Luin muuan naistenlehdestä, kuinka nainen kysyi jollain ihmissuhdepalstalla, miksei mies haluaa helliä häntä. Oikein säpsähdin, niin oli tilanne kuin omani. Tykkään miehestä tosi paljon, ollaan oltu yhdessä vasta pari kuukautta, ja olisin mielelläni hänessä koko ajan kiinni. Hän vain ei ota kiinni, pussaa tai halaa, kuin kännissä.
Sängyssäkin kaikki menee tosi nopeasti itse seksiin, vaikka mä niin mielelläni välillä vain pussailisin, silittelisin... On miljoona muutakin tapaa pitää hyvänä kuin harrastaa seksiä. Eikö mies sitten kuitenkaan välitä musta niin paljon, kuin kaikesta muusta voisi päätellä, ja vaikka hän on niin sanonut? Ei sitä tarvitsisi julkisella paikalla tehdä, ymmärrän, jos se ujostuttaa.
Ko. palstalla (noh, tiedetään nuo naistenlehtien palstat, mutta kuitenkin) vastaaja oli sitä mieltä, että jotkut miehet ei vain välitä niin hellimisestä. Voiko olla totta? Mulla voisi suhde kaatua siihen, ettei miestä huvita pitää mua hyvänä. Hän tuntuu tykkäävän, kun mä halaan jne., mutta tuntuu niin pahalta, ettei hän koskaan tee niin...
Miksei mies pidä hyvänä?
20
3119
Vastaukset
- mamma
Miten sattuki silmään just tuo teksti..Voi yhden kerran,oon ollu oman iiiihanan avo-ukkoni kanssa saman leivän kimpussa jo n.6 vuotta..Ja harva on meilläki se kerta ku iskä tekee aloitteen hellyyden osoitus-hommissa..(Meillä on kaksi lasta 3 ja 1 vuotiaat tytöt)Mutta kun tekee,niin on se niin nannaa!Seksipuolesta en valita,kahden pienen äitinä olen itsekki jo välillä valmis livahtamaan makkariin kun teletapit pelmahtaa ruutuun lauantai-aamuna klo 8..(Joskus lapsukaiset huomaa ku mamma puuttuu,ja tulevat etsimään..Huonolla tuurilla siinä meni se hellä hetki!)Mutta...Sitte jatketaan joskus toiste!Pitää yrittää ajatella positiivisesti elämän pieniä ihania hetkiä!!!Tsemppiä teille ja pitkää yhteis-eloa!!!(Jos tää kiireellä kirjotettu tuherrus ei vaikuttanu ihan pimeeltä,mulle saa meilata..Olen 22-vuotias kotimamma.)
- Mia
Melkein pelottaa, kun alkaa äkkiä ymmärtää näitä tavallisia parisuhdeongelmia hieman paremmin. Meinaan, kun nainen pihtaa seksiä jne. Meillä se puoli toimii aivan loistavasti, mutta voin kuvitella, että jos mies vuodesta toiseen pussaa vain, kun haluaa seksiä, niin eipä paljon tee mieli. Vaikka nainen kärsii puutteesta ihan yhtä paljon kuin mies. Pihtaaminen on julmaa, mutta niin on sekin, kun mies pihtaa hellyyttä.
- Missy
Samapa ongelma täälläkin. Tuntuu, ettei mies edes tiedosta koko juttua, nauttii vain siitä, kun minä pidän hyvänä. Kaipa pitäis puhua asiasta, mutta toisaalta tuntuu, ettei tuota hyvänäpitämistä pitäisi joutua pyytämään...
- Miesvaan
Kyllä minunmielestäni asiasta voi keskustella ihan asiallisesti , itse ainakin ottaisin palauteen vastaan . Jos asia on tärkeä teille niin se pitää kertoa kumpanille ja huom. niin metsävastaa kun sinne huudetaan. Eli vähän pusuttelua ja taputelua ihan ohi mennen esim. töihin lähtiessä ym. tilanteessa josta ei niin vaan lähdetä sinne sänkyyn huom. Tehkää siitä tapa ,meinaan sellainen pieni koskettelu tekee hyvää molemmille.
- Piru
jolta ei saa mitä haluaa, niin kannattaako valittaa sitten, kun ei saa mitä haluaa?
Jotkut miehet ei tykkää hellimisestä. Ne haluaa laittaa autoa ja välillä päästä pukille. Sitten ne haluaa juoda kaljaa ja käydä kaverien kanssa baarissa. - Olen mies
Voi se olla toisinkin päin... Minä pidän puolisoani aina hyvänä, hellin ja silitän, pussaan ja rutistan, halin ja hyväilen, mutta en saa kumppaniltani mitään vastaavaa. Puolisoni on onnellinen ja rakastaa minua, muttei tajua että minäkin haluaisin joskus hieman huomiota. Olemme kyllä monesti jutelleet asiasta, mutta hän kai aina vain jotenkin unohtaa koko asian. Tämä ei kuitenkaan ole meille mikään suuri ongelma, koska enhän miehenä tarvitse juurikaan huomiota. Pääasia että naiseni on onnellinen... Mutta voi se siis olla näinkin päin.
- jarna
Tuntuu että nää parit ei o ikinä balanssissa.Miksi ei hellyydenkipeet löydä toisiaan ja kylmäkallet sit vois olla keskenään!!!????Mä kärsin kotona hellyyden puutteesta.Seksi on jees ja muut elementit,mutta tämä on kaatamassa koko parisuhteen.Olen muuttamassa 8vuoden yhteiselon jälkeen pois,kun ei kerran mitään muutosta tapahdu,vaikka olen luottanut esimerkin voimaan,koettanut puhua,mitä vaan...Ku ei niin ei!
Paras ystäväni taas oli se joka ei tarvinnut hellyyttä(n).Hänen miehensä oli oikea silittelijä ja halailija...Yksipuoliseksi jäi nekin hellittelyt ja ero tuli 16v jälkeen.
Esimerkkejä on lukemattomia.MIKSI on näin????? - Nico
jarna kirjoitti:
Tuntuu että nää parit ei o ikinä balanssissa.Miksi ei hellyydenkipeet löydä toisiaan ja kylmäkallet sit vois olla keskenään!!!????Mä kärsin kotona hellyyden puutteesta.Seksi on jees ja muut elementit,mutta tämä on kaatamassa koko parisuhteen.Olen muuttamassa 8vuoden yhteiselon jälkeen pois,kun ei kerran mitään muutosta tapahdu,vaikka olen luottanut esimerkin voimaan,koettanut puhua,mitä vaan...Ku ei niin ei!
Paras ystäväni taas oli se joka ei tarvinnut hellyyttä(n).Hänen miehensä oli oikea silittelijä ja halailija...Yksipuoliseksi jäi nekin hellittelyt ja ero tuli 16v jälkeen.
Esimerkkejä on lukemattomia.MIKSI on näin?????Kaikki maailmassa täytyy ansaita! Jospa miettisit yhtä innokkaasti mitä mies voisi haluta? Palkaksi saat sitten vaikka esim. kuun.
Mietn näillä eronneilla nykyään menee? Minusta eronneista tulee hyvin äkkiä tunnevammaisia hirviöitä joihin en suostuisi koskemaan edes kepillä. Äläkä jankkaa yleistämisestä. Nämä näkyvät kaikista mahdollisista tutkimuksista ja tilastoistakin. Kierrätysperhe ei onnistu juuri ikinä PARANTAMAAN elämänlaatuaan. Päinvastoin. Enkä ihmettele kun joskus käyn eronneiden suosimassa raflassa. Hyi helvetti mitä sakkia!
- 4 vuotta yhteiseloa
Minulla on samanlaista kuin sinulla Mia...minä kerran kysyin mieheltäni, miksi hän ei koskaan halua helliä minua niin hän sanoi että miehet eivät halua näyttää tunteitaan kuin naiset näyttää...sen jälkeen hän on kyllä yöllä silitellyt minua niin kauan, että olen nukahtanut, minä taas vastapainoksi silittelen ja hellin häntä sellaisista paikoista mistä hän tykkää.
Olen oppinut näiden 4 vuoden aikana, että mies ei todellakaan halua näyttää tunteitaan, koska hän pelkää menettävänsä "arvokkuutensa" muiden ihmisten silmissä. - Neitonen
Minulla on samanlaista kuin sinulla Mia...minä kerran kysyin mieheltäni, miksi hän ei koskaan halua helliä minua niin hän sanoi että miehet eivät halua näyttää tunteitaan kuin naiset näyttää...sen jälkeen hän on kyllä yöllä silitellyt minua niin kauan, että olen nukahtanut, minä taas vastapainoksi silittelen ja hellin häntä sellaisista paikoista mistä hän tykkää.
Olen oppinut näiden 4 vuoden aikana, että mies ei todellakaan halua näyttää tunteitaan, koska hän pelkää menettävänsä "arvokkuutensa" muiden ihmisten silmissä. - Niinpä
Seurustelin kolmisen kuukautta samantapaisen miehen kanssa. Hän ei vain kestänyt minunkaan hellimistäni, jos hipaisin olkapäätä tms hän kavahti heti kauemmas.
Siis suudella ja kosketella sai vain kun oli vailla seksiä.
Siksipä suhde ei tuon kauemmin kestänytkään.- Mia
Eikös nyt kukaan näistä viileistä ihmisistä ole sattunut palstalle? Olisi kiva kuulla kommenttia heiltäkin... Että voiko todella olla ihmisiä, jotka eivät tarvitse hellyyttä?
- Tero
Minä kyllä nautin suunnattomasti naisen hyvänäpitämisestä, tykkään silitellä niskasta, käsivarsista, kädenselkämyksistä, puristaa lujaa mutta hellästi itseä vasten...Mutta: olosuhteiden pakosta minulla on kokemuksia ainoastaan maksetuista naisista ja he eivät (tietenkään) juuri moisesta toiminnasta innostu. Ihmisissä on varmaankin eroja tämänkin asian suhteen eli kaikki eivät pidä samoista asioista.
- Kokenut
Asian korjaantuu vain ja ainoastaan sillä, että otat asian miehesi kanssa puheeksi (olen itsekkin mies).
Aina joskus naiset tuppaa unohtamaan, etteivät miehet aina voi ymmärtää naistensa salaisia haluja. Tämä tarkoittaa sitä, että miehesi ei välttämättä edes tiedä, että haluaisit enemmän hellyyttä, jos et ole sitä hänelle koskaan millään tavalla ilmaissut. Ilmaisemisella tarkoitan tässä yhteydessä sitä, että kerrotaan suoraan ja kiertelemättä.
Voit siis sanoa hänelle suoraan (ei vihaisena ja syyttävästi), että haluaisit hänen hellivän itseäsi enemmän, koska pidät siitä. Sen jälkeen vielä neuvot tarkasti, kuinka kyseisen toimituksen tulisi tapahtua, jotta tulisit asian suhteen tyydytetyksi (miehesi ei välttämättä muuten osaa ja kaikki tykkää vähän eri lailla...).
Se on niin helppoa...- Mia
Miehen ei siis luonnostaan tee mieli pitää hyvänä rakastamaansa naista? Kun tuntuu kertakaikkiaan väärältä, että sitä joutuu pyytämään. Kai sen pitäisi tulla luonnostaan? Ja siinä kyllä ei todellakaan ole mitään oikeaa tapaa, olisin iloinen mistä vain hellyydenosoituksesta!
- minä
Mikä muuttaa miehen mieltymykset suhteen jatkuessa pitempään? Suhteen alussa hyvänä pitäminen ja suukkottelu oli molemmin puolista, oli ihania pitkiä keskustelu tuokioita ja seksiäkin oli usein ja ihanaa sellaista, mutta nyt vuoden yhdessä olon jälkeen huomaan suukottelun ja hellimisen jäävän vähemmälle ja yksin minun aloitteen varaan. Myös keskustelu omista tunteista (minä rakastan sinua....jne) jää suhteen jatkuessa pois. Onko se vaan uskottava, että suomalainen mies ilmoittaa sitten kun asia muuksi muuttuu eli kun kerran on sanottu että rakastaa niin sitä ei toistella tarpeettomasti ja pah! Miten on miehet, vähentyykö seksin tarve, kun nainen on ns. varma tapaus? Ei ole miehen tarvetta "panna" parastaan? Väheneekö seksin tarve, kun on muutettu ns. yhteen ja arkielämä alkanut? Kaikista eniten kaipaan kuitenkin alkuajoista hyväilemistä, hellimistä, suukottelua ja "henkeviä" keskustelu tuokioita.
- hellitty mies
minä kirjoitti:
Mikä muuttaa miehen mieltymykset suhteen jatkuessa pitempään? Suhteen alussa hyvänä pitäminen ja suukkottelu oli molemmin puolista, oli ihania pitkiä keskustelu tuokioita ja seksiäkin oli usein ja ihanaa sellaista, mutta nyt vuoden yhdessä olon jälkeen huomaan suukottelun ja hellimisen jäävän vähemmälle ja yksin minun aloitteen varaan. Myös keskustelu omista tunteista (minä rakastan sinua....jne) jää suhteen jatkuessa pois. Onko se vaan uskottava, että suomalainen mies ilmoittaa sitten kun asia muuksi muuttuu eli kun kerran on sanottu että rakastaa niin sitä ei toistella tarpeettomasti ja pah! Miten on miehet, vähentyykö seksin tarve, kun nainen on ns. varma tapaus? Ei ole miehen tarvetta "panna" parastaan? Väheneekö seksin tarve, kun on muutettu ns. yhteen ja arkielämä alkanut? Kaikista eniten kaipaan kuitenkin alkuajoista hyväilemistä, hellimistä, suukottelua ja "henkeviä" keskustelu tuokioita.
Eikös se ole luonnollista muuttumista suhteessa, eli alussa kiihkeää rakastelua ja hellimistä vähemmän mutta ajan myötä seksi vähenee ja helliminen tulee tilalle. Niinhän rakkauskin muuttuu ajan myötä upeaksi ystävyydeksi. Toisen ajatukset tiedetään mielialasta ja puolesta sanasta. En kovin usein näytä tunteitani, mutta pitkän yhdessäolon vaikutuksesta (22 vuotta)toinen kyllä tietää mitä milloinkin ajattelen.
- Minä vain
minä kirjoitti:
Senkin minä rakastan sinua voisi ilmaista joskus eri sanoin...jos aina hokee ainoastaan sitä, helposti katoaa sen merkitys, tulee tunne että se on vaan asia joka sanotaan tottumuksesta tai jotain...
On paljon muitakin tapoja kertoa kuinka paljon välittää ja rakastaa. Ei ainoastaan nämä kolme lyhyttä sanaa vaikka sanoisi sen joka päivä kerro lopulta paljoakaan tunteista.
- m16
Minä en pidä hellimisestä, en sitten ollenkaan jollain tavalla kun nainen katsoo silmiin olen ahdistunut.
Ilman sanoja ei oikeen taiteilla joten mietin aina näissä tilanteissa pitäisikö sanoa jotain vai olla hiljaa.
Yleensä sanon jotain mikä ilmeisesti tappaa tunnelman.
Itse tykkään tulla hellityksi mutta kyllä sitä liian usein tulkitsee nuo hellyys yritykset seksin haluamiseksi.
Tosin mitäs tällänen nuori kloppi osais tässä on viellä elämä ja naiset edessäpäin.- Äiskä
Voi sinua, murua! Äitihän tuon ikäistä vielä silittää ja suukottaa. Jos poika osaa olla äidin mieliksi, hän yleensä on saanut hyvät eväät naisten maailmaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803