Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

MIKSI LOHJA ON PARAS PAIKKA ASUA ?

JKDJKS

Olen harkitsemassa muuttoa Lohjalle, minkä takia Lohja eikä Tampere

48

9160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tampereelle

      Lohja on junttila jonka tulet huomaamaan jos tänne asetut. Lohjalle on kasvanut muutamia "slummeja" joissa meno on kuin Vladivostokissa. Puukot heiluu, viina virtaa ja nuoret imppaa liimaa kun vanhemmat eivät välitä kuin omista jurreistaan....ei hyvä ei!

      • ex-lohjalainen

        Mikäli siis olet valitsemassa noiden kahden kaupungin välillä niin unohda Lohja.


      • Pikkukaupunkilainen

        Junttilahan tämä voi olla - tosin kun suurin osa asukkaista on viime aikoina muuttanut pääkaupunkiseudulta, niin vähän ihmetyttää että missä vaiheessa nisitä tuli juntteja - montako vuotta pitää asuan Lohjalla että muuttuu juntiksi ...

        Mutta slummeja ei Lohjalla ole. Joka sellaista väittää, ei ole slummissa käynytkään. Lohjalaisessa mittakaavassa "slummi" on aivan tavallinen, muutaman vuokratalon kokoinen lähiö, jossa paikkakunnan vähävaraisimmat asuvat. Jos joskus puukko tällaisessa paikassa heiluu (ainahan sitä tapahtuu vuokralähiöissä, joka paikassa, kuuluu elämään) niin johan verrataan Vladivostokiin - oletkohan Tampereen kaveri Vladivostokissa koskaan käynytkään?

        Tampereella on paljon rajumpia ja ongelmallisempia alueita kuin Lohjalla. Lohja on Tampereeseen verrattuna vähän kuin Härmälä - kaikkea löytyy.


      • Siinä yksi hyvä syy muuttaa Tampereelle. Joitain 4. kerroksen ei hissiä löytyy, mutta jos perheellinen yrittää kohtuullisen kokoista vuokra-asuntoa löytää niin aika etsimistä on. Itse olen nyt asunut kohta 2kk hallin lattialla ja kyllä muuten kohta siirtyy firma ja 10 työpaikkaa muualle.... kiitos vaan "Lohjalla on hyvä yrittää" mainonnasta, ei muuten pidä paikkaansa. On tuossa onneksi kaverina Oulusta työn perässä muuttanut, on kylläkin muuttamassa pois kun ei jaksa enää liassa elellä.


      • nallepuh-76
        Pikkukaupunkilainen kirjoitti:

        Junttilahan tämä voi olla - tosin kun suurin osa asukkaista on viime aikoina muuttanut pääkaupunkiseudulta, niin vähän ihmetyttää että missä vaiheessa nisitä tuli juntteja - montako vuotta pitää asuan Lohjalla että muuttuu juntiksi ...

        Mutta slummeja ei Lohjalla ole. Joka sellaista väittää, ei ole slummissa käynytkään. Lohjalaisessa mittakaavassa "slummi" on aivan tavallinen, muutaman vuokratalon kokoinen lähiö, jossa paikkakunnan vähävaraisimmat asuvat. Jos joskus puukko tällaisessa paikassa heiluu (ainahan sitä tapahtuu vuokralähiöissä, joka paikassa, kuuluu elämään) niin johan verrataan Vladivostokiin - oletkohan Tampereen kaveri Vladivostokissa koskaan käynytkään?

        Tampereella on paljon rajumpia ja ongelmallisempia alueita kuin Lohjalla. Lohja on Tampereeseen verrattuna vähän kuin Härmälä - kaikkea löytyy.

        On nyt ihan pakko kommentoida, kyllä täällä on ns. "slummeja". On varmasti Tampereellakin huonompia alueita niinkuin Lohjallakin. Jos pitäisi valita niin ehdottomasti muuttaisin Tampereelle. Olen muuttanut itse Lohjalle suuremmasta kaupungista ja asunut täällä 13 vuotta, enkä silti koe olevani lohjalainen...tuskin koskaan. Onhan tämä hyvin pieni paikka ja kaikki tuntuu tietävän sun asiat paremmin kuin itse.


    • lohjalaislikka82

      En osaa sanoa miksi Lohja olisi paras paikka asumiseen. Olen vain asunut täällä koko ikäni, enkä osaa kuvitella asuvani missään muualla.

      Oliskos Lohja sitten menoltaan rauhallisempi mitä jos asuisi esim. juuri Tampereella. Noh, siihen voi olla montaa mieltä.

      • huomaakylla

        että nämä ihmiset on ihan itse hakeutuneet slummialueille ja valittaa ja haukkuu. On ihan fakta että jokaisesta kaupungista löytyy omat slumminsa.


