Vieroitusoireita Triptylistä?

cerulean

Olen syönyt Triptyliä reilun vuoden verran, viimeisen puolen vuoden ajan 50mg päivässä. Lääkettä määrättiin minulle niska-hartiaseudun kipuun ja nukahtamiseen. Sattuipa käymään niin, että en päässyt ottamaan lääkettä neljään päivään ja minulle iski aivan kammottava olo, jonka olen päätellyt johtuvan vieroitusoireista, kun lääkkeen otto oli pysähtynyt kuin seinään. Onko kukaan muu kärsinyt samanlaisista ongelmista, ja kuinka kauan tämän kammottavan olon voi odottaa jatkuvan? Otin eilenillalla Triptyliä taas normaalisti. Entä jos aion lopettaa Triptylin käytön. Ilmeisesti sen käyttöä pitää vähentää portaittain hyvin pitkän ajanjakson kanssa, kuten muidenkin mielialalääkkeiden yhteydessä?

Aivan törkeää touhua lääkkeen määräämältä yleislääkäritltä, kun ei ole missään vaiheessa maininnut mitä Triptyl todellisuudessa on, mitä vaikutuksia sillä on ja ohjeistanut kuinka sitä pitää käyttää. Minulle on koko ajan puhuttu siitä vaarattomana kipulääkkeenä, eikä missään vaiheessa mainittu että se on mielialalääke. Asia selvisi minulle vasta eilen kun aloin ottaa selvää mitä olen oikein syönyt. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa:-(

20

18256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nostamaan 25mg

käytin ja pakkausselosteessa kyllä kerrotaan käyttötarkoitus. Syke nousi korkeaksi joten lopetin alkuunsa ja vieroitusoireita ei ollut.Vähennä annostusta pikkuhiljaa jos vieroitusoireita. Miksi lopetat jos sopiva lääke ollut kipuihin? Nykyisin suosittu krooniseen kipuun jotta nukkua rauhassa edes voi ja hyvin tutkittu lääke. .Masennukseen käytetään paljon suurempia pitoisuuksia.

• jantzu-

kun huomasit, että se on mielialalääke? Vai miksi mietit lopettamista, jos se auttaa normaalikäytössä ja toimii niin kuin pitääkin? Mielestäni triptyli on hyvä lääke, jos se vain sopii. Monet ovat saaneet siitä hyvän avun. Ikävä kyllä itse en voinut jatkaa sen käyttöä kovin pitkään, kun se ilmeisesti laski jo muutenkin luonnostaan matalalla olevaa verenpainetta. Tuli sitte välillä vähän kehno olo...

Elimistö tottuu kaikkiin säännöllisesti saamiinsa aineisiin, oli se sitten jokin lääke, kahvi, tupakka jne. Yhtäkkinen lopetus aiheuttaa aina vieroitusoireita. Triptyli on siksi hyvä lopettaa asteittain, jotta elimistö ehtii pysyä kyydissä mukana. Kyseisen lääkkeen lopettamisesta en kyllä osaa sanoa mitään, kun siitä on vierähtänyt jo seittemän vuotta.

Lääkkeen määrännyttä lääkäriä en kyllä ymmärrä! Pitäisihän sen nyt tajuta sanoa, että tuo ei ole varsinainen kipulääke, vaan kipukynnystä nostava mielialalääke.

• cerulean

En ole suinkaan vielä lopettamassa Triptylin käyttöä. Siitä on ollut paljon apua kipuihini ja tähän mennessä se on ollut oikein hyvä lääke. Halusin vain varmistua, että Triptylin kanssa pitää toimia samoin tavoin kuin mielialalääkkeiden kanssa ja että samanlaista katastrofia kuin tällä viikolla ei pääse tapahtumaan.

