev. 70R 15C merkkiä en muista (akseli massa muistaakseni 1700, 1900kg)
Uraherkkyyttä/puoltamista oli edellisissä liikaa.
Painoarvoa annan AJETTAVUUDELLE, JA EDULLISELLE HINNALLE!
eli
1.Mitkä vanteet ja kumit Olisivat sopivat Ducaton alustalla olevaan asuntoautooni?
2. Aluvanteita saa nyk. halvallakin, mutta onko huonoja/hyviä kokemuksia hinnaltaan edullisemman puolen aluvanteista?
3. A)Saako kumien leveys heittää rekisteriotteesta mainitusta leveydestä (215)? B)Ja jos saa, paljonko? C) Ajettavuuden kannalta ilmeisesti 215 sopivin, kun kerran otteessa maininta 215, vai onko?
t. "Transit-mies"... eiku siis Dethleffs-mies
Kesärenkaat ja vanteet Ducatoon
14
11425
Vastaukset
- puskavaanari
Oletko kokeillut eri rengaspaineilla. Testatessani olen huomannut rengaspaineen vaikuttavan aika paljon. Max paineella tuntuu menevän parhaiten, ainoana haittana on kovuus mutta tuulen ja urien vaikutus on pienimmillään. Käytän kompromissia jossa pidän paineet hieman alle renkaan maximin kuitenkin yli huoltokirjan suosituksen. Myös pyörien suuntaus kannattaa selvittää koska silläkin on vaikutusta.
Renkaat jotka minulla nyt ovat ovat Michelin Camping sarjaa ja nyt uusimistarpeessa kesän aikana. Mitkä seuraavat ovat en vielä tiedä ja siksi seuraankin tätä letkaa kiinnostuksella.
Michelinin Camping renkaat ovat mielestäni ylikovat ja äänekkäät mutta kestävät, Nokian talvirenkaatkin ovat ajo mukavammat. Edellisellä autollani ajoin yli 120 tkm ja nykyisellä samaa luokkaa, osa tietysti talvikiekoilla, ennen kuin esiintyy todellista vaihtotarvetta.- Dethleffs-mies
Muistaakseni 4 kiloon tuli säädettyä eli suht korkealla rengaspaineella ekan autoilukesän caravaanailin.
Liika kovuus haittaa toisaalta ajomukavuutta, vaikkakin sillä saadaan nuo mainitsemasi seikat (tuulihaitat ja uraherkkyys) minimoitua. Joten Michelin Camping sarjaa en siis lähtisi laittamaan jos talvirenkaatkin menevät ajo-ominaisuuksiltaan edelle.
ONKOHAN JOLLAKIN KOKEMUKSIA AJO-OMINAISUUKSILTAAN HYVISTÄ MERKEISTÄ ?!(KTS. YLIN PUU) - höh
Dethleffs-mies kirjoitti:
Muistaakseni 4 kiloon tuli säädettyä eli suht korkealla rengaspaineella ekan autoilukesän caravaanailin.
Liika kovuus haittaa toisaalta ajomukavuutta, vaikkakin sillä saadaan nuo mainitsemasi seikat (tuulihaitat ja uraherkkyys) minimoitua. Joten Michelin Camping sarjaa en siis lähtisi laittamaan jos talvirenkaatkin menevät ajo-ominaisuuksiltaan edelle.
ONKOHAN JOLLAKIN KOKEMUKSIA AJO-OMINAISUUKSILTAAN HYVISTÄ MERKEISTÄ ?!(KTS. YLIN PUU)3500 kg matkailuautoissa on rengaspaineiden oltava vähintään 4,5. Michelin Camping renkailla 5,0.
- Reku.
renkaat voivat olla leveämmät, kuin 215. Talvirenkaana ei taida löytyäkään tuota 215x15x70.
Uraherkkyyden syy voi olla yksinkertaisesti renkaan kuluneisuus, ei siis välttämättä ko renkaan ominaisuus. Ilmanpaine vähintään 4,5, mielellään 5,0. Vähän kova pienellä painolla, mutta vaikuttaa myönteisesti ohjattavuuteen ja polttoaineen kulutukseen.
Nykypäivänä löytyy ppaljon hyvia renkaita. Michelin on minun suosikkini kesärenkaaksi. Ei ole halvin ostaessa, mutta tulee halvimmaksi käyttöiän kautta.
Niin, enpä tiiä tuosta aluvanteesta, saahan siihen ainakin rahaansa hukata??- Dethlefssmies
... vai mitä lie, että tahtoo silmää mielyttävät aluvanteet, koska niillä olisi tarkoitus ajaa pitkään.
Eilen kyselin tarjouksia ja n. 120e tulisivat kalliimmaksi(koko sarjan ero)... koska Ducatoon ei saa nuita kahenkympin peltivanteita, vaan kyllä halvimmistakin saa 80e pulittaa per vanne.
