Kielen turpoaminen

kyselen

Odotan aikaa hammaslääkärille ja yhdessä rikkinäisessä hampaassa on tosi terävä piikki. Mahtaisiko tällainen piikki aiheuttaa sen että huomaamatta puren kieltäni ja kieli sitten turpoaa sen seurauksena? Vai onkohan minulla joku kamala kielisairaus tai muu sairaus? Osaako kukaan neuvoa? Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta asiasta?

3

5387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itselläni

Vuosia jo vaivannut,samantyyppinen vaiva.
      Hampaissani,teräviä piikkejä(nyt korjattu)usein olen,yöllä purrut kieltäni,ja herännyt aamulla
      kieli turvoksissa,kuin pannukakku.
      Mulla tuo turvotus ei laske itsestään,vaan vaatii,kortisonipiikin,ja kortisonitabletteja.Olen
      ALLERGINEN..JOILLEKIN RUOKAAINEILLE.Katsoppa hammaslekurissa käynnin jälkeen,kannattaa hoidatuttaa piikki pois,turpoaako enää kieli?
      Allergiatapauksissa,turvotus ei laske,vaan vaatii
      sairaalassa käynnin,ja allergia testit,,sairaalassa,tai ambulanssissa itselleni an
      netaan turvotusta alentava piikki,seuraileppa
      tilannetta.Hammaslääkärissäkin valmistetaan tuet
      jotka laitetaan yöksi suuhun,en muista nyt nimeä
      kiskot tms.

• Pirpana;

Turpoaminen voi johtua monesta syystä. Voi olla allergiaa, voi terävä hammas hangata. Itselläni turposi kerran kieli ihan mahottomaksi ja tuli vähän sellaista valkoista peitettäkin. Oli suusammas. Siihen auttoi kun imeskelin raakaa sitruunaa pari kertaa päivässä ja sitten sain lääkäriltä imeskelytabletteja kyseiseen vaivaan, taisi olla Fungizone nimeltään. Hammaslääkäri kyllä tunnistaa tämänkin vaivan, ainakin pitäisi.

• Anonyymi

Jos kieli turpoaa niin, että puhe vaikeutuu ja siihen ei tunnu löytyvän syytä voi kyseesä olla yliherkkyys ibuprofeenille. Yliherkkyys voi tulla, vaikka ennen olisikin pystynyt käyttämään buranaa. Monilla jotka ottavat enen nukkumaan menoa buranan, johonkin kipuun, kieli saattaa turvota yöllä tai huulesta tulla valtaisa pallo. HOITONA ANTIHISTAMIINI. Tulehduskipulääkkeille yhtäkkiä muodostuva yliherkkyys, vaikka koskaan ennen ongelmaa ei ole ollut voi myös kieliä jostain autoimmuuni sairaudesta, esim punajäkälä on tällainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2628
    2. 136
      1999
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      115
      1321
    4. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1296
    5. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1196
    6. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      29
      1174
    7. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1151
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1142
    9. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1109
    10. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      84
      1068
    Aihe