    • Vanha- Lohjalainen

      Lippu korkealle ystäväni ja tervetuloa Lohjalle!
      Et voi paremmin valintaasi tehdä, sillä Lohja on vanha ja jo vuosisatoja sitten tunnettu paikkakunta, jossa asustaa hyvinkin sivistynyt ja vieraanvarainen alkukantainen väestö.
      Älä ota todeksi niitä, pää-asiassa työtävieroksuvien kommentteja, joita näillä sivustoilla löytyy ja se johtuu ainostaan siitä, että sosiaalitoimisto maksaan kaiken.
      Tervetuloa vielä kerran!

    • bifilaari

      En voi suositella Lohjaa, vaikka asun itsekin lohjalla. Lohjalaiset ovat LOHJALAISIA,ja sitten ovat muut.Itse olen kotoisin seudulta missä ihmiset juttelivat vapaasti keskenään, oli vastapuoli sitten mistä tahansa kotoisin. Yritäppä vaikka Bussissa keskustella jotain Lohjalaisen vieruskaverin kanssa, niin kyllä sinut leimataan jostaim karanneeksi.

      t. sukujuuret karjalasta

      • . . .

        Kyllä lohjalaisen saa puhumaan siinä missä muutkin.


      • Lohjalle muuttanut
        . . . kirjoitti:

        Kyllä lohjalaisen saa puhumaan siinä missä muutkin.

        Jep jep! Lohjalle on 2000-luvulla muuttanut n. 10 000 ihmistä, tuskinpa he kaikki ovat lakanneet puhumasta juuri silloin kun muuttivat. Enkä ole huomannut vaikeuksia saada juttua aikaan myöskään syntyperäisten lohjalaisten kanssa.


      • katuva muuttaja
        Lohjalle muuttanut kirjoitti:

        Jep jep! Lohjalle on 2000-luvulla muuttanut n. 10 000 ihmistä, tuskinpa he kaikki ovat lakanneet puhumasta juuri silloin kun muuttivat. Enkä ole huomannut vaikeuksia saada juttua aikaan myöskään syntyperäisten lohjalaisten kanssa.

        Muutin lohjalle 10 vuotta sitten. Olen saanut oikeinkin hvyäksi ystäväksi YHDEN lohjalaisen! Ihan paljasjalkaisiin lohjalaisiin on TODELLA vaikea tutustua!
        Tämänkin yhden hyvän ystävän juuret on muualta, joten ei hänkään ihan lohjalainen ole.
        Lojolaiset ovat erittäin ylpeistä kaupungistaan, jonka keskustaa en alkuun edes keskustaksi olisi uskonut.
        Mukava kaupunki asua, jos ei halua tutustua ihmisiin.
        Lapsille ilmeisesti aika turvallinen ja hyvä valinta, jos tahtoo lapsistaan narkkareita. Käyttäjät myyvät koulujen pihalla "tuotteitaan".
        Joulu, juhannus, vappu kylä on kuollut. Joku paikallinen bändi soittaa 4 promillen humalassa lavalla, ja kuuntelemassa on hädin tuskin 100 ihmistä.
        Eli ei sinkuille sopiva kaupunki.
        Tapahtumia löytyy vaikka millä mitalla: jos on löytänyt jeesuksen elämäänsä.

        Yksi hotelli löytyy, tosin sitä ei löydä ihan hevillä. Niin ja onhan se kesällä se "omena hotelli" tai joku vastaava lisäksi..koulun lattialle pääsee nukkumaan niinkuin hippien vuosikokouksissa. Että ei turisteja tässä kaupungissa!

        Yksi ainoa ravintola johon lauantai iltana tungosta, lohi. Sellainen todella pieni ja varmaan joskus 70-luvulla viimeksi rempattu. Yöelämää vietän itse ennemmin helsingissä. Lohjalla siihen ei kannata vaivautua.
        Mutta tuo lohjan tanhuhovi on vissiin ihan hyvä tanssipaikka, jos tanssimisesta tykkää. Että ei pelkästään huonoa.
        JA onhan täällä uusittu kirjasto.


      • lohjalaisflikka
        katuva muuttaja kirjoitti:

        Muutin lohjalle 10 vuotta sitten. Olen saanut oikeinkin hvyäksi ystäväksi YHDEN lohjalaisen! Ihan paljasjalkaisiin lohjalaisiin on TODELLA vaikea tutustua!
        Tämänkin yhden hyvän ystävän juuret on muualta, joten ei hänkään ihan lohjalainen ole.
        Lojolaiset ovat erittäin ylpeistä kaupungistaan, jonka keskustaa en alkuun edes keskustaksi olisi uskonut.
        Mukava kaupunki asua, jos ei halua tutustua ihmisiin.
        Lapsille ilmeisesti aika turvallinen ja hyvä valinta, jos tahtoo lapsistaan narkkareita. Käyttäjät myyvät koulujen pihalla "tuotteitaan".
        Joulu, juhannus, vappu kylä on kuollut. Joku paikallinen bändi soittaa 4 promillen humalassa lavalla, ja kuuntelemassa on hädin tuskin 100 ihmistä.
        Eli ei sinkuille sopiva kaupunki.
        Tapahtumia löytyy vaikka millä mitalla: jos on löytänyt jeesuksen elämäänsä.

