Yksi alaetuhampaistani törröttää kamalan näköisesti taaksepäin ja on muutenkin liikkunut pois muiden hampaiden rivistä. Itseäni tämä häiritsee uskomattoman paljon - välillä hävettää puhuminenkin vieraiden kanssa kun yhtäkkiä muistuu tuo hammas mieleen. Mielestäni hammasrivi on niin ahdas, että jos tuon yhden hampaan poistaisi niin luultavasti riviin ei jäisi edes aukkoa oikomisen jälkeen. Kannattaako kuitenkaan tällainen operaatio ja voiko siinä mennä jokin pieleen? Hammaslääkäriltä en ole koskaan asiaa kysynyt, eikä minulle ole mitään hampaasta sanottukaan. Kuinkahan paljon hammasrivin korjauttaminen maksaisi? Ja korjataanko edes tällaisia, joista ei ole muuta kuin ulkonäöllistä haittaa?
Ahtaus - alaetuhammas rivin takana
2
516
Vastaukset
- Satunnainen vastailija
Alaetuhampaiden ahtautuminen on todella tavallista (katselepa ympärillesi, joka toisella aikuisella on alahampaat enemmän tai vähemmän epäjärjestyksessä). Julkisella puolella näille ei varmaan tehdä mitään, jos niistä ei ole oikeasti haittaa purennalle. Itselläni yksi alahammas pullahti rivistä hieman sisäänpäin aikanaan 18-vuotiaana, juuri kun pitkät oikomishoidot ylähampaille saatiin päätökseen. Oikomisesta vastannut hammaslääkäri tuskin uhrasi kahta ajatusta alahampaille.
Yksityisellä lääkärillä varmaan rahalla saa sitä mitä tilaa. - hhii
Mullaki on alaetuhammas mut siis se on muita edempänä kun sulla oli takana. Mä en oo kyllä ajatellut tehdä mitään erikoisia korjauksia. Eikä sitä hammasta tule edes mietittyä! :) Minä ainakin jatkan samaan malliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922147Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n422105Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501845Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861261
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311080Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561023- 67946
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285910