Nissan Primastar -04 ( 6 vaihdetta) nykii ja on sammunutkin pari kertaa kesken ajon . Ajokilometrejä liki 160 000. Polttoaineen suodatin vaihdettiin, mutta siitä ei ollut apua. Tuleeko mieleen, missä vika voisi piillä?
Primastar nykii
26
16351
Vastaukset
- vaivaro
Ruiskupumppuja noista menee. Korjaus on parin tonnin luokkaa.
- Karsu
Johan sainkin kytkinremontin juuri teetettyä ja siihenkin paloi tonni.Taitaapa mennä Primastar kierrätykseen.
- vaivaro
Karsu kirjoitti:
Johan sainkin kytkinremontin juuri teetettyä ja siihenkin paloi tonni.Taitaapa mennä Primastar kierrätykseen.
Voi se toki olla joku pienempi vika ja toivottavasti onkin. Ruiskupumppuja tuohon kolmikkoon on aika lailla vaihdettu. Se voi hajota 50 tkm ajetusta tai 250 tkm ajetusta. Vaikea on sanoa. Tuossa juuri kaverin Vivaroon vaihdettiin, se taisi olla jotain 140 tkm ajettu ja pariin tonniin nousi lasku. Kuulemma uuden pumpun pitäisi kestää paremmin. Tiedä sitten. Oireina on sammuilu ajossa.
Itsellä on T5 Transporter vm. 2007 ja Vito vm. 2008. Kummassakaan ei vielä murheita. Itsekin katselin viime vuonna Vivaroa tai vastaavaa, mutta kaikki ongelmat ja vaihdelaatikon hajoamiset saivat toisiin ajatuksiin. - Anonyymi
käyttäkää hiukan öljyä takatessa
- opel v
Voi olla sammutin rele,mulla oli yhdessä (ransporter)pätki moottorin sammuksiin.Yleensä käynnisty heti uudelleen.
- karsu
Jos ruiskupumppu mennyt,johon itsekkin uskon, niin onko tietoa miten tämä hajoaa lopullisesti.Voiko esim. jättää tien päälle, vai jatkaako nykimistä?.
- mänskä
Joopa, meillä oli myös uutena ostettu Primastar vm 04, ja vikoja, ensimmäsenä talvena auto hyytyi useaan kertaan kun tuli yli 15 astetta pakkasta, polttoaineputkia muutettiin alhaalta ylemmäksi,myös mittarimerkkivalot paloivat kuin joulukuusi pakkaskeleillä, liukuoven kiskoista lähti maalit, sitten paukahti kytkin, edellä olevat menivät kaikki takuuaikana, takuuajan jälkeen alkoi palaa rahaa, kytkimen vivusto paukahti konehuoneenpuolelta palasiksi, sitten kun päästiin 60tkm ja mentiin ensimmäiseen katsastukseen, määrättiin heti ajokieltoon etupään pallonivelet kaikki kuluneet niin löysiksi että oli vaarallinen peli, vikoja voisin luetella vaikka kuinka paljon, soittelin maahantuojalle ja sieltäpäin ei tultu yhtään vastaan kun takuu oli ummessa, joo ja auto myytiin ja merkki vaihtui, renu mikä renu
mänskä- sökömikäsökö
mullakin oli primastar 04 ja vikoja riitti. 80 tonnia ajoin ja möin pois kun etupyörät melkein tippu risojen laakerien takia.En tiedä oliko mulle sattunut huono yksilö.Noo kiva se on ajaa,mutta kallis pitää.
- SAKSAN MOSSE
sökömikäsökö kirjoitti:
mullakin oli primastar 04 ja vikoja riitti. 80 tonnia ajoin ja möin pois kun etupyörät melkein tippu risojen laakerien takia.En tiedä oliko mulle sattunut huono yksilö.Noo kiva se on ajaa,mutta kallis pitää.
Mulla -03 vivarossa etupyöränlaakerit ja etukivarret pitaa vaihtaa aina enne katsastusta.