        Yksi hotelli löytyy, tosin sitä ei löydä ihan hevillä. Niin ja onhan se kesällä se "omena hotelli" tai joku vastaava lisäksi..koulun lattialle pääsee nukkumaan niinkuin hippien vuosikokouksissa. Että ei turisteja tässä kaupungissa!

        Yksi ainoa ravintola johon lauantai iltana tungosta, lohi. Sellainen todella pieni ja varmaan joskus 70-luvulla viimeksi rempattu. Yöelämää vietän itse ennemmin helsingissä. Lohjalla siihen ei kannata vaivautua.
        Mutta tuo lohjan tanhuhovi on vissiin ihan hyvä tanssipaikka, jos tanssimisesta tykkää. Että ei pelkästään huonoa.
        JA onhan täällä uusittu kirjasto.

        Olen asunut Lohjalla koko 27-vuoden ikäni ja aion myös asua niin kauan kuin henki minussa vaan jaksaa pihistä.

        En näe kotikaupungissani mitään kielteistä miksei tänne voisi jostakin muualta tuleva asettua asumaan.

        Tuota en ymmärtänyt miksei tämä kaupunki sovi sinkuille, kun itse olen sinkku.


      • sukujuuret

        ovat muuten hyvät, mutta kuten tiedät, niin näillä karjalaisilla on eräiden yksilöiden "äänenvaimentimet" vain jostain ihmeellisestä syystä unohtunut laittaa tekovaiheessa päälle ja sen vuoksi se kimeä "ik`-kailotus", on kauheaa kuunneltavaa ainakin aamubusseissa.
        Normaali lohjalainen osaa kyllä varmasti vastata kauniisti vieressäistuvalle ja osallistua keskusteluun, mutta jos keskustelun aloittajan epämääräiset puheenaiheet eivät oikein kiinnosta, niin silloin onkin parasta olla hiljaa.


    • Työmatkailija Lohjalta

      Lohjalta voi käydä pääkaupunkiseudulla töissä, mutta Tampereelta on liian pitkä matka. Ei ole Tampereella sopivia työpaikkoja. Muuten Manse on ihan kiva paikka, mutta työ on se tärkein asia kuitenkin, joka tuo leivän pöytään.

      • lohjalainen

        suosittelen jotain muuta kun routio ja virkkala ojamo lohjan pahimmat alueet


      • Lohjan asemalla
        lohjalainen kirjoitti:

        suosittelen jotain muuta kun routio ja virkkala ojamo lohjan pahimmat alueet

        Ja Mäntynummella nuoret lutahousut taas hittuilivat mulle kun jotenkin onnistuin fillarilla ohittamaan niiden joukkion.


      • Pyhäkaupunki?
        lohjalainen kirjoitti:

        suosittelen jotain muuta kun routio ja virkkala ojamo lohjan pahimmat alueet

        Lähellä keskustaa ja rantaa, pientaloaluetta.


    • feimiiXXXX

      Tylsä pieni keskusta ja pelkkää landea loput. Mummojen ja vaarien loppusijoituspaikalta näyttää.

      • Ei kyllä kauniskaan

        < Tylsä pieni keskusta ja pelkkää landea loput >, Olet väärässä kysys vaikka paikallisilta kun ne 70-luvun lopulla olivat menossa Espooseen tai Vantaalle niin ne nuoret joista nyt puhun lähtivät ko tapauksissa LANDELLE,Stadia kohtaan oli pieni kunnioitus.

        Ihmisistä ei kannata kommentoida mitään koska hetken kuluttua tulee 15 kpl jatkoja että muuta muualle tai viesti poistuu jostain luonnollisesta syystä kirkonkylän taivaaseen.

        Keskusta on muuten aika tylsä mutta viheralueiden rakentamisesta on annettava kehuja onko se sitten kaupungin puutarhaosasto vai mikä onkaan,kaupungin keskustan ulkopuolelta ne löytyvät,hyvänä esimerkkinä on Lempolan liikekeskuksen maisemointityöt jotka ovat kesken mutta hyvää jälkeä tulee.

        Vieressä oleva vesitorni on todella RUMA,sille täytyisi tehdä jotain!.


      • omaa

        tulevaisuuttasi!
        Oletko ikuisesti nuori?
        Kiitä luojaa, jos pääset itse kauniiseen loppusijoituspaikkaan silloin kun aikasi on.

        Lohjalla oli jo silloin kirkko, kun helsingin suurtorilta vielä ammuttiin jousipyssyillä oravia suurista rämekuusista. - Ajattele.... missä se todellinen lande sijaitsee.


      • edelliseen
        omaa kirjoitti:

        tulevaisuuttasi!
        Oletko ikuisesti nuori?
        Kiitä luojaa, jos pääset itse kauniiseen loppusijoituspaikkaan silloin kun aikasi on.