Mutta ovatko sitten susia nuo (halvemmanpuoleiset) aluvanteet? Onk´kokemuksia
- Maleksija
Uudessa Ducatossa oli Michelinin kämppärit alla. Väärät aurauskulmat söivät eturenkaiden sisäkantit yhdessä kesässä. Lievästi ketutti, koska olivat hyvät renkaat. Sen jälkeen olen ajellut Nokian camping-tyyppisillä renkailla, joiden oikeaa tyyppinimeä en nyt muista, mutta rengasliikkeen kaverin mukaan ovat "lähes umpikumia". Melko äänekkäät viiden barin paineilla, mutta myös mukavan hitaasti kuluvat.
- -07mallin dugatossa
Kesärenkaina Continental Vanco Camper. Ovat matka-autotehtaan ensiasennusrenkaat ja erityisesti suunniteltu matkailuautoihin. Olen ollut näihin tyytyväinen (15000tkm) ja ovat hiljaisemmat ja paremmat ajaa kun vastaava misukan kumi. Nimittäin ystävälläni on prikulleen samanlainen auto kun minulla, mutta jostain syystä hänen autonsa tuli misukoilla ja siten oli helppo sada hyvä vertailukohta ominaisuuksiin. Paineina olen pitänyt edessä 5bar ja takana 4.5bar tämä oli tehtaan suositus.
- höh
-07mallin dugatossa kirjoitti:
Kesärenkaina Continental Vanco Camper. Ovat matka-autotehtaan ensiasennusrenkaat ja erityisesti suunniteltu matkailuautoihin. Olen ollut näihin tyytyväinen (15000tkm) ja ovat hiljaisemmat ja paremmat ajaa kun vastaava misukan kumi. Nimittäin ystävälläni on prikulleen samanlainen auto kun minulla, mutta jostain syystä hänen autonsa tuli misukoilla ja siten oli helppo sada hyvä vertailukohta ominaisuuksiin. Paineina olen pitänyt edessä 5bar ja takana 4.5bar tämä oli tehtaan suositus.
Taka-akselilla 4,5. paine on liian vähän. Taka-akselipainot ovat paljon suuremmat mitä etuakselilla on, takaylityksestä johtuen. Paineen takana pitää olla ainakin 5,0. Mieluummin vähän ylikin. Kokeilemalla se paras paine selviää.
- Kitkarenkaat
Meidän auton alla oli Michelin Camping 215x70x15 renkat. Ne kesti 72th ja oli niissä ollut liian vähän painetta ennen auton minulle tuloa. Itse laitoin 5,3bar, mutta ne oli liian kovat ja piti ääntä paljon. Syksyllä ostin Continentalin kitkat ja ne tuntui koko "pitkän syksyn" ajan käytössä paremmilta ajaa ja hiljaisemmilta kuin Michelinit. Aion ajaa läpi kesän niillä, kun kerran ei ole n. 10 th ajon jälkeen kulutuspinta juurikaan vähentynyt. Kesällä ajaessa alle sulamisesta toiset puhuu ja huonommista ajo-ominaisuuksista, mutta ei matkailuauto ole vertailukelpoinen henkilöauton kanssa siinä mielessä. Kyllä kitkarenkailla pärjää tälläisinä talvina, jos ei tarvitse ihan joka keliin lähteä, sillä nollakeli on niille melkoista myrkkyä, kun on jää alla, mutta harvoin kaupungeissa tai pääteillä jäätä on 0-plusasteilla. Kerron syksyllä miten äijän kävi!
- Dethleffsmies
HANKOOKIN(testeissä pärjännyt malli en muista mikä tarkalleen) kesär.215/70R15
345e koko sarja (tosin tarjouksessa kysyin myös toisen kumisarjan henkilöautooni plus yhdet aluvanteet.)
Kierrätysmaksut ja asennus/tasapainotuskulut tulevat sitten vielä lisäksi. - Ducato 2006 kesärenkaat
Dethleffsmies kirjoitti:
HANKOOKIN(testeissä pärjännyt malli en muista mikä tarkalleen) kesär.215/70R15
345e koko sarja (tosin tarjouksessa kysyin myös toisen kumisarjan henkilöautooni plus yhdet aluvanteet.)
Kierrätysmaksut ja asennus/tasapainotuskulut tulevat sitten vielä lisäksi.Olisi mukava saada ostopaikan tietoon. Hinta tuntuisi sopivalta, Toivon vastausta, kiittän etukäteen. Hankook 215-70-R15 040-5909490
- toope4
passaakoFiat Dukatoon rengas koko 225/70R 15C.....
kun rek,otteessa on merkintä 215/70R 15C
nimimerkki,toope- Näin
Rengaskokoa saa muuttaa 30 mm kapeampaan tai leveämpään (rengaskoon ensimmäinen luku, esim. 215, tarkoittaa että kyseessä on 215 mm leveä rengas).
- renkailla tasoa
Minulla on tukatossani venäläist pectopac 234x17 x9 laatu kummit. Ei jyrise ei tärise, vasen taka hieman vatkaa. Muuten ajo on kuin lentokentällä telaketjuajoneuvolla. Siis, mallia sopivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292073
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051886Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841659Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641534Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841173
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561132- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023