niin omistan jo rastat (n. kuukauden verran..) ja kysymykseni on että miten saa pidettyä ne hyvänkuntoisina/näköisinä...vinkkejä miten hoitaa niitä ja millä aineilla,vahat jne...
rastojen hoito...
10
3625
Vastaukset
- yök
totanoin... mä suosittelisen leikkaa veks
- Anna
on ollu itelläni rastat n. kaks kuukautta eli en ehkä ole paras sanomaan :) Mut mä kuitenkin kieputan niitä melkein joka ilta telkkarin ääressä, nykyään oon kyl alkanu luistamaan siitä...Vahana kannattaa käyttää rasvamaista vahaa, joka ei oo ihan älyttömän tahmasta.Kampaajat varmaan tietää hyviä merkkejä.
Mulla alkaa nyt tulla juurikasvua, mut mä toivon et tupeeraamalla ja luonnollisella rastoittumisella ne kuitenkin pysyy suht kunnossa. En kyl tiiä, mut sittenhän sen näkee :)
Mä oon vieläkin ihan intona rastoistani, ku niin pitkään halusin enkä uskaltanu ottaa. Olin ihan varma et ne ei sovi, mut mielestä ne on kivat, vaik jotkut saattaakin olla erimieltä... - Lalaith
Mui!!
Mulla itselläni on ollut rastat n. 1,5 vuotta... ja takana on valmistuminen parturi-kampaajaksi. Joten toivon neuvojeni olevan ainakin hieman "ammattitaitoisia" =)
Älä pese rastoja LIIAN usein. Itse pesen päänahan n. parin viikon välein. Oma päänahkani ei rasvoitu eikä kutia, joten ei ole mitään tarvetta pestä sitä useammin.Rastoja ei pesun aikana kannata hangata. Pese vain päänahka. Helpointa esim. pesusienen avulla.
Itse en laita rastoihin pesun jälkeen mitään muotoilutuotteita (esim. vahoja...), mutta minulla rastat pysyvätkin hyvin koossa, eivätkä "hajoa". Jos haluat kokeilla jotain muotoilutuotteita, on paras vaihtoehto jokin mattamainen vaha, joka ei lisää hiusten kiiltoa eikä tee niistä rasvaisia.
Kun rastat kasvavat tyvestä, kannattaa niitä käydä uusimassa kampaamossa... maksaa mutta kannattaa. =) Tai sitten vain pyydät kaveriasi tupeeramaan rastojen tyven. Tyvikasvua kannattaa olla ainakin 5cm.
Tietysti rastoista irtoaa aina muutamia irtokarvoja, jotka saattavat häiritä sotkuisuuden vuoksi, mutta niitä ei kannata leikellä pois... kun hiukset siten kasvavat sänki on aika ikävän näköinen.
Jos on lisää kysyttävää, saa kysyä =)
Moikkelis!- mie
kuinkas pitkät pitäis hiusten olla et saa hyvin tehtyy rastat? entä miten paljon hiukset lyhentyy kun laittaa rastat?
- Lalaith
mie kirjoitti:
kuinkas pitkät pitäis hiusten olla et saa hyvin tehtyy rastat? entä miten paljon hiukset lyhentyy kun laittaa rastat?
Mui...!=)
Hiusten pitäis olla suunnilleen 15cm. Mutta jo 10cm hiuksiin voi tehdä rastat, ne vaan saattavat jäädä hieman pystyyn.
Mulla itselläni hiukset lyhentyivät vain muutamia senttejä (n.5cm), mutta se on aika yksilöllistä... sanoisin että korkeintaan 15cm. =) - Kick
Lalaith kirjoitti:
Mui...!=)
Hiusten pitäis olla suunnilleen 15cm. Mutta jo 10cm hiuksiin voi tehdä rastat, ne vaan saattavat jäädä hieman pystyyn.
Mulla itselläni hiukset lyhentyivät vain muutamia senttejä (n.5cm), mutta se on aika yksilöllistä... sanoisin että korkeintaan 15cm. =)Itselläni tukkaa on melkein lantiolle asti ja rastoista olen haaveillut.
Tahtoisin n. pikkurillin paksuisia, mahdollisimman monta pientä pötköä päähän, kuinka paljon tällainen lyhentää pituutta? Kuinka suuret mahdollisuudet ko. hommalla on mennä täysin pieleen?? Eli reuhka tuhoutuu kokonaan eikä tule edes rastoja..? - Lalaith
Kick kirjoitti:
Itselläni tukkaa on melkein lantiolle asti ja rastoista olen haaveillut.
Tahtoisin n. pikkurillin paksuisia, mahdollisimman monta pientä pötköä päähän, kuinka paljon tällainen lyhentää pituutta? Kuinka suuret mahdollisuudet ko. hommalla on mennä täysin pieleen?? Eli reuhka tuhoutuu kokonaan eikä tule edes rastoja..?Moi.
Jos sun hiukset eivät ole huonossa kunnossa (eli niissä ei ole esim. vaalennusta), ei rastojen teko yleensä epäonnistu ammattilaiselta. Vaikka niistä haluaisikin ohuet... ja hiukset olisivat pitkät. Kannattaa varmistaa, että tekijä on aikaisemminkin tehnyt rastoja... =)
Heipsuli vei!!!
- joo3vuotta
joo no mulla on ollu rastat 3 vuotta että elkää tulko vittuilemaan
- Rasta4evaMayn
Siis mitä v****a tääl jengi jauha ??? Tee tai älä tee . Mut suosittelen kuitenkin tekemään !!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_242514Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.571853Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup151409Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3041115Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua141085- 2591002
- 62957
- 146913
- 49835
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.113827