Minäkään en ymmärrä mitä lääkärin mielessä on pyörinyt. *pyörittelee päätään*

• tullut
        cerulean kirjoitti:

En ole suinkaan vielä lopettamassa Triptylin käyttöä. Siitä on ollut paljon apua kipuihini ja tähän mennessä se on ollut oikein hyvä lääke. Halusin vain varmistua, että Triptylin kanssa pitää toimia samoin tavoin kuin mielialalääkkeiden kanssa ja että samanlaista katastrofia kuin tällä viikolla ei pääse tapahtumaan.

Sinulle painon nousua tästä lääkkeestä? Miten äkkiä alkoi auttamaan kipuihin?
        Minulla on koviin kipuihin kokeiltu lyricaa, mutta lopetin sen aika äkkiä, kun huomasin painon alkavan nousta.
        Nyt kuitenkin kivut on sen verran kovat, että olisin valmis kokeilemaan vaikka masennuslääkettä, jos vaikka auttais. Tässä elämänlaatu kärsii, kun kipu vie välillä toimintakyvyn.

• cerulean
        tullut kirjoitti:

Minulla on koviin kipuihin kokeiltu lyricaa, mutta lopetin sen aika äkkiä, kun huomasin painon alkavan nousta.
        Nyt kuitenkin kivut on sen verran kovat, että olisin valmis kokeilemaan vaikka masennuslääkettä, jos vaikka auttais. Tässä elämänlaatu kärsii, kun kipu vie välillä toimintakyvyn.

Paino on pikemminkin laskenut, vaikka olen kuullut että Triptyli saattaa aiheuttaa painonnousua. Lääke alkoi helpottaa kipuja melkein heti kun aloin ottamaan sitä. Aloitin 10mg annostuksella ja lääkärin ohjeiden mukaisesti nostin annostusta aina 10mg kerrallaan parin viikon välein kunnes se oli 40-50mg päivässä.

Ihanaa Triptylissä oli myös se, että se auttoi minua nukahtamaan. Alkuaikoina saatoin nukahtaa muutama minuutti lääkkeen oton jälkeen, mutta viime kuukausina tätäkään vaikutusta ei ole enää ollut:-(

• 5vuotta.
        tullut kirjoitti:

olen käyttänyt triptyliä yli 5vuotta,ja on minulle tosi hyvä lääke,saa edes vähän nukuttua säryiltä,lyricaa kokeilin tossa välillä triptylin kans yhdessä,mutta lyrica aiheutti sit kaikenlaista,huimausta lihoin 2kk aikana 6kg,niin sen lopetin sit,ja nyt käytän triptyliä isommalla annoksella..tällähetkellä 100mg,nostettiin vähän kerrassaan,minulle tämä on kyllä paras lääke,eikä ole aiheuttanut mitään sivuoireita!

• lukea,
        cerulean kirjoitti:

sieltä nämä molemmat asiat olisivat selvinneet.
        Totta kai Trpitylin kanssa pitää toimia siten kun mielialalääkkeiden, onhan se masennuslääke ja se kyllä lukee pak.ohjeissa!

TRIPTYL 50MG 100 TABL
        ORION    

11,75 €       0,12€/kpl

Lääkemuodot
        Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 10, 25 tai 50 milligrammaa.

Vaikuttavat aineet:
        Amitriptyliini, joka kuuluu masennus- eli depressiolääkkeisiin.

Käyttötarkoitus:
        Lääke lievittää depression eli masennuksen eri ilmenemismuotoja sekä masennukseen liityvää unettomuutta. Sitä käytetään myös hermostoperäiseen kipuun, fibromyalgiaan ja lisälääkkeenä erilaisiin tukielinten kipuihin. Triptyliä käytetään myös ehkäistäessä migreeniä ja lihasjännityspäänsärkyä.

Vaikutustapa:
        Lääke kohdistaa vaikutuksensa keskushermostoon siten, että aivojen ja hermojen toimintaa säätelevien tiettyjen aineiden vaikutusvoimakkuus muuttuu. Näin se kohottaa epänormaalisti laskenutta mielialaa. Hermostoperäisessä kivussa tavanomaiset kipulääkkeet ovat usein tehottomia, mutta keskushermostoon vaikuttavilla, tavallisesti masennukseen käytettävillä lääkkeillä voidaan saada hyväkin kivun lievitys.

Annostus:
        Lääkärin ohjeen mukaan. Annostus vaihtelee riippuen oireiden voimakkuudesta sekä potilaan iästä ja muista yksilöllisistä ominaisuuksista.

Lääkkeen ottaminen:
        Tabletit niellään vesilasillisen kera.

Haittavaikutukset:
        Lääke voi etenkin käytön alkuvaiheessa väsyttää siinä määrin, että tarkkaavaisuus liikenteessä ja muissa vastaavissa tilanteissa heikkenee. Lääke voi myös kuivattaa suuta, ummettaa tai vaikeuttaa virtsaamista. Joskus ilmennyt sydämen tykytystä, lievää huimausta pystyasentoon noustessa, painon nousua tai vapinaa. Muiden lääkkeiden samanaikaisesta käytöstä on neuvoteltava lääkärin kanssa. Suun ja hampaiden hygieniasta on huolehdittava erityisen hyvin, koska lääke voi kuivattaa suuta. Alkoholia saa lääkityksen aikana käyttää erityisen varoen tai ei ollenkaan.

Raskaus ja imetys:
        Lääkkeen käyttöä raskauden ja imetyksen aikana vältetään turvallisuussyistä.

Säilytys:
        Huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.

Lisäaineet
        -

Mikä tässä on epäselvää???

• tämä kerran
        lukea, kirjoitti:

sieltä nämä molemmat asiat olisivat selvinneet.
        Totta kai Trpitylin kanssa pitää toimia siten kun mielialalääkkeiden, onhan se masennuslääke ja se kyllä lukee pak.ohjeissa!

TRIPTYL 50MG 100 TABL
        ORION    

11,75 €       0,12€/kpl

Lääkemuodot
        Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 10, 25 tai 50 milligrammaa.

Vaikuttavat aineet:
        Amitriptyliini, joka kuuluu masennus- eli depressiolääkkeisiin.

Käyttötarkoitus:
        Lääke lievittää depression eli masennuksen eri ilmenemismuotoja sekä masennukseen liityvää unettomuutta. Sitä käytetään myös hermostoperäiseen kipuun, fibromyalgiaan ja lisälääkkeenä erilaisiin tukielinten kipuihin. Triptyliä käytetään myös ehkäistäessä migreeniä ja lihasjännityspäänsärkyä.

Vaikutustapa:
        Lääke kohdistaa vaikutuksensa keskushermostoon siten, että aivojen ja hermojen toimintaa säätelevien tiettyjen aineiden vaikutusvoimakkuus muuttuu. Näin se kohottaa epänormaalisti laskenutta mielialaa. Hermostoperäisessä kivussa tavanomaiset kipulääkkeet ovat usein tehottomia, mutta keskushermostoon vaikuttavilla, tavallisesti masennukseen käytettävillä lääkkeillä voidaan saada hyväkin kivun lievitys.

Annostus:
        Lääkärin ohjeen mukaan. Annostus vaihtelee riippuen oireiden voimakkuudesta sekä potilaan iästä ja muista yksilöllisistä ominaisuuksista.

Lääkkeen ottaminen:
        Tabletit niellään vesilasillisen kera.

Haittavaikutukset:
        Lääke voi etenkin käytön alkuvaiheessa väsyttää siinä määrin, että tarkkaavaisuus liikenteessä ja muissa vastaavissa tilanteissa heikkenee. Lääke voi myös kuivattaa suuta, ummettaa tai vaikeuttaa virtsaamista. Joskus ilmennyt sydämen tykytystä, lievää huimausta pystyasentoon noustessa, painon nousua tai vapinaa. Muiden lääkkeiden samanaikaisesta käytöstä on neuvoteltava lääkärin kanssa. Suun ja hampaiden hygieniasta on huolehdittava erityisen hyvin, koska lääke voi kuivattaa suuta. Alkoholia saa lääkityksen aikana käyttää erityisen varoen tai ei ollenkaan.

