Hyvin pidetyistä ja hyvin vähän käytetyistä juhlakengistäni oli yllättäen toisesta pohja halki.
Kiikutin kengät Aleksille, josta ostin kalliin puoleiset noin 125 e kengät kaksi vuotta sitten.
Myymälän vastaava ja Din Skon vastaava ilmoittivat etteivät korvaa kengistä mitään, koska ne ovat liian vanhat.
He kyseenalaistivat tuotevastuunsa ja vähät välittivät kenkien pohjien halkeamisesta.
Eli jos haluat kengät jotka kestävät, kierrä Din Sko ja Nilsson kaukaa. He eivät vastaa kenkinen laadusta.
Pettynyt kuluttaja
din sko / Nilsson - EVVK
7
2774
Vastaukset
- EvilLady
mulla on yhet Din Skonsta ostetut korkkarit en oo viellä kerenny niitä käyttää.
Sen näkee sitten ku käyttää niitä enemmän miten kestää. :P - kauppaan!!!
Kyllä kuluttajaviranomainen on sitä mieltä, että myyjä vastaa myymästä tuotteestaan ja sen "kohtuullisen ajan" kestävyydestä.
Mikä on juhlakenkien kohtuullinen käyttöaika? Kerro kaupassa monissako juhlissa olet niitä käyttänyt. Joten jos kengät esim. 7 juhlat olleet käytössä, mielestäni kalliiden kenkien pitäisi vielä kestää, muutenhan kenkien käyttöikä on myyjän mielestä vain yksi viikko!!!??? Eipä kuullosta kohtuulliselta, kengät eivät ole kertakäyttötuote! Pistäisin Aleksin seinää vasten!!
Oma kokemus on samasta kaupasta: ostin talvisaappaat vieläpä suomalaiset (myyjän mukaan laadukkaat). Parissa viikossa meni toisesta rikki vetoketju ja nahkaan tuli halkeama. Myyjän mukaan syy on minussa kun "kävelen väärin". Hyvä yritys syyllistää asiakas, muttei tehonnut meikään. Pyysin päällikön paikalle, pistin kovan kovaa vastaan, saappaat palautettiin tehtaalle tutkittavaksi, todettiin virheelliseksi ja sain rahat takaisin.
Jos reilu asiakas kuten minä en saa asiallista kohtelua, en käytä enää kyseistä liikettä. Ja neuvon kaikkia muita samoin!- tuotevastuu
Sinullekin vastaus: yritykset korvaavat 6 kk sisällä ostetut ja rikkoutuneet kengät, mikäli vika on sellainen että se johtuu tuotteesta, ei esim. sen käyttötavasti.
Esim. jos ostat jonkun tuotteen, ja heität sen joka päivä 100 kertaa seinää päin 2 viikon ajan, ja sen jälkeen palautat koska se on rikki, ei yrityksen tarvitse korvata. Mutta jos tuote on kohtalaisen hyvässä kunnossa ja hajoaa, niin yritys korvaa vaikka ostamisesta olisi kulunut puoli vuotta.
Olen ollut kenkäkaupassa töissä ja joskus asiakkaat yrittävät palauttaa täysin loppuunkulutettuja kenkiä ja siinä vaiheessa yleensä hävettää jo asiakkaan puolesta. Kyllä kengästä näkee miten sitä on kohdeltu. Ei mikään kenkä kestä ikuisesti jatkuvassa käytössä eikä ole tarkoituskaan, eikä näinollen yrityksenkään tarvitse korvata kenkiä silloin kun ne on loppuunkulutetut.
en mainitse kenkäkaupan nimeä, jossa olen työskennellyt, mutta siellä kyllä korvattiin tai korjautettiin kaikki tuotteissa olevat viat, jos niiden on katsottu johtuvan tuotteessa olevasta virheestä.
- tuotesuoja
Lain mukaan yrityksellä on velvollisuus korvata max 6 kk ostohetkestä rikkoutuneet kengät. Tämä mm sen takia ettei kukaan kiiikuta kauppaan 10 vuotta vanhoja "vähän käytettyjä" tavaroita ja vaadi hyvistystä.
Näin se vaan menee ja laki näin sanoo. Turhaa siinä nuriset.Tein valituksen kuluttajaviranomaisille.
6 kuukautta ei ole luonnollinen raja. Jos kenkä näyttää uudelta mutta pohja (joka sekin näyttää käyttämättömältä muuten paitsi...) on halki reunasta reunaan on kyseessä valmistusvika. En ostanut itsestään maatuvia kenkiä ; )
Vastaus Nilsonilta oli niin tyly etten voi käsittää miten kukaan viitsii sieltä ostaa mitään.
Toivottavasti pelastan jonkun samalta kohtalolta.
Miettikääpä venettä (tai autoa), jonka ostatte syksyllä ja keväällä se osoittautuu vuotavaksi seulaksi tai auton moottori on haljennut ajamatta autoa...- kai sinä sen tajuat
eppuhki kirjoitti:
Tein valituksen kuluttajaviranomaisille.
6 kuukautta ei ole luonnollinen raja. Jos kenkä näyttää uudelta mutta pohja (joka sekin näyttää käyttämättömältä muuten paitsi...) on halki reunasta reunaan on kyseessä valmistusvika. En ostanut itsestään maatuvia kenkiä ; )
Vastaus Nilsonilta oli niin tyly etten voi käsittää miten kukaan viitsii sieltä ostaa mitään.
Toivottavasti pelastan jonkun samalta kohtalolta.
Miettikääpä venettä (tai autoa), jonka ostatte syksyllä ja keväällä se osoittautuu vuotavaksi seulaksi tai auton moottori on haljennut ajamatta autoa...kai säkin tajuat että kenkä on hieman eri asia kuin auto.
mieti kuinka monet parit kenkiä sinulla on ollut elämäsi aikana? todennäköisesti useammat kymmenet, ehkä jopa sadat.
Kuinka monta autoa ihmisellä on elämänsä aikana? ehkä viidestä kymmeneen jos on kova auton vaihtaja.
mulla on nilssonilta ostettuja kenkiä paljon jotka on edelleen yhtä hyväkuntoisia kuin mun auto. vie pohjan pois tolta sun teorialta.
- kenkämarskia
Jep. Kenkämarski kuuluu tuohon samaan kastiin. Eivät tunne minkäänlaista myyjän vastuuta, joten kierrän putiikin kaukaa, ja suosittelen samaa muille. Lisäksi myyjän asenne oli todella tyly, ensimmäinen asia minkä hän suustaan päästi kun kerroin olevani tyytymätön kenkiin oli "ota yhteys kuluttaja-asiamieheen", eli käännettynä "voi, voi, mitäs ostit kengät meiltä, meidän kengät ei kestä käyttöä, asia ei kuulu meille mitenkään". Ja kyllä muuten kuuluu, jos uudet kengät hajoavat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 301426
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731270- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883