nännikoru

mirkku

Taas kysymyksiä nännikorusta, koittakaa kestää.heh.

Olen 16 vuotias tyttö ja tahtoisin toiseen nänniin tapin. Tällä hetkellä on muutama koru naamassa ja korvissa.
Korua olen ottamassa vain omaksi ilokseni, ne ovat niin nättejä.
Ajattelin käydä harnesissa, onko ok paikka?
Pitääkö lävistyksen laiton jälkeen olla ilman rintsikoita vai voiko ne laittaa heti takaisin päälle?
Kauanko yleensä kestää että lävistyksestä tulee "kosketuksen kestävä" (ei siis räplättävä vaan että esim. rinnan hierominen ei satu mahdottomasti)?
Pitääkö siis lävistettäessä ottaa paita ja rintsikat kokonaan pois? (häpeilen vähän makkaramahaani enkä yleensä tykkää olla vähääkään alastomana vieraan edessä, lukuunottamatta intiimejä hetkiä ;) ).
Sattuuko nännilävistys enemmän kuin esim. kulma tai nenä?

18

19252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • christie

      Taidat valitettavasti olla vielä liian nuori ottaa lävistystä, muistaakseni intiimi lävistyksissä oli 18 vuoden ikäraja, ja nännilävistys mielestäni kuuluu intiimeihin lävistyksiin. Mut harva paikka on ihan tarkka iästä, jos et ole ihan lapsen näköinen, niin kyllä onnistuu, ei ne siellä mitään papereita kysy.

      Lävistyksen jälkeen voi laittaa heti rintsikat takaisin, jos tuntuu kipeeltä pitää niin pien teipinpala päälle, missä on pehmikkeen pumpulia. Tietenkin parempa olla ilman, ettei hankaa. Mut itse ainaskin pidin rintsikoita ihan normaalisti. Muutamassa päivässä lävistyksestä tulee kosketuksen kestävä, tämä on tietenkin yksinöllistä ja kuinka kipuherkkä on.

      Ei tarvitse ottaa paitaa ja rintsikoita kokonaan pois, riittää vaan, että paljastat lävistettävän nännin. Väljä teepaita on hyvä valinta. Ja lävistyshän tehdään sivuhuoneessa tai muuten syrjässä, jotenka pikkupennut, miksei isommatkin pääse tirkistelemään ;)

      Kivun tunteminen on yksinöllistä, mutta itselläni se ei sattunut paljoa, neulan pisto vihlasi vähän, itse korun laitto ei sattunut yhtään. Kun lävistäjä tarrasi niillä "grilli"pihdeillä kiinni, niin se tuntui vähän epämielyttävältä, mut ei kivuliaalta. Puristappas kynsillä lävistettävää kohtaa, niin siltä se suunnilleen tulee tuntumaan.

      Itselläni ei ole kulmassa tai nenässä lävistystä joten en osaa sanoa sattuko enemmän, mut kieleen ja napaan verrattuna suunnilleen yhtäpaljon, mut nännilävistyksen ottoa jännitin huomattavasti enemmän, kun joutuu rinnan paljastamaan täysin vieraalle, mut nais lävistäjälle kannattaa mennä jos semmonen vain paikkakunnalla on. Jotenkin se on vaan helpompa paljastaa, jos on samaa sukupuolta.

      • mirkku

        Yazka laittaa 15 vuotiaalle ilman vanhempien lupaa muita koruja, paitsi nänni ja genitaalialueen. 16 vuotiaalle kaikki paitsi genitaali.
        18 vuotias tekee mitä haluaa.
        Eli juuri ja juuri saan otettua, tosin monet ovat sanoneet minun näyttävän ikäistäni vanhemmalta, heh.

        Aika hyvin kestän kipua. Kaikki aikaisemmat lävistykseni olen tehnyt itse (juu, tiedän kyllä että ei ehdottomasti kannata ja kaikista riskeistä olen tietoinen. Olen vaan...ööö...tyhmä ja köyhä?) ja vaikka se on suht hidasta, ei kipu ole ollut mitenkään ylivoimaista.
        Eli eikun yazkan penkkiin vaan ja tissi paljaaksi (niin ja yazka on onneksi nainen joten itselle on ehkä henkisesti helpompaa).


      • Christie
        mirkku kirjoitti:

        Yazka laittaa 15 vuotiaalle ilman vanhempien lupaa muita koruja, paitsi nänni ja genitaalialueen. 16 vuotiaalle kaikki paitsi genitaali.
        18 vuotias tekee mitä haluaa.
        Eli juuri ja juuri saan otettua, tosin monet ovat sanoneet minun näyttävän ikäistäni vanhemmalta, heh.

        Aika hyvin kestän kipua. Kaikki aikaisemmat lävistykseni olen tehnyt itse (juu, tiedän kyllä että ei ehdottomasti kannata ja kaikista riskeistä olen tietoinen. Olen vaan...ööö...tyhmä ja köyhä?) ja vaikka se on suht hidasta, ei kipu ole ollut mitenkään ylivoimaista.
        Eli eikun yazkan penkkiin vaan ja tissi paljaaksi (niin ja yazka on onneksi nainen joten itselle on ehkä henkisesti helpompaa).

        Hyvä, että saat otettua. Onnea ja uskallusta sulle. Kyl ihminen on outo, nuorena on onnellinen jos joku luulee muutamaa vuotta vanhemmas, mutta auta armias, jos joku erehtyy tekemään saman muutamankymmenen vuoden kuluttua ;)


        Eihän ole tyhmää tehdä itse lävistyksiä, jos vain tietää mitä tekee, ja tekee ne puhtailla välineillä, useat kaverinikin ovat tehneet itse tai kaveri on tehnyt heille, napaan ja kieleen ja korviin, mut kulmaakaan ei yksikään, kun siinä on hermoja lähellä ja silmä. Myönnän itsekkin tehneeni kaikki tän hetkiset korvikset.

        Kallistahan huvia näitten lävistyksien otto on liikkeessä, ellei saa synttäri lahjas lahjakorttia liikkeeseen, en myönnä mitenkään ilmaisseeni minkä lahjan haluan ;)


      • mirkku
        Christie kirjoitti:

        Hyvä, että saat otettua. Onnea ja uskallusta sulle. Kyl ihminen on outo, nuorena on onnellinen jos joku luulee muutamaa vuotta vanhemmas, mutta auta armias, jos joku erehtyy tekemään saman muutamankymmenen vuoden kuluttua ;)


        Eihän ole tyhmää tehdä itse lävistyksiä, jos vain tietää mitä tekee, ja tekee ne puhtailla välineillä, useat kaverinikin ovat tehneet itse tai kaveri on tehnyt heille, napaan ja kieleen ja korviin, mut kulmaakaan ei yksikään, kun siinä on hermoja lähellä ja silmä. Myönnän itsekkin tehneeni kaikki tän hetkiset korvikset.

        Kallistahan huvia näitten lävistyksien otto on liikkeessä, ellei saa synttäri lahjas lahjakorttia liikkeeseen, en myönnä mitenkään ilmaisseeni minkä lahjan haluan ;)

        Olen kyllä juu ottanut hyvin selvää kaikista riskeistä ja tietysti tiedot miten nuo tehdään ja minne.
        Apteekin ruiskuneuloja olen käyttänyt 1neula/reikä. Korut keittänyt ja desinfioinut kahdella eri aineella (ensin vahvemmalla sitten miedommalla, heh) ja ihon pessyt ja desinfioinut ennen tekoa.
        Totta puhuen kulmaan teko vähän kauhistutti ettei vaan näkö lähe tms, mutta ei siinä mitään käynyt kun tein ilmeisesti oikeaan paikkaan.
        Jotenkin haluaa noita lisää, mutta ei hirveän näkyvään paikkaan (aina nuo olen halunnut vain omaksi ilokseni, en muiden katseltaviksi...vaikka kyllähän naamasta ja korvista ne kaikki näkee)


      • ei, eu, ei

        >>Taidat valitettavasti olla vielä liian nuori ottaa lävistystä, muistaakseni intiimi lävistyksissä oli 18 vuoden ikäraja, >>

        Kuluttajaviraston mukaan lävistystä ei voi tehdä alle 18v ilman holhoojan lupaa, nenänapin otton he katsovat olevan lävistys.

        Parasta on pyytää kaveria käyttämään haka/parsinneulaa ja paras on että kaverikin on alle 18v ettei joudu rikosoikudelliseen vastuuseen.

        Lävistyksen tekoa ei ole mitenkään erikseen määritelty laissa, eli laissa ei ole määritelty mitään ikärajoja (vertaa alkoholi tai seksi). Lävistäjä voi kuitenkin joutua lakitupaan alaikäiselle tekemästään lävistyksestä. Ennakotapauksita en ole kuullut, mutta eiköhän niitäkin pian ilmestyne. Nykytilanteessa vanhemmilla on erinomaiset mahdollisuudet vaatia mehukkaita korvauksia alaikäiselle tehdystä lävistyksestä.


      • Mina
        mirkku kirjoitti:

        Olen kyllä juu ottanut hyvin selvää kaikista riskeistä ja tietysti tiedot miten nuo tehdään ja minne.
        Apteekin ruiskuneuloja olen käyttänyt 1neula/reikä. Korut keittänyt ja desinfioinut kahdella eri aineella (ensin vahvemmalla sitten miedommalla, heh) ja ihon pessyt ja desinfioinut ennen tekoa.
        Totta puhuen kulmaan teko vähän kauhistutti ettei vaan näkö lähe tms, mutta ei siinä mitään käynyt kun tein ilmeisesti oikeaan paikkaan.
        Jotenkin haluaa noita lisää, mutta ei hirveän näkyvään paikkaan (aina nuo olen halunnut vain omaksi ilokseni, en muiden katseltaviksi...vaikka kyllähän naamasta ja korvista ne kaikki näkee)

        Oletatko etta koruista tulee steriileja keittamalla tai "kahdella aineella"?Pakko murtaa maailmasi ja sanoa totuus:se ei auta sitten yhtaan steriilin lopputuloksen aikaansaamiseksi!Olen huvin iloinen jos ongelmat valtit mutta kyse oli sitten enempi tuurista kuin taidosta..


    • nana

      Elikäs, itselläni on nänni lävistetty. Olen 16-vuotias ja mtn papereita ei kysytty,
      riippuu paikasta, mikä ikäraja on..tosin olen paljon vanhemman näköinen mitä olen.

      Ei sattunut, verta tuli vain muutama tippa. Parantumisaika on muka 9-11kk, mutta
      itselläni parani jo kuukauden päästä. Vaihdoin tässä hiljattain uuden renkaan.

      Suosittelen aluksi rengasta, tapissa ilma ei kierrä, ja mätää yms. paskaa kerääntyy
      helposti haavaan.

      Tottakai luonnollisesti otat paitasi pois läväriä tehtäessä. Tai tissisi ainakin paljaaksi,
      siihenhän koru laitetaan.

      Otin lävärini Oulussa, hinta oli 35e/koru sisältyi hintaan.

      Rintsikoita voi käyttää heti lävistämisen jälkeen, tosin olisi hyvä olla eka päivä
      sitten ilman paitaa, että haava saa happea eikä liiskaannut hikisten liivien alle..

      Suosittelen lämpimästi, nännikoru on esteettinen ja kiihottava;)

      Tosin ei ole hyväksi, jos sitä nuollaan. Rintaasi siis, saaattaa alkaa märkimään,
      kävi minulle tässä kesän aikana pari kertaa niin, kumppanini rintaani hyväillesssä..

      • Nimetön

        Hei. Olen itse uimari, ja haluasin palavasti nänniin korun. Kysyessäni liikkeestä, kauanko pitää olla uimatta mulle vastattiin että parisen viikkoa. Mulla on lomaa enintään viikko uinnista, riittääkö se?

        Pelkään myös että uikkari hankaa paljon, onko se oikeasti niin paha asia? Ärtyykö rinnat enemmän jos siihen hankaa jokin?

        Niin ja, tulehtuuko se helposti? Kun uin, se saattaa vissiin märkiä enemmän?

        Kiitos jo etukäteen!


    • kissanen100

      voiko imettää jos on nännikoru? Haittaako kun rinnat kasvaa kun on raskaana?

    • Nancy

      Nännikorun ikäraja on siksikin 18, että rinta ja nänni kehittyvät siihen asti. Ei ne ikärajat turhaan ole.

    • rgergearge

      Itselläni nännilävistykset olivat elämäni kivuliaimmat lävistykset. Jouduin pari viiikkoa nukkumaan rintsikoiden kanssa lävistysten laiton jälkeen. Nännikorujen kanssa ei voi imettää, lävistykset pitää ottaa pois abt. kuukautta ennen laskettua aikaa. Oulussa Igorsissa kun kävin laittaan nännärit, pidin paitaa "näköesteenä" ovelle, koska siellä ei näkösuojattua lävistystilaa ole. Olis ollu vaihtoehtona myös mennä sulkemisajan jälkeen, mutta ajattelin että ei rohkeus riitä mennä uudelleen myöhemmin.

    • Otin nännikorun vajaa viikko sitten täytettyäni 18 eikä sattunut juurikaan :) Ei vuotanut sillon kudosnestettä tai verta, eikä nyt jälkeenpäinkään ole tiputellut , vähän vain nestettä näkyy sisällä kun puhdistaesa tutkin. Mietin vain, että mistä sitten tiedän, että koru on parantunut, kunnei ole nytkään kipea eikä vuoda juurikaan?

    • selie

      vaikka tää on jo vanha viesti niin vastaanpas silti :)
      oon ite 17 ja kävin vajaa viikko sitte lävistyttää nännin ja ainakin nykyään kaikki muut paitsi genetaalialueen lävistykset on ilman huoltajan lupaa "k-16". lävistämisen jälkeen mulla ainaki laitettiin lappu ja teippi päälle ja rintsikat iha normaalisti. mulla lävistys kesti koskettelua jo seuraavana iltana (ei tietenkää likasilla sormilla!) vaan esim rintsikoiden läpi ja suihkussa. ja rintsikat piti tosiaan ottaa pois kokonaan että lävistäjä saa katsottua tasapainoisen paikan korulle. itselläni ei nännilävistys sattunut juuri ollenkaan, saman verran kuin napa varmaankin ja vähemmän kun kieli :)

    • wolta

      Vaaaaanha vanha ketju mutta kun joku oli vastannut että "ei tarvi kun vähän nänniä näyttää" tekohetkellä. ASIA EI TODELLAKAAN OLE NÄIN EIEIEI.

      Pelkkä käsien nosto rinnan korkeudelle muuttaa koko rinnan asentoa ja rintaliivit alla puristamassa vielä enemmän, tällöin koru menee helposti kokeneellakin lävistäjällä vinoon, tekohetkellä suora mutta rinnan palatessa normaaliin asentoon niin koru on vino ja saattaa siksi kasvaa ulos ja näyttää toki rumemmalta. AINA rintaliivit ja paita pois, kädet rennosti sivuilla seisoma-asennossa kun merkit tehdään. tämän jälkeen saat seistä vaikka käsilläsi kun merkit ovat oikeassa kohtaa ja neula menee oikeista rei'istä läpi.

      • Anonyymi

        Kyl mun mielestä ei satu nuin paljon


    • Anonyymi

      Kyllä se jonkin verran sattuu, mutta ei nyt kuitenkaan mikään ylitsepääsemätön kipu. Suosittelen jotain pintä paikallispuudutusys jos päädyt nännikorun ottamaan. Vaatii kyl vähän totuttelua eka joten ei mene ihan yhtä eesisti kuin esim korvisten kanssa.
      Terv. Markku 33v

    • Anonyymi

      Itse tein tossa 10min itelleni netistä tilatulla neulalla ja koruilla nännilävistykset. Ei sattunu kovin paljoa mutta toki itse on vaikea saada korut oikeaan kohtaan. Jos ei halua maksaa kymmeniä tai satoja euroja siitä että saat reijän kehoosi niin ei ole vaikea itse tehdä jos on kokemusta aiemmasta ihon tökkimisestä. En vielä tiedä tulehtuuko mutta koitan puhdistaa. Teossa ei siis mitään ongelmaa ole tapahtunut. Olen 14-vuotias😂

    • Anonyymi

      Alapäähän pistin just lävärin ”cristina” t. 12 vuotias

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2595
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1138
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1044
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      913
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      881
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      822
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      33
      782
    Aihe