Raskaus ja imetys:
        Lääkkeen käyttöä raskauden ja imetyksen aikana vältetään turvallisuussyistä.

Säilytys:
        Huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.

Lisäaineet
        -

Mikä tässä on epäselvää???

on keskustelupalsta, jossa juuri halutaan vaihtaa kokemuksia, miten lääke toisilla on toiminut.
        Eihän tämän pitäisi sinua häiritä, sillä varmaan tiedät, että jos lääke toimii yhdellä, niin toiselle se ei sovi lainkaan.
        Asiallinen kokemusten vaihto on juuri tämänkin palstan se ihan oikea idea.

• Triptylin ex-käyttäjä
        tämä kerran kirjoitti:

on keskustelupalsta, jossa juuri halutaan vaihtaa kokemuksia, miten lääke toisilla on toiminut.
        Eihän tämän pitäisi sinua häiritä, sillä varmaan tiedät, että jos lääke toimii yhdellä, niin toiselle se ei sovi lainkaan.
        Asiallinen kokemusten vaihto on juuri tämänkin palstan se ihan oikea idea.

että jo pakkauksen ohje kertoo paljon, mm. sen ettei T ole mikään kipulääke, sitähän aloittaja ihmetteli kun ei oltu kerrottu mikä lääke on kyseessä.
        Ei sitä ohjetta tosiaankaan sinne pakkaukseen turhaan laiteta.

• cerulean
        Triptylin ex-käyttäjä kirjoitti:

että jo pakkauksen ohje kertoo paljon, mm. sen ettei T ole mikään kipulääke, sitähän aloittaja ihmetteli kun ei oltu kerrottu mikä lääke on kyseessä.
        Ei sitä ohjetta tosiaankaan sinne pakkaukseen turhaan laiteta.

Lääkkeen mukana tullut pakkausseloste ei ollut sama, mitä tuossa ylempänä postattiin. Mun pakkausseloste ei ilmaissut varsinkaan haittavaikutusten kohdalla noin selvästi että mitä kaikkea lääkkeestä voi seurata.

Ihmettelen edelleenkin lääkkeen määränneen lääkärin toimintaa. Mulle on koko ajan puhuttu Triptylistä kipulääkkestä jossa on sivuvaikutuksena mielialaa kohottava vaikutus. Luojan kiitos olen absolutisti, tiedä mitä olisi tapahtunut jos olisin käyttänyt alkoholia lääkkeen kanssa. Mutta ehkä lääkäreille nuo asiat ovat niin jokapäiväisiä etteivät he tajua että asiat eivät ole niin itsestään selviä sellaisille jotka eivät aikaisemmin ole mielialalääkityksen kanssa olleet tekemisissä.

• kaikissa ihan
        cerulean kirjoitti:

Lääkkeen mukana tullut pakkausseloste ei ollut sama, mitä tuossa ylempänä postattiin. Mun pakkausseloste ei ilmaissut varsinkaan haittavaikutusten kohdalla noin selvästi että mitä kaikkea lääkkeestä voi seurata.

Ihmettelen edelleenkin lääkkeen määränneen lääkärin toimintaa. Mulle on koko ajan puhuttu Triptylistä kipulääkkestä jossa on sivuvaikutuksena mielialaa kohottava vaikutus. Luojan kiitos olen absolutisti, tiedä mitä olisi tapahtunut jos olisin käyttänyt alkoholia lääkkeen kanssa. Mutta ehkä lääkäreille nuo asiat ovat niin jokapäiväisiä etteivät he tajua että asiat eivät ole niin itsestään selviä sellaisille jotka eivät aikaisemmin ole mielialalääkityksen kanssa olleet tekemisissä.

saman sisältöinen, riippumatta mg-määrästä tai pakkauksen koosta.
        Asian voit tarkistaa vaikkapa Lääkelaitoksen, Yliopiston Apteekin nettisivuilta. Tuo on se nimenomainen pakkauksen ohj.

• pakkausselostetta
        kaikissa ihan kirjoitti:

saman sisältöinen, riippumatta mg-määrästä tai pakkauksen koosta.
        Asian voit tarkistaa vaikkapa Lääkelaitoksen, Yliopiston Apteekin nettisivuilta. Tuo on se nimenomainen pakkauksen ohj.

Esim. lääke nimeltä sparinessa oli kyllä aina pakkausseloste, mutta kun kyseisen lääkkeen tilalle tuli vastaava lääke promatsin (vai oliko se promazin), jota saa vain yliopiston apteekeista, niin eipä ollut enää minkäänlaista pakkausselostetta lääkepurkin mukana. Selostetta tuotteesta ei löydy myöskään yliopiston apteekin sivuilta.

• se ohje on
        pakkausselostetta kirjoitti:

Esim. lääke nimeltä sparinessa oli kyllä aina pakkausseloste, mutta kun kyseisen lääkkeen tilalle tuli vastaava lääke promatsin (vai oliko se promazin), jota saa vain yliopiston apteekeista, niin eipä ollut enää minkäänlaista pakkausselostetta lääkepurkin mukana. Selostetta tuotteesta ei löydy myöskään yliopiston apteekin sivuilta.

todellakin ollut, aina. Itse olen käyttänyt fibroon ja unettomuuteen liki 20 vuoden ajan, epäsäännöllisesti ja aina on pakkauksesta ohje löytynyt.

• jukula

Triptyl on masennuslääke, jota käytetään estämään mielialan alakuloisuutta. Kuten kaikissa psyykelääkkeissä, niin tässäkin ilmenee nopeasti lopetettaessa vieroitusoireita, jotka voivat olla kestämättömiä. Lääkäri toimi väärin antaessaan tätä lääkettä "särkylääkkeeksi", sillä sitä se ei todellakaan ole. Ainakin antaessaan reseptin olisi hänen pitänyt mainita äkkiä lopettamisen tuomat oireet. Mutta kannattaa googlata lääkkeen nimi niin siitä selviää mihin lääke on tarkoitettu.

• ki

Käytetään hermosärkyihin ja muihin kipuihin, lukee siinä pakkausselosteessa! Ei todella ole VAIN mielialalääke!!!
        Myös mielialaa kohentava ja keskittymiskykyä parantava vaikutus.

Itselleni unettomuuteen sekä voimakkaisiin kipuihin.

Otan satunnaisesti.

Nuo ton tyyppiset lääkkeet ei vaikuta yleensä painoon-uudemmat taas melko varmasti aiheuttaa painonnousua.

• kertoi:
        ki kirjoitti:

Käytetään hermosärkyihin ja muihin kipuihin, lukee siinä pakkausselosteessa! Ei todella ole VAIN mielialalääke!!!
        Myös mielialaa kohentava ja keskittymiskykyä parantava vaikutus.

Itselleni unettomuuteen sekä voimakkaisiin kipuihin.

Otan satunnaisesti.

Nuo ton tyyppiset lääkkeet ei vaikuta yleensä painoon-uudemmat taas melko varmasti aiheuttaa painonnousua.

Hän sanoi, että Triptyl ei aiheuta riippuvuutta, mitä kyllä epäilin tuoteselosteen pohjalta. Ongelmani oli tuolloin toispuoleinen päänsärky. Annos oli 30 tablettia, jotka olivat tehottomia. Lopetin siihen, eikä vieroitusoireita tullut.

• Amitriptyliini
        kertoi: kirjoitti:

Hän sanoi, että Triptyl ei aiheuta riippuvuutta, mitä kyllä epäilin tuoteselosteen pohjalta. Ongelmani oli tuolloin toispuoleinen päänsärky. Annos oli 30 tablettia, jotka olivat tehottomia. Lopetin siihen, eikä vieroitusoireita tullut.