        Lohjalla oli jo silloin kirkko, kun helsingin suurtorilta vielä ammuttiin jousipyssyillä oravia suurista rämekuusista. - Ajattele.... missä se todellinen lande sijaitsee.

        tämä oli femini xxx tarkoitettu vastaus.


      • mittarinsa kullakin
        omaa kirjoitti:

        tulevaisuuttasi!
        Oletko ikuisesti nuori?
        Kiitä luojaa, jos pääset itse kauniiseen loppusijoituspaikkaan silloin kun aikasi on.

        Lohjalla oli jo silloin kirkko, kun helsingin suurtorilta vielä ammuttiin jousipyssyillä oravia suurista rämekuusista. - Ajattele.... missä se todellinen lande sijaitsee.

        Helsingin pitäjän kirkko, joka muuten on myös nimeltään pyhän laurin kirkko, on samalta aikakaudelta kuin lohjan kirkkokin. Ja niitä oravia ammuttiin varmaan täälläkin siihen aikaan.


      • Oravannahat kärryissä
        mittarinsa kullakin kirjoitti:

        Helsingin pitäjän kirkko, joka muuten on myös nimeltään pyhän laurin kirkko, on samalta aikakaudelta kuin lohjan kirkkokin. Ja niitä oravia ammuttiin varmaan täälläkin siihen aikaan.

        Helsinkiin hieromaan kauppoja ja varsinkin silloin kun kirjekyyhky oli saapunut Lohjalle kertomaan että laivoja on tulossa Helsingin kauppatorin satamaan.

        Helsingin pitäjän kirkko on juuri sitä mitä mainitsit,moni lohjalainen ei ole sellaisesta kirkosta koskaan kuullutkaan,kannattaisi mennä katsomaan kirkkoa ympäristöineen,löytyypä lisäksi melkein kirkon nurkalta kaunis jokimaisema koskineen.


      • Vantaalla!
        Oravannahat kärryissä kirjoitti:

        Helsinkiin hieromaan kauppoja ja varsinkin silloin kun kirjekyyhky oli saapunut Lohjalle kertomaan että laivoja on tulossa Helsingin kauppatorin satamaan.

        Helsingin pitäjän kirkko on juuri sitä mitä mainitsit,moni lohjalainen ei ole sellaisesta kirkosta koskaan kuullutkaan,kannattaisi mennä katsomaan kirkkoa ympäristöineen,löytyypä lisäksi melkein kirkon nurkalta kaunis jokimaisema koskineen.

        Ei Helsingin kaupunkia ollut silloin kun Helsingin pitäjän kirkko rakennettiin. Kustaa Vaasa perusti Helsingin nykyiselle paikalleen vuonna 1550 ja se vanha osa, jossa se kirkkokin on, jäi Helsingin pitäjään, sittemmin Helsingin maalaiskuntaan ja nykyään se paikka tunnetaan nimellä Vantaa. Siellä se on meidän Elinakin nykyään ...


    • kyllä itsekkin olen paljasjalkainen lohjalainen. Kuten edelläkin oli mainittu, en minäkään halua täältä muuttaa muualle (en tietysti sano etteikö niin kävisi), kyllä tulevaisuutta ajatellen haluan kasvattaa lapseni täällä turvallisessa ympäristössä.
      Olen ollut tyytyväinen paikkakuntaani, kuten edellä oli mainittu, "älä muuta virkkalaan, ojamolle tai routiolle". Olen itse asunut niissä kaikissa ja en näen niissä sen enempää "huligaaneja" kuin missään muuallakaan. varsinkin näistä kolmesta asuin alueesta, kyllä routio on rauhottunut huomattavasti ja itse olen täysin ihastunut paikkaan.
      Jokainenhan paikkakunta omistaa omat nistit, juopot, mopoteinit ja maahanmuuttajat. Joten niistä on turha edes alkaa keskustelemaan. Eivät ne ole minun elämääni vaivanneet.

      Osittain allekirjoitain että olemme sisään päin kääntynyttä kansaa, mutta emme ihan jokainen. se riippu paljon myös itsestä, minkälainen olet. olemme hitaasti lämpiäviä, mutta kun lämmetään meistä saa elinikäisiä ystäviä. Kuten jos ottaa esim. helsinkiläiset (ei tietysti kaikki) jos sieltä yrität kysyä neuvoa jonnekkin, saat kyllä yleensä hyvin tuimat katseet ilman vastausta. Mutta jos kysyt englanniksi, kyllähän vastaus tulee hyvinkin reippaasti. kyllä itse olen opastanut ihmisiä pidemmällekkin (vienyt siis konkreettisesti myllylammelle), kun ovat olleet eksyksissä.

      Mutta kun varmana lohjalaiset ovat huomanneet että kaupunki kasvaa huomattava vauhtia, "lamasta" huolimatta. ehkäpä tännekkin saataisiin samanlaisia palveluita kuin isompii kaupunkeihin. Puitteethan täällä on mahtavat, siis luonnon ja etäisyyksien puolesta. Julkinen liikenne nyt kusee ja oma auto on lähes pakollinen täällä ellei nyt satu pyöräilemään paljoo niin ei sitten, mutta jos on töissä esim suur helsingissä, julkisilla pääsee hyvin vaivatta täältä.
      Yöelämä voisi olla hieman eloisampaa, mutta kuin paikkakunta ei ole niin iso (alle 40 000 henkilöä), ei sitä voi odottaakaan että täällä menestyisi joku tiettyllä teemalla varustettu huvimesta. Mutta kuka sitä käskee lohjalla bailata, helsingistä tulee neljän "juoppo dösä" ja turkuun pääsee tunnissa omalla autolla jos haluaa.

      tätä en nyt ymmärtänyt miten se liittyy mitenkään lohjaan että jos on sinkku ei täällä kannata olla (ei ihan näin kirjoitettuna, mutta tarkoitettuna). Kuitenkin suurin ikäjakauma on 25-64-vuotiaiden kesken (55,3%) seuraavaksi tulee 15-24-vuotiaat (11,3%). Joten ei tällä väestöllä ainakaan olla "viimeiselle matkalle" :D

      Jossain kirjoituksessa oli että "toiset tietää paremmin sun asiat kun itse", joo en kiellä. Mutta osaan katsoa tästä myös sen positiivisen puolen. Jos tarvitset jostain tietoa, saat sen kyllä (joskun myös muutamana versiona). Eikä siinä mielestäni ole pahaa että ihmiset puhuvat minun asioistani, pääasia että itse ja läheiseni tietävät mikä pitää paikkansa. Sekä tämä ilmiö kyllä ilmenee kaikissa pienemmissä paikoissa.

      Mansesta en osaa sanoa paljoonkaa, kaunis kaupunki kylläkin. Joten jos olet nyt päättänyt valita Lohjan, tervetuloa toivottavasti viihdyt, jos et pääseehän täältä aina pois :D

      • Heinähattu töiden peräss

        Lohjalle saapui ja suunniteltu noin viiden vuoden työrupeama venyi mulla niin paljon että olen ollut yli kolmekymmentä vuotta Lohjalla,täältä on onneksi lyhyt matka Helsinkiin,Hankoon ja Turkuun joten ei ole mitään ongelmaa jos ympäristö kiristää.

        Kyllä täytyy sanoa että tylympää kansaa en ole muualla nähnyt mihin Lohjalla törmäsin,tarkoitan ihan peruspaikallisia,kerkesin sentään jonkin verran ennen tänne tuloa kiertää muuallakin joten vertailukohteita löytyy ja uskallan sen varmuudella sanoa että kanssani ei ole vaikea tulla toimeen.

        Todelliset ystäväni Lohjalla ovat kaikki muualta tänne muuttaneita,anteeksi nyt vaan mutta henkilökohtainen kokemuksini on se että peruslohjalaisen esittäessä hyvää kaveria on siinä ollut aina taka-ajatus mukana,mainittakoon vielä se kateus ja katkeruus mitä olen työpaikoillani joutunut näkemään kun kalossia on jaettu ja se on kohdistunutkin peruspaikalliseen eikä suinkaan heinähattu siirtotyövoimaan.

        Ne muualta tulleet ketkä ovat nähneet ja muistavat 70-luvun Lohjan tietävät että puhun totta sekä sen asian myöntävät osittain peruspaikallisetkin,mainittakoon tässä vielä ihan yhtenä pikkuasiana sellainenkin juttu että eräässä Lohjan suositussa ravintolassa (jota ei ole enää) sijaitsi sellainen baarinurkkaus että sieltä sai äkkilähdön jos tollona siirtolaisena erehtyi tyhjään pöytään joka olikin tarkoitettu vain alkuperäiskansalle ja lähtö tuli nopeasti kun "valiojoukko" saapui.

        Kaksikielisyyttä joka vähenee koko ajan en koskaan ole pitänyt minään ongelmana mikä toisia ärsyttää puolin ja toisin koska se suomen kielikin on sieltä lopulta löytynyt kun tiukka paikka on tullut,ei mulla mitään ole ruotsin kieltä vastaan vaan oma syyni sen huonoon hallintaan johtuu siitä että se ei vaan sattunut koulussa mua kiinnostamaan.

        Palvelut ovat Lohjalla riittävät,mitä ei saa niin löytyy läheltä kuitenkin.


      • ))
        Heinähattu töiden peräss kirjoitti:

        Lohjalle saapui ja suunniteltu noin viiden vuoden työrupeama venyi mulla niin paljon että olen ollut yli kolmekymmentä vuotta Lohjalla,täältä on onneksi lyhyt matka Helsinkiin,Hankoon ja Turkuun joten ei ole mitään ongelmaa jos ympäristö kiristää.

        Kyllä täytyy sanoa että tylympää kansaa en ole muualla nähnyt mihin Lohjalla törmäsin,tarkoitan ihan peruspaikallisia,kerkesin sentään jonkin verran ennen tänne tuloa kiertää muuallakin joten vertailukohteita löytyy ja uskallan sen varmuudella sanoa että kanssani ei ole vaikea tulla toimeen.

        Todelliset ystäväni Lohjalla ovat kaikki muualta tänne muuttaneita,anteeksi nyt vaan mutta henkilökohtainen kokemuksini on se että peruslohjalaisen esittäessä hyvää kaveria on siinä ollut aina taka-ajatus mukana,mainittakoon vielä se kateus ja katkeruus mitä olen työpaikoillani joutunut näkemään kun kalossia on jaettu ja se on kohdistunutkin peruspaikalliseen eikä suinkaan heinähattu siirtotyövoimaan.

        Ne muualta tulleet ketkä ovat nähneet ja muistavat 70-luvun Lohjan tietävät että puhun totta sekä sen asian myöntävät osittain peruspaikallisetkin,mainittakoon tässä vielä ihan yhtenä pikkuasiana sellainenkin juttu että eräässä Lohjan suositussa ravintolassa (jota ei ole enää) sijaitsi sellainen baarinurkkaus että sieltä sai äkkilähdön jos tollona siirtolaisena erehtyi tyhjään pöytään joka olikin tarkoitettu vain alkuperäiskansalle ja lähtö tuli nopeasti kun "valiojoukko" saapui.

        Kaksikielisyyttä joka vähenee koko ajan en koskaan ole pitänyt minään ongelmana mikä toisia ärsyttää puolin ja toisin koska se suomen kielikin on sieltä lopulta löytynyt kun tiukka paikka on tullut,ei mulla mitään ole ruotsin kieltä vastaan vaan oma syyni sen huonoon hallintaan johtuu siitä että se ei vaan sattunut koulussa mua kiinnostamaan.

        Palvelut ovat Lohjalla riittävät,mitä ei saa niin löytyy läheltä kuitenkin.

        Ja kuinkakohan paljon työikäisiä "peruslohjalaisia" täällä mahtoi 70-luvulla asua?


    • moonlitex

      lohjalta kotoisin, asunut helsingissä (ytimessä) yli 10 vuotta. luultavasti palaan joskus lohjalle. lohjassa parasta on järvi ja harju. vene tai muu vesikulkupeli on semipakollinen jos haluaa lohjasta kunnolla nauttia. lyhyt matka vihtiin laskemaan mäkeä. lyhyt matka merelle, helsinkiin, hankoon, vihtiin jne jne. peltolandelle todella lyhyt matka ja ja mitähän kaikkea

      teininä ja nuorena aikuisena lohjalla ja helsingissä paljon bailanneena täytyy sanoa että kyllä helsinkiläiset ovat paljon enemmän sisäänpäin lämpiävää porukkaa.

      lohjalta löytyy aina jatkot vaikka ei tuntisikaan ketään. helsingistä ei meinaa löytyä vaikka tuntisikin porukkaa.

      lohja on upea ja kaunis paikka asua jos ei tuijota "kerrostaloja". ja miksi niitä tuijottaisikaan? nuykyään löytyy kaikki kaupatkin. ei tarvitse enää lähteä helsinkiin shoppailemaan. mutta onneksi bussit kulkevat usein ja nopeasti helsinkiin jos sinne haluaa. oma auto melko pakollinen mutta pyöräilyyn lohja on aivan upea paikka.


      olisin jatkanut vaikka kuinka mutta huomasin vasta nyt kuinka vanha threadi tämä on. lähetän tämän vastauksen nyt silti kun on tullut niin paljon negatiivista kommenttia että en voi hyväksyä. olen nyt hieman yli kolmekymppinen ja mielestäni lohjassa on aina ollut sitä jotain. ihan eri kulttuuri kuin helsingissä mutta lohja/helsinki ovat tavallaan kaksoiskaupunki (bussilla ja autolla lyhyt kätevä ja nopea matka). mutta nyt poikki vaikka juttua tulisi vaikka kuinka.

    • Vahingosta ehkä viis

      " lohjalta löytyy aina jatkot vaikka ei tuntisikaan ketään. helsingistä ei meinaa löytyä vaikka tuntisikin porukkaa."

      Niin löytyi Lohjalta nimittäin jatkot,siitähän on toki aikaa vierähtänyt mutta ne oli ensimmäiset ja viimeiset jatkot paikkakunnalla,sinänsä ei jatkoissa itsessään mitään valittamista mutta sen jälkeen.
      Kaikki oli viety mitä vietävissä oli,kukaan aamulla vielä paikallaolevista ei tietenkään tiennyt asiasta mitään,oma vika myönnän reilusti.

      Sivistyneessä stadissa ei ole käynyt mulle koskaan noin ja jatkoja on kyllä ollut riittämiin.

    • jassooosia

      eihän se edes ole. lohjalaiset on paskaa väkeä, ei kasvata kakaroitaan, ovat valittamassa keväisin koirankakoista ja sykyisin liukuportaiden liikenteestä, siinä elämänmallia...

      • Nakurannan puutteess

        Nythän sitten on löytynyt ja herännyt uudelleen henkiin keskustelut lehdessä kuinka "maahan eli kirkonkylään muuttajat" ovat ajaneet peruspaikalliset maanpakoon,valitettavaa näin meikäläisen stadin junttilasta muuttaneen kannaltakin on se että olen mahdollisesti aiheuttanut mielipahaa alkuperäiskansalle..olkaa huoleti sillä muutan takaisin pian.

        Muistelin myös näitä paikallisia keskustelunaiheita esim....
        -jätteenpolttolaitos
        -lentokenttä
        -ikuinen lemmikkijätösongelma
        -liukuportaissa liikkuminen
        -auton vilkkujen väärinkäyttö ympyröissä
        -huonoa palvelua julkisilla paikoilla

        En malta myöskään olla muistelematta kun Lohjalle tuli liikennevalot..kas kummaa kun tuli ongelmia ja tarvittiinkin opastusta kuinka valoissa ajetaan,erityisesti ongelmia tuotti punainen valo risteysajossa joka on tarkoitettu toisesta suunnasta tulijoille mutta lieneekö ollut sijoitusvika kun punaisen valon vaikutus aiheutti risteykseen täyden kaaoksen..sattuuhan näitä.

        Eräässä tuoreessa saman aiheen kommentissa ylistettiin paikallista juopottelua,no sitähän on joka paikassa mutta olen sen verran viisastunut että en parkkeeraa enää erään tietyn parkkiksen reunapaikoille koska yllätin puskadokaajan virtsaamasta viereisen auton kylkeen..tytöt muuten pissaa paljon siistimmin siellä puskameiningeissä.

        Ei muuta.


    • kddkdjdk

      Lohja on paras paikka! Täällä on perinteenä ollut juopottelu jo pitkään... se on meiän elämän tyyli ei sille mitään voi!

      • 12435245453443

        ^noi paremmin ei voi ilmasta


    • tsöh

      Paskanlatvat!Lohjalla on erittäin hyvä asua.Muutettiin 10 v sitten Helsingistä tänne,ja päivääkään en ole katunut.Lohja on pieni rauhallinen kaupunki,jossa lapset saavat suht turvallisesti liikkua ja koulut pieniä.Asutaan mukavasti omakotitalossa ison pihan kera,hesan hinnoilla ei olisi ikinä mahdollista.Lohjan järvi on upea,kaunis luonto ja ihan maalaismaisema vieressä,silti lyhyt matka espooseen,helsinkiin,turkuun mm.Vielä päälle ihanat naapurit joka suunnassa,joille esim.lapsi voi mennä,jos vaikka avain unohtuu tms.Ikinä en takaisin helsinkiin enää muuttaisi.Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!

    • Halpuudesta en tiedä

      Lohjalla on kahden kerroksen väkeä: omakotialueiden hyvinvoiva väki ja kerrostalolähiöiden levoton väki.

      Omakotialueita on paljon, ne ovat ihania ja rauhallisia ja niissä on lasten turvallista olla, oikeita lintukotoja omenapuineen. Hintataso on Lohjan hyvilläkin alueilla samaa luokkaa kuin Espoon tai Helsingin halvimmilla alueilla tai Vantaalla. Kuitenkin ympäristö on lohjalla monin verroin rauhallisempi kuin pk-seudun vastaavan hintaisilla alueilla. Lohjan ok-alueille muuttaa sellaisia ihmisiä, jotka haluavat panostaa rauhalliseen ympäristöön.

      Lohjan kerrostalolähiöt ovat aivan eri maailmasta, niissä on huumeita, juopottelua, tappeluita ja ilkivaltaa. Ostoskeskusten läheisyydessä pusikoissa on huumeneuloja, joten niihin ei voi päästää lapsia leikkimään. Lohjan kerrostalolähiöt eivät eroa mitenkään pääkaupunkiseudun kerrostalolähiöistä muuten kuin että niissä on halvempaa asua, erityisesti vuokrat ovat halvempia Lohjalla.

      Lohjan keskustan kerrostalot eivät ole halpoja ja niissä asuu pääasiassa aika varakasta ja varttunutta väkeä. Moni on iän alkaessa painaa myynyt omakotitalonsa ja ostanut keskustasta palveluje ääreltä 2-3 huoneen asunnon tilalle.

      • kdnaknf

        Keskusta on yöllä rauhaton aamu 4 - 5 saakka etenkin viikonloppuisin kun kaiken maailamn kovaääniset pierariautot pyyhkivät katurallia jo useamman vuoden. Poliisille on ilmoitettu, mutta eivät ole saaneet noita yöhäiriköitä kuriin. Toivoisin, että polttoaineen hinta nousisi niin korkealle, ettei enää knnattaisi revittää ja herätellä ihmisiä puoli viiden aikaan sunnuntaiaamuna ja keskellä yötä soitella autontorvia.

        Tampereelle!


    • 40v lohjalla asunut

      LOHJALLA On oma laintulkintatyyli,........Jos olet ammatiltasi poliisi syyttäjä tuomari kaupunkisuunnittelia rakennustarkastaja tai ylipäätään joku joka pääsee piireihin esim kuulut vapaamuurareihin, voit täällä lohjalla sählätä kusettaa kavaltaa tai varastaa ihan vapaasti ilman että joutuisit edesvastuuseen, mutta jos olet joku tavallinen duunari eikä veljesi ole esim poliisi niin eikannata muuttaa lohjalle, kannattaa tosiaan tutkia lohjan lähihistoriaa ennenkuin teet päätöstä, parhainta onnea valinnalle,

      • Pettynyt uusi asukas

        Tää on niin totta!! Karua, ihan kuin jostain telkkariohjelmasta, paitsi että on tosielämää.... Muuttuukohan tämä ikinä?


      • Ihmette.levä

        Mitenkäs tämä oma laintulkintatyyli LOHJALLA ilmenee?


    • Lojofiili

      "En osaa sanoa miksi Lohja olisi paras paikka asumiseen. Olen vain asunut täällä koko ikäni, enkä osaa kuvitella asuvani missään muualla. "

      Tyypillisen lohjalaisen kommentti.

      Itse en miettisi sekuntia pidempää Lohjaa. Asuin siellä useamman vuoden ja paikka on nurkkakuntainen perseläpi. Surkean pieni, missä ei ole oikeastaan mitään muuta kuin sisäänpäinkääntyneitä juntteja joiden kokemus ja näkemys maailmasta on juuri ylemmän mukainen. Ei tiedetä mistään muusta ja siksi hyvä. Tietysti jos kolme katua mäkki ja muutama paskainen baari täynnä lohjalaisa riittää, niin mikä jottei. Kunyhan vaan ensiksi selvität mitkä kaikki alueet ovat rauhattomia ghettoja. Routio ja Ojamo nyt olivat ainakin sellaisia aiemmin. Baareissa paikalliset urpot tulevat aika nopeasti ilmoittelemaan ettet ole paikkakuntalainen. Itsetunto tosin on kohdallaan kun moista käpykylää jaksetaan aina vain yistää, vaikka kuka tahansa joskus jossain käynyt tietää että samanlaisia koloja on maailma täynnä, siinä ihan vieressäkin Nummela ja Hyvinkää, joissa molemmissa tosin se parempi puoli ettei niissä ole Lohjalaisia.

      • Lohjalain

        Voivoi Lojofiili, en tiedä missä oot liikkunut kun Lohjasta tuollainen kuva on jäänyt, Herregud sentäs.

        Itse asustelin Lohjalla sen parikymmentä vuotta ja voin vannoa, että vielä joskus muutan takaisin. Kai jokainen kaupunki on paska, jos asenne on sellainen. Mene itsees, ehkä sussa voi olla jotain "pielessä" ku kaikki on sisäänpäinkääntyneitä urpoja ja ilmottaa ettet ole paikkakunnalta.

        Huh, ei Lohjalle kyllä tuollaista olis kaivatukaan. ;)


      • Muutakin nähnyt

        Nooh, ei tuohon mitään selvitystä tarvitse. Jokainen normaali ihminen tajuaa kyllä että kerrostalolähiöt on rauhattomampia kuin omakotialueet.

        Olen asunut Lohjalla kohta 16 vuotta mutta eipä ole tullut mieleeni käydä tsekkaamassa Roution tai Ojamon baareja. Yleensäkin kannattaa välttää tietyn tyyppisiä juottoloita ihan missä päin maailmaa tahansa. Lohja ei ole siinä poikkeus. Olen viihtynyt täällä enkä ole aikeissa lähteä mihinkään. Nummela on toisen tyyppinen, kuin iso lähiö, ei kaupunki. Ei kannata vertailla kaupunkia lähiöön. Mutta jos vertaat Routiota tai Ojamoa Nummelaan, niin Nummela on varmaan ihan nasta mesta.

        Niin, minusta lohjalaiset ovat tuntuneet vaan aidosti kiinnostuneillta mistä olen tullut ja miksi tulin Lohjalle. En ymmärrä tuollaisia väitteitä ettei Lohjalla muka otettaisi ulkopaikkakuntalaisia vastaan.


    • Anonyymi

      Lohja on ihan hirveä paikka. Täällä voi nähdä juovuksissa olevia lähes päivittäin. Varkauksia tapahtuu usein.

    • Anonyymi

      Koska ihmisiä katoaa ja murhaajat kulkevat vapaana.

    • Anonyymi

      Lohja on tällä hetkellä Suomen huumepääkaupunki.

    • Anonyymi

      Miksikö, no ainakin Lohjalla on Suomen kalleimmat polttoaineet - ei mitään kilpailua, kun huoltoasemien ympäristölupia lakkautetaan kiihtyvällä tahdilla.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2172
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1886
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1558
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1550
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1462
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe