tuontiauton dieselvero??

Hese

Toin dieselauton kesäkuussa ja nyt oon sillä tyytyväisenä ajanut 5 tkm. Kysymys kuuluu: Milloin maksan diesel-veron. Ei oo kukaan sellaista vielä käskenyt tehdä!! Oon katsastanut auton ja tehnyt veroilmoituksen ohjeiden mukaan. Tuleeko vero maksettavaksi vasta veropäätöksen tultua ja sitten kun autossa on lopulliset kilvet?

6

1091

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diesel tulossa

suosittelen ottamaan yhteyttä pikimmiten AKE:en dieselveroneuvontaan 0100 7822. Ymmärtääkseni tuo verolappu täytyy tilata itse se ei tule automaattisesti postilaatikkoon. Soita numeroon ja osaavat kyllä kertoa. Kaikki tarvittavat numerot löytyy osoitteesta http://www.ake.fi/ ja linkistä yhteystiedot.

• se diesel

vero makseta vain rekisteröidyistä ajoneuvoista.

• verottanut
        se diesel kirjoitti:

vero makseta vain rekisteröidyistä ajoneuvoista.

Älä ole huolissasi verolappu pamahtaa postiluukustasi muutaman päivän sisällä, kun olet rekisteröinyt auton.

• dieselillä

Maksan tälle vuodelle sen loppuvuoden dieselveron (1/2 vuotta). Myös ajoneuvoverosta sai alennusta 30 euroa, eikös se ole normaalisti 84 euroa.

• aune

Toin dieselin kesäkuun alussa ja veropäätös tuli heinäkuun loppupuolella. Kun olin maksanut verot pankkiin ja kuitti oli sieltä faksattu tulliin, jo seuraavan päivän postissa tulivat tullin paperit ja pääsin rekisteröimään auton katsastusasemalle.

Noin viikon kuluttua tulivat käyttömaksu- ja dieselverolaput. Käyttömaksu (vai mikä se nyt viralliselta nimeltä onkaan) oli jotain 50 e ja dieselvero (eräpäivä 1.9.) on 214,20 eli puolen vuoden maksu.

Eli ei sinun tarvitse ottaa yhteyttä mihinkään, kyllä laput tulevat ajallaan.

• luottaa

Itse toimme tuontidieselin kesäkuun alussa. Tullin veropäätöstä ei ole vielä tullut eikä mitään muitakaan maksuja. Täysin luotamme, että valtiolla kyllä verojen perintä toimii eli varmasti lasku tulee aikanaan. Voivat varmaan laskuttaa vasta kun auto on rekisteröity...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe