onpa täällä

hiljaista...

anoppi ja appi kävi taas vaihteeks kyläs..anoppi AINA tykkää et meidän lapsilla pitäis olla enmpi vaatetta...ja niillä kyllä ON IHAN TARPEEKS aina päällä.nyt viime visiitillä rupes mussuttaan ja epäileen et mun kukat joita nyt pidän päivisin ulkona et niillä kylmä,huhuh..
ja appi menee niinku kotonansa suoraan mun kukkapenkkiin kaiveleen mun tulppaaneja,ei muka multa tarpeeks "pöyhitty" ja sieltä ojaa tutkimaan ja kaiveleen...haloo,tää on MUN reviirii...
mut ei mee jakeluun,en viitsi kauheen ilkeesti sanoo.mun mielestä ukon pitäis sen vanhemmat "hoitaa" ja kertoo miten kyläs käyttäydytään...mut eihän ukko turpaansa saa auki.

4

784

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riitukka08

Kun lapset oli pieniä, anoppi kävi USEIN "auttamassa". Todellisuudessa ärsytti, sotki ja passautti itseään (esim. piti viedä autolla paikasta a, paikkaan b ja c ja d ...ja niin edelleen). Joskus heräsin siihen, kun anoppi puristi ukkovarpaasta, kun vielä olin nukkumassa. Ystävällinen poikansa jätti töihin lähtiessään omakotitalon ulko-oven lukitsematta. En osaa olla suoraan ilkeä, v-mäinen ja pamauttaa päin näköä (niinkuin anoppi itse on), vaan aloin olla tyly, tympeä ja välttelevä, kai se meni vähän perillekin. Mutta vaikka ikää tulee ja sairauksiakin, niin suu käy entiseen tapaan. Välttelen siis tapaamisia. Avomieheni kyllä muistuttaa hyvin paljon äitiään, joten hoh-hoijaa. Hyvin on opit menny perille ja se kuuluisa napanuora on edelleen toiminnassa. Sitä pitkin virtaa rahaa sekä hyviä neuvoja. Mieheni on tullut myös erittäin herkäksi, jos minä arvostelen hänen äitikultaa. Eihän vanhan naisen mieltä saa pahoittaa. Jos anoppi keksii sukulaisvierailuja tms. niin kyllä mennään ja 2 lastamme mukaan, ettei äidille vaan tule paha mieli. Viis avovaimon tai lasten tunteista tai mieheni omistaankaan. Anoppi on siis varsinkin suhteen alussa - 15 v sitten - , säädellyt missä käydään ja ketä meillä pitäs käydä, ketä lasten kummeiks, ketä miniän isän tai mummon hautajaisissa olisi pitänyt olla ym. hullua ideaa. En ymmärrä tota napanuorahommaa, kun minut äitini jätti jo 2 vuotiaana mummolle, joka sekin on jo kuollut. Itse on saanut pärjätä ja kantapään kautta oppia, niinkuin asiat yleensä menee. En kestä valmiiksi pureskeltuja ohjeita. Ite se on kaikki koettava. Anoppihan kaiken kyllä tietää, itekki oppinu kantapään kautta...on aviotonta lasta ja toinen lapsi syntyi kuukauden kuluttua häistä, että silleen... Appikin ihan tossun alla, kauheeta kattoo sitä nälvimistä ja irvailua mitä ne harrastaa, kun niillä käydään. Tulee vähän nolo olo itellekin. Että tuli sitten otettua sellasen perheen poika.

• Hyvä hyvä

Anna ihmeessä muorin puuhata pihassasi. Siitähän se tykkää, eikä sinun tarvitse istua seurustelemassa. Kun anoppi on ojassa, voit itse hengitellä vapaasti.

Mikä tässä on ongelma!

• ojassa ja tulppaaneja

rassaa...anoppi aina mun vieres valittamas kuinka mun pitäis pukee enempi mun kolmea muksua ja nyt tullu uus tää et näköjään kukkanikin palelee...-ap-

• mummokin
        ojassa ja tulppaaneja kirjoitti:

rassaa...anoppi aina mun vieres valittamas kuinka mun pitäis pukee enempi mun kolmea muksua ja nyt tullu uus tää et näköjään kukkanikin palelee...-ap-

kasvakaa aikuiseksi ja lukekaa vähemmän romaaneja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      106
      7492
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      104
      5274
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3526
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3471
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2544
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1866
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      353
      1515
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      57
      1330
    Aihe