- Saksan Mosse
sökömikäsökö kirjoitti:
mullakin oli primastar 04 ja vikoja riitti. 80 tonnia ajoin ja möin pois kun etupyörät melkein tippu risojen laakerien takia.En tiedä oliko mulle sattunut huono yksilö.Noo kiva se on ajaa,mutta kallis pitää.
Tuttuja ovat oireet. Jos mää vielä vähän aikaa kärsisin tästä ranskalaisesta auto suunnittelusta. Mun autoni on onnes Opel, ja sienä on semmonen merkkivalo, kun se syttyy palamaan niin aja lähimmälle romuttamolle ja tilaa taksi.
- Saksan Mosse
Mulla opelin -03 virarosta tehot hävis ja hehkuvalo alko palaa kun motarilla vaihdettiin vitoselta kutoselle. Meinattiin että siellä on pakokaasujen kirreätyksen läppävika. Läppä vaihdettiin - ei muutosta. Sitten tarkistettiin turbon röörit, niin sieltähän se tukos löytyi. Pallolaajennus suotitettiin onnistuneesti (röörit rassattiin).
Opel Vivaro -08, 1.9 cdi 160 tkm.
Aamun ensimmäinen käynnistys vaikeaa. Saattaa käynnistyä hetkeksi, sammuu ja seuraava käynnistyminen ottaa aikaa ja tehoja akulta. n. 20 s starttaamisen jälkeen Lähtee käyntiin ja kestää ajaa n. 0.5 km, sammuu ja seuraava käynnistyminen vaikeaa. Tämän jälkeen ei mitään ongelmia koko päivänä. Johtosarjoja tutkittu, vaihdettu paineventtiilit; pumpun kyljessä ja poistopuolelle. Vika toistuu joka aamu.
ONKO KENELLÄKÄÄN KOKEMUKSIA VASTAAVASTA, merkkiliikkeeltä ei apuja.- tripod2
Pakkasraja viisitoista astetta. Senjälkeen tankkiin arktista laatua.
Dieselpolttoaineen säilytettävyysraja niinkin alhainen kuin viisi
pakkasastetta. Oma Primastar sammui tielle viime talvena - tankissa 45l kesälaatua ja 45l arktista. Yön yli lämpimään ja
suodattimen vaihto.- joopi1
Heippa.Aina haukutaan ranskattaria.Kaikki nissanit on jollain lailla kasattu samoista osista kuin renaultit.Niin se NV-200 nenkin on sama kuin renault kangoo,ja nissan qashqai on sama kun renaul kalos jne.Meillä renault travic vm 2011 aj nyt n30000 tkm.Autossa ei ole ollu minkänlaista huomautettavaa.Jos täällä palstalla aina puhutaan ,jostain 2000luvun pakuista,joilla ajettu satoja tuhansia kilsoja.Huollettu jossain autotallikorjaamoissa.Teitin autot on jo yli 10 vuotta vanhoja ,kyllä niihin voi jo joitakin vikoja tullakkin.Tuttavalla on vm 2011 transit pikku vikoja on ollut käyntiin lähössä. Transporter on pieni ja yli hinnoiteltu ei sen laadukkaampi kuin muutkaan.Hiacea alkaa nyt tulemaan sama autona ,kuin citikka ja pösö ja fiat samlla korilla ja tekniikalla.Kaverilla on vm 07 vito aj 95tkm autossa ei ole ollu ongelmia huollettu ajallaan merkkiliikkeessä.Autot tarvitsevat huoltoja pelkkä öljynvaihto ei ole määräaikais huolto.
- Huonoksi on mennyt
On tässä yrittäjän vaikea valita seuraavan pakun merkki , kun kaikki täällä moititaan huonoiksi työkaluiksi. Pitää vaan jatkaa ajoa nykyisella ns kovalla pakulla jossa ei mainittavia vikoja ole ollut ja ajettu uudesta nyt yli 200000 km.
- Jegmo
aripekka1, onko löytynyt vikaa?
Mulla Renault trafic oireili samoin viime syksynä ja yhtäkkiä oireet hävisi ja auto toimi moitteettomasti usean kuukauden. Nyt viikko sitten oireet alkoivat uudelleen ja tällä viikolla yksi aamu Rellu lähti käyntiin ja kun perutin pihasta sammui se eikä sen jälkeen ole suostunut lähtemään käyntiin. Olen vaihtanut polttoaineen suodattimen muttei auttanut? Mitähän olisi tehtävissä?- vittuuntunut1
Käytä pajalla ja nollauta vikakoodit niin toimii taas...kokemusta itellä Nissanista
- Prima_07
Onko ongelmaan löytynyt ratkaisu?
Minulla on -07 primastar, jonka ostin vuoden vaihteessa. Juuri kaupat tehtyäni eräänä aamun auto käynnistyi täysin normaalisti mutta sammui hetken kuluttua kuin sauna lyhty eikä lähtenyt käyntiin vaikka kuinka starttasi. Koska kauppa oli näin tuore, niin soitin hinuruin ja auto korjaamolle liikkeen piikkin. Hinuri kuski jauhoi sen ennen hinausta käyntiin ja soitti mitä tehdään, auto käy. Ohjeistin hänet kuitenkin viemään auton korjaamolle. Siellä asiaa tutkittiin, vikaa ei löytynyt. Tässä vaiheessa olin varma, että ongelmat eivät tähän loppuneet, eivätkä ne loppuneetkaan. Hakiessani autoa huomasin tyhjäkäynnin aaltoilevan. Hain korjaamon väkeä kuuntelemaan tätä, mutta auto oli jo lämmennyt niin paljon, että aaltoilu oli hävinnyt. Sovittin kuitenkin, että seuraavalla viikolla tutkitaan syöttöpuoli kokonaa ja pika-avuksi ohjeistettiin ilmauslutkuttimen käyttö seuraavassa sammumiskohtauksessa. Seuraavana aamuna auto käynnistyi ja sammui välittömästi. Painelin lutkutinta ja muutaman painalluksen jälkeen lutkuttimen alapään letku irtosi ja polttoainetta lenti suihkuna. Lutkuttimen kiinnitys letkuun oli ollut löysällä jo pitempään antean ilmaa polttoainejärjestelmään etenkin kylmänä. Tämä kun laitettiin, niin ongelma hävisi.
- rellu6
Mulla on Renaul Trafic 2005 ja se sammuu tyhjäkäynnillä mutta lähtee käyntiin kuin ei olisi mitään vikaa testeri ei näytä mitään vikaa ei tee sitä kesällä taitaa olla kesä auto.
- joo18
Naapurin transitista sippas vaihdelaatikko ajettu 12tkm.onneksi takuuseen.onko sekin rellun vika. AJETTU 12TKM.
- Jaska vaan moro
Itselläni oli vm .04 nissani....
Kostealla kelillä mittaristo sekosi, ja aamulla ei käyntiin...
Löi ajoneston päälle :D
Hinurilla liikkeeseen (konalaan) ja eihän ne sitän kuntoon saanut... Kuudennen hinauksen jälkeen lemppasin koko paskan... - jube1
vaihdoikko suodattimen itse?
- Romustar
Primastar sammui ajosta muutaman kerran ja lähti käymään hetken odottelun jälkeen. Pihaan ajettua ei enään käynnistynyt, antaa vikakoodin P0802 Transmission Control System MIL Circuit / Open. Auto on manuaali eikä automaatti, missä vika..?
- rellujareissumies
halvimmaksi tulee hävittää rellut pois
- hm61
Ahtopaineen tunnistin tai pakokaasun kierrätysventtiili.
- kokemustaonmyös
Halvemmaksi ei tule ottaa Transiittia tilalle!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau384032Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433150Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343046Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4782739Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1902000Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431886Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat291512- 381405
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51271- 781212