Tarkoitus olisi nyt virallisen avioeron jälkeen tehdä ositus.
Mies saa venet, auton ja muun irtaimiston.
Minä saan asunnon.
Katsomme, että kumpikin saa saman verran eli rahaa ei makseta puolin eikä toisin.
Minkälainen ositussopimus kannattaa laatia ja mitä juristi veloittaa?
Onko missään olemassa mallia.
Juristin palkkaaminen tuntuisi vähän hölmöltä, mutta miten ne siirtomerkinnät tehdään asunnon osakekirjaan.
Ositussopimuksen hinta
4
2133
Vastaukset
- asianajajalla
Hyvä jos olette löytäneet yksimielisyyden ositusasiassa, mutta teettäkää ja vahvistuttakaa ositussopimus asianajajan toimesta. Jää vähemmän jossittelun varaa kummallekkin sitten tulevaisuuteen => väli voivat pysyä suht asiallisina.
Huomio että osituskirjaan tulee maininta osakkeen ositusarvosta. Jos myyt asunnon ennen kuin olet asunut ex-puolisosi omistamassa puolikkaassa 2v. tulee myyntivoitosta veroa. Jos ositussopimuksessa ei näy osakkeen arvoa joudut selittelemään verottajalle mikä olikaan asunnon osituksen arvo.- nix nax
>>Jos myyt asunnon ennen kuin olet asunut ex-puolisosi omistamassa puolikkaassa 2v. tulee myyntivoitosta veroa. Jos ositussopimuksessa ei näy osakkeen arvoa joudut selittelemään verottajalle mikä olikaan asunnon osituksen arvo.
- -mies41v-
Muokkaamalla siitä saa kukin sopivan omiin tarpeisiinsa :-).
http://www.lakiopas.com/asiakirjamallit/mallit/rtf/ositussopimus_sovintojakona_osituslaskelma.rtf- hyvin kelpasi
ei tarvinnu asianajajaa, omatekoinen nettipohjalle laadittu paperi kelpasi pankkiin ja lainhhutokin hoitui samalla paperilla. Eli jos asiat on sovittu, niin miksi maksaa vielä asianajalle? Mulle kävi niin ,että lunastin exän ulos talostani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1826614- 1481824
- 1131608
- 511320
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️481049Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢41985Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98952Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5889Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan248881- 41839