rastojen hoito...

snoop

niin omistan jo rastat (n. kuukauden verran..) ja kysymykseni on että miten saa pidettyä ne hyvänkuntoisina/näköisinä...vinkkejä miten hoitaa niitä ja millä aineilla,vahat jne...

10

3476

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yök

      totanoin... mä suosittelisen leikkaa veks

    • Anna

      on ollu itelläni rastat n. kaks kuukautta eli en ehkä ole paras sanomaan :) Mut mä kuitenkin kieputan niitä melkein joka ilta telkkarin ääressä, nykyään oon kyl alkanu luistamaan siitä...Vahana kannattaa käyttää rasvamaista vahaa, joka ei oo ihan älyttömän tahmasta.Kampaajat varmaan tietää hyviä merkkejä.

      Mulla alkaa nyt tulla juurikasvua, mut mä toivon et tupeeraamalla ja luonnollisella rastoittumisella ne kuitenkin pysyy suht kunnossa. En kyl tiiä, mut sittenhän sen näkee :)

      Mä oon vieläkin ihan intona rastoistani, ku niin pitkään halusin enkä uskaltanu ottaa. Olin ihan varma et ne ei sovi, mut mielestä ne on kivat, vaik jotkut saattaakin olla erimieltä...

    • Lalaith

      Mui!!
      Mulla itselläni on ollut rastat n. 1,5 vuotta... ja takana on valmistuminen parturi-kampaajaksi. Joten toivon neuvojeni olevan ainakin hieman "ammattitaitoisia" =)
      Älä pese rastoja LIIAN usein. Itse pesen päänahan n. parin viikon välein. Oma päänahkani ei rasvoitu eikä kutia, joten ei ole mitään tarvetta pestä sitä useammin.Rastoja ei pesun aikana kannata hangata. Pese vain päänahka. Helpointa esim. pesusienen avulla.
      Itse en laita rastoihin pesun jälkeen mitään muotoilutuotteita (esim. vahoja...), mutta minulla rastat pysyvätkin hyvin koossa, eivätkä "hajoa". Jos haluat kokeilla jotain muotoilutuotteita, on paras vaihtoehto jokin mattamainen vaha, joka ei lisää hiusten kiiltoa eikä tee niistä rasvaisia.
      Kun rastat kasvavat tyvestä, kannattaa niitä käydä uusimassa kampaamossa... maksaa mutta kannattaa. =) Tai sitten vain pyydät kaveriasi tupeeramaan rastojen tyven. Tyvikasvua kannattaa olla ainakin 5cm.
      Tietysti rastoista irtoaa aina muutamia irtokarvoja, jotka saattavat häiritä sotkuisuuden vuoksi, mutta niitä ei kannata leikellä pois... kun hiukset siten kasvavat sänki on aika ikävän näköinen.
      Jos on lisää kysyttävää, saa kysyä =)
      Moikkelis!

      • mie

        kuinkas pitkät pitäis hiusten olla et saa hyvin tehtyy rastat? entä miten paljon hiukset lyhentyy kun laittaa rastat?


      • Lalaith
        mie kirjoitti:

        kuinkas pitkät pitäis hiusten olla et saa hyvin tehtyy rastat? entä miten paljon hiukset lyhentyy kun laittaa rastat?

        Mui...!=)
        Hiusten pitäis olla suunnilleen 15cm. Mutta jo 10cm hiuksiin voi tehdä rastat, ne vaan saattavat jäädä hieman pystyyn.
        Mulla itselläni hiukset lyhentyivät vain muutamia senttejä (n.5cm), mutta se on aika yksilöllistä... sanoisin että korkeintaan 15cm. =)


      • Kick
        Lalaith kirjoitti:

        Mui...!=)
        Hiusten pitäis olla suunnilleen 15cm. Mutta jo 10cm hiuksiin voi tehdä rastat, ne vaan saattavat jäädä hieman pystyyn.
        Mulla itselläni hiukset lyhentyivät vain muutamia senttejä (n.5cm), mutta se on aika yksilöllistä... sanoisin että korkeintaan 15cm. =)

        Itselläni tukkaa on melkein lantiolle asti ja rastoista olen haaveillut.
        Tahtoisin n. pikkurillin paksuisia, mahdollisimman monta pientä pötköä päähän, kuinka paljon tällainen lyhentää pituutta? Kuinka suuret mahdollisuudet ko. hommalla on mennä täysin pieleen?? Eli reuhka tuhoutuu kokonaan eikä tule edes rastoja..?


      • Lalaith
        Kick kirjoitti:

        Itselläni tukkaa on melkein lantiolle asti ja rastoista olen haaveillut.
        Tahtoisin n. pikkurillin paksuisia, mahdollisimman monta pientä pötköä päähän, kuinka paljon tällainen lyhentää pituutta? Kuinka suuret mahdollisuudet ko. hommalla on mennä täysin pieleen?? Eli reuhka tuhoutuu kokonaan eikä tule edes rastoja..?

        Moi.
        Jos sun hiukset eivät ole huonossa kunnossa (eli niissä ei ole esim. vaalennusta), ei rastojen teko yleensä epäonnistu ammattilaiselta. Vaikka niistä haluaisikin ohuet... ja hiukset olisivat pitkät. Kannattaa varmistaa, että tekijä on aikaisemminkin tehnyt rastoja... =)
        Heipsuli vei!!!


    • joo3vuotta

      joo no mulla on ollu rastat 3 vuotta että elkää tulko vittuilemaan

    • Rasta4evaMayn

      Siis mitä v****a tääl jengi jauha ??? Tee tai älä tee . Mut suosittelen kuitenkin tekemään !!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe