Tarkoitus olisi nyt virallisen avioeron jälkeen tehdä ositus.
Mies saa venet, auton ja muun irtaimiston.
Minä saan asunnon.
Katsomme, että kumpikin saa saman verran eli rahaa ei makseta puolin eikä toisin.
Minkälainen ositussopimus kannattaa laatia ja mitä juristi veloittaa?
Onko missään olemassa mallia.
Juristin palkkaaminen tuntuisi vähän hölmöltä, mutta miten ne siirtomerkinnät tehdään asunnon osakekirjaan.
Ositussopimuksen hinta
4
2195
Vastaukset
- asianajajalla
Hyvä jos olette löytäneet yksimielisyyden ositusasiassa, mutta teettäkää ja vahvistuttakaa ositussopimus asianajajan toimesta. Jää vähemmän jossittelun varaa kummallekkin sitten tulevaisuuteen => väli voivat pysyä suht asiallisina.
Huomio että osituskirjaan tulee maininta osakkeen ositusarvosta. Jos myyt asunnon ennen kuin olet asunut ex-puolisosi omistamassa puolikkaassa 2v. tulee myyntivoitosta veroa. Jos ositussopimuksessa ei näy osakkeen arvoa joudut selittelemään verottajalle mikä olikaan asunnon osituksen arvo.- nix nax
>>Jos myyt asunnon ennen kuin olet asunut ex-puolisosi omistamassa puolikkaassa 2v. tulee myyntivoitosta veroa. Jos ositussopimuksessa ei näy osakkeen arvoa joudut selittelemään verottajalle mikä olikaan asunnon osituksen arvo.
- -mies41v-
Muokkaamalla siitä saa kukin sopivan omiin tarpeisiinsa :-).
http://www.lakiopas.com/asiakirjamallit/mallit/rtf/ositussopimus_sovintojakona_osituslaskelma.rtf- hyvin kelpasi
ei tarvinnu asianajajaa, omatekoinen nettipohjalle laadittu paperi kelpasi pankkiin ja lainhhutokin hoitui samalla paperilla. Eli jos asiat on sovittu, niin miksi maksaa vielä asianajalle? Mulle kävi niin ,että lunastin exän ulos talostani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 381850
- 50828
- 78807
- 108760
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7671Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35661Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15599Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27590Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.144495- 59492