Olen käyttänyt amityriptyliiniä (vaikuttava aine Triptylissä) sekä vaihtoehtoisesti Klotriptyliä (sisältää amitriptyliinin ohella myös bentsodiatsepiinia, klooridiatsepoksidia, joka auttaa kramppeihin selässäni sekä unettaa). Olen käyttänyt näitä kuuriluontoisesti varmastikin jo viiden vuoden ajan. Tauoilla ei mitään sivuvaikutuksia, vieroitusoireita tarkoitan, ole ilmaantunut. Unta saapi ehkä odotelöla hieman kauemmin ja kivut kovenevat, mutta nämä eivät ole mitään vieroitusoireita. Klotriptylistä voi tulla riippuvaiseksi enemmän kuin Triptylistä, mutta minä en ole tullut riippuvaiseksi kummastakaan. Hyviä lääkkeitä, syke vain tahtoo näiden kanssa välistä nousta. Siksi taukoilen kun kipu sen vain sallii. Mutta kun syön, syön pitkiä aikoja, koska kipukynnystä nostava vaikutus ei ilmaannu heti ekan pillerin myötä. Pitää syödä kauemmin. Mielialaan eivät ole vaikuttaneet. Ilman tosin hieman pirtsakampi olo.

• triptyl

minun tripytyl käyttö puolivuotta,lopetin kun halusi varmistaa miksi mulla on vapinaa ei näy päälle päin ,vaan aivan kun puhkeais uusi juttu kipuihin ,siellähä se lukee parkisoni .laukasiko mullese .luen aina hyvintarkkan ohjeet janykyään käsken lääkärin tarkisttaa sopii ko verenpaineeseen ,nyt astma lääkkeitä.annettiin koska hengitys pihisee sydän tutkittu ok,käskekää vaan lääkärin ottaa selville sivuvaitukset.mulle tahdotaan antaa buranaa sanon että ei käy.siitä nuodet lääkärit oppii.

• Kauan kärsinyt

Onko kellään fibromyalgiaa sairastavalla kaikki nämä surkeat vaivat. Lapaluiden välinen särky ja polttava kipu, muu selkäsärky, vatsavaivat, ummetus, ärtynyt virtsarakko, silmien kuivuminen, ainainen särky vähän joka paikassa välillä,, univaikeudet ja katkonainen uni, päänsärky ym. ym. vaivat. Klotriptyl Miteä käytän yhtä tablettia, mutta se ei oikein auta. Panadol comp auttaa ja Treo joka aamuiseen päänsärkyyn. Otan niitä vuoroin vaihdellen. Vatsa ei kestä Treoa pitkään käytettynä, ja ei ole muutenkaan terveellistä pitkään käytettynä. Fysioterapia ei auta ja olen menettänyt mielettömiä summia lääkärissä juoksuihin, kun mistään ei oikein apua löydy. Olen sairastanut tätä inhottavaa sairautta jo noin 30v. Ensimmäiset oireet tuli jo 41v.sitten, mutta huomattavasti lievempinä ja ne tulivat ensimmäisen lapseni synnytyksen jälkeen.Iän myötä ovat vain pahentuneet. Minulle sanottiin, että ne alkavat vanhemmiten hellittämään, mutta minulla ei ainakaan, vaan päinvastoin ne ovat pahentuneet. Saunaa en juurikaan siedä ja kylmäpakkaus auttaa, kun jaksaa aina hakea sen kesällä jääkaapista ja talvella sen saan makuuhuoneeni ikkunan väliin, josta se on helpompi ottaa ja unikaan ei aina katkeile niin paljon. Jos jollakin on hyvä parannuskeino tähän tautiin, niin olisi todella kiitollinen, että olisi edes joskus terveempiä hetkiä?

• fibrotar-vm-55

Oletko fysiatrin potilaana? Hän on tuon alan erikoislääkäri, samoin reumatologi. Itselläni on fibro, toisenlaisin lääkityksin. Sinulla ei näytä olevan reseptilääkettä särkyyn, onko siihen jokin syy?

Parannustahan fibroon ei ole.

Jaksamisia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      93
      2109
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1550
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1319
    4. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      238
      1211
    5. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      73
      1170
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      88
      1096
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1041
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      248
      991
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      926
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      891
    Aihe